Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht  (gelezen 2814 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Gepost op: 7-04-2019, 16:34:43 »
Bespreek hier alles over de 1e opdracht van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 16:50:59 door Loezel »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2019, 20:06:39 »
Kaat mol  :-X

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1
« Reactie #2 Gepost op: 7-04-2019, 20:16:50 »
Bruno kandidaat. ::jaja::

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2019, 20:20:11 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1
« Reactie #4 Gepost op: 7-04-2019, 20:24:55 »
Ik kan niet inschatten hoe moeilijk dit alles was, maar zeker bij het compas en het zakmes zou ik precies toch iets meer dan 3 minuten willen.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1
« Reactie #5 Gepost op: 7-04-2019, 20:30:18 »
Ik kan niet inschatten hoe moeilijk dit alles was, maar zeker bij het compas en het zakmes zou ik precies toch iets meer dan 3 minuten willen.
Idd, veel te nipt vond ik ook

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1
« Reactie #6 Gepost op: 7-04-2019, 20:31:51 »
Idd, veel te nipt vond ik ook

Ook dat schieten met pijl en boog is wel lastig hoor. Met maar 3 pijlen toch een behoorlijke afstand overbruggen.

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #7 Gepost op: 7-04-2019, 22:45:48 »
Hier was ook echt moeilijk opdrachten zoals boogschieten dat moet je al echt goed kunnen . En dat zoeken naar die zakmes wat een ogen tot ge daarvoor moet hebben . Zeer moeilijk daar een mol uit te halen

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #8 Gepost op: 7-04-2019, 23:35:00 »
Heel simpel , als je voor 1100 euro een zakmes in die jungle vindt, Zonder kandidaat die op u ziet, dan is de kans dat je een mol Bent nihil.

Wat me opvalt is hoe sterk kaat Anders boogschiet bij poging 3 dan bij poging 1.

Axel zijn navigatie is erbarmelijk slecht, opzet?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #9 Gepost op: 8-04-2019, 00:44:10 »
Bas die bij de scouting is geweest en vast ook wel eens Robinson heeft gezien zal vuur maken met takjes en niet met het gedroogde gras?
Zelfs Eva probeerde het met gras.

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #10 Gepost op: 8-04-2019, 11:24:34 »
Bas verdacht, hoog bedrag en geen vuur.
Axel verdacht hoog bedrag geen zakmes, tweede helft vd de loopproute (richting NW) 'vergeten' (grote grijns op z'n gezicht). Bruno het bos insturen, kompas en dus controle houden. Een speld in een hooiberg zoeken ook al ga je een beetje de goeie richting op lijkt mij. Het is aan Bruno te danken dat er toch nog 600euro verdiend wordt, dat had Axel volgens mij niet verwacht / gehoopt (geen grote opluchting te zien).

Het boogschieten is vrij kansloos, als je dat nog nooit hebt gedaan. Ten overstaan van de hele groep kun je als mol probleemloos geld laten liggen want je doet natuurlijk je uiterste best (Kaat wmb), en laat eerst Joeri maar eens tonen dat het bijna niet te doen is.

Een twist: Joeri vond ik opvallend goed schieten. Drie keer de meloen schampen! Als in de mollicitatie (gesprek met Gilles in afl 1.) nou is gevraagd waarin de mol goed is kan dat misschien wel binnen een week in een opdracht geregeld worden...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #11 Gepost op: 8-04-2019, 11:36:49 »
Maar voor mn gevoel is de meloen net schampen net zo moeilijk als de meloen daadwerkelijk raken. Ik vond dit dus niet zo Mols van Joeri (die ik overigens toch al had afgeschreven).
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #12 Gepost op: 8-04-2019, 18:58:56 »
Onmogelijk de mol er uit te halen, die opdrachten zijn moeilijk voor wie ze de eerste keer uitvoert en de mol kan niet van tevoren geoefend hebben. Maar als mol zou ik geen te hoog bedrag nemen (zou te verdacht zijn) en ook niet één van de laagste.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #13 Gepost op: 8-04-2019, 20:43:41 »
Elisabet 100 euro. Gilles zegt "Niet veel vertrouwen?".
De opdrachten waren best moeilijk. Het "hebben van niet veel vertrouwen" is wel terecht.

Elisabet spreekt haar verbazing uit nadat Bruno en Eva vuur zijn gaan maken over het feit dat Eva goed is in fysieke proeven en dat ze haar nu een niet fysieke proef geven.
De mol mogelijkheid is in deze opdracht om onder het mom van een mogelijke fysieke proef de sterkste kandidaat tot het laatst te bewaren.
En ze hadden net besloten dat fysiek sterke Joeri het hoogste bedrag 1400 euro zou doen.
En dan komt Elisabet met fysiek bewaren voor fysieke proef. Er waren alleen maar technische proeven.

Halverwege de tocht komt het navigeren. Elisabet beklemtoond Ooh dat is iets met een kompas of zo. Bas en Joeri beginnen over Joeri voor de laatste bewaren want iets met een kompas das niet fysiek.

En het boogschieten was lastig door een grote afstand. Zon rieten roos kan je redelijk zeker raken, maar die veel kleinere meloen doorboren? Dat was bijna onmogelijk, de instinker.
Wat maakt het uit dat er maar 100 euro op je hoofd staat, als je die 1400 dan maar weg speelt.

De boog is van de Decathlon. En dan van 20 meter in een meloen. Ja hier moest het geld verspeeld worden, dat was de opzet van de opdracht.

En ook van het vuur maken. Dat gras is nauwelijks geschikt als tondel. Dat moet veel fijner gemaakt worden en dat kan niet in drie minuten.


« Laatst bewerkt op: 13-04-2019, 11:11:09 door foxhunter »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1
« Reactie #14 Gepost op: 8-04-2019, 22:48:37 »
Ik kan niet inschatten hoe moeilijk dit alles was, maar zeker bij het compas en het zakmes zou ik precies toch iets meer dan 3 minuten willen.
Ik denk dat de tijd eigenlijk precies goed was.
Het eerste zakmes vonden ze net buiten de tijd, het tweede net binnen de tijd.

Ik dacht eerst dat ze 3 minuten hadden om beide zakmessen te vinden, ipv 2 maal 3 minuten en snapte niet waarom ze eerst het laagste bedrag gingen doen.


Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #15 Gepost op: 9-04-2019, 18:43:06 »
Elisabet spreekt haar verbazing uit nadat Bruno en Eva vuur zijn gaan maken over het feit dat Eva goed is in fysieke proeven en dat ze haar nu een niet fysieke proef geven.
De mol mogelijkheid is in deze opdracht om onder het mom van een mogelijke fysieke proef de sterkste kandidaat tot het laatst te bewaren.


Let op he. Ze springt niet met bungeejumpen. Ze laat martijn al het roeiwerk doen, pakt geen zak met nootjes. Nachtje met een slang.. 500 euro is peanuts he. Ze probeert met 2.5 minuut op de klok nog het gesprek te veranderen of Eva wel of niet de waarheid spreekt. Ze lijkt in de boot heel druk in de weer, maar op die 'wat zullen we drinken' zinnen na lost eigenlijk Bruno alle puzzels op.
Die muziekopdracht wisselt ze die rokjesdame prima, maar bij staying alive doet ze vrij weinig eigenlijk he. Vergeleken met de visopdracht is het winbedrag minder dan de helft en zou ze dus eigenlijk bij de verkeerde groep zitten in dit geval... Bij de paintballopdracht vraag ik me af of ze 1x geschoten heeft eigenlijk? In ieder geval volgt ze alleen maar en vraagt ze net als bij Eva weer openbaar of dit niet anders overlegt moet worden omdat 1 joker voor Bas met een privilege gewoonweg niet klopt. Ook als hij de vrijstelling pakt en direct als ze bij de groep komen zegt ze hierover iets in het openbaar. Het bewaren van de dogtag van Bruno lijkt me echt een foutje geweest. Ook in het restaurant was het natuurlijk makkelijk om de opdracht niet te halen.

Maargoed, ik zit nog met teveel kandidaten die allemaal dit soort akties uitvoeren?
Waarom zou Bruno als mol bij die krijgskunst opdracht na 2x van die beuken te krijgen op tijd terugkeren op de mat? En waarom begint hij tijdens het ontbijt over Bas onder de grond en een schietopdracht??

Waarom zou Axel als mol uiteindelijk de fakkel tijdens de bootopdracht toch zo in het vuur steken dat deze aan gaat?

Waarom zou Joeri zich als mol met de krachtsinspanning op de boot niet in het water laten vallen? Hij heeft het al een aantal keren over een geweldige mol gehad...zou hij zichzelf bedoelen?

Bas kan ik het moeilijkst peilen. Wat heeft hij als mol eraan om de vrijstelling te pakken? Waarom zou hij als mol in het restaurant juist wel zijn opdracht winnen? Hij zorgt ervoor dat de steen opdracht lukt...geen geld, alleen wel overnachting in een bed. Bij de zwemopdracht heeft hij niets gedaan behalve dat ding laten zinken. Bij de visopdracht...gooi maar terug die vis werd hij overrulled door martijn. Hij heeft wel slimme ideeen, maar er wordt amper gebruik van hem gemaakt.

Ik heb nog steeds 4 potentiëlen zeg... Elisabet, Kaat, Axel en Bas...



Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #16 Gepost op: 9-04-2019, 19:11:46 »
Bas kan ik het moeilijkst peilen. (...) Hij zorgt ervoor dat de steen opdracht lukt...geen geld, alleen wel overnachting in een bed.
Bij die opdracht met de steen was er wel geld te verdienen, 1000 euro dacht ik.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1 survivaltocht
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2019, 20:18:05 »
Bij die opdracht met de steen was er wel geld te verdienen, 1000 euro dacht ik.

Klopt! Het doen slagen van die opdracht leverde geld op!