Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory  (gelezen 2294 keer)

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Gepost op: 31-03-2019, 14:45:48 »
Hier kan alles besproken worden over de 2e opdracht van vanavond.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 16:31:35 door Loezel »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2019, 20:48:57 »
Visopdracht beetje onaantrekkelijk voor de kijker. Goed dat die goedgekomen is, want zo alles of niets is toch niet mijn ding. ::ok::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2019, 23:38:50 »
Minste opdracht van misschien wel deze serie voor mij.  Couleur locale maakt er nog iets van. Maar verder moeilijk hier iets mols aan te zien.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2019, 23:43:34 »
Goed dat we duidelijke overzichten tussendoor krijgen (hoeveel vissen en vooral dat ze allemaal juist zijn), maar inderdaad een mindere opdracht. Maar goed, met 4 opdrachten in één aflevering vind ik dat helemaal niet erg.

Hier viel meer geld te verdienen dan met de silent disco. Wat dat betreft verwacht ik dat de mol het liefst hier zit. Het enige wat ik opvallend vond was dat Eva en Axel raar deden op het einde. Beide verdenk ik, Eva wat meer dan Axel. Maar wellicht dat dat nu te obvious in beeld werd gebracht? Misschien dat ik de mol hier verwacht en daardoor dat soort acties eerder geneigd ben als molactie te zien.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2019, 23:47:31 »
Het leek mij ook dat de Mol liever hier zat dan bij de Silent Disco, maar vond het dan wel opvallend dat deze helemaal correct was. Eén vis fout laten zitten moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me :-\\
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2019, 23:58:23 »
Het leek mij ook dat de Mol liever hier zat dan bij de Silent Disco, maar vond het dan wel opvallend dat deze helemaal correct was. Eén vis fout laten zitten moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me :-\\

Inderdaad. Bas en Martijn hadden ook de porto steeds buiten bereik, terwijl Eva er helemaal niet mee om leek te kunnen gaan. Potentieel genoeg voor de Mol, maar ongebruikt. Op basis daarvan ben ik geneigd een potloodstreep te zetten door de vier visboeren.
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2019, 00:02:03 »
Minste opdracht deze aflevering. Curieus ook hoe deze alles of niets slaagt. Das bij WIDM alleszins gedoemd te falen. Maar soit, bij Vier gaat men er voor en hoe. En dat terwijl ik wel denk dat de mol (Eva of Axel) hier deelnam.

Leuk die briefing voor de bootopdracht maar de mol had hier net als de kookestafette op afstand met porto makkelijk kunnen mollen. Eva leek nog een poging te doen maar Axel was gedecideerd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2019, 00:10:44 »
Werken in duos heeft voor de mol t Nadeel dat  je in een 1 op 1 staat en dus vol in de spotlights. Als jou was partner perfect communiceert met 2 Mede kandidaten is t lastig mollen.
In een groep van 6 kun je je mol acties al sneller wegstreken achter de Anderen.

Mol bij t vissen of in de disco. Qua bedrag denk ik bij t vissen, maar qua gedragingen zie ik meer vreemde dingen bij de disco

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2019, 11:01:42 »
Eva is toch verantwoordelijk voor het slagen bij het duo Axel-Eva. Axel hier enorm verdacht met zijn tijdrekken.

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2019, 11:35:41 »
Vond het alles of niet gehalte ook niks, maar is alsnog goedgekomen.
Axel misschien iets meer verdacht dan Eva hier.. hij pakte de portofoon (af) steeds..

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2019, 14:46:02 »
Ik snapte niet helemaal waarom er € 2.400 kon worden verdiend en in de andere groep maar € 1.500. Een gek getal.

In principe kunnen ze het allemaal wel zijn nog volgens deze opdracht, maar echt mollen heeft de mol niet geprobeerd. Toch zegt mijn gevoel dat de mol hier wilde, ondanks dat er in de discogroep geld werd misgelopen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2019, 21:14:55 »
Het alles of niets-gehalte van deze opdracht doet mij juist denken dat de makers en de mol zelf er vanuit gingen dat deze opdracht wel zou mislukken, wat ik zelf ook op voorhand dacht, maar uiteindelijk toch niet gebeurde. Ik denk dus dat de mol bij de silent disco was.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #12 Gepost op: 2-04-2019, 19:08:09 »
Naast het alles of niets aspect van deze opdracht, is het (weer) een opdracht met dieren.
Ik heb daar echt moeite mee. Voor mij liever opdrachten zonder daarbij dieren te gebruiken!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #13 Gepost op: 2-04-2019, 19:53:21 »
Eens

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #14 Gepost op: 2-04-2019, 20:28:56 »
Haha ik dacht zelf al, dit zou in de Nederlandse versie nooit gebeuren met een sterke PvdDieren in het parlement ;);).

Die vissen in de stress, en die arme spin, je zal er maar een klap op geven en hij is dood. Dan die Eva die bijna met een konijn gooit ;). Maar dat was dan tenminste nog duidelijk een tam dier ;). Molleke mag dat :).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2019, 23:47:27 »
Deze opdracht was misschien wel op het randje ja, maar ik heb er eigenlijk niet zoveel moeite mee als iemand die pvdd heeft gestemd :-X.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #16 Gepost op: 7-04-2019, 14:45:41 »
Axel zegt bij zijn testbiecht over Eva dat ze hem op het einde in de war wou brengen. ‘Die vis, Axel, is niet juist. Die zit in dat bassin.’ Dat was volgens Axel helemaal niet juist. Tijdens de visopdracht zegt Eva in de laatste paar minuten tweemaal er zeker van te zijn dat de vis in een bepaald bassin er nog niet uit is gevist. Dat gaat om bassin 125. Uit dat bassin wordt ook daadwerkelijk de vis gevangen die uiteindelijk in bak 3 juist bleek. Aan diverse omgevingselementen is te zien dat het om bassin 125 gaat. Axel beweert bij zijn biecht dat hij heel goed wist in welke bassins welke vissen zaten. Bij het laatste en correct gebleken bassin (125) zei hij echter juist dat hij nog eens verder wilde kijken. Axel vind ik hier veel verdachter dan Eva.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 14:47:24 door Molzkovicz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #17 Gepost op: 7-04-2019, 14:58:16 »
Axel is hier inderdaad minstens zo verdacht. Het kan zijn dat hij als Mol Eva verdacht probeert te maken met een leugen. Het kan ook zijn dat hij kandidaat is en Eva verdenkt (dat lijkt er sterk op gezien hoe goed hij haar in de gaten houdt) en dat Eva als Mol hier gebruik van probeerde te maken door de juiste vis aan te wijzen. (In De Mol 3 was het een vijs, hier mogelijk een vis. ;)) Ook is het zo dat Eva nadat ze de goede vis aangewezen heeft die Axel in twijfel trekt daarna nog eens twijfelt over een andere. De mogelijkheid bestaat ook nog dat Axel het in zijn biecht over dit moment had.

Fishy business. Of twee kandidaten die elkaar het hoofd op hol maken, dat kan ook. ;D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Vismemory
« Reactie #18 Gepost op: 7-04-2019, 15:25:21 »
Als Eva de mol is zal ze weten dat Axel haar verdenkt. Inderdaad goed mogelijk dat Eva eerst de juiste vis aanwijst om zich onverdacht te maken of opdat Axel zou denken dat ze hier wil mollen en dan de verkeerde vis kiest.
Ik sluit natuurlijk ook niet uit dat Eva (of Axel) nepmolt opdat de andere ze zou verdenken.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 15:39:44 door Luc »