Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok  (gelezen 3456 keer)

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Gepost op: 24-03-2019, 14:28:27 »
Hier kunnen jullie alles bespreken over de 2e opdracht van aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2019, 14:43:27 door Loezel »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2019, 20:26:47 »
De opdracht met het granieten blok is nog niet echt spectaculair momenteel. Ben benieuwd of er nog een twist komt. ;)

EDIT: Ok, zo meteen dus vechten. Ben benieuwd wat daar de opdracht gaat zijn. ;)
« Laatst bewerkt op: 24-03-2019, 21:06:02 door Hulpmol »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2019, 23:21:03 »
Het was toch wel erg leuk en leerzaam om te zien.
Vooral toen Meester Thim met die biertjes en opener aan kwam zetten. Ik moest zo lachen... ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2019, 23:50:47 »
Ik zou hier als Mol niet bij willen zitten. Of dan op zijn minst proberen de opdracht met de steen te saboteren, maar dat is niet gebeurd. Althans, mij vielen nog geen duidelijke pogingen op in eerste instantie.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2019, 23:54:39 »
Ik zou hier als Mol niet bij willen zitten. Of dan op zijn minst proberen de opdracht met de steen te saboteren, maar dat is niet gebeurd. Althans, mij vielen nog geen duidelijke pogingen op in eerste instantie.

Ik neig er ook naar om deze 3 af te schrijven als mol, maar daar ga ik toch nog een nachtje over slapen. Samen met Elisabet en Martijn zou ik er al 5 afschrijven op basis van onnodig geld verdienen deze aflevering

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #5 Gepost op: 25-03-2019, 00:00:17 »
Pff ik Ben t eens met convans en Heinz maar dan heb ik dus nog maar heel weinig verdachten  ;D.

Martijn en elisabet, niemand zou t ze kwalijk nemen als ze code rood Hadden gegeven.
Vechters doen eigenlijk alles goed.
Axel en Ingrid had ik al onder aan staan.

Houd ik over kaat en Eva, gaat lekker zo ::trots::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2019, 00:01:14 »
Grappig dat (na de kleine discussie die we hier over scouting hadden) Bas zijn scoutsverleden benoemde bij het oplossen van het raadsel met de steen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2019, 00:05:45 »
Ik zou hier als Mol niet bij willen zitten. Of dan op zijn minst proberen de opdracht met de steen te saboteren, maar dat is niet gebeurd. Althans, mij vielen nog geen duidelijke pogingen op in eerste instantie.

Ik dacht dus 'die bootjes opdracht verpest zichzelf wel'.
En toen zag ik hoe die kandidaten ook nog invloed hadden op wat er hier verdiend werd..
Maar tegelijk.. dat was vorig jaar niet anders toen Pieter moest vechten

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #8 Gepost op: 25-03-2019, 00:06:31 »
Maar tegelijk.. dat was vorig jaar niet anders toen Pieter moest vechten

Dacht er ook net aan. Was een argument om toen te twijfelen aan mijn verdenking, want daar had hij absoluut geen invloed.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2019, 08:20:11 »
Je kan wel, zoals vooral Bruno doet, al vrij vroeg het moeilijk hebben (misschien echt/misschien gespeeld?), waardoor de overige kandidaten niet durven verdubbelen.

In totaal is hier wel 2000 euro verloren gegaan omdat ze niet verder durven verdubbelen na ronde 3.
In ronde 4 lijkt het wel weer dat Bruno heel stevig staat.
Wit is ook een kleur!

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #10 Gepost op: 25-03-2019, 13:01:26 »
Verder is het ook zo dat de groep heeft beslist dat Bruno, Joeri en Bas de sterke mannen zijn. Vooral Ingrid neemt erg het voortouw bij die beslissing. De mannen zelf zeggen niet veel eigenlijk. Als mol zou ik liever bij de bootjes zitten, maar hier is het misschien niet zo vanzelfsprekend om dat voor elkaar te krijgen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #11 Gepost op: 25-03-2019, 13:51:23 »
De Mol kan toch heel goed bij de drie zitten, lijkt me. Ten eerste omdat de opdracht van de anderen zo verschrikkelijk was dat te verwachten viel dat er daar niet veel geld verdiend ging worden. Zou je dan als Mol voor die opdracht kiezen? Ten tweede om eens een goede nachtrust te hebben. In dat opzicht geef ik Bas weer een puntje erbij, omdat hij de niet bepaald voor de hand liggende methode aandroeg de steen te liften met de balken en sjortouw. Zelfs nog voor ze de hefboom-tip van de meester kregen. EDIT: En meteen twee puntjes eraf, omdat ik er net achter kom dat er met deze opdracht geld werd verdiend. Dat was me bij het kijken ontgaan...En ten derde was er nog de gong, die op zich weinig toegevoegde waarde had. Maar daarmee kon de Mol wel prima horen wat de rest van de groep besloten had: verdubbelen of cashen. En aan de hand daarvan zijn strategie bepalen: doorgaan tot het uiterste (als er al gecasht was) of opgeven (als er echt een hoog bedrag kwam te staan).
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 15:50:37 door Newbie2 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #12 Gepost op: 25-03-2019, 16:51:22 »
Simpele maar werkende opdracht ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #13 Gepost op: 25-03-2019, 18:48:24 »
Was er een tijdslimiet bij deze opdracht? Dan zou het ballon- en balletjesverhaal van Bas tijdrekken kunnen zijn.

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2019, 18:54:25 »
Ja, een uur hadden ze hier.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2019, 18:56:55 »
Maar de opdracht was ruim binnen het uur al geslaagd (na 47 minuten geloof ik) en Bas kwam tot de oplossing. Onmols van Bas.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2019, 19:08:06 »
Maar de opdracht was ruim binnen het uur al geslaagd (na 47 minuten geloof ik) en Bas kwam tot de oplossing. Onmols van Bas.
Hij kwam wel tot de oplossing maar hoopte misschien dat ze niet binnen de tijd zouden geraken, hij deed echt wel zijn best met de ballonnen en de balletjes, bleef daarmee Joeri aan zijn kop zeuren. Voor hetzelfde geld was Joeri erop ingegaan en dan waren ze zeker weten over de tijd heen gegaan. En hoe leuk zou dat zijn geweest in de eindbespreking: kijk ze eens leuteren over de ballonnen, haha, steen wegkrijgen met ballonnen! Terwijl ze de oplossing al hadden, haha! In het begin veroorzaakte hij met succes verwarring over ‘ de steen’, als je het terugziet is het gewoon kolderiek.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 19:38:45 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2019, 20:11:10 »
hij deed echt wel zijn best met de ballonnen en de balletjes, bleef daarmee Joeri aan zijn kop zeuren.

Ja te erg opvallend toch en daarbij ook nog eens de biecht van Joeri dat hij Bas zooo verdacht vond met de balonnen. Echt hoor.. de focus ligt er te dik bovenop. Bas is de mol niet

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2019, 21:24:16 »
Volgens mij kwam Bas met de oplossing.

Joerie wilde alleen maar met kracht de steen verplaatsen, weet niet of dat mols was of dommigheid.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Granieten blok
« Reactie #19 Gepost op: 26-03-2019, 00:54:15 »
Het was opmerkelijk dat Bruno zich de vorige keer nog tamelijk gedwee bij de zwakke groep liet indelen, en nu onmiddellijk als één van de sterke mannen werd aangewezen. Vooral bij het vechtonderdeel was hij duidelijk de zwakke schakel.
Woosie down?