Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65568 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2019, 12:55:18 »
Zoals altijd moet ik altijd weer alles op me laten inwerken en weer terugkijken. Bovendien heb ik de aflevering gekeken ná de wedstrijd Nederland-Duitsland gisteren en was ik niet helemaal toerekeningsvatbaar meer ;). Mijn eerste indruk was ook dat Bas nu even "on hold" moet. Ben even kwijt wat er gebeurd zou zijn als Bas, Joeri en Bruno de sleutel niet hadden gevonden. Moesten ze buiten slapen?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2019, 12:56:27 »
Ja. En geen filmpje over de medekandidaten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2019, 15:29:31 »
Ik had hem in aflevering 1 al geschrapt want hij brengt iedere keer topics ter tafel waar de mol heel ongemakkelijk bij zou zijn. In de auto, aan tafel, etc. De mol houdt zich liever wat op de vlakte. En mensen, wat zat hij daar slecht te liegen. Het myxomatose onderwerp was perfect maar zoals ze in Cafe de Mol al zeiden, niet zo uitvoerig... houd de leugen kort. Hij viel helemaal door de mand.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2019, 15:35:02 »
Ik had hem in aflevering 1 al geschrapt want hij brengt iedere keer topics ter tafel waar de mol heel ongemakkelijk bij zou zijn. In de auto, aan tafel, etc. De mol houdt zich liever wat op de vlakte. En mensen, wat zat hij daar slecht te liegen. Het myxomatose onderwerp was perfect maar zoals ze in Cafe de Mol al zeiden, niet zo uitvoerig... houd de leugen kort. Hij viel helemaal door de mand.
Maar dat zou hem toch juist een perfect alibi geven? Een Mol die niet goed kan liegen. Als de andere kandidaten dat zien, dan schrappen ze hem meteen. Ze hadden de leugen ook korter kunnen houden in de montage, maar hebben er blijkbaar voor gekozen om hem in zijn volle ongeloofwaardigheid te laten zien.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #44 Gepost op: 25-03-2019, 17:55:51 »
Ik had hem in aflevering 1 al geschrapt

Ik ook  ::jaja::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2019, 18:46:06 »
Ik vond Bas wel superverdacht met die ballonnen. Met ballonnen een zware kei weghalen? Daarna begon hij nog over die balletjes die ook niet nodig waren. Een soort Merel-momentje: als Bas niet was begonnen over de balonnen en de balletjes, hadden ze er voor niks bij gelegen en dat zou jammer zijn, net zoals Merel een vrijstelling vond in een joker want anders zou niemand dat misschien vinden en dat zou jammer zijn van alle voorbereiding. Na Ingrid is Bas mijn molverdachte momenteel.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 18:54:44 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2019, 19:00:06 »
Bas was weliswaar erg verdacht bij het koken maar na deze aflevering is hij definitief afgevallen als mol. Hij vond de oplossing van het steenraadsel en deed het ook erg goed bij het vechten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #47 Gepost op: 25-03-2019, 20:32:38 »
Ik vond die ballonnen juist zeer logisch bedacht. Dat die domme Joeri daar niks vanaf weet baarde me eerder zorgen, dat behoort toch in zijn kennispakket. Maar ik had verleden jaar eens dat de Wegenwacht kwam om mijn auto te ontzetten, dat deden ze met zo'n ballonneke, de portier wipte vlot open, een raam idemdito, gewoon even ballonneke tussenzetten en opblazen. Probleem hier alleen was dat ze geen blaasinstrumentarium hadden, dus ze konden er in dit geval niets mee. Maar het lag er op zich dicht bij iets te ontzetten vanuit onmogelijke positie, in dit geval zware steen op sleutel, een stevige ballon kan vanuit kleine ruimte (de kier onder de steen) een enorm gewicht verzetten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #48 Gepost op: 25-03-2019, 20:58:34 »
Ik vond die ballonnen juist zeer logisch bedacht. Dat die domme Joeri daar niks vanaf weet baarde me eerder zorgen, dat behoort toch in zijn kennispakket. Maar ik had verleden jaar eens dat de Wegenwacht kwam om mijn auto te ontzetten, dat deden ze met zo'n ballonneke, de portier wipte vlot open, een raam idemdito, gewoon even ballonneke tussenzetten en opblazen. Probleem hier alleen was dat ze geen blaasinstrumentarium hadden, dus ze konden er in dit geval niets mee. Maar het lag er op zich dicht bij iets te ontzetten vanuit onmogelijke positie, in dit geval zware steen op sleutel, een stevige ballon kan vanuit kleine ruimte (de kier onder de steen) een enorm gewicht verzetten.
Dus jij wou een ballonneke opblazen om een zware kei op te tillen?
En wat vond je er dan van dat Bas met balletjes in de weer wilde om de kei die al omhoog was gehaald, te verplaatsen? Als hij zo goed weet van scouting dat je met vier latten een hefboomconstructie kan maken om de kei op te tillen, dan snap je toch direct dat je hem ook kan draaien op die manier?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2019, 23:48:21 »
Die balletjes voor de horizontal verplaatsing zijn prima hoor. Hebben ze ook gewoon gebruikt. Om hoog door de hefboomwerking, opzij rollen of over de stemmen of door lagers er onder te plaatsen.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #50 Gepost op: 26-03-2019, 00:37:10 »
Maar dat zou hem toch juist een perfect alibi geven? Een Mol die niet goed kan liegen. Als de andere kandidaten dat zien, dan schrappen ze hem meteen. Ze hadden de leugen ook korter kunnen houden in de montage, maar hebben er blijkbaar voor gekozen om hem in zijn volle ongeloofwaardigheid te laten zien.

Goed punt. In dit licht is het ook misschien te verklaren waarom Bas de oplossing aandraagt om de steen van zijn plaats te krijgen. Ik vond de manier waarop hij die oplossing aandroeg gewoon verdacht, leek op voorkennis. Zodoende kregen ook Joeri en Bruno later de filmpjes te zien van de andere kandidaten met de konijnenleugens. Handig (voor Bas in de rol van mol) dat het filmpje van hemzelf (met de ongeloofwaardige leugen) EN de filmpjes van andere kandidaten ook in de hoofden van Joeri en Bruno terecht komen. Hadden die laatste twee geen filmpjes te zien gekregen dan was de focus van hen misschien te veel op Bas gekomen, wat niet prettig is als mol. Er werd natuurlijk wel geld door verdiend, maar wellicht was het strategie van de mol om deze opdracht toch te doen slagen.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2019, 00:48:45 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #51 Gepost op: 26-03-2019, 11:27:47 »
Hoe staan we er nu in, Molebuster en mede Bas-verdenkers? :). Ik houd het voor het moment nog even op een rustig afleveringetje voor Bas. Wel verdacht dat hij de aanzet gaf voor de oplossing van de sleutel onder de steen, vond ik. De Mol wil natuurlijk ook wel eens lekker slapen na al dat geradbraak met Gilles, hè. En de vechtsport-opdracht moet ik nog eens rustig terugzien.
Maar door de oplossing voor de steen in te koppen laat hij niet alleen die opdracht slagen (+€1000) hij zorgt ook nog eens dat het drietal beter is uitgeslapen voor de sportproef de volgende dag. Dubbel onverdacht dus. En ondertussen laadt hij wel veel verdenkingen op zich door eerst te beginnen over een andere steen en dan met die ballonnen bezig te blijven, zonder effectief te saboteren.
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #52 Gepost op: 27-03-2019, 08:37:14 »
Iedereen wilde de mol zijn, maar wil iedereen dat horen pas na aflevering 1? Bas is iemand die daar geen problemen mee heeft, hij plant ‘  stap voor stap’ . Ik vond het verdacht dat hij 1. In de juiste molpositie komt bij het maken van het gerecht, 2. Kaat in de rede valt en zo verwarring schept bij Kaat en 3. De dipsaus niet vertelt, waardoor de anderen ook dipsaus gaan maken.
Maar vooral dat hij iemand is die er geen problemen mee zou hebben om pas laat te horen dat hij de mol is, omdat hij er veel lol in heeft om dingen in de soep te laten lopen, om mensen om de tuin te leiden (‘welke steen?’) zelfs al is het doel dat de opdracht wel gaat slagen (kei) daarom is hij nu mijn mol nr. 1. Ik denk dat we nog veel lollige dingen gaan zien.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #53 Gepost op: 27-03-2019, 09:26:26 »
Iedereen wilde de mol zijn, maar wil iedereen dat horen pas na aflevering 1? Bas is iemand die daar geen problemen mee heeft, hij plant ‘  stap voor stap’ . Ik vond het verdacht dat hij 1. In de juiste molpositie komt bij het maken van het gerecht, 2. Kaat in de rede valt en zo verwarring schept bij Kaat en 3. De dipsaus niet vertelt, waardoor de anderen ook dipsaus gaan maken.
Maar vooral dat hij iemand is die er geen problemen mee zou hebben om pas laat te horen dat hij de mol is, omdat hij er veel lol in heeft om dingen in de soep te laten lopen, om mensen om de tuin te leiden (‘welke steen?’) zelfs al is het doel dat de opdracht wel gaat slagen (kei) daarom is hij nu mijn mol nr. 1. Ik denk dat we nog veel lollige dingen gaan zien.

De beste positie zou ik niet direct zeggen. Wel een goede positie, maar niet de beste. Hij zou als mol dan ook geluk hebben dat Kaat het niet zo goed uitlegt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #54 Gepost op: 27-03-2019, 10:00:46 »
Dat ie precies op de plastic schakel ging zitten, zoals hierboven met screenshots te zien is, geeft voor mij de doorslag. Leuke mol!  ::bravo::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #55 Gepost op: 27-03-2019, 10:02:24 »
Kan je dan ook verklaren waarom hij de cruciale stap in het steenraadsel ruim binnen tijd aanvoert en zo 1000 euro binnensleept?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #56 Gepost op: 27-03-2019, 10:17:49 »
en waarom zou je de plastieke schakel verstoppen ?

Die bol hindert de sterke groep en als mol wil je toch zo snel mogelijk aankomen, dus die bol kwijtgeraken?
klaar voor de strijd

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #57 Gepost op: 27-03-2019, 10:25:54 »
en waarom zou je de plastieke schakel verstoppen ?

Die bol hindert de sterke groep en als mol wil je toch zo snel mogelijk aankomen, dus die bol kwijtgeraken?
Ik weet niet precies hoe de mol denkt, maar ik vind het te opvallend, tezamen met die biecht waarin hij harde werker Joeri nog eens natrapt, terwijl hij tijdens de biecht wist dat er een plastieken schakel was.
Ik denk dat hij er enorm veel lol in heeft om iemand te zien zwoegen, terwijl hij op de plastic schakel zit. Later kan hij het gebruiken om de groep te remmen als dat nodig mocht zijn. Versnellen kan altijd nog.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 10:33:42 door Run »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #58 Gepost op: 27-03-2019, 10:30:42 »
Helemaal geschrapt van mijn lijstje.

Ik vond hem ook erg opvallend liegen in het konijn filmpje waardoor ik denk dat hij van de regie uit nooit in hun top 3 kon komen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #59 Gepost op: 27-03-2019, 10:31:37 »
Kan je dan ook verklaren waarom hij de cruciale stap in het steenraadsel ruim binnen tijd aanvoert en zo 1000 euro binnensleept?
Vanwege de voordelen. De filmpjes moesten gezien worden. Maar hij heeft nog veel plezier met het verwarring scheppen over ‘ de steen’ en de ballonnen.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2019, 10:43:27 door Run »