Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 70506 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #260 Gepost op: 7-04-2019, 20:15:34 »
En ook Joeri heeft een stem! ::oink:: ::nieuwsgierig:: Gewoon recalcitrantie, pool toch al naar de knoppen, of hebben we iets totaal gemist? Ik ben heel nieuwsgierig.

EDIT: Ah, ik lees het al in het Joeri-topic. Sympathie dat je dit aandurft, maar als ik iemand 100% uitsluit op dit moment is het Joeri (direct gevolgd door Bruno). Een held is ie wel, dat sowieso! Maar dan moet hij wel heel grote klappers gaan maken om die 4.500 euro van de boot-opdracht goed te gaan maken. Dat was een heel duur dekmanteltje. Maar goed, de bedragen in de opdrachten zijn ook hoog over het algemeen, dus theoretisch kan het nog. Ik stel mijn inschatting bij naar 99%, maar verder kan ik je echt niet tegemoet komen... Wel hoop ik voor de spanning op nog wat verdachte acties van Joeri in de komende afleveringen.

De stem van Joeri is inderdaad van mij en het klopt dat het recalcitrantie is :-). De vol in beeld gebrachte grimas terwijl hij de boot op klom, doen bij mij alarmbellen af gaan. Dat breng je niet in beeld als Joeri nog een paar rondes doorkomt. Hoe langer hij er in blijft, hoe vreemder die beelden zijn. Nog een paar van die acties en ik ben ook om hoor.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #261 Gepost op: 7-04-2019, 20:28:19 »
Axel 15 (15.6%)
Bas 9 (9.4%)
Bruno 2 (2.1%)
Elisabet 6 (6.3%)
Eva 29 (30.2%)
Joeri 2 (2.1%)
Kaat 33 (34.4%)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #262 Gepost op: 7-04-2019, 20:31:27 »
Begint het spel al? Ik woon niet in Belgie, ik kijk pas later ;). Ik wou graag nog iemand stemmen, hmmmmmmmmmmmm laat ik dan eens Eva doen, die is toch de eerste ??? ::)

Niet te diep die tunnel in, Lo  ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #263 Gepost op: 7-04-2019, 20:32:49 »
Begint het spel al?

We zijn al bezig ja. Ik dacht er aan om de stand te nemen voordat er een afvaller is. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #264 Gepost op: 7-04-2019, 20:34:31 »
Is er al een afvaller? OMG!! Ik zie dit pas veel later, ik moet snel uitloggen hier haha. PS het is toch niet Eva he?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #265 Gepost op: 7-04-2019, 20:51:43 »
Is er al een afvaller? OMG!! Ik zie dit pas veel later, ik moet snel uitloggen hier haha. PS het is toch niet Eva he?

Helaas...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #266 Gepost op: 7-04-2019, 20:53:22 »
OK fijn voor mij. Ik heb nog niets gezien maar ik blijf dan maar in de Eva tunnel  ::) :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #267 Gepost op: 7-04-2019, 22:40:16 »
Ik blijf stug bij Bas vooralsnog   ::trots::

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #268 Gepost op: 7-04-2019, 23:51:21 »
Twijfel nog tussen Axel, Bas of Kaat. Axel staat wel op nummer 1 voor nu.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #269 Gepost op: 8-04-2019, 00:03:28 »
Twijfel nog tussen Axel, Bas of Kaat. Axel staat wel op nummer 1 voor nu.

Idem. Maar ik weet het even niet meer goed. Deze week ga ik veel terugkijken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #270 Gepost op: 8-04-2019, 00:04:42 »
Ik weet t niet meer  ???

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #271 Gepost op: 8-04-2019, 00:06:38 »
Ik blijk zowel voor de poll als de pool Bas ingevuld te hebben als mol. Mooi want ik was afgelopen week geswitcht naar Eva, maar blijkbaar vergeten in te vullen. Ik vul hem nog maar een weekje in

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #272 Gepost op: 8-04-2019, 00:10:08 »
Mijn nummer 1 zakte door t ijs en is nu ook afgevallen.

Bas als mol, mmm. Nee dan had je bij die paintball beter niet binnen kunnen komen, als mol ga je toch al door en scheelt zo maar 4K

Joeri. Vandaag paar  zaken, als eerste om enveloppe te pakken bij etentje en slaagt niet. Leider bij paintball en wordt niet afgeschoten .  Het eerste zou Mols kunnen zijn, het tweede is gewoon vreemd. Maar voorlopig geen mol

Bruno, moet er nog twijfel zijn , als mol vindt je tussen 1000 bomen geen zakmes voor 1100 euro als je er tig meter van af staat.

Elisabet. Veel van de dagboeken bevatten termen die horen bij een spoedarts; bevallen, bloed, slachtoffers. Maar slapen met slang was niet nodig, wissel bij silent disco ook niet. En of je als mol in kajuit gaat bij escape boot?

Houd ik over kaat en Axel. Waar Axel de afgelopen weken elke week meer en meer op Mn radar kwam, had ik dat vandaag wat minder. Dus voel ik me genoodzaakt om kaat terug op 1 te zetten

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #273 Gepost op: 8-04-2019, 00:24:05 »
Kaat ::bravo::

En Axel zakt een beetje op de back-up-Mollenlijst door het hoogste bedrag binnen te brengen bij het diner en ook nog eens Bruno's één-na-hoogste bedrag binnen te halen. :-\\ Elisabet stijgt juist met stip naar twee en ik ga haar nog eens evalueren. Ik hoor van velen dat ze 'veel uit te leggen' zou hebben als Mol - wie somt het nog even voor me op? ;D

Elisabet. Veel van de dagboeken bevatten termen die horen bij een spoedarts; bevallen, bloed, slachtoffers. Maar slapen met slang was niet nodig, wissel bij silent disco ook niet. En of je als mol in kajuit gaat bij escape boot?

Slapen met slang: ze had op zich al gemold door geen pinda's mee te nemen en twee roeiers in te zetten. Dat ze hier niet ook nog voor de volle mep molt, kan ik door de vingers zien. Ze sliep in een bed en Martijn leek me moeilijk te bespelen te zijn om mee te laten gaan in de angst.
Silent disco: Als Mol zal ze ook niet hebben geweten wat nu precies het juiste antwoord was qua groepen mensen. Dat ze het wel precies goed doen, is dus ook geluk - of pech dus, als Mol.
Kajuit: was het niet Bruno die met de belangrijkste inzichten kwam? Ik heb het even niet meer voor de geest, maar de kajuit is natuurlijk wel een sleutelpositie.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #274 Gepost op: 8-04-2019, 00:25:33 »
Kajuit: was het niet Bruno die met de belangrijkste inzichten kwam? Ik heb het even niet meer voor de geest, maar de kajuit is natuurlijk wel een sleutelpositie.

Elisabet kwam op het idee om het bord af te vegen waardoor de sleutel bemachtigd kon worden door Kaat en Axel.

In iedere deelopdracht was Elisabet betrokken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #275 Gepost op: 8-04-2019, 00:44:33 »


En Axel zakt een beetje op de back-up-Mollenlijst door het hoogste bedrag binnen te brengen bij het diner.

Precies. Axel kiest hier voor t geld en niet voor de uitzonderingspositie. Hij beseft prima dat zo lang onder tafel blijven , niet goed is voor de jury. Onmols

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #276 Gepost op: 8-04-2019, 00:46:33 »
Kaat!

-Kaat stemt vol op Eva zegt ze, en die ligt eruit. Kannetje kruikje.
-Kaat zegt dat Eva de vuuropdracht met Bas moet doen ("Ik denk dat jullie wel een goede combo zijn"), ondanks dat Eva duidelijk aangaf feitelijk alleen goed te zijn in loopopdrachten. Mols! Elizabeth merkt dit ook hardop op, waarna Kaat schaapachtig naar de grond kijkt haha.
-Joeri mist de watermeloen voor de 3e keer (1400 weh) en Kaat zegt meteen "Goed gedaan hoor" tegen hem :D
-Ze verdient wel 400 euro door een liedje in te zetten aan tafel in het restaurant. 
-Kaat zegt bij de legeropdracht op een cruciaal punt dat ze voorbij de schutters zijn, terwijl dit niet zo is. Laat zich afschieten door niet achterom te kijken, Heel erg raar, dat doet een kandidaat niet, die is altijd panisch voor die schutters.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #277 Gepost op: 8-04-2019, 00:56:52 »
Wie het ook is... de mol lijkt niet opgewassen tegen deze groep ..het lukt niet om te voorkomen dat groepsopdrachten slagen.

Bij Bas en Bruno zie je duidelijk dat ze hun best doen de opdrachten te laten slagen. Bas zelfs voor 4000 en Bruno had ik al veel eerder afgestreept

Joeri kan ik me gewoon echt niet voorstellen en ook hij deed geen moeite de 4000 tegen te houden ..en ook al de drakenboot gehaald dankzij hem. Je hoeft m alleen maar groen te verven en hij kan zo door als de hulk 💪🏻

Kaat zingt 400 in de pot bij t diner...en neemt teveel risico bij dat paintballen zodat ze geen invloed meer heeft..Maar dat alles sluit haar niet uit allemaal. Misschien is de 4000 daardoor wel gelukt. De mol was vroegtijdig uitgeschakeld
 
Axel verdient geld onder tafel ( :-X ) en is verder weinig actief. Maar echt uitsluiten kan ik m niet.

En met Elisabet weet ik het niet.. Volbrengt haar taak niet bij t diner.. slaapt wel met de slang. Vind haar meer onmols dan mols  maar echt uitsluiten doe ik haar nog niet helemaal





anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #278 Gepost op: 8-04-2019, 01:41:51 »
Pfoe ja echt geen idee meer.

Axel heeft op zich nog niks gedaan wat echt mega onmols is voor zover ik me het herinner. Maar is hij het echt? Ook lijkt hij verdacht neergezet te worden door de montage en staat hij hoog in de poll op vier.be sinds vorige week. Dat is wat mij betreft een red flag (dat was ook bij Eva het geval.. ik denk dat we de Belgen wat montage betreft niet moeten onderschatten ;)). Ook las ik op wieisdemol.be dat de mol in de eerste afleveringen vorig jaar vrij onverdacht was... Axel leek na aflevering 3 juist alleen maar verdachter te worden. Ik sluit hem nog niet uit als mol maar ik neig nu er toch naar dat hij het niet is. Ook omdat ik denk dat Martijn eruit is gegaan op hem.

Kaat verdenk ik eigenlijk niet, wat misschien gek is aangezien ze ook geen geld binnenhaalt en ze genoeg gekke dingen doet, maar wat mij betreft geeft de montage de doorslag dat ze het niet is. Ik kan meerdere momenten vanaf aflevering 1 benoemen waarin ze bewust verdacht gemaakt lijkt te worden. Ook vermoed ik dat Eva er op Kaat is uitgegaan aangezien ze op 1 iemand heeft gestemd en ze 2 keer het initiatief nam om een duo met Kaat te vormen. Ook zei ze in de vorige aflevering nog dat ze de mensen verdacht vond die haar juist terug wilden hebben bij de verfbomopdracht (en die mensen waren Bas en Kaat... en Bas deed het deze aflevering bijzonder goed).

Bas en Bruno sluit ik ook uit van het mol zijn. Die bewezen deze aflevering (wederom) dat zij niet de mol zijn.

Toch Joeri? Als dit het tweede Stine vs. Simone jaar is, is hij dan de Jan van het jaar?  ;D

Of toch Elisabet? Kan ik haar wel echt uitsluiten nu het ernaar lijkt dat een van de 'onmolsere' kandidaten toch een heel goede kans maakt om de mol te zijn?

Ik begin toch echt te denken dat de mol Elisabet of Joeri is.  :o

Edit:

Elisabet sluit ik ook volledig uit. Dan blijft er nog een iemand over...

Joer is de mol!!!  :o
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 03:49:24 door Saskiaax95 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #279 Gepost op: 8-04-2019, 06:32:39 »
De stem van Joeri is inderdaad van mij en het klopt dat het recalcitrantie is :-). De vol in beeld gebrachte grimas terwijl hij de boot op klom, doen bij mij alarmbellen af gaan. Dat breng je niet in beeld als Joeri nog een paar rondes doorkomt. Hoe langer hij er in blijft, hoe vreemder die beelden zijn. Nog een paar van die acties en ik ben ook om hoor.
Ik zie inmiddels ook weer potentieel in Joeri. Dus dank nog voor die 1% twijfel dat hij het misschien wel eens zou kunnen zijn, dat zijn inmiddels al een paar procenten meer! ;D

Ik laat Bas staan als hoofdverdachte, Elisabet nog even als bijverdachte, maar Joeri komt erbij.