Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels  (gelezen 11608 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #40 Gepost op: 23-04-2019, 15:36:52 »
Vrij logisch wat Elisabet allemaal doet. Ze had veel schrik, dus ze pakt uiteraard de eerste koker op het pad terug, wat als je een beetje nadenkt waarschijnlijk geen pasvraag is, maar je kan natuurlijk altijd proberen. Helemaal teruggaan had ze echt niet gedaan.

Bas weer vrij neutraal in deze opdracht. Hij rekt bijvoorbeeld weinig tijd (had bijvoorbeeld wel die tunnel naar rechts kunnen exploreren). Mols gedrag is ver te bespeuren.

Axel doet het vrij goed vind ik als mol. Hij rekt veel tijd op een relatief geloofwaardige manier. Voorlaatste is ook de ideale positie als mol. Alleen wat pech dat Joeri als een sneltrein door die tunnels gaat.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #41 Gepost op: 23-04-2019, 16:27:28 »
Weet iemand hoe Café de Mol aan dit overzicht komt? Ik zie in de opdracht alleen van de eerste paar tunnels een kaartje met afstanden in beeld verschijnen. En bij Bas (exit 1 naar exit 2) kom ik op 38 meter, dat zou dus 61 meter moeten zijn op het kaartje. Bij Axel en Joeri geen kaartje gezien. Is het teruggaan van Axel in tunnel 1 er wel bij inbegrepen? Het extra deel van Joeri was meer dan 12 meter.

De tijden lijken wel te kloppen. Het zou nog kunnen zijn dat de tijd van Axel iets korter is geweest en die van Joeri iets langer. Omdat we van Axel geen eindtijd gezien hebben, en bij Joeri geen begintijd als hij de tunnel ingaat.

Als Axel twijfelt of hij er bij exit 2 al uit zal gaan of doorgaat naar exit 3, zegt de voice-over dat als hij dat bij exit 2 doet hij zijn pasvraag kwijt is, "want er mag per uitgang maar 1 persoon naar buiten". Ik maak daar uit op dat er ook nog door kon worden gegaan tot exit 4 of zelfs exit 5. Je miste dan wel 1 kaartje om je er naar toe te leiden, maar er stonden binnen in de tunnels ook aanwijzingen. Dus de conclusie dat Elisabet behalve haar eigen 500 euro nog eens 1.500 euro uit de pot heeft gehouden, is denk ik niet helemaal juist.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 06:22:36 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #42 Gepost op: 23-04-2019, 17:15:16 »
Kaat moest toch gang 1 opnieuw doen en dat zonder geld.
Het lijkt me onverstandig om zonder kaart even naar uitgang 5 te kruipen, dan waren we misschien een kandidaat kwijt geraakt? Want bij uitgang 1 lag de kaart voor het traject van 1 naar 2 enzovoort.
De "plannen" voor het volgende traject moesten onderweg worden verdiend.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #43 Gepost op: 23-04-2019, 17:23:30 »
Kaat moest toch gang 1 opnieuw doen en dat zonder geld.
Het lijkt me onverstandig om zonder kaart even naar uitgang 5 te kruipen, dan waren we misschien een kandidaat kwijt geraakt? Want bij uitgang 1 lag de kaart voor het traject van 1 naar 2 enzovoort.
De "plannen" voor het volgende traject moesten onderweg worden verdiend.
Ja klopt. Het is ook maar een theoretische mogelijkheid. In de praktijk kon je ervan uitgaan dat niemand dat zou aandurven, hooguit de Mol zelf (als hij bij de anderen zat) om wat voor reden dan ook. Maar die deed het niet. Lijkt me ook heel verstandig verder.
Axel weet toch dat Elisabet terug is gegaan en de boobytrap heeft gepakt..... Dan kan toch de koker die hij eerst tegenkomt alleen maar de pasvraag zijn....
Dat hij die niet meteen pakt zorgt wel voor wat tijdverlies.... (maar niet genoeg want Joeri gaat als een beest door die tunnels heen)
Ja, maar Kaat probeert verwarring te zaaien. Ze zegt over de porto tegen Axel dat ze inmiddels iets over Elisabet weet, en dat de eerste een booby-trap is. Joeri doet ook een duit in het zakjei: "Axel, eerste booby-trap voorbij?" Dus Axel weet het niet zo zeker meer.
De reden dat Kaat en Joeri dit doen, is de communicatie met Bas, als die het dilemma te lezen krijgt. Bas gaat niet terug. Kaat heeft dat ook niet gedaan. Bas: “Dan weten we wat Elisabet wel gedaan heeft”. Kaat: “Ik heb ook tegen Axel gezegd: Elisabet heeft hier een koker geopend. Maar hij zal het niet tegen jullie hebben gezegd en de pasvraag voor zichzelf houden". Bas: "Hij zei dat hij niet wist wat Elisabet gedaan heeft. Wat dan een leugen zou zijn". Axel heeft meegeluisterd, en constateert: "Dat wordt oorlog vanavond". Maar de oorlog kwam dus al ietsje eerder. ;D

Het overzicht van Café de Mol klopt trouwens van geen kant. De voice-over zegt dat Exit 4 (van Joeri) op 124 meter afstand ligt. Ik heb al 3 fouten ontdekt nu! ??? De tijden zijn wel betrouwbaar.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 18:41:45 door Newbie2 »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #44 Gepost op: 24-04-2019, 11:06:22 »
Axel is zoooo verdacht. Again! Kwam hem vast goed uit dat kaat verwarring probeerde te zaaien. Zo kon hij eerst door en later weer terug.. Die man is niet dom hoor, uiteraard wist hij wel dat er een pasvraag zat in de eerste koker. En aan het eind toch nog even naar youri benoemen : de laatste is een boobytrap, of pasvraag... In de hoop dat youri dat zou gokken.
Nee hoor, enkel bevestiging dat axel de Mol is (zei nevermind na een jaar of 7 😬.. Hoi heinz hohooooi!)
dennis for mole !

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #45 Gepost op: 24-04-2019, 21:19:03 »
Axel ruikt een joker en doet verslag bij Bas en Joeri. Bas gaat er tegenin, ,"dat is toch niet logisch?" Precies zo'n situatie als bij Bas bevrijden. Toen met Bas met een slap verhaal en Elisabet die er tegen inging. Nu Axel met een slap verhaal en Bas die er tegen in gaat.
Rode draad van dit verhaal: Joeri gaat er beide keren níet tegen in. Zoek het lekker uit met je jokers en pasvragen, mij interesseert dat niet.
Nu zegt ie:" Ik snap er toeten nog blazen van." En dat geloof ik niet Jan 3.0. De ideale kandidaat die niet geïnteresseerd is in pasvragen.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 07:33:03 door foxhunter »

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #46 Gepost op: 24-04-2019, 22:27:22 »
Enge opdracht  :o Wel leuk, je voelt zelf de angst hihi

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #47 Gepost op: 25-04-2019, 05:14:33 »
Als ik afga op de voice-over en de paar kaartjes die we in de opdracht te zien krijgen (dus niet het overzicht van Café de Mol, dat klopt volgens mij niet), dan kom ik voor de afstanden hierop uit:

Exit 1 - 23 meter
Exit 2 - 61 meter
Exit 3 - 96 meter
Exit 4 - 124 meter

Axel is vanaf exit 1 nog teruggegaan naar de pasvraag, laten we zeggen dat hij 15 meter terug moest (x2). Reken voor Elisabet 5 meter naar de booby-trap. Dan is de totaal afgelegde afstand door Elisabet, Kaat, Bas, Axel en Joeri:

Elisabet - 28 meter
Kaat - 23 meter
Bas - 61 meter
Axel - 126 meter
Joeri - 124 meter

Voor hun gemiddelde snelheid onderweg betekent dit:

Elisabet: 28 meter / 9,5 minuten = 2,95 meter / minuut.
Kaat: 23 meter / 6,5 minuten = 3,54 meter / minuut.
Bas: 61 meter / 14 minuten = 4,35 meter / minuut.
Axel: 126 meter / 28 minuten = 4,5 meter / minuut.
Joeri: 124 meter / 16 minuten = 7,75 meter / minuut.

Conclusie:
- Elisabet ging het traagst.
- Joeri ging verreweg het snelst.
- Bas ging trager dan Axel.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 06:30:23 door Newbie2 »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #48 Gepost op: 25-04-2019, 11:27:42 »
Als ik afga op de voice-over en de paar kaartjes die we in de opdracht te zien krijgen (dus niet het overzicht van Café de Mol, dat klopt volgens mij niet), dan kom ik voor de afstanden hierop uit:

Exit 1 - 23 meter
Exit 2 - 61 meter
Exit 3 - 96 meter
Exit 4 - 124 meter

Axel is vanaf exit 1 nog teruggegaan naar de pasvraag, laten we zeggen dat hij 15 meter terug moest (x2). Reken voor Elisabet 5 meter naar de booby-trap. Dan is de totaal afgelegde afstand door Elisabet, Kaat, Bas, Axel en Joeri:

Elisabet - 28 meter
Kaat - 23 meter
Bas - 61 meter
Axel - 126 meter
Joeri - 124 meter

Voor hun gemiddelde snelheid onderweg betekent dit:

Elisabet: 28 meter / 9,5 minuten = 2,95 meter / minuut.
Kaat: 23 meter / 6,5 minuten = 3,54 meter / minuut.
Bas: 61 meter / 14 minuten = 4,35 meter / minuut.
Axel: 126 meter / 28 minuten = 4,5 meter / minuut.
Joeri: 124 meter / 16 minuten = 7,75 meter / minuut.

Conclusie:
- Elisabet ging het traagst.
- Joeri ging verreweg het snelst.
- Bas ging trager dan Axel.

Ik had ook al het idee dat Nas langzaam heeft gedaan iver zijn stukje. Alle aandacht gaat naar Axel maar die had een veel langer en een veel moeilijker stuk erin. Bas heeft waarschijnlijk tijd gerekt.
Graven, graven, graven...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #49 Gepost op: 25-04-2019, 11:52:03 »
Vergeet ook niet dat Axel nog teruggekeerd is

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #50 Gepost op: 25-04-2019, 12:13:24 »
Ik had ook al het idee dat Nas langzaam heeft gedaan iver zijn stukje. Alle aandacht gaat naar Axel maar die had een veel langer en een veel moeilijker stuk erin. Bas heeft waarschijnlijk tijd gerekt.
Dat zou nog steeds kunnen, maar zijn tijd over het eerste deel was net zo snel als die van Kaat (6,5 minuten voor 23 meter), en over het tweede deel ging hij nog sneller (7 minuten voor 38 meter). Dus veel oponthoud heeft hij niet gehad, en volgens mij heeft Bas een behoorlijke tijd neergezet. Dat Axel gemiddeld nòg sneller was dan Bas (terwijl hij ook nog dat ondergrondse verlaagde stuk erbij had) kan alleen maar betekenen dat we van Axel alleen het tijdrekken en de pauzes hebben gezien, en niet de stukken waarop hij heel snel (vergelijkbaar met Joeri) moet zijn gegaan.

Vergeet ook niet dat Axel nog teruggekeerd is
Klopt, daarom ook 30 meter (2x15 meter) extra gerekend voor Axel.
EDIT: verlaagde i.p.v. ondergrondse, ondergronds was het allemaal ;D
« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 12:30:41 door Newbie2 »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #51 Gepost op: 25-04-2019, 13:23:49 »
Dat zou nog steeds kunnen, maar zijn tijd over het eerste deel was net zo snel als die van Kaat (6,5 minuten voor 23 meter), en over het tweede deel ging hij nog sneller (7 minuten voor 38 meter). Dus veel oponthoud heeft hij niet gehad, en volgens mij heeft Bas een behoorlijke tijd neergezet. Dat Axel gemiddeld nòg sneller was dan Bas (terwijl hij ook nog dat ondergrondse verlaagde stuk erbij had) kan alleen maar betekenen dat we van Axel alleen het tijdrekken en de pauzes hebben gezien, en niet de stukken waarop hij heel snel (vergelijkbaar met Joeri) moet zijn gegaan.
Klopt, daarom ook 30 meter (2x15 meter) extra gerekend voor Axel.
EDIT: verlaagde i.p.v. ondergrondse, ondergronds was het allemaal ;D

Maar als we van Axel zeker weren dat hij heeft uitgerust (en dat zien we in beeld) en hij is gemiddeld toch sneller dan Bas en Kaat, dan volgt daaruit toch dat ook Bas en Kaat moeten hebben uitgerust/opzettelijk vertraagd?
Graven, graven, graven...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #52 Gepost op: 25-04-2019, 15:31:47 »
Dat Axel gemiddeld nòg sneller was dan Bas (terwijl hij ook nog dat ondergrondse verlaagde stuk erbij had) kan alleen maar betekenen dat we van Axel alleen het tijdrekken en de pauzes hebben gezien, en niet de stukken waarop hij heel snel (vergelijkbaar met Joeri) moet zijn gegaan.


Yep. En dit is oa waarom ik denk dat hij niet de mol is. Alleen van hem komt meerdere malen de klok tijdens treuzelen in beeld. Er wordt teveel de nadruk gelegd daarop

Zelfde als dat bij Kaat de nadruk werd gelegd op t missen van een scooter

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #53 Gepost op: 25-04-2019, 16:12:05 »
Maar als we van Axel zeker weren dat hij heeft uitgerust (en dat zien we in beeld) en hij is gemiddeld toch sneller dan Bas en Kaat, dan volgt daaruit toch dat ook Bas en Kaat moeten hebben uitgerust/opzettelijk vertraagd?
Het kan inderdaad het een of het ander zijn, of een combinatie van die twee.
1. Bas en Kaat hebben in het eerste deel ook uitgerust/ opzettelijk vertraagd. (net als Elisabet, trouwens)
2. Axel had er heel snelle stukken tussen die we niet hebben gezien.
Beide lijken me niet in het voordeel van Axel als Mol spreken, zoals FS ook zegt.

EDIT. Interessant. Ook Axel doet 6,5 minuut over het eerste deel naar exit 1. Joeri lijkt over dit stuk ongeveer dezelfde tijd neer te zetten.
Iedereen dus min of meer dezelfde tijd over het eerste stuk! Optie 1 hierboven valt nu toch wel af of is niet relevant, optie 2 blijft over wat mij betreft. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 17:50:58 door Newbie2 »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #54 Gepost op: 25-04-2019, 19:45:26 »
Iedereen doet ongeveer dezelfde tijd naar exit 1. Hoeveel meter was het 20?

Dit is 100% zeker gemanipuleerd door de montage. Het was immers gewoon rechtdoor, naar rechts, rechtdoor en je was er al, zonder hoogteverschillen etc.

Elisabet deed hier 10 minuten over of meer. Ze heeft hier flink gemold en de montage laat zich hier in de vingers kijken om dan maar bij elke andere kandidaat na haar, er 6 min van te maken, zodat het niet opvalt. Dit klopt 100% niet. Dit kan ook niet met het verschil in fysiek tussen iedereen.

Ik weet zeker dat Joeri exit 1 wel in een minuutje had gehaald. Een sportieve man begint altijd meteen snel en het was nog het simpele gedeelte.

Joeri had namelijk nog een moeilijke en lange weg te gaan met hoogteverschillen en had het hele parcous in ongeveer dezelfde tijd afgelegd als Elisabet over het eerste kleine stukje.

« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 19:47:44 door keesisdemol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #55 Gepost op: 26-04-2019, 05:48:28 »
Aanvullend bewijs dat Axel op bepaalde stukken heel snel is gegaan, en Bas ergens flink heeft vertraagd. Ik heb alle tussentijden in een tabelletje gezet. Wat opvalt: vanaf de start tot aan exit 2 waar Bas staat, doet Axel er precies 14 minuten over. Omdat hij over zijn eerste gang naar exit 1 al 6,5 minuut doet (net als de rest, m.u.v. Joeri), doet hij dus 7,5 minuut over:
- het ophalen van de pasvraag aan het begin van tunnel 1
- de hele tunnel 2.

Ik had in eerste instantie 2x5=10 minuten gerekend voor het ophalen van de pasvraag, maar hij heeft dit dus nog veel sneller gedaan! Axel moet als een bezetene door die tunnels hebben geraced (wat dan ook verklaart waarom hij veel pauzes nodig had, hij zat gewoon kapot). Ik houd het nu op 2x2,5= 5 minuten heen en terug naar de pasvraag, en 2,5 minuut voor tunnel 2. Samen 7,5 minuut.

Joeri doet van koker 3 in tunnel 1 naar koker 1 in tunnel 3 precies 3'40 minuten. Dus ook Joeri is razendsnel (wss. zo'n 2,5 minuut) door tunnel 2 gegaan. Tunnel 2 was dan wel de langste, maar blijkbaar helemaal niet zo moeilijk in vergelijking met tunnel 1 en 3.

Desalniettemin deed Bas over tunnel 2 niet minder dan 7,5 minuut.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 05:50:55 door Newbie2 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #56 Gepost op: 26-04-2019, 08:29:37 »
Dan heeft Bas hier dus heel onzichtbaar gemold door te wachten. Denk niet dat de mol dat als plan zal hebben. Ik vraag me ook af waarom hij dan niet beter als laatste of een na laatste is gegaan dan heeft tijd rekken meer invloed. Het enige excuus zou zijn dat hij het best eng vond(volgens mij was dat zo), maar dan is tijd rekken niet de meest voor de hand liggende molactie, lijkt mij. Je kunt wel even stoppen uit angst zoals Elisabet deed. In het midden starten zoals Bas is ook niet de allerbeste molpositie.

Nee, dan vind ik zijn uitleg bij het schilderij een betere , eventuele molactie. Daar wist hij zoveel over dat schilderij, dat het leek of hij voorkennis had, lees zelf de schilder was
Ik blijf toch hij Axel, maar ik lees graag de Bastheorieën hier. ::ok::

« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 08:33:01 door Lonneke*L »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #57 Gepost op: 26-04-2019, 09:27:28 »
Dan heeft Bas hier dus heel onzichtbaar gemold door te wachten. Denk niet dat de mol dat als plan zal hebben. Ik vraag me ook af waarom hij dan niet beter als laatste of een na laatste is gegaan dan heeft tijd rekken meer invloed. Het enige excuus zou zijn dat hij het best eng vond(volgens mij was dat zo), maar dan is tijd rekken niet de meest voor de hand liggende molactie, lijkt mij. Je kunt wel even stoppen uit angst zoals Elisabet deed. In het midden starten zoals Bas is ook niet de allerbeste molpositie.

Nee, dan vind ik zijn uitleg bij het schilderij een betere , eventuele molactie. Daar wist hij zoveel over dat schilderij, dat het leek of hij voorkennis had, lees zelf de schilder was
Ik blijf toch hij Axel, maar ik lees graag de Bastheorieën hier. ::ok::
Ja, daar blijven we het blijkbaar over oneens. :) Ik vind dat er beter te mollen valt door als 2e of 3e te gaan. Al was het maar om lange Axel en stevige Joeri zich als 4e en 5e door de langste en smalste tunnels te laten proppen. En waarom heeft tijdrekken meer invloed als je als laatste of voorlaatste gaat? Tijdwinst is tijdwinst toch, waar je die ook maakt. Tunnel 2 was makkelijk, waarschijnlijk ruim. 38 meter kon in 2,5 minuut worden gedaan. Op sommige stukken werd er ook gewoon gelopen, in tunnel 1 al bv. door Elisabet. Dus in tunnel 2 kon Bas makkelijk even 5 minuten zitten. Geen vleermuis gezien daar ook, die zaten even verderop in tunnel 3.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #58 Gepost op: 26-04-2019, 12:13:04 »
En waarom heeft tijdrekken meer invloed als je als laatste of voorlaatste gaat?


Exit 4 (en 5) was aanzienlijk verder, waardoor er veel makkelijker meer tijd kan geroken worden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #59 Gepost op: 26-04-2019, 12:30:38 »
Exit 4 (en 5) was aanzienlijk verder, waardoor er veel makkelijker meer tijd kan geroken worden.
Dat is waar, maar Bas pakte meer tijdverlies in tunnel 2 dan Axel pakte in tunnel 3, en minder opvallend. Dat is dan toch sterk? Plus dat hij nog een heel scala had aan andere beïnvloeding, had ik al opgesomd in het Bas-topic. Dat heb ik bij Axel niet gezien.