Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok  (gelezen 3454 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #20 Gepost op: 26-03-2019, 01:44:38 »
De Mol kan toch heel goed bij de drie zitten, lijkt me. Ten eerste omdat de opdracht van de anderen zo verschrikkelijk was dat te verwachten viel dat er daar niet veel geld verdiend ging worden. Zou je dan als Mol voor die opdracht kiezen? Ten tweede om eens een goede nachtrust te hebben. In dat opzicht geef ik Bas weer een puntje erbij, omdat hij de niet bepaald voor de hand liggende methode aandroeg de steen te liften met de balken en sjortouw. Zelfs nog voor ze de hefboom-tip van de meester kregen. EDIT: En meteen twee puntjes eraf, omdat ik er net achter kom dat er met deze opdracht geld werd verdiend. Dat was me bij het kijken ontgaan...En ten derde was er nog de gong, die op zich weinig toegevoegde waarde had. Maar daarmee kon de Mol wel prima horen wat de rest van de groep besloten had: verdubbelen of cashen. En aan de hand daarvan zijn strategie bepalen: doorgaan tot het uiterste (als er al gecasht was) of opgeven (als er echt een hoog bedrag kwam te staan).

Maar niemand gaf op toen er een hoog bedrag op de teller stond. Als de mol bij deze 3 zat is er niet gemold.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2019, 12:37:52 »
Ik denk dat ik een andere mol moet kiezen, Bas is aan het nepmollen én komt met de hefboom oplossing :-\\

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2019, 12:50:37 »
Ik denk dat ik een andere mol moet kiezen, Bas is aan het nepmollen én komt met de hefboom oplossing :-\\
Je had nog kunnen zeggen dat hij eerst wilde vertragen en vervolgens nét te laat met de oplossing te komen om binnen de tijd te zijn, maar volgens mij hadden ze tijd zat uiteindelijk.
...óf niet!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2019, 19:36:19 »
Ten eerste: ik zou als mol liever niet in deze groep zitten. Voor Joeri en Bas was daar misschien geen ontkomen aan, Bruno had er misschien nog wel onderuit kunnen komen. Maar juist hij lijkt er, als we Ingrid mogen geloven, wel oren naar te hebben. Vind ik toch weer een minpuntje voor Bruno.

Er wordt gefocust op de ballonnen (in de montage én in de biecht van Joeri), maar volgens mij draagt Bas uiteindelijk nog het meeste bij aan het vinden van de oplossing. Joeri in deze groep wat mij betreft het meest verdacht door te blijven klooien met die touwen. Bij het vechten staat hij dan wel weer als een huis.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #24 Gepost op: 27-03-2019, 15:53:59 »
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de mol in deze groep zat. Alles ging goed in dit team. Het was ook echt een team, want de samenwerking was heel goed. Eerst dachten ze goed na, daarna overlegden ze over de materialen, toen over de aanpak, en iets later was het raadsel opgelost.

Als er zo nodig toch een mol in dit groepje moet zitten, dan is het Bas. Hij raakte tijdens de opdracht een beetje gefrustreerd tegen Joeri (“maar je hebt geen plan”). Want met zo’n opdracht is het je-ziet-het of je-ziet-het-niet. Door ervoor te zorgen dat de focus van de anderen ergens anders is, zullen ze het ook niet zien.
Aan de andere kant, Bas kwam zelf wel met de oplossing. Dat doet een mol ook niet.

Ik denk dat we gerust kunnen zeggen: er is hier geen mol gekozen. :)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #25 Gepost op: 27-03-2019, 23:27:20 »
...
Aan de andere kant, Bas kwam zelf wel met de oplossing. Dat doet een mol ook niet.

Ik denk dat we gerust kunnen zeggen: er is hier geen mol gekozen. :)

Ik sluit Bas nog zeker niet uit. Hij droeg zeker een deel v.d. oplossing aan, maar molde ook door te proberen te vertragen (ballonnen discussie + discussie beginnen over kogellagers terwijl Joeri en Bruno 't de steen al bijna van z'n plaats hadden). Misschien waren Joeri en Bruno 'm gewoon te slim af. Als de steen niet van z'n plaats was gekomen binnen de tijd dan had Bas kunnen aandragen dat hij z'n best had gedaan door het idee met de balken te opperen. En eigenlijk sluit ik Joeri ook nog niet uit, hij leek toch ook te klungelen. Of dat bewust was vind ik moeilijk te bepalen.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2019, 12:07:27 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2019, 10:43:40 »
Ik denk dat ik met die ballonnen precies hetzelfde zou zijn als Bas. Het is toch een best logische gedachte om je af te vragen wat je met die ballonnen moet doen?
Wat betreft het opperen van ideeën terwijl de opdracht al bijna was geslaagd: het kan ook zijn dat Bas gewoon diep in gedachten was verzonken :D

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2019, 14:06:50 »

Het is toch een best logische gedachte om je af te vragen wat je met die ballonnen moet doen?

 ::ohno:: Nee, vind ik niet. Dat gaat toch nooit lukken?

En Bas heb ik nog niet helemaal doorgestreept als mol. Joeri zou de voorzet kunnen hebben gemaakt (buiten beeld) en als ik de mol zou zijn zou ik er dan ook met de eer vandoor proberen te gaan. Als je toch al ziet dat het idee gevonden is