Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65575 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
[kandidaat] Bas
« Gepost op: 3-03-2019, 16:07:16 »
Bas is 32 jaar, komt uit Brussel en is headhunter.
Hij omschrijft zichzelf als spontaan en hij neemt het spel 'stap voor stap'. Gaat hij ver komen?
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #1 Gepost op: 6-03-2019, 23:39:20 »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2019, 22:31:04 »
Aan het diner in afl 1 lijkt Gilles iets te zeggen als “en de mol is Bas gekozen.” terwijl dit uiteraard ‘pas gekozen’ hoort te zijn.
Of spreken Vlamingen zo lief en zacht dat Gilles wel vaker zo’n zachte P zegt?  :)

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2019, 22:31:42 »
Zo makkelijk gaat het echt niet zijn. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2019, 22:33:11 »
Inderdaad. Ze gaan niet weer zo'n perfecte serie maken en dan zo'n lullige hint in aflevering 1 stoppen. ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2019, 00:25:05 »
Bas wil te graag.

Offline koekvreter

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2019, 01:19:31 »
Aan het diner in afl 1 lijkt Gilles iets te zeggen als “en de mol is Bas gekozen.” terwijl dit uiteraard ‘pas gekozen’ hoort te zijn.
Of spreken Vlamingen zo lief en zacht dat Gilles wel vaker zo’n zachte P zegt?  :)

Ik denk dat het wel degelijk een hint zou kunnen zijn. Een beetje hetzelfde idee als het standbeeld dat op de groepsfoto Merel al duidelijk aanwijst als mol. Omdat we nog zo vroeg in het spel zitten gaan we er nog niks achter zoeken maar ik heb Bas in mijn vizier.  ::vergroot::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #7 Gepost op: 11-03-2019, 19:11:45 »
Aan het diner in afl 1 lijkt Gilles iets te zeggen als “en de mol is Bas gekozen.” terwijl dit uiteraard ‘pas gekozen’ hoort te zijn.
Of spreken Vlamingen zo lief en zacht dat Gilles wel vaker zo’n zachte P zegt?  :)
Dat verstond ik ook inderdaad, maar zo makkelijk gaat het vast niet zijn ;D (ja, of dan dus juist wel weer natuurlijk, omgekeerde psychologie. Daar zie ik ze nog wel voor aan :P)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #8 Gepost op: 12-03-2019, 14:17:10 »
Bas is 32 jaar, komt uit Brussel en is headhunter.
Hij omschrijft zichzelf als spontaan en hij neemt het spel 'stap voor stap'. G

Stap voor stap:
Eerst de inschrijving
Daarna het interview
Dan het oefenen met jongleren
Dan de reis
Dan pas de mol worden

Hij is headhunter, maar dit keer is hij degene die gezocht wordt..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2019, 21:19:23 »
Los van de genoemde hints waar ik niet in geloof is Bas na nog eens kijken wel al hoog op mijn verdachtenlijstje komen te staan. (Al moet iedereen eigenlijk nog gelijk staan zo na aflevering 0.) Axel merkte op dat Bas zich wat anders ging gedragen. Dit kan best een goede aanwijzing zijn. Hij leek mij aan tafel ook wat stil en gespannen.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #10 Gepost op: 14-03-2019, 23:28:52 »
Ego is de mol kon ook, dus waarom deze niet? Ik heb hem op mijn verdachtenlijstje staan in ieder geval

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #11 Gepost op: 15-03-2019, 12:35:48 »
Als er een schot voor de boeg was geweest vóór de 1e aflevering dan had ik Bas ingevuld. Hij staat i.i.g. op m'n verdachtenlijstje. Benoemde de roze olifant (mol  :)) als eerste in het busje: werd de druk al te hoog? Ik meen dat hij in het voorstelfilmpje ook zei dat hij van conflicten hield, maar ik kan die uitspraak niet meer terugvinden.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #12 Gepost op: 15-03-2019, 12:45:06 »
Klopt, dit zei hij in het filmpje met extra beelden van de selectiegesprekken op de site. Hij zegt daarin ook olifanten in de ruimte te tackelen, wat mooi aansluit bij wat jij zei.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #13 Gepost op: 15-03-2019, 17:28:29 »
O ja dank je.  ::ok:: Ik vergat op de link "Alles over de Mol" te klikken op vier.be pas dan staat de video v.d. selectiegesprekken er ook bij.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2019, 23:00:38 »
Mijn hoofdverdachte nog steeds, ook na deze aflevering!

Ik denk dat het niet onwaarschijnlijk is dat de mol in de sterke groep wilde zitten bij opdracht 2. Daar bood hij zich voor aan.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2019, 23:02:06 »
Stijgt bij mij op de verdachtenlijst

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2019, 23:06:59 »
Halverwege het recept beginnen en het niet doorgeven, Bas blijft nog even mijn hoofdverdachte. Sowieso die enorm chaotische opdracht 1. Had hij zijn deel van het recept eigenlijk wel goed gemaakt? Dan is het wel riskant om het van een slechte overdracht af te laten hangen. Morgen nog maar even terugkijken

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #17 Gepost op: 18-03-2019, 01:18:40 »
Blijf bij hem voorlopig als mol. Als eerste beginnen koken lijkt me een goede molpositie.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #18 Gepost op: 18-03-2019, 11:14:29 »
Halverwege het recept beginnen en het niet doorgeven, Bas blijft nog even mijn hoofdverdachte. Sowieso die enorm chaotische opdracht 1. Had hij zijn deel van het recept eigenlijk wel goed gemaakt? Dan is het wel riskant om het van een slechte overdracht af te laten hangen. Morgen nog maar even terugkijken

Mogelijk Bas-mol scenario :
Geeft zichzelf op als 1e kok en suggereert om eerst samen saus te maken. Hint dat Kaat's paarse kleur niet goed is. Kaat voegt garnaalpasta toe... is erg sterksmakend ingrediënt.
Als mol slim om op kleur te spelen ipv smaak. Niet gezien of er daadwerkelijk geproefd wordt...
Als dipsaus al verknoeid is kan mol de rest van het kookgebeuren zijn gangetje laten gaan.

In de montage zien we dan een slechte doorgave van informatie.
Bas : "begin met het eindgebeuren" en Kaat start met uitleg dressing.
Bas onderbreekt : je moet enkel nog de vis en de groenten klaarmaken.
Hij heeft gelijk, gezien de marineer- en dipsaus al klaar zijn.
Maar als mol mogelijke poging om te vermijden dat iemand nog aan de dipsaus raakt. De onvolledige info over details vis/groenten zorgt dan wel dat er nog een aantal dingen foutlopen.

Bas bepaalt de volgorde van het gebeuren en neutraliseert aldus de ganse toren-oefening.
Zal wel even in paniek geweest zijn toen er nieuwe dipsaus werd gemaakt ::rofl:: maar blij meegenomen omdat iedereen op het verkeerde been wordt gezet qua verdenking.










Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #19 Gepost op: 18-03-2019, 12:17:43 »
Mooi verwoord Klakske! Ik blijf ook nog steeds bij Bas en Elisabet als mogelijke mol. Ik vond dit zo subtiel van Bas, verwijzen naar de kleur en hoppa een hele sterke smaak erbij. We zullen het zien....
Meer L