Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 1: bungeejumpen en jongleren  (gelezen 6332 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2019, 22:43:50 »
Kijk, dit bedoelen we dus met een gelaagde opdracht:

Mee eens. Het eindspel is de zin ontrafelen. Maar om dat goed te doen moet je deelopdrachten voltooien, waarbij elke kandidaat invloed heeft op een deel. Kan misgaan met jongleren, je kunt niet springen en je kunt letters verkeerd noteren.

Zoveel mogelijkheden om te mollen, terwijl er genoeg mogelijkheden zijn om meer dan 0 euro in de pot te krijgen zelfs in een slecht scenario. Dus geen alles of niets. Schoolvoorbeeld hoe het ook kan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2019, 22:45:34 »
Citaat van: Lukie
Hoewel het verleidelijk is om twee programma's met dezelfde achtergrond te vergelijken is dat toch niet waar dit forum voor is gemaakt.

We zijn net begonnen en het gaat direct al over de pot, de gelaagdheid en Rick.
Tja, het blijft lastig.. ik moet mezelf ook inhouden. Ik heb net meer lopen springen, gillen en verbaasd lopen wezen dan gisteren in het vondelpark. :-X
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2019, 22:58:04 »
Oké laten we nu de Vlaamse Mol gaan ontmaskeren, en over 11 weken kunnen we topics volzetten met vergelijkingen; ook mij kost het nog enige moeite niet te vergelijken, is ook lastig na 1 dag. Maar De Mol verdient nu onze volle aandacht toch?  ::hypocriet:: ::cheerleader::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2019, 23:03:27 »
Ik ga niet vergelijken, heb dat in t verleden genoeg gedaan . Widm is gedaan en de mol begint nu. Ik zie ook geen nut in de vergelijking , er is voor allebei een maakt gezien de kijkcijfers en dat is voor mij prima zo.

Dit was voor mij een smakelijke amuse van een hopelijk mooi seizoen de mol.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #24 Gepost op: 10-03-2019, 23:11:08 »
Mm . Waarom gaan de duos niet op volgorde van links naar rechts naar boven. De eerste twee duos wijst gilles aan en dan vraagt hij ineens wie er als volgende wil? 

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2019, 23:14:41 »
we zijn het eens hoor, Mitchmol, we gaan genieten van De Mol 7. Ik hou ook niet van hijgers-in-de-nek, dus dat was niet de bedoeling, point taken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #26 Gepost op: 11-03-2019, 01:27:12 »


Pfoe wat een mooie opening van het seizoen! ::bravo:: Ik zou denk ik zelf wel hebben gesprongen, of nouja gesprongen...waarschijnlijk net zo als Liesbeth mezelf hebben laten vallen want ik zou het wel doodeng vinden. Inderdaad super fijne gelaagde opdracht ::ok::.

Hilarisch ook hoe ik er molacties inzag die er dus ook echt niet waren. Liesbeth die gelijk zei dat ze wel kon jongleren en dan zo snel afgaat ::rofl::.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2019, 22:07:34 door Lukie4, Reden: opmerkingen verwijderd »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #27 Gepost op: 11-03-2019, 09:02:09 »
Gesprongen zijn Joeri, Bas en Liesbeth.

Koppels: Martijn en Axel, Kaat en Ingrid, Elisabet en Bas, Liesbeth en Eva, Bruno en Joeri.
Koppel zijn niet helemaal toeval lijkt me. Je kan vergelijken. Ook bij E&B de slimmeriken van het stel.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 09:30:28 door foxhunter »

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #28 Gepost op: 11-03-2019, 10:58:04 »
Fantastische opdracht waar steeds spanning in bleef zitten. Boeiend van het begin tot het eind door de gelaagdheid waarvan we alles te zien kregen. Ik zat er helemaal in!
Bruno jongleert €200,-, Joeri €100,-, Martijn 500,-, Liesbeth €0,- en Kaat ook 500,-
Kunnen we concluderen dat Bruno, Joeri en Liesbeth al aan het nepmollen waren en Martijn en Kaat stinkend hun best deden?


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2019, 11:37:26 »
Ja ik vind Kaat en Martijn dus zeeeeer verdacht na deze opdracht  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #30 Gepost op: 11-03-2019, 11:44:11 »
Ja ik vind Kaat en Martijn dus zeeeeer verdacht na deze opdracht  ::tandpastasmiley::

Maar... He? Hoe? ??? ::rofl::

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #31 Gepost op: 11-03-2019, 11:50:44 »

Het zegt natuurlijk alleen iets over hun houding ;D

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #32 Gepost op: 11-03-2019, 12:43:41 »
heel interessant om deze opdracht nogmaals te bekijken met de informatie dat ze ooit allemaal voor mol solliciteerden én allemaal hebben geoefend met jongleren. Het niet goed doen is dus of nepmollen of bezwijken onder zenuwen.
Het liegen (ja, t is wel van lang terug) is begrijpelijk. Zouden ze niet ook denken dat de echte mol óók heeft geoefend met jongleren (net als zijzelf?) en willen ze wellicht niet laten merken dat ook zij “in de race” zaten? Niemand die blijkbaar zin heeft te roepen “ja! Dat kan ik heel goed”...


Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2019, 13:09:25 »
Gilles sprak over de jongleerballen dat één kandidaat "een beetje" meer kans heeft om te vallen dan de andere.
Terwijl in werkelijkheid de ene kandidaat dubbel zo veel kans heeft tov de andere.

Ik steek het maar op gebrek aan wiskunde kennis.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #34 Gepost op: 11-03-2019, 13:30:54 »
Gilles sprak over de jongleerballen dat één kandidaat "een beetje" meer kans heeft om te vallen dan de andere.
Terwijl in werkelijkheid de ene kandidaat dubbel zo veel kans heeft tov de andere.

Ik steek het maar op gebrek aan wiskunde kennis.

Is dat niet gewoon de typisch Belgische manier van formuleren? Eufemistisch.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2019, 13:31:54 »
Is dat niet gewoon de typisch Belgische manier van formuleren? Eufemistisch.
Ik moest even aan het bekende Monty Hall probleem denken dat vergelijkbaar is qua percentages (33/67) en dat een meerderheid van de mensen de kansen gelijk inschat.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2019, 13:41:01 »
Is dat niet gewoon de typisch Belgische manier van formuleren? Eufemistisch.

Dat is misschien wel een beetje zo. ::rofl::

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2019, 16:36:12 »
Voor wat betreft dat wel/niet kunnen jongleren.
Ze kregen dit als opdracht toen ze als potentiele mol werden geselecteerd. Enkele weken voor de opnames kregen ze te horen uiteindelijk niet als mol te zijn geselecteerd. Als ik het tenminste goed heb begrepen.

Wellicht dat sommige kandidaten nog niet goed en wel waren begonnen met het oefenen jongleren? Zelf functioneer ik ook het best zodra de tijdsdruk toeneemt (op het laatste moment dus). Of inderdaad, wellicht lukte het niet door de zenuwen. Ik zie er in ieder geval niet per definitie een nepmol-actie ofzo in, nog niet  ;D

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2019, 20:10:43 »
Had wel het idee dat ze filmpjes moesten opsturen van hun jongleer-pogingen: tenminste, we zagen wat huis- tuin- en keukenbeelden voorbij komen. Dus in dat geval zou je er toch vanuit gaan dat alle kandidaten zo snel mogelijk hebben willen laten zien dat ze fantastische jongleurs zijn?
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 1
« Reactie #39 Gepost op: 11-03-2019, 21:21:03 »
Ja, je hebt gelijk. Ik heb het even teruggekeken  :). Er komen inderdaad wat filmpjes voorbij..