Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65551 keer)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #440 Gepost op: 30-04-2019, 08:36:48 »
Dat ze zelf wil mollen, zou best kunnen. Maar wat zou ze hiermee dan van plan zijn? Het lijkt me dat als ze de Mol is, ze opgelucht is dat ze van die vrijstelling af is. Lijkt er niet op, maar dat kan gespeeld zijn.
Dat ze wil dat haar mol Axel de vrijstelling van haar concurrent pakt, zie ik inderdaad totaal anders. Zoals ik net heb proberen uit te leggen. Tevergeefs (zou het graag horen als er iets niet klopt aan de redenering!), maar ik heb mijn best gedaan in elk geval. ;D

In mijn ogen zie ik geen enkel scenario waar Elisabet denkt dat Bas de mol is en het wel handig is om melding te maken van het feit dat hij de vrijstelling in zijn bezit heeft. Laat ik mijn denkpiste nog even uitschrijven:

Stel Elisabet is de mol, waarom zou ze zeggen dat Bas de vrijstelling heeft?

- Ze wil dat Axel die gaat proberen te pakken ipv geld.

Stel Elisabet is niet de mol waarom zou ze zeggen dat Bas de vrijstelling heeft?

- Als ze denkt dat Bas de mol is, zou het dan erg zijn dat Bas de vrijstelling heeft? Nee, en ik zou het zeker niet melden want dat maakt concurrent Axel alleen maar wijzer dan nodig.
- Als ze denkt dat Bas een kandidaat is, zou het dan erg zijn dat Bas de vrijstelling heeft? Ja, een concurrent met een vrijstelling verkleint haar kansen.

Samengevat:

Elisabet is de mol of Elisabet ziet Bas als concurrent. Ik zie geen optie waar Bas in de ogen van Elisabet de mol is. Wat hem niet uitsluit natuurlijk maar Elisabet denkt in ieder geval van niet en is wel finalist.

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #441 Gepost op: 30-04-2019, 09:16:40 »
Stel Elisabet is de mol, waarom zou ze zeggen dat Bas de vrijstelling heeft?
- Ze wil dat Axel die gaat proberen te pakken ipv geld.
Maar de kansen dat Axel hem pakt zijn doordat ze het zegt echt niet groter geworden.
Stel Elisabet is niet de mol waarom zou ze zeggen dat Bas de vrijstelling heeft?
- Als ze denkt dat Bas de mol is, zou het dan erg zijn dat Bas de vrijstelling heeft? Nee, en ik zou het zeker niet melden want dat maakt concurrent Axel alleen maar wijzer dan nodig.
Mijn antwoord hier is ja, want er is een reële kans dat Bas hem naar Axel wil doorsluizen. Dus moet ze Bas in een pat-stand proberen te krijgen. En dat kan alleen door het wel te melden.
- Als ze denkt dat Bas een kandidaat is, zou het dan erg zijn dat Bas de vrijstelling heeft? Ja, een concurrent met een vrijstelling verkleint haar kansen.
Mijn antwoord hier is ook ja. Maar ze vergroot door het te zeggen (opnieuw) niet de kans dat de vrijstelling bij Mol Axel terechtkomt. Integendeel, zou ik zeggen. Want Axel wil hem niet.

Volgens mij verschillen we dus vooral van inzicht op het tweede punt: het doel en effect van haar actie als Elisabet denkt dat Bas de Mol is. Maar laten we daar maar mee leven dan. ::rofl:: Bedankt voor jouw uitleg ook! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 30-04-2019, 09:18:34 door Newbie2 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #442 Gepost op: 30-04-2019, 09:28:47 »
Maar de kansen dat Axel hem pakt zijn doordat ze het zegt echt niet groter geworden.

Toch wel. Want als ze het niet zegt zou t kunnen zijn dat Axel gaat onderhandelen om geld omdat hij niet de strafkaart wil pakken van Bas. Nu is er verwarring en zal Axel niet voor geld gaan maar blind kiezen en dat gebeurde ook



Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #443 Gepost op: 30-04-2019, 09:45:46 »
..
Volgens mij verschillen we dus vooral van inzicht op het tweede punt: het doel en effect van haar actie als Elisabet denkt dat Bas de Mol is. Maar laten we daar maar mee leven dan. ::rofl:: Bedankt voor jouw uitleg ook! ::ok::

Niets mis mee. Dan laten we het zo. Het heeft altijd nut elkaars argumenten te toetsen zonder dat je het per se eens moet worden toch?

Jij ook bedankt newbie2 ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #444 Gepost op: 30-04-2019, 10:05:44 »
Zoals ik in het opdrachtentopic al schreef over de uiteindelijke keuze open kaart te spelen:

Elisabet oppert dat degene met de vrijstelling het strafpunt ook maar moet nemen. Onmols voorstel (ze weet dat Bas ze allebei heeft) - door te opperen die uit te schakelen kan we enkel voor geld gespeeld worden.

Ze weet dat zij zelf t strafpunt (en vrijstelling) niet meer kan krijgen...Waarom helpt ze hier potentieel de enige die gevaar loopt (Axel) - verdenkt ze hem en maakt t dus niet uit of hij een strafpunt heeft? Of ze wil voorkomen dat Axel kans maakt op de vrijstelling (in dat geval wil ze dat Bas de vrijstelling houdt - is hij dan haar verdachte?)

Wat ik bedoel is dat dit (aansturen op open kaart spelen) haar persoonlijk sowieso niet helpt in het spel/ zij kan de kaarten niet meer trekken - Axel kan dat.
Ze moet dus een reden hebben aan te sturen op Bas met de twee kaarten.
En wat die reden is weten we niet - het is in elk geval niet uitgesloten dat ze juist Bas (als Mol) de vrijstelling wil laten houden.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #445 Gepost op: 30-04-2019, 10:44:57 »
Wat ik bedoel is dat dit (aansturen op open kaart spelen) haar persoonlijk sowieso niet helpt in het spel/ zij kan de kaarten niet meer trekken - Axel kan dat.

Jij vind dit onmols begrijp ik? Ik snap jou inderdaad wel maar door open kaart te spelen gaat Axel toch eerder voor vrijstelling dan voor geld? Bas probeert juist afspraken te maken zodat hij de vrijstelling niet kwijtraakt.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #446 Gepost op: 30-04-2019, 12:06:07 »
Jij vind dit onmols begrijp ik? Ik snap jou inderdaad wel maar door open kaart te spelen gaat Axel toch eerder voor vrijstelling dan voor geld? Bas probeert juist afspraken te maken zodat hij de vrijstelling niet kwijtraakt.

Elisabet is degene die oppert dat “degene met de vrijstelling ook t strafpunt pakt” - dat is Bas en dat weet zij.

Of dat Mols of onmols is..tsja. Zij kan zélf de vrijstelling niet meer krijgen en óók het strafpunt niet meer. Dus waarom aansturen op het niet meer mee laten spelen van de kaarten?

Áls ze Bas verdenkt dan vind ik het geen gekke optie hem te verraden, dat is alles. Mocht daardoor Bas onder druk komen te staan te bevestigen dat hij ze allebei heeft kan haar concurrent Axel de vrijstelling niet meer pakken

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #447 Gepost op: 30-04-2019, 13:15:26 »
Elisabet is degene die oppert dat “degene met de vrijstelling ook t strafpunt pakt” - dat is Bas en dat weet zij.

Of dat Mols of onmols is..tsja. Zij kan zélf de vrijstelling niet meer krijgen en óók het strafpunt niet meer. Dus waarom aansturen op het niet meer mee laten spelen van de kaarten?

Áls ze Bas verdenkt dan vind ik het geen gekke optie hem te verraden, dat is alles. Mocht daardoor Bas onder druk komen te staan te bevestigen dat hij ze allebei heeft kan haar concurrent Axel de vrijstelling niet meer pakken

Ah ik zag het meer dat Elisabet hoopte door die openbaring Axel blind voor de vrijstelling ging spelen ipv geld.

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #448 Gepost op: 30-04-2019, 18:14:37 »
Grappig hoe iedereen dat vanuit de eigen benadering interpreteerde. Ik dacht juist dat ze het opperde, zodat Axel en Bas geen afspraak zouden maken over een (laag) geldbedrag en zo door het blinde trekken Axel de kans zou hebben juist het strafpunt te laten pakken (en dua haar kans op een finaleplek te vergroten). Door te opperen dat de vrijstelling daar zat, creert ze wantrouwen over het kunnen vertrouwen van Bas, wat nodig is om deze blinde trekking te bewerkstelligen. Ik denk namelijk niet dat de mol nog bewust een medekandidaat het strafpunt zou willen toespelen zo vlak voor de finale en dus vooral beide kaarten zelf prima wil hebben.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #449 Gepost op: 30-04-2019, 18:23:28 »
Ik denk dat jullie veel te ver denken. Ze spelen voor het eerst dit spel en hebben niet zoveel tijd om al die zaken te overdenken. Elisabeth liet zich de vrijstelling uit handen nemen, omdat ze hoopte dat Bas een andere zou pakken. Misschien verdenkt ze Bas niet. Of ze was niet zo adrem om door te gaan onderhandelen over een ander bedrag.
Daarna was ze zo gefrustreerd dat Bas haar vrijstelling had gepakt, dat ze dat gewoon ging uiten. 'Hij heeft mijn vrijstelling gepakt!' En hij moest de strafkaart hebben want die had ze niet.
Ik vraag me af of Bas kon zien dat zij de vrijstelling had. In het begin hebben ze allevier een extra kaart gepakt, we hebben dat niet gezien, we zagen het pas toen ze allevier die extra kaart al in hun hand hadden. Bas wist natuurlijk welke de vrijstelling was, en heeft gezien dat Elisabeth die pakte. Of, nadat de twee strafkaarten van Joeri en Bas eruit waren, had Bas de laatste strafkaart in zijn hand. Dan moest het wel zo zijn dat Elisabeth de vrijstelling had. Als ze haar kaarten op dezelfde plek had gehouden, was dat de laatste kaart.
Elisabeth heeft het dus dom gespeeld, ze had de vrijstelling stiekem op een andere plek moeten houden.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2019, 18:27:51 door Run »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #450 Gepost op: 30-04-2019, 18:47:57 »
Ik ga nu volledig tot Bas als mol om de volgende redenen:

[Goeie redenen]
Amen. Bas wordt misschien wel mijn hoofdverdachte ::regenboog::
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #451 Gepost op: 1-05-2019, 07:51:29 »
Modieuze stadsmensen
Dit is niet de meest molse positie, maar Bas wil hem graag. De plattelandsmensen eindigen met een beoordelingsopdracht à la schilderij van De Mol. En 2x te werk gaan op die manier zou wat te veel van het goede zijn, dat valt op. Bas kan als er genaaid moet worden, gerust met een stikmachine aan de slag. “Ik kan patronen, ik kan dat allemaal”. Ik moet terugdenken aan de opdracht met geweren. :)
Bij de thema’s springt Bas van de hak op de tak. Onbezorgde jeugd, grillen van de natuur. Wil weten wat Elisabet aantrekt als er een tsunami aankomt. Gaat niet in tegen de duikbril, terwijl het een tamelijk absurd idee is. “Schrijf op”. Maar als Elisabet met een goed idee komt (een swirl in de rok, als een draaibeweging in een orkaan), wil Bas eerst weten wie die vrouw is die dat moet aantrekken. Een businessvrouw, een avonturierster? Totaal irrelevant. Er is al een uur voorbij als Bas met het zoveelste thema aankomt: hij wil gaan stempelen met fruit en groente. Elisabet zegt dat dat gewoon niet gaat. Bas: “Hebt ge dat ooit gedaan”? Inmiddels liggen ze ver achter op de concurrentie. Als ze uiteindelijk naar de markt gaan, zijn ze terug bij een eerder thema: de opwarming van de aarde. Duikbril en paraplu aangeschaft. Maar hun helpers hebben twijfels: dat gaat veel tijd kosten. Bas: “We kunnen het tot het eind bewaren, en zien of we het erin kunnen verwerken. Weet wel dat het concept dan weg is he, we hebben dan niks meer van het concept dat we bedacht hebben”. Terechte opmerking, maar ze kunnen zo langzamerhand al niet meer terug. Elisabet denkt dat het praktisch niet gaat, en Bas speelt daar handig op in. Vraagt geïrriteerd waarom komt Elisabet zelf niet eens met een idee komt? (Dat deed ze in het begin wel degelijk, maar Bas nam het heft in handen!). Elisabet boos naar het toilet. Bas: “Oké, perfect”. De klok tikt verder, en de concurrentie is al een pak verder. ::rofl::

Bas heeft het hele arsenaal weer uit de kast gehaald: tijdrekken, meegaan met verkeerde ideeën (duikbril, paraplu), zelf met nog wat absurde ideeën komen, en conflict uitlokken. We zien een goed uitgevoerd ontwerp (Bas weet wel hoe hij moet naaien), maar licht absurdistisch. Het eerste had moeten leiden tot niet herkend als van hun hand, het tweede tot verlies bij de jury. Als de jury dan toch besluit hen de overwinning te geven omdat het “interessanter” is, kijkt Bas niet blij. (Elisabet wel).

De Mol saboteren
Joeri heeft al 4 verdiepingen gehad (5,4,7 en 9) als Bas de GSM vindt op 10. Ook Axel die laat begon is al op BG geweest, naar boven gegaan, en weer naar buiten. Ik neem aan dat de Mol hier geen voorkennis had en het dus een gelijke strijd was, maar als Bas wel voorkennis had heeft hij de anderen (gelukkig) ruim de tijd gegeven om de GSM te vinden.

Geldkoffertjes
1. “Wie heeft gemiddeld genomen over alle eliminaties de test het snelst ingevuld?”
Elisabet: Axel (goed). Axel gaat er in mee. Bas niet, die stribbelt tegen. Wil weten wat Axel onder snel verstaat. 3 seconden? 10 seconden? Maar het is duidelijk wat de meerderheid wil antwoorden, en Bas geeft zich vrij snel gewonnen.
2. “Wie is er op dag 1 het vaakst aangeklikt bij vraag 20?”
Bas denkt dat hij zelf het is (fout). Axel wil Joeri ook niet onderschatten (goed). Als Elisabet moet kiezen tussen Bas en Joeri, denkt ze eerder Joeri. Bas moet zich opnieuw bij de meerderheid neerleggen.
3. “Drie kandidaten kregen in afl. 1 het misschien-scherm. Hoeveel blijven daar nu van over?”
Axel en Elisabet zijn resoluut. 1. Alle ogen zijn gericht op Bas. Bas zegt niets, maar kauwt nog harder op zijn kauwgum. Zegt dan wat ongemakkelijk: “Ja”.

Bas was het met geen enkel antwoord van harte eens. Maar er komt dankzij Axel en Elisabet 5.000 euro op het spel te staan. Aan zo’n heel hoog bedrag heeft de Mol niets, want er kan geen geld uit de pot. Geld aftrekken aan het eind kan wel, maar ook dat is veel gunstiger bij een lager startbedrag. Bas dus duidelijk het meest mols hier.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 08:06:42 door Newbie2 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #452 Gepost op: 1-05-2019, 07:52:11 »
Zwartepieten
Bas begint dus niet ideaal: 5.000 euro op het spel. En heeft nog eens pech dat hij geen invloed heeft op de 3.000 euro. Hij heeft die zelf niet, en kan hem niet pakken bij Elisabet. In ronde 1 begint Bas over strafpunten. Maar Joeri laat zich niet van de wijs brengen, en zegt dat hij 1 heel groot bedrag heeft. Heeft Axel dat ook? Bas gaat gauw door op de strafpunten: afleiding van het grote bedrag. En met succes: Axel vraagt of Joeri een strafpunt heeft, Joeri knikt. Bas: “Wie zegt dat hij een strafpunt heeft?”. Wantrouwen planten. Als de 3.000 nog een rondje blijft zitten, is er een kleine kans dat Elisabet hem bij Joeri vandaan trekt. Meer kan Bas niet doen. Als Axel aan de beurt is, steekt Bas zijn (vermoed ik) hoogste kaart uit: 500 euro. Maar Axel vertrouwt het spelletje niet meer, en pakt een andere (dus lagere) kaart. 200 euro. So far so good. Maar dan slaat het noodlot toe! Bas pakt Elisabets vrijstelling. Daar zit hij mooi mee in zijn maag, die wil de Mol niet. Bas' enige hoop kan nog zijn dat Axel hem trekt. En intussen ontkennen natuurlijk dat je hem hebt, om de kandidaat uit te hangen die zijn vrijstelling beschermt.
In ronde 2 leggen Joeri en Axel 3.000 euro op tafel. Bas kijkt zuinig. “Ik wist niet dat er zulke hoge bedragen in het spel waren”. Als Axel vraagt welke bedragen hij heeft: “Maakt niet uit, hè?”. Waar iedereen terecht overheen valt, want er moet een match gevormd worden. Maar Bas houdt vol dat Axel geen nadeel heeft als hij een verkeerd bedrag trekt. M.i. wil Bas hiermee bereiken dat Axel op goed geluk een kaart trekt. Hij had een geldbedrag kunnen afschuiven, maar dan had hij de vrijstelling sowieso gehouden. Bas zegt ook nog dat hij Axel wel kan aanduiden waar het strafpunt zit. Daarmee zou de keuze voor Axel verder worden teruggebracht, met een weer wat hogere kans de vrijstelling te pakken. Axel trekt uiteindelijk blind. Geen paar, geen vrijstelling. Als kandidaat zou je nu blij mogen zijn, die kon niet meer van hem worden afgepakt! Maar Bas kijkt nog steeds bedrukt. Bij Elisabet is hij wel weer opeens alert op het geld. Hij wil haar 400 euro als ze dat aangeeft, dan is het geld voor de groepspot. Een laatste poging om onverdacht te blijven.

Als Gilles zegt dat ze in totaal 4.200 hebben verdiend, zegt Bas: min 800. Hij lijkt uit zijn humeur. Zegt nog wel dat het leuker is met een vrijstelling te weten dat de anderen geen nadeel hebben (hij heeft ook het strafpunt). Maar echt blij kijkt hij niet. Hij zit ongemakkelijk op zijn stoel, en toont totaal geen opluchting. Bas heeft gedaan wat hij kon, maar vanaf de koffertjes zat alles tegen: Axel, Elisabet en het toeval.

EDIT: foto: Bas heeft zojuist de vrijstelling veilig gesteld.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 18:28:26 door Newbie2 »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #453 Gepost op: 1-05-2019, 08:06:37 »
Mooi beschreven. Mogelijk waar!
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #454 Gepost op: 1-05-2019, 08:22:42 »
Waarom zou Bas de vrijstelling niet willen hebben? Levert toch mooi discussie op, en discussie over strafkaarten en vrijstelling kost tijd, tijd waarin geen bedragen op tafel kunnen komen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #455 Gepost op: 1-05-2019, 08:44:45 »
Waarom zou Bas de vrijstelling niet willen hebben? Levert toch mooi discussie op, en discussie over strafkaarten en vrijstelling kost tijd, tijd waarin geen bedragen op tafel kunnen komen.
Tijd was geen beperking bij deze opdracht, toch?
Maar waarom Bas de vrijstelling niet zou willen hebben:
- Een Mol heeft toch liever dat tenminste 1 finalist geen zekerheid heeft verkregen via de test. Als bijvoorbeeld Joeri de vrijstelling had gehad en niet op Bas zat (zo leek het), had Bas daar in de finale veel meer een makkie aan. Maar ook Elisabet of Axel (van wie we niet zeker weten op wie ze zitten) zouden geen zekerheid hebben als ze de test niet hadden gemaakt. Bovendien:
- Hij had er al een gehad. Een Mol met twee vrijstellingen (waaronder een finalevrijstelling)krijgt veel kritiek over zich heen, dat doet af aan je werkelijke prestatie. In dit geval zou dat dus ten onrechte zijn, want Bas kon er niets aan doen.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #456 Gepost op: 1-05-2019, 09:03:11 »
Bas dus duidelijk het meest mols hier.

Deels eens. Elisabet en Axel hebben geen voorbereidingen en weten mogelijk de juiste antwoorden niet.

Bas geeft zelf ook aan dat hij niet zo snel is als Axel want hij is het seizoen heel langzaam begonnen met de test.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #457 Gepost op: 1-05-2019, 09:07:25 »
Deels eens. Elisabet en Axel hebben geen voorbereidingen en weten mogelijk de juiste antwoorden niet.
Bas geeft zelf ook aan dat hij niet zo snel is als Axel want hij is het seizoen heel langzaam begonnen met de test.
Ben ik allebei met je eens. Wat het laatste betreft had ik het idee dat Bas bij die 1e vraag niet te hard wilde pushen. Er kwamen nog 2 vragen. Bij de 2e vraag was hij duidelijk standvastiger. En bij de 3e vraag leek hij klem gezet.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #458 Gepost op: 1-05-2019, 10:24:16 »
Ben ik allebei met je eens. Wat het laatste betreft had ik het idee dat Bas bij die 1e vraag niet te hard wilde pushen. Er kwamen nog 2 vragen. Bij de 2e vraag was hij duidelijk standvastiger. En bij de 3e vraag leek hij klem gezet.

Heb je zeker een punt. Al had ik zelf bij 1 kandidaat met misschien-scherm gekozen voor 2. Dus dat Bas daar op twijfelt verbaasd me niet als mol of kandidaat.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #459 Gepost op: 1-05-2019, 10:40:18 »
Tijd was geen beperking bij deze opdracht, toch?
Maar waarom Bas de vrijstelling niet zou willen hebben:
- Een Mol heeft toch liever dat tenminste 1 finalist geen zekerheid heeft verkregen via de test. Als bijvoorbeeld Joeri de vrijstelling had gehad en niet op Bas zat (zo leek het), had Bas daar in de finale veel meer een makkie aan. Maar ook Elisabet of Axel (van wie we niet zeker weten op wie ze zitten) zouden geen zekerheid hebben als ze de test niet hadden gemaakt. Bovendien:
- Hij had er al een gehad. Een Mol met twee vrijstellingen (waaronder een finalevrijstelling)krijgt veel kritiek over zich heen, dat doet af aan je werkelijke prestatie. In dit geval zou dat dus ten onrechte zijn, want Bas kon er niets aan doen.
Oké, maar zolang er kaarten getrokken worden om strafkaarten of vrijstellingen eruit te plukken, is de kans klein dat er dubbele bedragen op tafel gelegd worden. En dat is het doel van de mol, zo min mogelijk geld.
Als Axel de vrijstelling van Bas had getrokken, zou Joeri weer azen op de vrijstelling van Axel en ondertussen komen er geen dubbele bedragen op tafel. Die opzet mislukte falikant omdat Joeri en Axel elkaar bleken te vertrouwen, zowel met de strafkaarten als met de 3000 euro.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 10:45:47 door Run »