Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 70497 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 1-04-2019, 00:02:51 »
En daar ging mijn kersverse Mol! ::zwaaisip::

Same here. Voorlopig stap ik over op Liesbet, maar ik ga nog eens goed nadenken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #181 Gepost op: 1-04-2019, 00:03:23 »
Axel staat na deze aflevering ook op mijn lijstje, samen met nog steeds Eva en Kaat. Één van die drie.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #182 Gepost op: 1-04-2019, 00:04:31 »
Same here. Voorlopig stap ik over op Liesbet, maar ik ga nog eens goed nadenken.

Ik zou dan nog eens goed nadenken, tenzij er een geweldige twist komt

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #183 Gepost op: 1-04-2019, 00:06:13 »
Ik denk dat Axel meezwom met Kaat om haar te controleren. Vind ik een typische kandidaatactie en wijst er op dat Kaat verdacht wordt. Dus Axel niet. Dan blijft Kaat voor mij over.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #184 Gepost op: 1-04-2019, 00:06:42 »
Kaat  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #185 Gepost op: 1-04-2019, 00:10:16 »
Die twee in de kajuit hebben welbeschouwd alles goed gedaan. Er werd dus gemold in het water.

- Door Axel die Martijn aanspoorde zijn vest op te blazen
- Door Axel die samen met Martijn aan de kist ging hangen waardoor de fakkel nat werd
- Door Bas die aan het touw ging hangen waardoor de kooi twee meter(!) dieper zonk
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #186 Gepost op: 1-04-2019, 00:17:36 »
Axel stijgt op mn lijstje
Eva daalt iets

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #187 Gepost op: 1-04-2019, 00:27:01 »
Ik heb Bas en Eva als hoofd verdachten.
Joeri en Elisabet weggestreept
Kaat en Bruno zouden ook nog kunnen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #188 Gepost op: 1-04-2019, 01:29:33 »
Mol is Kaat of Bas... Bas of Kaat... Of Eva.. Ik neig voor het eerst niet naar Bas maar primair naar KAAT nu. Beiden zouden een topmol zijn wat mij betreft, prettige
sympathieke karakters en subtiele onopvallende mollen. Eva nog steeds ook erg verdacht.

Kaat:
-wil Eva 'redden' en geld uit de pot spelen met foute codes
-Zegt Elton John waar ze de Bee Gees had moeten noemen bij de silent disco, en probeert dan bruno dit verkeerde antwoord in de schoenen te schuiven als hij haar corrigeert :D
-Rekt tijd en let niet eens op de aflopende klok
-Ze zit bij de lastigste (reken)opdracht bij de grote boot-opdracht en het is Eva en niet
Kaat die bedenkt dat ze naar de boot moeten voor de oplossing van hun vraagteken.
-Axel staat erop met haar mee terug te zwemmen om de rekensom af te maken (ze roept nog iets dat zij het wel doet, maar tevergeefs). Axel is de 'molblock' hier?   :D

Bas:
-wil Eva 'redden' en geld uit de pot spelen met foute codes
-lummelt en rommelt met de portofoon meen ik
-Laat Axel en Elisabet bijna een vis weer teruggooien! (Tijdverlies en rare beslissing).
Martijn corrigeert hem.
-Verdient toch de volle mep bij de visopdracht.
-Laat zijn kist zinken bij de grote bootopdracht, waardoor ze tijd verliezen én
twee meter diepen moet duiken. Wat hij vervolgens de trage zwemmer Joeri laat doen :D

Eva:
-pakt twee pasvragen en speelt met haar foute codes een paar duizend euro weg.
-Vergeet in welk bassin de laatste vis zwemt die ze moeten hebben en lijkt ook te oekelen met de portofoon aanvankelijk. Verdient toch de volle mep bij de visopdracht.

Zeker niet:
Axel, Bruno, Joeri (doet het te goed bij de silent disco en is teveel een Pieter type dus op basis daarvan valt hij eigenlijk af voor mij) 

Vrijwel zeker niet:
Elisabet (slaap met slang in de kamer, wil Eva niet redden, doet het goed bij de visopdracht en corrigeert twee dansers op het strand correct)
   
Ik stap over van Bas op Kaat (met Eva nog altijd als goede wild card)
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 01:39:26 door Nat007 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #189 Gepost op: 1-04-2019, 08:44:02 »
Convans heeft de uitslag al gepost, opnieuw stemmen kan nu ook ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #190 Gepost op: 1-04-2019, 08:48:03 »
Eva.
Frankje Lapi

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #191 Gepost op: 1-04-2019, 09:05:54 »
Axel

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #192 Gepost op: 1-04-2019, 11:10:36 »
Axel, Eva, Bas en Kaat komen nog in aanmerking. Axel is mijn hoofdverdachte.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #193 Gepost op: 1-04-2019, 11:13:38 »
Precies die dus ^, Axel, Eva, Kaat of Bas.....ik weet het niet meer.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #194 Gepost op: 1-04-2019, 11:33:25 »
Eva of Kaat.  Neig toch naar Kaat.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #195 Gepost op: 1-04-2019, 11:34:20 »
Ik ga meer en meer richting Kaat als Mol..
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #196 Gepost op: 1-04-2019, 11:52:10 »
Verdacht:
1. Eva/Kaat (zit op Eva, maar zou leuk zijn als het Kaat is en lijkt mij ook wel iets voor haar, doet wel verdacht dingetjes: reanimatie, boot rekensom)
3. Bas (deed gekke dingen bij de boot, laat blok zinken en wil reddingsvest open doen)
4. Axel (deed gek bij de vis en boot)

Niet:
5. Bruno
6. Joeri
7. Elisabeth

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #197 Gepost op: 1-04-2019, 12:04:03 »
Ik ben het eigenlijk ermee eens dat alleen Bas, Kaat, Eva en Axel nog in aanmerking komen voor het zijn van de mol.

Ik denk toch eigenlijk dat Kaat en Eva het niet zijn. Ik denk inderdaad niet dat de mol het goede antwoord, reanimatie, zou zeggen op het strand (wat Kaat wel deed). Stel nou dat Bruno had gezegd dat ze dat in moesten vullen, dan hadden ze door Kaat geld verdiend. De mol had gewoon het goede antwoord verzwegen denk ik. Daarnaast denk ik dat de mol inderdaad de opdracht met de vissen liever zou willen doen.

Ook heeft de mol naar eigen zeggen gemold bij de boot (wat we lazen in het moldagboek), maar ik heb geen idee wat Kaats molactie daar dan zou moeten zijn. Lang wachten totdat ze naar de boot zwemt? Dat lijkt me nou niet dé molactie die Gilles de mol heeft ingefluisterd... Eva heb ik hier overigens ook niet zien mollen, dus voor haar geldt hetzelfde. Ik vond het rode vlot (waar Eva en Kaat heengingen) de meest onmolse positie (buiten de boot zelf om). Ook blijf ik erbij dat ik het onmols vond van Eva dat zij een aanzetje gaf voor het vinden van de schakel die van plastic was in aflevering 2. Daarnaast vraag ik mij af of de mol zo erg in de spotlights zou (willen) worden gezet door degene te zijn die de test als snelste maakt. Een kandidaat een aantal pasvragen laten behalen ipv die zelf behalen lijkt mij bovendien voordeliger voor de mol.

Dan blijven Bax en Axel eigenlijk over als verdachten. Beide mannen hebben ook iets gedaan wat door Gilles ingefluisterd kan zijn als molactie: de een liet die kooi zinken door aan dat touw te hangen, de ander zorgde ervoor dat de fakkel in die kist kletsnat werd, waardoor het moeilijker werd om die later aan te steken. Beide mannen hebben ook iemand anders aangespoord om het reddingsvest te gebruiken, waardoor er 5 minuten van de tijd af zou gaan (Axel Martijn, Bas Joeri).

Aangezien ik Bas in de vorige aflevering dan weer niet zo verdacht vond en Axel dan weer wel, ga ik voor nu voor Axel.




Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #198 Gepost op: 1-04-2019, 12:25:35 »
Ik ga er nog heel goed over nadenken.
Dat het seizoen dan eindigt met: “er is nog steeds geen mol gekozen” :P

De mol zal dan tussen Axel, Eva en Kaat zitten. Kaat lijkt mij dan de leukste mol! ::love:: ::joehoe::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #199 Gepost op: 1-04-2019, 12:29:05 »
Ook heeft de mol naar eigen zeggen gemold bij de boot (wat we lazen in het moldagboek), maar ik heb geen idee wat Kaats molactie daar dan zou moeten zijn. Lang wachten totdat ze naar de boot zwemt? Dat lijkt me nou niet dé molactie die Gilles de mol heeft ingefluisterd... Eva heb ik hier overigens ook niet zien mollen, dus voor haar geldt hetzelfde. Ik vond het rode vlot (waar Eva en Kaat heengingen) de meest onmolse positie (buiten de boot zelf om). Ook blijf ik erbij dat ik het onmols vond van Eva dat zij een aanzetje gaf voor het vinden van de schakel die van plastic was in aflevering 2. Daarnaast vraag ik mij af of de mol zo erg in de spotlights zou (willen) worden gezet door degene te zijn die de test als snelste maakt. Een kandidaat een aantal pasvragen laten behalen ipv die zelf behalen lijkt mij bovendien voordeliger voor de mol.

Bij die rekensom was het Eva die tegen Kaat opperde dat ze naar de boot moesten zwemmen voor hulp bij de rekensome en om erachter te komen wat het vraagteken was. Dat maakt Eva dan weer minder verdacht voor me. Wat Kaat wellicht (?) als mols gedaan kan hebben is lang rondhangen bij die som terwijl ze hem niet konden afmaken, en toen Elisabet en Bruno eenmaal het juiste cijfer hadden doorgegeven, dat ze alleen naar die som terug wilde zwemmen, en ook nog iets van die strekking tegen Axel zei, die echter meezwom. Er werd naderhand in de biecht ook iets gezegd over een kandidaat die perse wilde controlleren (iets van die strekking). Dat is wat mij betreft veel meer op Kaat dan op Eva van betrekking.