Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 63913 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #320 Gepost op: 6-05-2019, 13:45:24 »
Of gewoon wat ik hierboven post. Ze stond aan hun kant volgens de schutters

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #321 Gepost op: 6-05-2019, 13:46:57 »
Of gewoon wat ik hierboven post. Ze stond aan hun kant volgens de schutters
Dat ook maar aan het einde nadat Bas was gevonden de mol afschieten had nog wel gekund om de boel te vertragen.
Aan het begin niet. Dat was een dik minpuntje voor mol Axel. Maar ja.. zo was er voor iedereen wel een dik minpuntje te bedenken voor hun mol zijn.  ::)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #322 Gepost op: 6-05-2019, 13:48:41 »
Dus toch Elisabet! Als ik een top 3 had moeten maken had Elisabet op 2 gestaan en Bas op 3, maar dat telt niet, zeker niet als je claimt 100% zeker te zijn: ik zat er flink naast dit jaar. Ontzettend knap hoe Elisabet geacteerd heeft!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #323 Gepost op: 6-05-2019, 13:50:58 »
Maar ja.. zo was er voor iedereen wel een dik minpuntje te bedenken voor hun mol zijn.  ::)

Voor Bas en Axel veel meer hoor

Kan bij Elisabet geen 1 DIK minpuntje bedenken. Die minibedragjes?
Stelt niks voor in vergelijking met onze grootverdiener heren

Zooo blij dat zij het niet zijn  ::zweet::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #324 Gepost op: 6-05-2019, 14:03:18 »
Voor Bas en Axel veel meer hoor

Kan bij Elisabet geen 1 DIK minpuntje bedenken. Die minibedragjes?
Stelt niks voor in vergelijking met onze grootverdiener heren

Zooo blij dat zij het niet zijn  ::zweet::

Elisabet koos af en toe wel slechte molposities.
Ze koos bv. zelf voor die 100 euro bij de survivalopdracht als ik het me goed herinner. Ze zat in team social media, wat de slechtste molpositie was, omdat ze zich niet voor de overige teams aanbood. Bij de kunstopdracht waren het eigenlijk Axel en Bas die de boel in de 100 hebben laten lopen.. zij was zowel in de auto toen de vragen beantwoord werden als bij de kunstgalerij zelf heel passief. Ook bij de modeopdracht vond ik haar passief, daar deden Axel en Bas toch wel de meeste vreemde dingen bij.

Ik vond haar het meest mols in aflevering 2 bij het koken en bij de wandelopdracht, in de kajuit bij de bootopdracht (ook al was ze daar zowel mols als onmols omdat ze ook een aantal dingen goed deed), bij het diner en bij het paintballen. Ook bij de avataropdracht deed ze raar en in de tunnels natuurlijk.. en bij die quiz.

Dus op zich vond ik haar qua acties nou niet het meest mols.. Axel was qua acties wel echt het meest mols, die heeft meer 'molacties' op zijn naam staan. Qua geld verdienen was ze wel het meest mols maar degene die het minste verdient is niet altijd de mol. Ik verdacht haar voornamelijk door andere dingen, zoals het moldagboek/haar mollicitatie/dat ze überhaupt in de kajuit stond/dat ik dacht dat ze best wel eens een rol kon spelen omdat ze zo overdreven reageerde soms/dat ze niet afgeschoten werd bij het paintballen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #325 Gepost op: 6-05-2019, 14:08:17 »
Axel heeft alleen in afl 8 4600 euro verdiend  ::rofl::
En dan heb ik het nog niet eens over de 700 onder tafel geheel onnodig. En de tunnels! Omg

Dat lage bedrag op haar hoofd weten we niet. Denk dat ze overruled werd.

De mediaopdracht was leuk voor de hint ... pag 8 van dit topic had ik die gepost
de kunstopdracht was geniaal. Waarom zou je je mond opendoen als je al ziet dat het fout gaat

In de boot moest ze de letters wegvegen anders lag de opdracht in het water. Perfecte positie

Echt oneens met je dat Axel meer molacties heeft .. zeer oneens zelfs.
Wel mooi dat hij gewonnen heeft. Zelf verdiend

Edit: en wat ik al eerder postte over Axel. De productie zette hem verdacht neer. In de tunnels kwam de klok 80x in beeld .. benadrukte erg dat hij vertraagde. Net als bij Kaat en het missen van de brommer. Allemaal trucjes
Mooie bliksemafleider
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 14:16:07 door FS »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #326 Gepost op: 6-05-2019, 14:28:15 »
Axel heeft alleen in afl 8 4600 euro verdiend  ::rofl::
En dan heb ik het nog niet eens over de 700 onder tafel geheel onnodig. En de tunnels! Omg

Dat lage bedrag op haar hoofd weten we niet. Denk dat ze overruled werd.

De mediaopdracht was leuk voor de hint ...
de kunstoodracht was geniaal. Waarom zou je je mond opendoen als je al ziet dat het fout gaat

In de boot moest ze de letters wegvegen anders lag de opdracht in het water. Perfecte positie

Echt oneens met je dat Axel meer molacties heeft .. zeer oneens zelfs.
Wel mooi dat hij gewonnen heeft. Zelf verdiend

Ze werd niet overruled.. Joeri vroeg of iemand zin had in het laagste bedrag en Elisabet bood zich vervolgens vrijwillig daarvoor aan.

Eens dat Axel soms onnodig geld verdiend heeft. Maar vanuit molperspectief was het vaak wel prima te verklaren. Om die 3000 euro had hij bv. echt niet heen gekund als hij de mol was geweest.. de kaarten die iedereen in handen had werden uiteindelijk immers wel open en bloot op tafel gelegd aan het einde dus iedereen had dan gezien dat hij dat bedrag had achtergehouden als hij dat had gedaan.

En waarom zou je als mol een fout recht zetten voor 500 euro? Waarom zou je slapen met een slang voor 500 euro? Had ze het niet iets minder goed kunnen doen in de kajuit? Had ze af en toe als mol niet betere molposities kunnen kiezen?

Ik vond dat ook zeker geen zwakke punten dus ik vind nou ook weer niet dat Elisabet overduidelijk de mol was qua acties.

En ja natuurlijk ga je niet je mond open doen als mol als je al ziet dat het fout gaat maar ook in die auto had ze eigenlijk weinig inbreng bij het beantwoorden van de vragen terwijl bv. Axel wel 3 van de 3 keer het verkeerde schilderij aanwees als antwoord. Ook was het Axel die het foute ontwerp eruit pikte en Bas was degene die de meest rare ideeën bedacht en chaos creëerde toen Elisabet en Bas hun ontwerp maakten.

Beide heren namen vaker het initiatief dan zij om de boel in de 100 te laten lopen. Denk bv. ook aan Axel bij vovinam en bij de roeiopdracht, Axel in de kamer met Ingrid... Bij beide opdrachten gedroeg Elisabet zich duidelijk minder mols. Ook in de laatste aflevering vond ik eigenlijk Elisabet het minst mols qua acties van de 3.

Verder vind ik wel dat ze het goed gedaan heeft hoor. Axel was ook een goede nepmol en Bas soms ook (al was dat als ik een interview met Axel mag geloven niet eens zijn bedoeling).  ::tandpastasmiley::


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #327 Gepost op: 6-05-2019, 14:32:53 »

En waarom zou je als mol een fout recht zetten voor 500 euro? Waarom zou je slapen met een slang voor 500 euro?
Dus je valt over 1000 euro in totaal?
In groepsopdrachten ook nog

Hou op hoor. Jammer voor je dat je fout zat maar om nu Elisabet tegen n bepaald licht te zetten terwijl jouw mol bijna een ton verdiend heeft lijkt me een beetje onnodig  ::)

Ze was gewoon goed.

1- zo min mogelijk geld verdienen CHECK ✔️
2- onverdacht blijven voor oa de molloten CHECK ✔️


Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #328 Gepost op: 6-05-2019, 14:35:39 »
En geen weken van voorbereiding als Mol! En een hele sterke groep.
Ma how, zeg!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #329 Gepost op: 6-05-2019, 14:36:26 »
En geen weken van voorbereiding als Mol! En een hele sterke groep.

Precies.. ook nog  ::respect::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #330 Gepost op: 6-05-2019, 14:36:45 »
Dus je valt over 1000 euro in totaal?
In groepsopdrachten ook nog

Hou op hoor. Jammer voor je dat je fout zat maar om nu Elisabet tegen n bepaald licht te zetten terwijl jouw mol bijna een ton verdiend heeft lijkt me een beetje onnodig  ::)

Ze was gewoon goed.

1- zo min mogelijk geld verdienen CHECK ✔️
2- onverdacht blijven voor oa de molloten CHECK ✔️

Ik zeg toch ook nergens dat ik haar niet goed vond?  ::rofl:: Ik zeg juist wel dat ik haar goed vond.

Ik zeg dat ik haar qua acties gewoon niet het meest verdacht vond en dat ze wat mij betreft echt niet qua acties overduidelijk de mol was. Als jij dat wel vond, top, maar dat is een mening en aan de statistieken op dit forum te zien denk ik dat de meeste mensen die mening niet delen. ;)

Verder vond ik haar zeer zeker om andere redenen wel verdacht. En zoals we dit jaar ook in WIDM 2019 hebben gezien... kan de grootverdiener ook wel eens de mol zijn. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #331 Gepost op: 6-05-2019, 14:39:07 »

Verder vond ik haar zeer zeker om andere redenen wel verdacht. En zoals we dit jaar ook in WIDM 2019 hebben gezien... kan de grootverdiener ook wel eens de mol zijn. ;)

En daar ga je weer met widm.

De andere seizoenen staan hier in het downloadtopic. Ga s kijken  ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #332 Gepost op: 6-05-2019, 14:50:08 »
Ik vind Elisabets acteerspel fantastisch, maar wat keuzes / mol-acties betreft, moet ik het nog zien. Waar ik bijvoorbeeld mijn vraagtekens bij heb:
- de kajuit: was dat wel zo slim om zichzelf daar te plaatsen? Axel ging haar er juist door verdenken (en velen op dit forum ook). Als ze zichzelf een rol in het water had gegeven, en dat in het honderd laten lopen, had niemand dat verdacht gevonden. Dan had ze bv. Bruno en Joeri in de kajuit kunnen zetten.
- de tunnels: was het wel zo slim om te panikeren? Op het forum werd ze hierdoor verdacht. Als ze wat meer haar "cool" had bewaard, was het veel minder verdacht dat ze terugging voor die pasvraag. Resultaat hetzelfde. Het gekste vind ik nog dat dat panikeren blijkbaar geadviseerd werd door de crew.
- paintballen: de aflevering dat ze bij het grote publiek massaal verdacht werd, ik denk vanwege die opzichtig verloren kaart. Maar ik begrijp niet hoe dat een mol-actie kan zijn. Joeri raapt hem op, en voor hetzelfde geld roept hij: "Hee Elisabet, ik heb je kaart gevonden". Dan was ze niks opgeschoten, maar had ze zich wel onnodig verdacht gemaakt voor de groep.

Ze is kort gebriefd, natuurlijk. Ze zei zelf dat ze het loodzwaar had gevonden, dus of ze nou zo helemaal tegen haar taak opgewassen was... Vanwege sommige keuzes, en ook die passiviteit in de laatste afleveringen (wat wij zagen dan), ben ik daar een beetje bang voor. Wat ik haar overigens helemaal niet kwalijk zou nemen, maar ik vraag me af of de productie haar dan niet een te zware taak heeft gegeven / de grenzen van wat ze aankon heeft overschat.

Ik hoop dus eigenlijk op een paar leuke verrassingen bij de ontknoping, dat we dingen te zien krijgen die we totaal niet van haar verwacht hadden! ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 6-05-2019, 14:56:03 door Newbie2 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #333 Gepost op: 6-05-2019, 14:51:32 »
En daar ga je weer met widm.

De andere seizoenen staan hier in het downloadtopic. Ga s kijken  ::ok::

Tja, als WIDM seizoen 2019 en dit seizoen iets bewezen hebben, dan is dat dat aannames maken gevaarlijk is, toch?  ;D Ik zou iemand niet meer puur op basis van verdiensten durven uitsluiten. De verdenkingen die in beeld getoond worden bij De Mol ga ik ook nooit meer vertrouwen.  ::) Als er ook maar een finalist was die haar zichtbaar verdacht had, had ik haar waarschijnlijk nog wel overwogen als mol. ;)

En dat ga ik waarschijnlijk later nog wel doen ja.  ;D



Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #334 Gepost op: 6-05-2019, 14:55:43 »
Ja de enige overeenkomst is dat ze beiden op zoek zijn naar de mol  ::rofl::

Zelfs Gilles zegt dat het totaal verschillende programma’s zijn en dat klopt. De Mol harkt nooit zoveel onnodig geld binnen op momenten dat het niet hoeft. Zit echt veel beter in elkaar.

Graag niet meer vergelijken. Is echt een belediging naar dit programma.
Over dit programma is veel kundiger nagedacht.

Gewoon gaan kijken en kom dan volgend jaar met vergelijkingen van de Mol over de Mol.

 ::zwaai::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #335 Gepost op: 6-05-2019, 15:05:45 »
Ja de enige overeenkomst is dat ze beiden op zoek zijn naar de mol  ::rofl::

Zelfs Gilles zegt dat het totaal verschillende programma’s zijn en dat klopt. De Mol harkt nooit zoveel onnodig geld binnen op momenten dat het niet hoeft. Zit echt veel beter in elkaar.

Graag niet meer vergelijken. Is echt een belediging naar dit programma.
Over dit programma is veel kundiger nagedacht.

Gewoon gaan kijken en kom dan volgend jaar met vergelijkingen van de Mol over de Mol.

 ::zwaai::

Er zijn zeker grote verschillen tussen beide programma's.

Maar wat ik WIDM dan wel beter vind doen (iets positiefs over WIDM mag ook wel eens gezegd worden  :P) is dat op het einde wanneer de mol nog niet bekend is wel waarheidsgetrouw getoond wordt wie de finalisten verdenken.  ::)
Ik voel me best wel belazerd eigenlijk omdat nu wel duidelijk is dat de makers van De Mol bewust een fout beeld hebben geprobeerd te schetsen van wie van de finalisten wie verdenkt.  ::) ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #336 Gepost op: 6-05-2019, 15:07:42 »
Tja das waar. Het was anders meteen helder geweest dat zij het was.

Maar in widm heb ik vaker misleidende montage gezien over verdenkingen dan bij dit programma. Maar voor dit seizoen klopt dat idd

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #337 Gepost op: 6-05-2019, 15:26:32 »

- de kajuit:
- de tunnels:
- paintballen:

Was het bij de Kajuit juist niet dat iedereen vond dat ze onverdacht was? Door haar hier neer te zetten, zette ze zichzelf een beetje buitenspel en ze deed het volgens velen juist goed.

Bij de tunnels deed ze wat een mol zou doen. Totaal niet onmols nee en hier konden mensen haar verdenken. Echter waren veel mensen nog steeds niet overtuigt. De meeste mensen kozen nog steeds voor Bas of Axel.

Bij het paintballen ging ze de discussie nog aan om toch terug te gaan in plaats van de vrijstelling. Dat was toch vrij onmols? Of juist discussie om tijd te rekken? Verder vond ik haar hier niet mols/onmols.

Gelukkig heeft iedereen een andere mening haha ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #338 Gepost op: 6-05-2019, 15:42:47 »
Was het bij de Kajuit juist niet dat iedereen vond dat ze onverdacht was? Door haar hier neer te zetten, zette ze zichzelf een beetje buitenspel en ze deed het volgens velen juist goed.

Bij de tunnels deed ze wat een mol zou doen. Totaal niet onmols nee en hier konden mensen haar verdenken. Echter waren veel mensen nog steeds niet overtuigt. De meeste mensen kozen nog steeds voor Bas of Axel.

Bij het paintballen ging ze de discussie nog aan om toch terug te gaan in plaats van de vrijstelling. Dat was toch vrij onmols? Of juist discussie om tijd te rekken? Verder vond ik haar hier niet mols/onmols.

Gelukkig heeft iedereen een andere mening haha ;D

Nah nee dat ze daar stond heb ik juist altijd verdacht gevonden omdat het veel logischer zou zijn dat de mol haar als fysiek zwakkere kandidaat in het water geplaatst zou hebben. Bij de wandelopdracht had ze al bewezen dat haar conditie niet geweldig is tenslotte. En ze deed in de kajuit echt niet alles goed... ze maakte 2 fouten, een hele overduidelijke zelfs waarvan het heel raar was dat ze die maakte, en Bruno moest haar fouten corrigeren.. maar ze had het hier wel slechter kunnen doen als mol (de letters op het bord uitvegen en het systeem met die flessen bedenken om de morse code te kraken waren dan weer onmolse acties).

Door de discussie aan te gaan bij het paintballen heeft ze waarschijnlijk tijd willen rekken inderdaad. Bas zei in een interview dat hij haar hier is gaan verdenken.  ;D

En Axel deed bij de tunnels ook heel verdacht hoor. Terug gaan voor die pasvraag terwijl hij zo goed als zeker had moeten weten toen hij koker 1 passeerde dat daar een pasvraag in zat.. en al dat tijdrekken van hem.  ::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #339 Gepost op: 6-05-2019, 15:46:36 »

En Axel deed bij de tunnels ook heel verdacht hoor. Terug gaan voor die pasvraag terwijl hij zo goed als zeker had moeten weten toen hij koker 1 passeerde dat daar een pasvraag in zat.. en al dat tijdrekken van hem.  ::)

Maar vooral dan die klok 80x keer in beeld.. kijk mensen oh oh wat is hij aan t vertragen.
Ik noem t een Kaatje