Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen  (gelezen 6965 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #40 Gepost op: 15-04-2019, 20:48:32 »
Ik denk dat iedereen in deze fase voor het bezoek zou gaan en niet voor het geld (en daar zal de mol ook op gerekend hebben), wat Elisabeth deed vind ik volkomen begrijpelijk, zeker als werd gezegd dat ze voordeel zou bij halen.
In de derde reeks van WIDM haalden verschillende kandidaten waaronder de mol zelfs geld uit de pot om hun bezoeker te krijgen.

Maar je hebt als mol toch graag zelf de controle over het al dan niet verdienen van geld in handen, nee? Als de kandidaten overlegd hadden en gezegd 'wie het eerst door die kartonnen muur gaat, wint zowiezo en pakt dan rustig het geld', dan was de mol buitenspel gezet. Dus Kaat en Elisabet zijn hier verdacht, want ze creëren beiden chaos en ze maken er een echte wedstrijd van.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #41 Gepost op: 15-04-2019, 21:05:43 »
Het was inderdaad Kaat die met het idee kwam om de koffers willekeurig te leveren. Ja, ze kregen een minuut straftijd maar wonnen hiermee veel meer tijd dan de juiste vlag te zoeken tussen die wirwar van vlaggen. Dat maakt Kaat ook hier verdacht.

Offline Miepmandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #42 Gepost op: 15-04-2019, 22:16:06 »
Voor het bekend maken van de boodschap dat er slechts één bezoeker naar Vietnam zou komen was het van belang dat de ballonnen kapot gingen.
Het was Axel die de eerste ballon liet knappen, waarna de andere kandidaten zijn voorbeeld volgen.


Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #43 Gepost op: 15-04-2019, 22:30:42 »
Voor het bekend maken van de boodschap dat er slechts één bezoeker naar Vietnam zou komen was het van belang dat de ballonnen kapot gingen.
Het was Axel die de eerste ballon liet knappen, waarna de andere kandidaten zijn voorbeeld volgen.

Uiteindelijk was er altijd wel iemand op dat idee gekomen. Dat de mol dit moest doen lijkt me stug. Wil niet zeggen dat Axel de mol niet is he, maar dat dit een specifieke taak is geloof ik niet.

Offline Miepmandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #44 Gepost op: 15-04-2019, 22:39:11 »
Of het inderdaad zo is weet ik natuurlijk niet, maar ik wilde het ook niet geloven bij vrijstelling in de joker, de dubbele eliminatie en de brug in Oregon.. daardoor was het voor mij iets wat opviel.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #45 Gepost op: 15-04-2019, 22:41:07 »
Ik dacht ook een bepaald ogenblik dat Eva de mol moest zijn omdat ze in de escaperoomboot-opdracht de fles vond en dus de opdracht in gang bracht maar niets is minder waar.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #46 Gepost op: 15-04-2019, 22:46:29 »
Het is een toffe opdracht, maar ik vind het zo jammer dat de opzet zodanig is dat voor geld gaan je winkansen te veel beperkt. Door de opzet van het derde level kon je er eigenlijk al van uitgaan dat het geld bijna onmogelijk zou worden gewonnen.

Ik ben er nog niet uit wat hier nou precies mols en onmols is. Een mol met voorkennis kan prima voor het geld gaan bij de landenkoffertjes, want ook al zou hun team het derde level halen, dan nog is de kans heel groot dat er 2 mensen bijna even snel zijn, en dan is de uitkomst dat 1 persoon het geld pakt en de ander het vliegtuig.

En in het eerste level met het uitvinden van de besturing, is er denk ik niet heel veel dat per se mols of onmols is. Alhoewel de mol er baat bij heeft om te winnen, en de besturing al kent (neem ik aan. Bij de er-is-nog-geen-mol-gekozen weten we dat uiteraard niet zeker), en dus om niet alle controls te delen met de groep.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #47 Gepost op: 15-04-2019, 22:51:10 »
Het is een toffe opdracht, maar ik vind het zo jammer dat de opzet zodanig is dat voor geld gaan je winkansen te veel beperkt. Door de opzet van het derde level kon je er eigenlijk al van uitgaan dat het geld bijna onmogelijk zou worden gewonnen.

Ik ben er nog niet uit wat hier nou precies mols en onmols is. Een mol met voorkennis kan prima voor het geld gaan bij de landenkoffertjes, want ook al zou hun team het derde level halen, dan nog is de kans heel groot dat er 2 mensen bijna even snel zijn, en dan is de uitkomst dat 1 persoon het geld pakt en de ander het vliegtuig.

En in het eerste level met het uitvinden van de besturing, is er denk ik niet heel veel dat per se mols of onmols is. Alhoewel de mol er baat bij heeft om te winnen, en de besturing al kent (neem ik aan. Bij de er-is-nog-geen-mol-gekozen weten we dat uiteraard niet zeker), en dus om niet alle controls te delen met de groep.

Werken ze samen, kunnen ze de mol buitenspel zetten en geld verdienen. Kandidaten kiezen er zelf voor dan. Ze konden het geld verdienen los van de strijd voor het familielid kunnen zien

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #48 Gepost op: 15-04-2019, 22:55:01 »
Werken ze samen, kunnen ze de mol buitenspel zetten en geld verdienen. Kandidaten kiezen er zelf voor dan. Ze konden het geld verdienen los van de strijd voor het familielid kunnen zien

Hartstikke leuk idee maar als je dat als kandidaat voorstelt word je de nieuwe Bruno —-> onverdacht—> niet handig

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #49 Gepost op: 16-04-2019, 08:15:16 »
Het was inderdaad Kaat die met het idee kwam om de koffers willekeurig te leveren. Ja, ze kregen een minuut straftijd maar wonnen hiermee veel meer tijd dan de juiste vlag te zoeken tussen die wirwar van vlaggen. Dat maakt Kaat ook hier verdacht.

Bij het blauwe team kwam Axel ook op dit idee, enkel schoten Bruno en Joeri dit af.

klaar voor de strijd

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #50 Gepost op: 16-04-2019, 14:09:11 »
Het is een toffe opdracht, maar ik vind het zo jammer dat de opzet zodanig is dat voor geld gaan je winkansen te veel beperkt. Door de opzet van het derde level kon je er eigenlijk al van uitgaan dat het geld bijna onmogelijk zou worden gewonnen.

Eens. Vond de opdracht verder wel heel leuk bedacht en het level met de koffertjes vond ik het leukst!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #51 Gepost op: 17-04-2019, 11:21:02 »
Voor mij is Axel nu zeker kandidaat, als je op zijn reacties let ivm zijn bezoeker. Plus hij wist heel veel vlaggen.
Dat laatste is toch voor een piloot niet vreemd? Ik zou het vreemder hebben gevonden als hij die niet had geweten. Daarbij wist (volgens mij) Joeri ook best wel veel.

Overigens, het was misschien niet de meest leuke manier om te winnen, maar ik begrijp het volledig dat het team van Kaat, Bas en Elisabet zo speelde, en Elisabet ook aan het eind. Als ik had moeten kiezen tussen bezoek van een partner of geld dan was de keuze ook niet zo moeilijk geweest... Jammer dat sommigen daar zo negatief over denken. Dat was gewoon inherent aan deze opdracht.
Ich bin ein Bärliner!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #52 Gepost op: 17-04-2019, 19:48:02 »
Kaat gaat zogenaamd voor geld in de finale. Nepkandidate!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #53 Gepost op: 19-04-2019, 08:38:37 »
Kaat gaat zogenaamd voor geld in de finale. Nepkandidate!
Eens. Typisch gevalletje de ideale kandidaat willen zijn. En ondertussen is het megaverdacht, vooral omdat een kandidaat dit in feite nooit zou.

Er zat trouwens een klein foutje de montage met de vlaggen. De verkeerde Filipijnse vlag werd gebruikt, met rood boven en blauw onder. Dat is de oorlogsvlag van de Filipijnen :-[
...óf niet!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #54 Gepost op: 19-04-2019, 09:04:44 »
..Er zat trouwens een klein foutje de montage met de vlaggen. De verkeerde Filipijnse vlag werd gebruikt, met rood boven en blauw onder..

Goed gespot ::ok:: Opvallend dat op de koffer wel de juiste vlag zit..
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #55 Gepost op: 19-04-2019, 21:44:51 »
Trouwens, als je Axel verdenkt en je stelt dat deze zorgvuldige makers nooit een fout maken, dan zie je wellicht:

- Een keer een rood wit blauwe vlag (Nederlands).
- Een keer een blauw wit rode vlag (Frans).

Verwijzing naar zijn afkomst? Of sluikreclame voor Brussel Airlines (ook rood/wit/blauw)? ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #56 Gepost op: 19-04-2019, 23:16:11 »
Goed gespot ::ok:: Opvallend dat op de koffer wel de juiste vlag zit..
Ik zoek er verder niets achter, een foutje is snel gemaakt met achteraf googelen ;)
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #57 Gepost op: 25-04-2019, 20:11:48 »
Joeri spreekt zijn tekst raar uit:
Hoe? Er komt slechts een bezoeker naar Vietnam. (7:55) Ik mis de teleurstelling die je bij Axel en Elisabet wél hoort. Terwijl hij het daarvoor in het busje nog over het "creëren van emotionele tijdbommen had."
 Hij gaat nu wel tegen het plan van Axel in om de koffers maar gewoon te droppen en gaat met Bruno mee dat dat te lang duurt.
En omdat hij de vlaggen (al) weet kan hij lekker op het randje spelen  bijna 5000 euro verdient, maar net te laat, mede dankzij de koffer drop van Axel.
Op 7:25 zegt Joeri:"Maar nu krijgen we iets" dat was de eerste ballon, die door het knippen lijkt alsof het de zoveelste ballon is.
Hij weet de kleuren van de Cypriotische vlag, maar dat duurde wel 30 seconden voordat hij het zei. Estland weet Joeri de vlag van en zegt dat meteen. Er is al genoeg vertraging opgelopen. Joeri herkent Chili, Axel checkt in. De eerste drie koffers had Joeri ingecheckt. Joeri herkent Djerba, de vijfde als Tunesië, Axel weet dat is een rode vlag. Joeri checkt ook deze koffer in. Te laat. Axel is pissig, Joeri lacht erom. Het is weer net op het randje, als pijlen vlak langs een meloen. Steengoed je best gedaan, maar net mis die 5000 euro.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 21:10:37 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #58 Gepost op: 26-04-2019, 07:28:49 »
Joeri spreekt zijn tekst raar uit:
Hoe? Er komt slechts een bezoeker naar Vietnam. (7:55) Ik mis de teleurstelling die je bij Axel en Elisabet wél hoort. Terwijl hij het daarvoor in het busje nog over het "creëren van emotionele tijdbommen had."
 Hij gaat nu wel tegen het plan van Axel in om de koffers maar gewoon te droppen en gaat met Bruno mee dat dat te lang duurt.
En omdat hij de vlaggen (al) weet kan hij lekker op het randje spelen  bijna 5000 euro verdient, maar net te laat, mede dankzij de koffer drop van Axel.
Op 7:25 zegt Joeri:"Maar nu krijgen we iets" dat was de eerste ballon, die door het knippen lijkt alsof het de zoveelste ballon is.
Hij weet de kleuren van de Cypriotische vlag, maar dat duurde wel 30 seconden voordat hij het zei. Estland weet Joeri de vlag van en zegt dat meteen. Er is al genoeg vertraging opgelopen. Joeri herkent Chili, Axel checkt in. De eerste drie koffers had Joeri ingecheckt. Joeri herkent Djerba, de vijfde als Tunesië, Axel weet dat is een rode vlag. Joeri checkt ook deze koffer in. Te laat. Axel is pissig, Joeri lacht erom. Het is weer net op het randje, als pijlen vlak langs een meloen. Steengoed je best gedaan, maar net mis die 5000 euro.
Yep. Maar of hij de vlag van Estland ook wist, dat weet ik niet, is niet zo zeker. Want hij kijkt op dat moment naar het scherm van Bruno. Dus mogelijk had hij die koffer zien staan en lepelt hij de kleuren op, met het vermoeden dat het Estland is. Axel bevestigt. Maar verder vind ik Joeri bij alle punten die je noemt absoluut verdacht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1 - Avatars besturen
« Reactie #59 Gepost op: 28-04-2019, 16:30:36 »
Joeri spreekt de eerste drie woorden uit van de te vinden tekst "slechts een bezoeker"   (Axel:komt naar Viëtnam). Daarna zijn rare uitspreken van deze zin maar nu compleet. En hij had als eerste zijn ballon laten knappen (niet chronologisch in beeld gebracht).
Joeri mag deze opdracht even productie assistent spelen.