Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 70755 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: 4-04-2019, 21:49:35 »
Tsjonge, maar vier voor de mol. Maar ja die is dan ook steengoed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #241 Gepost op: 4-04-2019, 21:52:52 »
Ik zou Joeri bijna wensmol maken ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #242 Gepost op: 5-04-2019, 06:12:26 »
Ik pas mijn top 3 aan. Ik laat mijn vorige post staan, omdat ik er nog steeds achter sta, behalve dat ik Axel geen goeie tweede meer vind. Hij was verdacht voor mij, maar het ligt er toch net te dik bovenop deze aflevering, en de onnodige onmolse acties (touw bij de ladder ontbranden bv.) geven de doorslag. Bas dik verdacht nog steeds, die blijft stevig in de top. Ik wil natuurlijk wel een reserve-mol, maar wie? Foxhunter kwam met een goed alternatief aanzetten, vond ik. Verdacht in de kajuit, o.a. En zo waren er nog wat zaken.
Mijn nieuwe top 2 is:
1. Bas
2. Elisabet

EDIT: En verdorie ook nog een aantal heel aannemelijke hints naar Elisabet. Ik weet het niet hoor, maar ik neig toch erg naar haar op dit moment.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 07:09:48 door Newbie2 »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #243 Gepost op: 5-04-2019, 09:43:34 »
Eigenlijk kom ik ook op Eva uit, alleen ligt het er dan zo dik bovenop. Misschien Axel. Kaat en Bas in mindere mate.

Joeri, Elisabet en Bruno zijn het op het moment voor mij niet.


Ik hoop dat de komende aflevering de boel nog eens flink door elkaar schudt.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #244 Gepost op: 5-04-2019, 09:46:51 »
Ik vind het altijd leuk als de meningen verdeeld zijn maar hoe men Elisabet als mol nog kan verdedigen vind ik bizar. Komt dat door haar gedrag ofzo?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #245 Gepost op: 5-04-2019, 10:26:07 »
Ik vind het altijd leuk als de meningen verdeeld zijn maar hoe men Elisabet als mol nog kan verdedigen vind ik bizar. Komt dat door haar gedrag ofzo?
Bij mij komt ze nu net op. Foxhunter gaf deze: gedrag in de kajuit: verkeerde morse code, spelling van FOLLY ('O van Onnozelaar'), Bruno proberen te corrigeren + een aantal plausibele hints, o.a. haar geboortedatum die terug te vinden zou zijn in de cijfercode van een slot. Daar komt wat mij betreft bij tenminste één interessant moment dat we niet van haar gezien hebben (communicatie met Martijn in de roeiboot), en nog een paar mogelijke hints (waarvan 1 inmiddels ontkracht, geloof ik). In mijn eerdere bijverdachten zag ik het eigenlijk echt niet. Dus ze is voor nu mijn reservemol, en ik ga haar zeker nog wat beter bekijken. We zitten in De Mol, en ik heb me laten vertellen dat de makers zo goed zijn dat wij eigenlijk pas echt iets kunnen aanvangen in afl.5. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #246 Gepost op: 5-04-2019, 10:39:45 »
We zitten in De Mol, en ik heb me laten vertellen dat de makers zo goed zijn dat wij eigenlijk pas echt iets kunnen aanvangen in afl.5. :)

Dat is niet zo. De afgelopen mollen kon je prima na enkele afleveringen op het spoor komen. (Ik zat zelf heel snel goed bij De Mol 4 en de Mol 6, anderen weer bij de Mol 5. En dat gebaseerd op molacties en gedragingen die gewoon duidelijk waren.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #247 Gepost op: 5-04-2019, 10:52:43 »
Ik overdreef een beetje. ;) Want anders zouden we al dat werk ook niet hebben verzet. En ik vind Elisabet ook onwaarschijnlijk op basis van bv. haar oprechte emoties bij de test en op andere momenten. Maar kwa acties zou het nog steeds kunnen, want het lijkt erop dat de Mol het dit jaar best moeilijk heeft. Er kan volgens mij door niemand beweerd worden dat zijn of haar Mol al veel en effectief gemold heeft. Tenzij Elisabet al veel onnodig in de pot gebracht heeft, maar dat valt ook nog mee geloof ik (ik kwam tot 1.000 euro, dat mag nog best als dekmantel, toch?).

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #248 Gepost op: 5-04-2019, 11:09:41 »
Elisabet lijkt me niet slechts onwaarschijnlijk als mol door haar gedrag tijdens opdrachten maar ook door haar lichaamstaal ja... bij de executie na de verfbom keek ze verschrikkelijk zenuwachtig. Als zij de mol is is ze een nog betere actrice dan Kaat zou zijn als ze de mol is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #249 Gepost op: 5-04-2019, 11:20:20 »
Elisabet lijkt me niet slechts onwaarschijnlijk als mol door haar gedrag tijdens opdrachten maar ook door haar lichaamstaal ja... bij de executie na de verfbom keek ze verschrikkelijk zenuwachtig. Als zij de mol is is ze een nog betere actrice dan Kaat zou zijn als ze de mol is.
Is de mol op de hoogte gesteld van de exacte werking samenstelling van de yoghurt bom die iedereen onder zou kwakken? Het lijkt me verstandiger om dat ook  voor de mol geheim te houden, dan krijg je een natuurgetrouwe actie. En in dat geval mag iedereen zenuwachtig zijn, wat gebeurd me nou?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #250 Gepost op: 5-04-2019, 11:22:41 »
Nee, Saskia had het over de executie erna. En ik ben het maar eens hoor. Mede door dat natuurlijke gedrag had ik Kaat en Elisabet al eerder afgestreept. Dus ja: Elisabet moet echt een wereld-actrice zijn als ze dat zo kan brengen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #251 Gepost op: 5-04-2019, 11:26:21 »
Nee, Saskia had het over de executie erna. En ik ben het maar eens hoor. Mede door dat natuurlijke gedrag had ik Kaat en Elisabet al eerder afgestreept. Dus ja: Elisabet moet echt een wereld-actrice zijn als ze dat zo kan brengen.
Aha dat, ja precies zoals ik had beschreven hoe ze dat iedere keer hetzelfde doet in het Elisabet draadje. Lijkt echt, maar het is dus iedere keer hetzelfde en dat is vreemd.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #252 Gepost op: 5-04-2019, 14:28:49 »
Ik heb de executies teruggekeken, foxhunter. En ik zie het echt niet. Elisabet heeft toch ook haar scherm nog maar 1x gezien? Dus hoe kan dit iedere keer hetzelfde stramien zijn? Ook bij de verfopdracht is ze in mijn ogen heel natuurlijk, een gespannen kandidaat, die op haar hoede is. Ze doet eigenlijk niets om de dynamiek in de groep te veranderen ten voordele van een Mol.
Dat gaat lekker zo. ::rofl::. Nou, dan houd ik het maar gewoon bij mijn hoofdverdachte Bas, van wie ik al met al vrij zeker ben. Ook bij de verfopdracht zie ik hem duidelijk een rol spelen. De enige andere die dat daar ook doet in mijn ogen is Eva, maar dat is logisch in haar positie. Ik houd voor deze week op met zoeken naar alternatieven.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #253 Gepost op: 5-04-2019, 14:48:49 »
Het is faxel Niuno ::rofl::

Luc jouw redeneringen kloppen in mijn ogen voor een groot deel niet ( zie ook het Axeltopic), maar ik kan er mee leven als je Axel hebt uitgesloten als de mol😉.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 14:50:29 door Lonneke*L »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #254 Gepost op: 6-04-2019, 05:41:06 »
En ook Joeri heeft een stem! ::oink:: ::nieuwsgierig:: Gewoon recalcitrantie, pool toch al naar de knoppen, of hebben we iets totaal gemist? Ik ben heel nieuwsgierig.

EDIT: Ah, ik lees het al in het Joeri-topic. Sympathie dat je dit aandurft, maar als ik iemand 100% uitsluit op dit moment is het Joeri (direct gevolgd door Bruno). Een held is ie wel, dat sowieso! Maar dan moet hij wel heel grote klappers gaan maken om die 4.500 euro van de boot-opdracht goed te gaan maken. Dat was een heel duur dekmanteltje. Maar goed, de bedragen in de opdrachten zijn ook hoog over het algemeen, dus theoretisch kan het nog. Ik stel mijn inschatting bij naar 99%, maar verder kan ik je echt niet tegemoet komen... Wel hoop ik voor de spanning op nog wat verdachte acties van Joeri in de komende afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2019, 07:42:15 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #255 Gepost op: 7-04-2019, 09:04:19 »
Eva

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #256 Gepost op: 7-04-2019, 10:00:12 »
Ik ga nu voor  Axel, maar moet bekennen dat ik nog heel erg twijfel...Hoop dat afl5 meer duidelijkheid brengt. ???

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #257 Gepost op: 7-04-2019, 18:03:11 »
Eva
Bas
Kaat

Waarbij de eerste 2 continu stuivertje wisselen, nog nooit zo vaak mijn poll gewijzigd 😉

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #258 Gepost op: 7-04-2019, 19:41:56 »
1. Bas
2. Eva

De enigen die bij mij na afstrepen overblijven. Had Eva als schot voor de boeg en daarna alleen Bas tot nu toe.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #259 Gepost op: 7-04-2019, 19:47:17 »
1. Eva
2. Bas
3. Axel
- - - - -
4. Elisabet
5. Joeri
6. Kaat
7. Bruno

Maar op het moment heb ik niet echt een overtuigende mol. Voor m’n gevoel zijn ze het allemaal niet :-X