Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen  (gelezen 13543 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2019, 22:18:16 »
Fijn dat het geen BV'ers zijn, hun reacties zullen veel natuurlijker, ongetrainder en spontaner zijn.
Ik vond twee reacties opvallend, maar -idioot- ik moet nog hard leren op de namen  :-X
Hahaha ik ook, schrijf Liesbeth terwijl ik Elisabet bedoel in de roze jurk...wie is wie. Dat is even wennen, maar wel o zo leuk zeg dit. Echt heel tof  ::respect::
Meer L

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2019, 22:21:06 »
Namen zitten bij me er al wel redelijk in, alleen de stemmen niet. Soms hoor je buiten beeld iemand iets zeggen en weet ik niet wie dat was. Ik neem aan dat r kaat was due no fuxxin way zei toen ze de zin zag, maar zeker Ben ik niet

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2019, 22:21:51 »
Ja die hoorde ik ook en dacht Kaat!
Meer L

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2019, 22:28:03 »
Ik dacht bij Elisabeth dat ze het nooit kon zijn en vond juist Joeri heel verdacht!

Offline soul_record

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #24 Gepost op: 10-03-2019, 22:28:20 »
Wat betreft de spoiler. Deze hint werd ook in "Café De Mol" behandeld. Hij doet me wat denken aan een specifieke hint uit Wie Is De Mol seizoen 8. Zou zo maar een hint kunnen zijn hoor.

Opbassen met woorden als "duidelijk". ;D

Oh OK, ik kijk niet naar Café De Mol dus wist het niet, ben ik hier expres stiekem aan het doen en werd het gewoon al op TV gezegd hahahaha.

Ach, nu heb ik toch weer iets bijgeleerd, nl.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2019, 22:31:49 »
Mag ik al in de ingang van de Kaat tunnel staan, die straalt gewoon een brutale, enthousiaste, maar toch een verfijnde mol uit  ::rofl::

Bas en Joeri vond ik ook opvallend

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2019, 22:37:08 »
ik vind tunnels er-rug vroeg. Maar het zou zo maar kunnen zijn dat Kaat ver gaat komen mijns inziens...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2019, 22:38:12 »
ik vind tunnels er-rug vroeg. Maar het zou zo maar kunnen zijn dat Kaat ver gaat komen mijns inziens...

Zeker, maar ze is mijn wensmol  ::vergroot::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2019, 22:38:51 »
Beetje weermollen van wakkerdam? Hoe Gilles de 3 potentiële kandidaten ondervroeg te midden van 7 kandidaten wiens ogen in je rug priemen. Ik zag een enkeling verschieten, maar wie geen idee.. Heb de namen nog niet echt gekoppeld aan alle kandidaten. Liesbet en Elisabeth, doeme das gewoon tweemaal een Lies ey :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2019, 22:58:59 »
Vond de reacties van Kaat, Marijn en Joeri vooral opvallend. Ik denk wel dat er weinig van te zeggen is en iedereen door de spanning wel enigszins reageert op alles.

Ben benieuwd naar de volgende aflevering. Dan kan het zoeken pas echt beginnen!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2019, 23:01:21 »
correct me if i'm wrong, ik meende drie fysieke reacties te zien; bij Elisabet, Liesbeth en Eva. Twijfel een beetje aan Martijn en Bas. Van de tien momenten gifjes maken zit ik nu aan te denken...

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2019, 23:48:54 »
Nu weet je eens hoe dat voor ons Vlamingen voelt. ;D

Meestal ken ik ook bijna geen enkele BN'er die meedoet hoor.  ::rofl::

Wat een opdracht! Ik dacht wel bij sommige mensen teleurstelling te bespeuren, waarschijnlijk omdat ze niet te zien kregen dat ze misschien de mol zouden zijn dan. Maar wie weet, de mol is nog niet in actie gekomen dus wat mij betreft is nog iedereen verdacht. Alle namen zitten er inmiddels bij mij wel in. Ben benieuwd naar aflevering 2!  ;D


Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #32 Gepost op: 11-03-2019, 12:16:26 »
Nog belangrijker dan de beelden tijdens het vragenrondje vind ik de gesprekken in de auto achteraf.
Daar begint het echt voor de mol, nadenken over wat je zegt, liegen tegen de mensen die net een hele dag je mede kandidaten waren...

Mijn gevoel is dat er 2 makkelijke opties zijn voor wie in de mollen rol terecht komt:
- Beetje afzijdig zijn en de boel wat observeren
- Beetje lollig als mol spreken (altijd makkelijker dan liegen)

Bas, Martijn en Kaat vielen in die zin wel op.

Offline Hoelbeek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2019, 12:35:22 »
In het busje vond ik Liesbeth zeer zenuwachtig. Voortdurend aan haar gezicht friemelen, ??? ??? is zeker bij een ondervraging teken van "liegen" onzeker zijn.
Eerst Liesbeth maar nog eens terug zien is het Eva.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 13:41:49 door Hoelbeek »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #34 Gepost op: 11-03-2019, 12:47:01 »
Aangenomen dat Gilles inderdaad met die vragen probeert een Mol te selecteren, lijkt de vraag aan Bruno een strikvraag. Kijken of en hoe snel hij kan improviseren, want dat zal nodig zijn.

V: Dus jij ben net zo kandidaat als de andere 9 kandidaten?
A: Ja.

Het goede antwoord lijkt me... "Nou... Maximaal acht andere..."

Ik weet natuurlijk niet of Bruno "misschien" had, maar dan kan ik me indenken dat de crew denkt dat hij hier niet al te doordacht en goed geïmproviseerd antwoord gaf.

Dat was naast het wauw-gevoel het enige wat we me de eerste keer kijken bijbleef.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2019, 16:03:18 »
correct me if i'm wrong, ik meende drie fysieke reacties te zien; bij Elisabet, Liesbeth en Eva. Twijfel een beetje aan Martijn en Bas. Van de tien momenten gifjes maken zit ik nu aan te denken...
Elisabet en Eva moesten duidelijk slikken. Martijn was teleurgesteld of onder de indruk. Kaat, Axel, Joeri, Liesbeth, Bruno, Ingrid en Bas zonder bijzondere reacties.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2019, 21:47:10 »
Het valt me op dat de meeste kandidaten na hun scherm eerst naar Gilles kijken (om aan te geven dat ze het gezien hebbem) en vervolgens weer even terug naar hun scherm.
Alleen Axel en Bas doen dat niet. Bij Joeri en Bruno is het niet te zien.

Ik kan me voorstellen dat er een lichte teleurstelling is bij 'je bent niet de mol' waarvan je even onbewust de bevestiging wil lezen.
Als er staat ' Je bent misschien de mol', dan wil je onbewust een soort afstand nemen van de tablet. De anderen mogen het niet weten.

Dus ik vind Axel, Bas( en Joeri en Bruno) hier het verdachtste reageren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #37 Gepost op: 12-03-2019, 12:59:03 »

Ik kan me voorstellen dat er een lichte teleurstelling is bij 'je bent niet de mol' waarvan je even onbewust de bevestiging wil lezen.

Of ze zien in een ooghoek dat er iets gebeurt en kijken daarom terug. Dat 'gebeuren' kan dan gewoon zijn dat het scherm weer uitgaat.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #38 Gepost op: 12-03-2019, 20:39:27 »
Lastig om iets aan af te lezen. Ze gaan het hier niet weggeven. Wel leuk om over te speculeren. Naast mijn observatie over Bruno viel me de reactie van Martijn op. Zijn eerste antwoord op een vraag van Gilles was:

"Misschien."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #39 Gepost op: 13-03-2019, 11:54:14 »
Als ik zo zou mogen zeggen (gevoelsmatig op de reacties afgaand) wie de misschien-schermen hadden gekregen zeg ik Kaat, Axel en Elisabet. Kaat zag je het niet meteen in de reactie, maar bij de antwoorden op de vragen van Gilles zag je dat ze heel goed op haar woorden lette. Bijv. door het herhalen van de gestelde vraag. Als kandidaat zou je daar toch veel minder op hoeven te letten...
Ich bin ein Bärliner!