Auteur Topic: [Aflevering 4] - 31 maart  (gelezen 5999 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2019, 00:04:35 »
Ja, hopelijk is Loezel er voor morgen. ;D
Bij dezen heb ik een extra topic aangemaakt ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2019, 00:12:47 »
Bij dezen heb ik een extra topic aangemaakt ;)

Waarvoor mijn grootste dank. ::bravo::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2019, 00:42:27 »
Ingrid ontpopte zich plotseling tot een bikkelharde tante, zo volkomen contrair haar gebruikelijke kwezeligheid dat ik haar bijna begon te verdenken. Gelukkig greep karma in. ;D

Ja de ware aard kwam wel goed naar boven zeg.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2019, 01:05:05 »
Ja de ware aard kwam wel goed naar boven zeg.

Ja, de rolluiken gingen opeens open. 'Sorry schat'.
Woosie down?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2019, 01:28:58 »
Och arme, Martijn! Wat een zwaar afscheid, die jongen genoot er zo van. Jammer, leuke kandidaat. Super aflevering verder weer :D En een hele hoop opties om de mol weer aan het werk te zien...

Bom
Bas en Kaat willen beiden de verfbom onschadelijk maken en daarmee de kans grijpen om geld uit de pot te spelen bij een foute keuze. Kaat wil zelfs experimenteren met de eventuele letter die Eva doorbelt en dan deze eerst bij de V en dan bij de M te proberen (mogelijk meer potgeld wegspelend). Ingrid radicaal mee oneens. Zij onmols hier (en dan ook exit). Axel wil ook stelsematig niet proberen Eva te redden, Elisabet gaat er ook niet in mee. Allemaal onmols. Joeri half half. Bruno oppert Eva wel terug te halen omdat hij vermoedt dat Gilles leugen in deze kwestie zit. Mols (voorkennis?) + wil daarmee potentieel geld wegspelen met een foute code poging. Maaar ik verdenk Bruno verder niet. Eva gaat voor pasvragen voor zichzelf; Mols want ze speelt daarmee geld uit de pot. Ik vond Eva ook verdacht met haar gespeelde (?) angst voor konijnen. Ze zette deze consequent door.

Verdachtst hier Kaat, Bas en Eva, alhoewel de mol zal weten mogelijk dat alles verandert zodra bekend wordt dat de verliezer daar aan tafel zit. Maar de mol weet niet 100% zeker of Eva dit nog binnen de tijd duidelijk gaat maken, dus kiezen voor geen redpoging is onmols.

Strand disco / visopdracht
Opvallendst:
-Kaat zegt Elton John waar ze de Bee Gees had moeten noemen bij de silent disco, en probeert dan Bruno dit verkeerde antwoord in de schoenen te schuiven als hij haar corrigeert :D Door Kaat wordt geld verloren. Ze rekt ook tijd en let niet op de aflopende klok.
-Bas lummelt en rommelt met de portofoon meen ik; Laat Axel en Elisabet bijna een vis weer teruggooien! (Tijdverlies en rare beslissing). Martijn corrigeert hem. Verdient toch de volle mep bij de visopdracht.
-Eva vergeet in welk bassin de laatste vis zwemt die ze moeten hebben en lijkt ook te oekelen met de portofoon aanvankelijk. Verdient toch de volle mep bij de visopdracht.
-Elisabet doet het goed bij de visopdracht en corrigeert twee dansers op het strand correct.
-Axel doet het goed en corrigeert een foute aanwijzing van Eva.
-Bruno doet het goed en drukt op het juiste moment op de knop.


Bootopdracht:
-Martijn en Axel laten hun kist zinken waardoor de fakkel nat wordt. Martijn exit en ik verdenk Axel niet.
-Bas laat zijn kist zinken bij de grote bootopdracht, waardoor ze tijd verliezen én
twee meter diepen moet duiken. Wat hij vervolgens de trage zwemmer Joeri laat doen
-Kaat zit bij de lastigste (reken)opdracht bij de grote boot-opdracht en het is Eva en niet Kaat die bedenkt dat ze naar de boot moeten voor de oplossing van hun vraagteken.
-Joeri wat traag met zwemmen maar weet zich toch op de boot te hijsen en op tijd Elisabet en Bruno te bevrijden.

Wie is de mol
Mol is Kaat of Bas... Bas of Kaat... Of Eva.. Ik neig voor het eerst niet naar Bas maar primair naar KAAT nu. Beiden zouden een topmol zijn wat mij betreft, prettige sympathieke karakters en subtiele onopvallende mollen. Eva nog steeds ook erg verdacht.

Zeker niet:
Axel, Bruno, Joeri (doet het te goed bij de silent disco en is teveel een Pieter type dus op basis daarvan valt hij eigenlijk af voor mij) 

Vrijwel zeker niet:
Elisabet (slaap met slang in de kamer, wil Eva niet redden, doet het goed bij de visopdracht en corrigeert twee dansers op het strand correct)
   
Ik stap over van Bas op Kaat met Eva nog steeds als goede moloptie ook nog. 
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 01:34:46 door Nat007 »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2019, 02:45:49 »
Nog even gekeken, wat een aflevering. Heb alle seizoenen van de mol gezien en vond dit de sterkste aflevering ooit. Die bootopdracht, hoe de organisatoren dat in elkaar hebben gezet, respect! Elk seizoen overtreffen ze zichzelf weer.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2019, 03:18:55 »
Wat een fantastische aflevering. Ik ben echt verpletterd. En wat een goede groep kandidaten dat ze die geweldige boot-opdracht tot een goed einde brachten! Alle lof voor de makers en de kandidaten. ::bravo:: De Mol had natuurlijk wel heel weinig voorbereidingstijd, 1 minuut ongeveer, maar dit was er voor mij eentje van: dit gaat zonder Mol ook niet lukken. Mooi wel dus! Zat met tranen in mijn ogen bij het afscheid van Martijn. Ik had die jongen het zo gegund om er nog wat langer van te mogen genieten. Ik ben zwaar onder de indruk, het beste wat ik tot nu toe heb gezien (in voor mij 3+3 seizoenen WIDM/De Mol).

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2019, 08:19:36 »
Jaa weer een super sterke aflevering ::bravo::, met wel vier opdrachten en twee afvallers ook :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2019, 08:19:59 »
Werkelijk weer een fantastische aflevering, alles zat er weer in. Geweldig! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2019, 08:56:38 »
De specialiteiten qua opdrachten van de Vlaamse mol zijn wel echt escaperooms, dieren opdrachten en verfbommen ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2019, 09:10:08 »
De specialiteiten qua opdrachten van de Vlaamse mol zijn wel echt escaperooms, dieren opdrachten en verfbommen ;D

En gelukkig is er nog nooit een combinatie van de drie geweest. ::rofl::

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2019, 09:46:41 »

-Elisabet doet het goed bij de visopdracht en corrigeert twee dansers op het strand correct.
Wie is de mol
Mol is Kaat of Bas... Bas of Kaat... Of Eva.. Ik neig voor het eerst niet naar Bas maar primair naar KAAT nu. Beiden zouden een topmol zijn wat mij betreft, prettige sympathieke karakters en subtiele onopvallende mollen. Eva nog steeds ook erg verdacht.

Vrijwel zeker niet:
Elisabet (slaap met slang in de kamer, wil Eva niet redden, doet het goed bij de visopdracht en corrigeert twee dansers op het strand correct)

Grotendeels met je post eens, maar Elisabet deed niet mee aan de visopdracht! Enkel Eva.

Prachtige aflevering weer, en oh, wat leefde ik mee met Martijn!!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2019, 10:08:03 »
Wat een mooie revanche, nu de spelers een verfbom ipv de afvaller! Goed voor de traumaverwerking van de afvaller die toen een verfbom kreeg.
Alleen nu yoghurt ipv verf, dat is jammer.

Spectaculaire opdrachten. Sterke groep!
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 10:10:06 door Run »

Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2019, 11:23:34 »
JAAA, mooie aflevering weer.
Joeri: HELD  ::bravo::
Sowieso die laatste opdracht vond ik supertof!!
Verfbom: Eva kwam toch best in een goede positie, kaat en bas (en halverwege bruno) wilden toch voor de bom gaan (dus kans op geld/mingeld).
Vissen: rare acties van axel en eva: laatste vis en de verbinding.
Silent disco: ook hele leuke opdracht vond ik, moest vooral lachen om Bruno met die drop  ::rofl:: vond kaat hierbij verdacht vanwege het eerste antwoord en elisabeth onverdacht vanwege de laatste ruil, verder niet zoveel opgevallen  ::vergroot::
Boot escape: supertof! opvallend: martijn en axel met de fakkel verwateren. Joeri en bas met de kooi naar beneden laten vallen. Eva was op een gegeven moment ergens??? (want axel ging met kaat naar de rekensom terug)

Verdacht: Axel, Eva, Kaat, Bas
Minder verdacht: Bruno, Joeri, Elisabeth.

Jammer dat Martijn er uit is, had het met hem te doen. Ingrid vond ik minder erg, had haar niet zo gemist verder de aflevering door.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #34 Gepost op: 1-04-2019, 12:12:37 »
Dit is precies waarom ik dit programma zo extreem geweldig vind! ::bravo:: Alles wat er in deze aflevering voor had kunnen komen, kwam voor. En goed zelfs. Het was hard, maar ook grappig. Een mooie locatie, ‘er-is-nog-geen-mol’ kwam nog eens terug, als Robinsons slapen op het strand. Die toffe escapeboot-opdracht was geweldig. En de pijnlijke exit op het einde...

Ongelofelijk hoe de makers zich keer op keer kunnen overstijgen! Dat ze heel goed zijn in het bedenken van opdrachten en het maken van De Mol, dat wist ik. Maar dit had ik zelfs niet durven dromen. Zo tof! ::respect:: ::bravo:: ::confettie:: ::bravo:: ::respect::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #35 Gepost op: 1-04-2019, 12:21:06 »
Grotendeels met je post eens, maar Elisabet deed niet mee aan de visopdracht! Enkel Eva.

Prachtige aflevering weer, en oh, wat leefde ik mee met Martijn!!

Sorry ik haal haar en Eva steeds door elkaar  :D
Had Elisabet ook al in Eva moeten veranderen bij de beschrijving van het verfbom spelelement. Maar inderdaad Eva was met Axel aan het proberen de visopdracht te verknallen

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2019, 17:05:33 »
Mooie aflevering weer. Wat mij betreft nog beter dan die van vorige week!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2019, 17:11:05 »
Mooie aflevering weer. Wat mij betreft nog beter dan die van vorige week!

Opdracht 1 en 4 waren op gelijkwaardig niveau. Opdracht 2 en 3 waren een tikkeltje minder gelaagd. Maar toch een dikke 9.5/10  ::ok::

Al zijn de beelden van Joeri in opdracht 3 goud waard, even een komische noot in plaats van al die mindfuck is ook niet slecht  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2019, 17:56:04 »
Ach, met een grote mindf*ck-opdracht, twee widm-opdrachten  :-X en een ingewikkelde, maar niet onmogelijke, opdracht heb ik me weer uitstekend vermaakt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 31 maart
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2019, 21:03:14 »
Ook ik vond het weer een fantastische aflevering! Ze worden precies elke aflevering nog beter dit jaar, dus dat belooft voor de volgende 6 afleveringen  ;) Na 4 afleveringen durf ik nu al te zeggen dat dit sowieso het beste seizoen zal worden na dat van Zuid-Afrika. Misschien overstijgt het uiteindelijk zelfs dat seizoen nog wel...