Auteur Topic: Molscore 2019 - hintvrij  (gelezen 2782 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Molscore 2019 - hintvrij
« Gepost op: 11-03-2019, 19:07:53 »
Ik wil iedere week een soort van verdachtenlijstje bijhouden met een bespreking per aflevering. Op basis van persoonlijke punten ga ik mijn mol kiezen (ofwel +1, -1, 0, +0,5 of -0,5). Dit op basis van een combinatie van sleutelposities, verdiend geld, acties, gedrag, ... In de eerste aflevering hou ik het volledig op halve punten aangezien het geen echte opdrachten bevat.


Opdracht 1: Bungeesprong

De eerste opdracht was er eentje zonder mol, maar toch valt er wel wat te bespreken.
Er wordt in duo’s gegaan:

Duo 1: Martijn en Axel. Bruno moet jongleren en er wordt voor 200 euro gespeeld. Uiteindelijk moet Alex springen, maar hij doet het niet ondanks dat hij piloot is. Martijn zegt in het voorstelfilmpje dat hij makkelijk personen kan overtuigen en er alles zou aandoen, dat doet hij dus niet.

Duo 2: Kaat en Ingrid. Joeri moet jongleren, maar doet het niet zo goed, ze spelen voor 100 euro. Kaat lijkt zeker te willen springen en Ingrid niet. Kaat praat in op Ingrid, maar uiteindelijk springt ze niet. Toch blijft Kaat haar positief aanmoedigen.

Duo 3: Bruno en Joeri. Martijn moet jongleren en doet dit zeer goed, ze gaan spelen voor 500 euro. Joeri moet springen en doet dit ook meteen, zonder twijfelen. Hij vindt ook al veel letters voor de zin te vormen

Duo 4: Elisabet en Bas. Liesbeth moet jongleren, maar bakt er weinig van. Bas moet springen voor 0 euro, toch doet hij dit, hoewel hij erg bang leek. Hij vindt ook heel wat extra letters voor de zin.

Duo 5: Liesbeth en Eva. Kaat moet jongleren en doet dit feilloos. Liesbeth springt uiteindelijk voor nog eens 500 euro. Ze vindt ook veel letters en zo kunnen ze de zin vormen en het bedrag verdubbelen.

In deze opdracht wil ik nepmollen al minpunten geven, ik acht de kans minder groot dat de productie overtuigd geraakt om voor hen te kiezen. Dus hier krijgen Bruno en Axel een half puntje aftrek.

Opdracht 2: De selectie van de mol

In deze opdracht is het psychologische van belang. De productie heeft 3 eventuele mollen gekozen en deze moeten zich staande houden tegenover de andere kandidaten die iedereen nauwlettend in de gaten houden.

Bruno: Valt voor mij wat door de mand door erg onzeker te antwoorden op de vragen van Gilles. Ik geef hem andermaal een half puntje aftrek.

Ingrid: Begint wat onwennig te lachen, ook zij toont geen zelfzekere indruk. Ook een half puntje aftrek

Bas: gedraagt zich mysterieus tijdens de bevraging en ook in het autogesprek nadien. Hij brengt het gesprek op gang, een half puntje erbij.

Kaat: komt zeer zelfzeker over en weet meteen een zinnig antwoorden te verkondigen. In de auto spreekt haar gezicht boekdelen wanneer het gaat over een ‘goede mol’. Half puntje erbij.

Joeri: Pokerface, man met verschillende gezichten. Joviaal en goedlachs voor de buitenwereld, maar toch een duister kantje. Half puntje erbij voor mij.

Martijn: komt wat nerveus over bij het beantwoorden van de vragen, in de auto lijkt hij niet bepaald gelukkig, maar ik kan geen hoogte krijgen van hem. Geen punten.

Axel: Reageert redelijk normaal. Niets bijzonders te zien hier.

Elisabet: Zegt dat ze het wel verwacht had, ik vind dit wel overtuigend overkomen, ook als leugenaar, half puntje erbij voor mij

Eva: Vond ik vooral verdacht in de auto. Ze werd snel beschuldigd door Bruno en ze reageerde daar nogal betrapt op. Een flapuit die wel eens goed mensen voor zich kan winnen. Half puntje!

Liesbeth: Moeilijk in te schatten. Sluw en slim, ze kwam me zeer zenuwachtig over, maar ze probeerde haar best te doen om haar cool te bewaren. Ik hou ze in de gaten, half puntje.


Zo dit is aflevering 0. Ik zou het leuk vinden als er hier zeker gediscussieerd wordt over het toekennen van 'punten' en over het gedrag en de acties van de kandidaten, maar dan zonder naar hints te kijken. Puur naar sleutelposities, gedrag, acties, ...
« Laatst bewerkt op: 13-03-2019, 00:12:14 door Convans »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #1 Gepost op: 11-03-2019, 19:20:49 »
Ik ben zeker bereid om hier in de toekomst mee te posten, maar voor mij is het na deze aflevering een 0 voor iedereen.

Ik vertrouw mezelf niet zo met het analyseren van lichaamstaal en uitspraken. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #2 Gepost op: 11-03-2019, 19:24:56 »
Ik ben zeker bereid om hier in de toekomst mee te posten, maar voor mij is het na deze aflevering een 0 voor iedereen.

Ik vertrouw mezelf niet zo met het analyseren van lichaamstaal en uitspraken. ;)

Dat begrijp ik ;)

Ik vond dat er toch al wat dingen uit te halen zijn, maar ik reken ze niet echt zwaar door. Ik denk niet dat dit heel veel invloed zal hebben op het eindresultaat. Het is ook vooral een topic om alle kandidaten wat ten opzichte van elkaar te vergelijken over het hele spel gezien en niet per opdracht en ook niet puur op basis van FTM ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #3 Gepost op: 11-03-2019, 19:44:55 »
Leuk Convans! Denk graag mee. Deze eerste analyse is zeker zoals ik het ook zie nu ja. En meteen een mooi overzicht van de aflevering, dank  ::ok::
Meer L

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #4 Gepost op: 11-03-2019, 22:35:45 »
Convans ik wil hier zeker wel in mee posten. Even wat aan passen . Opdracht 1 duo 1 het is niet Bruno die Moet springen , maar axel.. en ik zie niet op basis waarvan Bruno een halfje aftrek kreeg voor de bungee. Axel voor niet springen vermoed ik. Oja en Eva onbreekt bij je analyse van opdracht 2

Verder is voor mij niet springen geen aftrek omdat t niet perse nepmollen Moet zijn, de angst kan ook echt zijn.

Ik weet niet of ik meega in er is nog geen mol gekozen.  Maar ik zie deze aflevering als een mooie aftrap voor t echte werk, dus iedereen op 0 nog bij mij.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 22:40:34 door Tarbozan »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2019, 22:39:53 »
Convans ik wil hier zeker wel in mee posten. Even wat aan passen . Opdracht 1 duo 1 het is niet Bruno die Moet springen , maar axel..

Verder is voor mij niet springen geen aftrek omdat t niet perse nepmollen Moet zijn, de angst kan ook echt zijn.

Ik weet niet of ik meega in er is nog geen mol gekozen.  Maar ik zie deze aflevering als een mooie aftrap voor t echte werk, dus iedereen op 0 nog bij mij.

Ohja Axel dus  ::schaam::

Ja maar hij is piloot. Daarom vond ik het bijzonder. Bij andere personen vind ik het veel meer naturel.

Ja snap ik. Ik wilde toch al iets maken van overzicht omdat ik toch de indruk had dat er wel al wat van te maken valt voor mij persoonlijk. Maar snap maar al te goed dat velen de eerste echte opdracht afwachten

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2019, 23:34:37 »
Waarom worden Eva en Liesbeth bij de tweede niet besproken? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2019, 00:02:10 »
Waarom worden Eva en Liesbeth bij de tweede niet besproken? ;D

Oei, heb ik blijkbaar niet gekopieerd vanuit mijn worddoc  ::schaam::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #8 Gepost op: 12-03-2019, 15:06:22 »
Leuk idee! Ik zal ook telkens mijn punten toekennen.

Aflevering 0

Joeri: 0
Liesbeth: 0,5
Eva: 0
Bas: 1
Bruno: -0,5
Martijn: -0,5
Kaat: 0,5
Axel: 0
Ingrid: -0,5
Elisabet: 0
Sarah: 1

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2019, 16:28:32 »
Leuk idee! Ik zal ook telkens mijn punten toekennen.

Aflevering 0

Joeri: 0
Liesbeth: 0,5
Eva: 0
Bas: 1
Bruno: -0,5
Martijn: -0,5
Kaat: 0,5
Axel: 0
Ingrid: -0,5
Elisabet: 0
Sarah: 1

Je bent fout. Dit seizoen zijn er maar 10 kandidaten, Sarah is ondergronds gebleven  ::tandpastasmiley::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #10 Gepost op: 12-03-2019, 18:27:54 »
Je bent fout. Dit seizoen zijn er maar 10 kandidaten, Sarah is ondergronds gebleven  ::tandpastasmiley::

Sorry, ik kon het niet laten ;). De andere punten zijn wel serieus.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #11 Gepost op: 12-03-2019, 22:33:25 »
Leuk idee, maar ik zou het nog leuker vinden als je het een andere naam zou geven ;)

Edit: een dingetje dat me opvalt. Je zegt in Duo 1: Martijn zegt in zijn filmpje dat hij anderen aanmoedigt, maar doet dat niet. Zou dat geen half puntje erbij opleveren? Of een kwart puntje, of een achtste? :P Geen idee. Ze monteren dat natuurlijk wel bewust na elkaar :)
« Laatst bewerkt op: 12-03-2019, 23:18:17 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2019, 00:02:53 »
Leuk idee, maar ik zou het nog leuker vinden als je het een andere naam zou geven ;)

Edit: een dingetje dat me opvalt. Je zegt in Duo 1: Martijn zegt in zijn filmpje dat hij anderen aanmoedigt, maar doet dat niet. Zou dat geen half puntje erbij opleveren? Of een kwart puntje, of een achtste? :P Geen idee. Ze monteren dat natuurlijk wel bewust na elkaar :)

Heb je dan een idee voor een naam? Het zijn ook punten geven... Ik had weinig inspiratie  ::rofl::

Ja klopt, maar langs de andere kant vind ik Martijn zijn reactie ook naturel aangezien hij zelf ook niet gedurfd had (of dat zegt hij toch, wat het mss weer mols maakt  ::rofl:: ). Ik snap wat je bedoelt nu ik er meer over nadenk alleen vind ik het moeilijk te zeggen of ik dat nu iets vindt wat de productie graag ziet of niet. Dus ik hou het bij 0. Heb deze opdracht zowiezo niemand pluspunten gegeven

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2019, 00:06:37 »
Heb je dan een idee voor een naam? Het zijn ook punten geven... Ik had weinig inspiratie  ::rofl::

Molscore?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Molpunten 2019 - hintvrij
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2019, 00:11:52 »
Maak van alle plusjes een min en van alle minnetjes een plus en je hebt Kandidaatpunten.

 :D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Molscore 2019 - hintvrij
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2019, 23:15:38 »
Als eerste beginnen met koken en dan zon ongelofelijk slechte overdracht geven, dat levert kaat en bas een punt op bij mij.

De wissel van Martijn om iemand Anders de 1 e toren te laten maken is een half minpuntje.

Het goede bouwen van elisabet is een minpunt.

Het minpunt van joeri voor t  bouwen halveer ik door t niet luisteren naar welke toren ze af moesten maken.

Dus na opdracht 1, kaat en bas op +1
                             Bruno, axel, liesbeth, Eva,Ingrid op 0
                              Martijn en joeri -0,5
                                Elisabet -1

In de autobusjes valt t vooral op dat een groep bestaat uit schrijvers en de Andere groep doet dat niet. En vooral de afwezigheid van joeri in de gesprekken viel me op, niet genoeg voor een vol punt en misschien is zelfs t halve punt teveel maar toch geef ik t hem.


Opdracht 2. Moeilijk moeilijk.

De sterke groep die niet volle bak gaat, hierin lijkt Martijn de stoorzender te zijn. Dus molpunt voor hem.  joeri die paar keer halfslachtig op de Bol klopt en dan toch over tijd verlies begint, net te zwak voor een half punt.
Kaat op t einde van hun deel krijgt half minpunt met voorstel nog te wachten.
Bas minpunt voor de zeephelling.

Zwakke groep. Minpunt voor de ondersteunende rol van Bruno.

Half punt voor elisabet voor wat opzichtige bibberitis.
En minpunt voor Ingrid voor t aan zetten tot doorhakken vd schakel.
Eva half punt voor de rare actie op de zeephelling.

Kaat .  0,5
Bas  0
Joeri 0
Elisabet -0,5
Axel 0
Martijn 0,5
Ingrid -1
Eva 0,5
Bruno -1

Martijn krijgt nog een half punt voor zijn biecht waarin hij nog eens haarfijn duidelijk maakt dat t extra wachten geld heeft gekost. Geld Boeit een mol niet, maar de schuld afschuiven is vrij mols in myn boek.

Joeri krijgt nog een half punt voor zn uitspraak over een steengoede mol.

Dus na afl 2
Axel 0
Bas. 0
Eva 0,5
Elisabet -0,5
Martijn 1
Kaat 0,5
Bruno -1
Ingrid -1
Joeri 0,5




Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molscore 2019 - hintvrij
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2019, 23:27:55 »

Opdracht 1: Vietnamese keuken

Het is de bedoeling om een typische Vietnamees gerecht na te maken. Dit gebeurt in 5 duo’s, ze hebben telkens 8 minuten tijd.Het eerste duo krijgt te zien hoe het precies moet, na de 8 minuten hebben ze telkens 1 minuut de tijd om informatie aan elkaar door te geven. Ondertussen kunnen de anderen torens maken met houten blokjes en zo kunnen ze de 8 stappen van het gerecht vrijspelen en doorgeven aan degene die aan het koken zijn. 

Duo 1: Bas en Kaat

Kaat en Bas beginnen en krijgen precies te zien hoe het moet. Als Mol kan dit enerzijds wel een goede positie zijn, want jij weet precies hoe het moet en je kan al meteen dingen in de war sturen. Anderzijds heb je wel geen invloed op de rest van de opdracht.

Wat ik zeer opvallend vond was dat ze eigenlijk niet de volgorde volgden van het recept. Zo creeër je meteen chaos. Kaat en Bas lijken het wel goed te doen, ook wel logisch aangezien ze het net gezien hebben. Hun uitleg aan het 2de duo is cruciaal en daar loopt het toch fout. Kaat legt het uit, maar Bas corrigeert ze regelmatig. Uiteindelijk vergeten ze toch enkele zaken te vermelden en zijn ze allebei gigantisch chaotisch en vertellen ze veel te weinig goede informatie. Achteraf komen ze met het goede idee om eigenlijk niet te koken, maar alles klaar te leggen. Bij het herbekijken vond ik duo 1 toch echt wel een belangrijke positie hebben.

Ik vind duo 1 toch een sleutelpositie hebben en aangezien ze ook beginnen met chaos te creëren geef ik ze allebei een half molpuntje bij. Geen volledig punt omdat ze geen invloed hebben op het vervolg van de opdracht.

Duo 2: Bruno en Ingrid

Bij het bouwen van de torens doen ze het niet zo goed en zien we ze ook niet echt in beeld. Bij het koken doen ze wel hun best en we zien ze niet veel verkeerd doen. Voor mij persoonlijk hebben ze weinig invloed op deze groep, want ze wisten ook weinig informatie.
Ik geef ze beiden geen positieve of negatieve molpunten.

Duo 3: Martijn en Axel

Vraagt of Elisabet het eerste torentje wil maken, wat wel slim is omdat zij het goed kan, maar met toren 1 zijn ze weinig. Bij het koken doen ze wel verdacht. Ze zien de dipsaus staan, maar gaan toch nog eens de dipsaus maken en die is werkelijk echt wansmakelijk. Vreemd gedrag, zo wordt de chaos nog groter, maar ik vind hun invloed op het mislukken van de proef ook niet zo groot. Dus geen positieve of negatieve molpunten.

Duo 4: Liesbeth en Eva

Liesbeth bouwt toren 2 dus doet het ook wel goed, het is ook een interessante stap om door te geven, maarja we weten al dat ze niet de mol is.

Liesbeth begint weer over de dipsaus. Uiteindelijk beslissen ze om de groenten in de pan te gooien, wat slim was, maar ze doen er ook de noedels in, wat dan weer niet slim was. IK geef ze beiden ook geen positieve of negatieve molpunten. Duo 2, duo 3 en duo 4 vond ik geen goede positie voor een mol.

Duo 5: Joeri en Elisabet

Joeri wil de leiding nemen en oppert voor rust, wat wel slim is. Hij zorgt er eigenlijk voor dat er een paar torens lukken. Elisabet kan duidelijk goed torens maken dus logisch dat zij als laatste overblijven. Joeri maakt toren 6 en samen maken ze ook nog toren 8. Toren 6 is de dipsaus en dat zorgt uiteindelijk voor veel chaos. Ze wisten wel dat toren 8 niet zo belangrijk was, alleen hebben ze wel een punt dat die toren al half gemaakt was. Toren 7 was eigenlijk toch al onmogelijk.

Dit vind ik ook een goede molpositie. Je hebt heel de opdracht meegemaakt en je kan alles nog laten mislukken. We zien Elisabet ook de slechtste dipsaus kiezen, wat meteen zorgt voor het mislukken van de opdracht.

Ik vond Joeri het goed doen bij de torentjes bouwen, maar hij heeft wel een goede molpositie te pakken. Ook hij krijgt geen positieve en negatieve molpunten deze opdracht. Elisabet vond ik wel verdacht. Een goede molpositie en het nemen van de verkeerde dipsaus. Elisabet krijgt een half molpuntje erbij.

Sidenote:
Omdat deze opdracht al moeilijk was om te slagen zonder mol, wil ik deze opdracht ook niet te veel laten doorwegen aangezien de mol hier evengoed zeer weinig doet. Daarom ook maar halve puntjes. Samenvattend: Kaat, Bas en Elisabet krijgen een half punt erbij. De rest niets.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 23:49:32 door Convans »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molscore 2019 - hintvrij
« Reactie #17 Gepost op: 17-03-2019, 23:29:17 »
Opdracht 2: Vastgeketend

Deze opdracht draait om inschattingsvermogen. 2 groepen (een zwakke en een sterke groep) leggen vastgeketend een parcours van 5 km af en er is geld te verdienen als de zwakke groep sneller of evensnel de finisht haalt als de sterke groep. Dan wordt het geld verdiend in de tijd dat de sterke groep binnenkomt. Het bedrag start met 4.000 euro en elke 10 minuten gaat er 250 euro af. Er zijn ook nog 2 nevenopdrachten waar maximaal 1.000 euro en 800 euro extra kon verdiend worden, maar dit werd ook enkel verdiend als de zwakke groep het minstens evengoed deed als de sterke groep. Ook dan werd het geld van de sterke groep verdiend. Een opdracht met veel dubbele lagen dus waar je in beide groepen kan mollen.

Sterke groep: Liesbeth, Kaat, Joeri, Martijn en Bas

Je kan deze opdracht op 2 manieren saboteren in de sterke groep. Ofwel ga je zodanig snel zodat de sterke groep sneller binnenkomt dan de zwakke groep, maar ik denk dat dit iets te veel zou opvallen. Een 2de mogelijkheid om te saboteren is om heel erg langzaam over de 5km te doen en proberen zoveel mogelijk tijd te winnen zodat het verdiende bedrag zo laag mogelijk ligt. Uiteindelijk doen ze er 110 minuten over. Wat neerkomt op iets meer dan 2,5 km per uur als gemiddelde snelheid. Martijn kiest ervoor om iets sneller te gaan wandelen, ook Joeri zegt: voldoende doorlopen. Dat vind ik wel onmols. Martijn wil ook meteen doorlopen bij de eerste tip. Tijdens de uitzending kwam dit als verdacht over, maar uitiendelijk lijkt me dit een goede tactiek om toch genoeg geld te verdienen.

In de eerste deelopdracht lijkt het verstandig om zoveel mogelijk tijd te verliezen. Om hier geen geld te verdienen moet er eigenlijk heel hoog geklommen worden, maar dat leek al vlug een hele moeilijke zaak. Dan kan je als mol denk ik niet anders dan gewoon voor de 200 euro te gaan en zo weinig mogelijk geld in de pot brengen. Ze lijken hier eigenlijk niet zoveel tijd te verliezen.

Bij het bordje met hamer en beitel beslissen ze eigenlijk allemaal samen om snel door te gaan. Ook hier wordt niet veel tijd verloren.

Bij de 2de deelopdracht moeten ze ‘bamboo dancing’ doen over stokken. Hoe verder ze geraken, hoe moeilijker het is dat de andere groep hier even ver geraakt. Ze zijn slim om even op voorhand te oefenen en je ziet ze het wel vlot doen. Martijn wijst een paar keer op de tijd. Kaat zegt: als we iets hebben van geld is het goed en ze zegt dan ook: als we nog 2 keer proberen en dan zijn we weg. Bas maakt uiteindelijk een fout bij 600 euro.

Bij het beklimmen van de 450 trappen ziet het er vlot uitzien. Uiteindelijk zitten ze aan 1.500 als ze bij Gilles aankomen, Martijn wil binnenlopen, maar de rest zegt: wachten tot 1.250 euro. Kaat zegt snel: wachten. Liesbeth zegt ook wachten, ook Joeri lijkt overtuigd om te wachten. Bas houdt zich op de achtergrond.

Zwakke groep: Elisabet, Eva, Ingrid, Axel en Bruno

Bij de zwakke groep kan je eigenlijk maar op 1 manier saboteren en dat is heel traag het parcours afleggen zodat je trager bent dan het andere team. Ik vind het mollen in deze groep iets moeilijker aangezien je niet echt invloed hebt op het te winnen bedrag. Je kan enkel hopen dat je veel trager bent dan de andere groep, maar dat is niet makkelijk.

Bruno beslist om goed door te stappen en iedereen stapt ook goed door in de groep. Bij het eerste bordje wil Elisabet even nadenken, maar daar wordt hooguit 20 seconden mee verloren, niet belangrijk dus.

Bij de eerste deelopdracht gaat de zwakke groep ook snel voor de 200 euro. Wat niet zo heel veel geld is en de mol kan er eventueel vanuit gaan dat de andere groep meer geld heeft. We zien Eva hier personen weer naar achter trekken, wat wel vreemd is. Het lijkt ook wel even te duren vooraleer het lukt, maar uiteindelijk neemt Elisabet ook de 200 euro.

Bij de hamer en de beitel vindt bruno uiteindelijk de juiste oplossing. Het lijkt ook allemaal wat lang te duren. Elisabet wil doorstappen, maar de anderen willen toch even discussiëren. Eva vindt dan ook dat ze tijd aan het verliezen zijn. Opmerkelijk dat Bruno de oplossing vindt, maar het is wel een voordeel door geen 10kg mee te sleuren.

Bij de bamboo dancing gaat het niet zo vlot. Ze oefenen ook niet, wat het meteen al moeilijk maakt. Ook hier staat Elisabet op kop en ze zorgt voor chaos. Axel zegt snel: we gaan verder!

Op het einde proberen ze wat tijd in te halen door wat te lopen. Elisabet valt alweer op doordat ze duizelig wordt op de trappen. Uiteindelijk komen ze over de streep op 2.000 euro.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molscore 2019 - hintvrij
« Reactie #18 Gepost op: 17-03-2019, 23:29:31 »
Eindverdict opdracht 2:
Achteraf gezien is de zwakke groep veel sneller dan de sterke groep (1.250 tegenover 2.000 euro). Met deze gegevens in het achterhoofd zijn er enkele opvallende zaken. Samen met de 200 euro is er dus 1.450 euro verdiend.

Martijn vind ik heel erg onverdacht. Hij wil toch wat doorstappen en pusht voor de 1.500 euro. Aangezien er toch geld is binnengehaald en 250 euro verschil nu ook niet gigantisch veel is, krijgt hij een half molpuntje aftrek.

Elisabet vind ik relatief verdacht, maar ook wel opvallend in beeld. Ze vertraagt de groep wat, ze zorgt ervoor dat bamboo dancing eigenlijk niet lukt, maar uiteindelijk heeft het ook niet zo veel invloed aangezien ze ruim sneller waren dan de sterke groep. Daarom geef ik Elisabet geen punten en de rest van de groep allemaal een half puntje eraf aangezien zij het eigenlijk goed hebben gedaan en in een mooie tijd aankomen.

De sterke groep vond ik dus een mooiere molpositie hebben, dat bleek ook achteraf. In beeld zien we ze eigenlijk altijd goed doorstappen, maar ze moeten toch ergens veel tijd verloren zijn en dat vind ik op zich wel verdacht. Ook het feit dat er een paar personen aanhaalden dat Ingrid nooit die trappen op kon geraken, vond ik verdacht. Kaat was wat tegenstrijdig tijdens het bamboo dansen. Ze zei eerst: als we iets hebben, gaan we door en even later: we proberen nog maar 2 keer. Toch geef ik de hele groep (behalve Martijn) een half puntje erbij aangezien ze een goede molpositie hadden en niet wilden binnenkomen bij 1.500 euro.


Bas, Joeri en Kaat verdacht door 2 keer een goede molpositie te hebben. Als 4de neem ik dan ook nog Elisabet mee. Na 2 afleveringen zoek ik het voorlopig toch bij deze 4 puur op basis van de opdrachten. Mijn gevoel zegt namelijk dat Bas en Joeri het niet zijn. Ingrid, Bruno en Axel zou ik al verbaasd over zijn, maar uitsluiten doe ik ze nog niet.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 23:36:00 door Convans »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Molscore 2019 - hintvrij
« Reactie #19 Gepost op: 17-03-2019, 23:49:00 »
Convans mooie analyse , Alleen kijken we geheel tegenstrijdig naar t sneller willen lopen van Martijn. Jij ziet dit als onmols, een poging om meer geld te winnen. Ik zie t als een poging om te snel te zijn voor de langzame groep.

Verder is t opvallend dat ook bij jou Ingrid en Bruno zou laag scoren dat ze nu al van de radar afvallen. Axel scoort bij mij weinig en dat zorgt ervoor dat ook hij niet op mijn  lijstje staat.

Mijn gevoel en mijn scores zijn tegenstrijdig. Martijn scoort hoog maar niet voor mijn gevoel, Eva scoort matig maar wel hoog mol gevoel