Auteur Topic: 1 mei 20:00 Chat met Gilles  (gelezen 9696 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Gepost op: 20-04-2019, 17:56:26 »
Met trots kondigen wij aan dat woensdag 1 mei van 20:00 tot 21:00 Gilles een uurtje met ons komt chatten en onze vragen komt beantwoorden. De ultieme kans om al je vragen over dit seizoen of over de serie in het algemeen te stellen! We zijn Gilles dan ook zeer dankbaar dat hij wat tijd maakt hiervoor.

Hoe werkt het eigenlijk?

Hier kun je de chat vinden

Er zijn 2 verschillende chatrooms:
1 #huiskamer - deze chatroom wordt moderated (geregisseerd) Hier kun je (vanaf 20.00 uur) alleen typen als je je vraag mag stellen. En hier is Gilles om direct te antwoorden.

2 #vragen - in deze chatroom meld je jouw vraag bij een aantal van ons. Wij maken een selectie van de leukste vragen. We hebben een uur en willen natuurlijk dat er zo veel mogelijk vragen beantwoord kunnen worden. Op het moment dat jouw vraag aan de beurt is krijg je van te voren een seintje en krijg je voice in de #huiskamer. Het is dus de bedoeling dat je zelf je vraag stelt. We proberen om als het even kan iedereen zijn of haar vraag te laten stellen. Maar het kan helaas gebeuren dat jouw vraag er niet bij zit. Deze selectie wordt door een aantal chatmoderators gemaakt.

Instructie: Om in de vragen chat te komen typ je: /join #vragen

Als er tijd over is gebruiken we de vragen uit dit topic. Maar je hebt meer kans als je zelf aanwezig bent!

Voor vragen over de chat, kun je misschien eerst HIER terecht.

Probeer van te voren even of je in de chat kunt komen...
Vragen stellen mag hier ook ;).

Tip: Gezien er veel mensen de chat in en uit gaan tijdens de chat is het handig om de melding dat iemand binnenkomt of weggaat uit te zetten. Dat kan door op het icoontje linksboven te drukken (pijltje naar beneden). Ga naar options en klik het vakje aan: Hide JOINS/PARTS/QUITS.

 ::bravo:: ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #1 Gepost op: 20-04-2019, 17:59:22 »
Wat een leuk nieuws!  ::bravo::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #2 Gepost op: 20-04-2019, 18:01:57 »
Goed geregeld  ::ok::

En ook tof van Gilles dat hij voor ons tijd wil maken.  ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #3 Gepost op: 20-04-2019, 18:10:03 »
Super!! ::super:: ::bravo::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #4 Gepost op: 20-04-2019, 18:29:43 »
Leuk, maar ik moet helaas werken :-\\.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #5 Gepost op: 20-04-2019, 19:30:31 »
Tof geregeld! Gilles is trouwens een geweldige molpresentator. Geweldig geselecteed!

In Nederland kan er niemand aan hem tippen.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #6 Gepost op: 20-04-2019, 20:51:01 »
Gilles  ::love::


Goed geregeld mensen!  ::ok::
Graven, graven, graven...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #7 Gepost op: 20-04-2019, 21:13:53 »
Leuk! :D
Tell me what your telescope says

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #8 Gepost op: 20-04-2019, 21:50:00 »
Wat leuk!  ::bravo:: Nu hopen dat ik het niet vergeet net als met Rik
« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 19:44:15 door suuuus »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #9 Gepost op: 21-04-2019, 11:05:43 »
Super tof dat jullie dit (weer) hebben geregeld  ::ok:: Staat genoteerd... (en nu broeden op een goede vraag..)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #10 Gepost op: 21-04-2019, 11:45:04 »
Wat gaaf! :D Ik kijk er nu al naar uit ::bravo::
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #11 Gepost op: 21-04-2019, 12:35:41 »
'Doeme, ik kan dan niet. Maar supergaaf. Veel plezier iedereen!

Misschien wel een nadeel dat het seizoen dan nog niet is afgelopen. Of is de mol dan al wel bekend?

Is het een idee dat mensen die niet kunnen hun vragen ergens posten, zodat mensen die wel kunnen, die evt. kunnen meenemen? En zo ja, waar posten we die dan?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

anoniem 30784

  • Gast
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #12 Gepost op: 21-04-2019, 14:26:14 »
Supergaaf  ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #13 Gepost op: 21-04-2019, 15:16:06 »
Leuk  ::bravo:: helaas kan ik er ook niet bij zijn die avond :(

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #14 Gepost op: 21-04-2019, 16:44:53 »
Is het een idee dat mensen die niet kunnen hun vragen ergens posten, zodat mensen die wel kunnen, die evt. kunnen meenemen? En zo ja, waar posten we die dan?
::jaja:: Dat mag in dit topic
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #15 Gepost op: 22-04-2019, 07:45:00 »
 ::cheerleader::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #16 Gepost op: 22-04-2019, 11:04:49 »
Vergeet vooral niet te zeggen dat dit echt een geweldig seizoen is en geef de bedenkers en de makers alle denkbare complimenten.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #17 Gepost op: 23-04-2019, 21:38:57 »
Ik kijk er al erg naar uit! Gilles is niet alleen de presentator maar ook een belangrijke schakel in het hele maakproces. Zullen we al vast wat vragen bedenken zodat we er straks volop hebben waaruit we de beste kunnen kiezen?

Wat vragen die ik alvast bedacht heb:

  • Dat De Mol door perfectionisten wordt gemaakt is duidelijk merkbaar. Is het voor perfectionisten niet lastig om het verloop van de opdrachten amper of niet in de hand te hebben? En specifiek voor dit jaar: de onvoorbereide Mol zo in het diepe te gooien?
  • Welke ingrediënten moet een goede De Mol-opdracht zeker hebben?
  • Welke afleveringen zijn het moeilijkst om te maken? Die in het begin, die in het midden of die aan het einde van een reeks? En waar moet je op letten per stadium?
  • De Mol blijft een ijzersterk format. Wat ik zelf een minder sterk punt vind is dat de test zeker in het begin als de Mol vaak nog wat warm moet draaien een beetje een loterij is. Zie jij dat ook zo en is daar iets op te verzinnen?
  • Supporter je tijdens een opdracht wel eens stilletjes voor de Mol om de opdracht te laten mislukken of juist voor de groep om een opdracht te laten slagen?
  • Zijn er tijdens de montage wel eens discussies of bepaalde beelden van de Mol wel of niet in de uitzending moeten komen omdat ze qua reactie/gezichtsuitdrukking/gedrag misschien teveel weg zouden kunnen geven?
  • De kandidaten hangend aan een brug, de elf auto's die naar de luchthaven rijden, de kandidaten levend begraven en 'er is nog geen Mol gekozen': stuk voor stuk briljante openingen. Wat is jouw persoonlijke favoriete?
  • In de aller eerste opdracht van De Mol 4 (2016) werden de kandidaten opgedeeld in twee groepen: een groep met kandidaten die de Mol wilden zijn en een groep met kandidaten die niet de Mol wilden zijn. Zo konden wij kijkers en de kandidaten al meteen vijf verdachten wegstrepen, wat natuurlijk niet gebeurde omdat er wel meer achter zou zitten. Maar vond jij dit toch geen risicovolle opzet?
  • In Nederland is in 2008 en in 2014 "Wie is de Mol Junior" uitgezonden: het spel gespeeld door kinderen van 11 tot 13 jaar oud. Ik vond het erg geslaagd omdat een waardige variant was en geen slap aftreksel. Heb jij daar iets van gezien en zou je het leuk vinden om eens De Mol Junior te maken en te presenteren?
« Laatst bewerkt op: 27-04-2019, 19:19:11 door Heinz »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #18 Gepost op: 23-04-2019, 21:53:29 »
Ik weet niet of sommige vragen al beantwoord mogen worden:

- Komt er een volgend seizoen?
- Zeer knap hoe jullie steeds een diverse groep samenstellen die zo goed bij elkaar past. Zijn er sommige kandidaten waarbij je al bij het eerste gesprek denkt: 'Deze moet er gewoon bij dit jaar' of hangt alles af van het geheel?
- Ben je niet bang dat een onvoorbereide mol eventueel steken zal laten vallen puur omwille van het feit dat hij te weinig voorkennis heeft?
- Bij de briefing op het strand, waar heb je het over gehad met de niet-mollen?
- Van de kandidaten is geweten dat ze sommige avonden stevig doorzakken, ben jij daar dan ook van de partij of hou je het rustig op zo'n reis?
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 21:57:17 door Convans »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 1 mei 20:00 Chat met Gilles
« Reactie #19 Gepost op: 23-04-2019, 21:57:56 »
Ik weet niet of sommige vragen al beantwoord mogen worden:
- Komt er een volgend seizoen?
Deze kan er vanaf :) Ze zijn al bezig met de voorbereidingen en hebben zelfs al een locatie, bleek uit een interview dat Heinz laatst in het media topic had gezet  ::ok::