Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels  (gelezen 11739 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2019, 00:38:14 »
Als je echt bang bent, ga je niet terug.

Dit Past volledig in t spel van de mol. Alle emotie over t bezoek vooropgezet plan, waardoor t voor iedereen te begrijpen was dat ze niet voor t geld ging. Nu angst en dan toch voor t persoonlijk gewin gaan. Is al vreemd, maar als je t dan als mol ziet, is t gewoon idd doeidoei 2000 euro.

Maar ik wil ook de aandacht even leggen op de exit van Axel. De vergelijking met een mol uit een molshoop is simpel gemaakt.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2019, 00:41:06 »
Hoezo verspeelt Elisabet 2000 euro? Ze verspeelt toch 500?
Wie wil me dit uitleggen?
Ma how, zeg!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2019, 00:47:44 »
5 stukken tunnel, doordat elisabet afgaat in deel 1, moet kaat ook deel 1 doen en kunnen ze t laatst deel niet meer halen, waar 1500euro in ligt. Dus elisabet verliest haar 500 en verspeelt de kans om de 1500 te halen

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2019, 00:48:07 »
Hoezo verspeelt Elisabet 2000 euro? Ze verspeelt toch 500?
Wie wil me dit uitleggen?

Je pakt 500 euro en dan een slechte koker. Dat is de duidelijke 500 euro die je kwijt bent.

Maar door die koker te nemen, zal er niemand tot uitgang 5 moeten gaan en ligt die koker met 1500 euro die daar ligt ook weg te rotten. Dus in totaal ben je 2000 euro aan het verspelen.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #24 Gepost op: 22-04-2019, 00:57:41 »
Ah, duidelijk! Bedankt!

Ma how, zeg!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #25 Gepost op: 22-04-2019, 02:07:46 »
Geniale opdracht trouwens!! ::bravo:: ::bravo::

Elisabet heeeel verdacht hier. En zeker omdat ze 10minuten over het eerste stukje gedaan heeft, terwijl joeri het hele parcour in 10min heeft gedaan.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #26 Gepost op: 22-04-2019, 11:26:51 »
Oei, ik zit nu de tunnelopdracht te kijken, Axel zit erin, superkrap en vleermuizen om zijn oren, dit lijkt me de meest creepy opdracht ooit in Wie is de mol, allemachtig! Wat dapper van Axel!!! Even pauze voordat ik weer verder kijk.  :o Een boomlange vent als Axel in een tunneltje gebouwd voor een Vietnamees van 1.30 m! :o
Joeri supersterk niet al te lang maar hartstikke breed, paste ook maar net in de breedte van de tunnel.
Helden. Allebei geen mol.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 11:48:10 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #27 Gepost op: 22-04-2019, 14:57:24 »
Even prachtige als beangstigde opdracht!

Elisabet doet eigenlijk precies wat je van een mol verwacht: angst creëren en tijd winnen en ondanks haar angst tóch ingaan op het dilemma, de boobytrap nemen, de €500 verliezen en ook de €1500 die niet meer opgehaald kan worden en ook nog zorgen dat Axel het dilemma verneemt waardoor hij op zoek gaat naar de pasvraag wat nog meer tijdverlies inhoudt.

Een subtiele molactie van Bas zou kunnen zijn om Axel met zijn 2m lang als voorlaatste de tunnel in laten kruipen (het zou logischer zijn om Axel als derde te laten gaan) wat voor hem moeilijk is. Het is ook Bas die na het verzwijgen van het dilemma door Axel zijn leugen in twijfel trekt en spreekt over persoonlijk voordeel (het zou de mol goed van pas komen dat de kandidaten op zoek gaan eventuele pasvragen ten koste van het geld).
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 15:02:44 door Luc »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #28 Gepost op: 22-04-2019, 15:23:39 »
Het is ook Bas die na het verzwijgen van het dilemma door Axel zijn leugen in twijfel trekt en spreekt over persoonlijk voordeel (het zou de mol goed van pas komen dat de kandidaten op zoek gaan eventuele pasvragen ten koste van het geld).

Ja idd. Hier ook weer Axel puur kandidaats.
Bas doet dit erg goed als hij de mol is

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #29 Gepost op: 22-04-2019, 15:35:48 »
Waarom zou de Mol beter al vertellen van de pasvragen? Ten eerste is het verdacht (raar) want een kandidaat zou dat niet doen. Ten tweede krijgt iedereen het van de pasvragen te weten zodra ze voor het dilemma komen te staan. Dan teruggaan en een koker pakken voor een pasvraag kan net zo goed de boobytrap = geld weg betekenen. Maar daar komt nog bij dat terugkeren extra tijd kost.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #30 Gepost op: 22-04-2019, 16:07:22 »
Neen, een mol zal niet snel over de pasvragen beginnen (zou inderdaad te verdacht zijn) maar misschien kunnen aanzetten om voor het dilemma te gaan.
Maar mols vind ik hier wel Bas die als derde (na Elisabet en Kaat) in de tunnel gaat hoewel hij geen angst bleek te hebben. Hierdoor moet de boomlange Axel als vierde een langere weg afleggen door die nog smallere tunnels, grote kans dat hij moeilijk vooruit komt of vast komt te zitten.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2019, 16:09:52 door Luc »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #31 Gepost op: 22-04-2019, 16:58:21 »
Maar ik wil ook de aandacht even leggen op de exit van Axel. De vergelijking met een mol uit een molshoop is simpel gemaakt.

Ik denk niet dat dit een hint is. Als Elisabet niet af was gegaan was die molshoop-exit voor Bas geweest en niet voor Axel.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #32 Gepost op: 22-04-2019, 18:05:00 »
Omdat Axel een lang en lastig stuk moest doen er daar veel tijd voor nodig had, valt niet meer op dat Bas ook redelijk lang deed over zijn veel kortere stukje. Tijd gerekt?
Graven, graven, graven...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #33 Gepost op: 22-04-2019, 23:39:16 »
Geweldige opdracht. Scary. Heel moedig van iedereen, ook van de Mol. Sommige emoties hoef je niet te spelen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #34 Gepost op: 22-04-2019, 23:43:36 »
Ik denk niet dat dit een hint is. Als Elisabet niet af was gegaan was die molshoop-exit voor Bas geweest en niet voor Axel.

Het is gewoon een opvallend shot. En die exit wijkt enorm af van de andere exit.

Heel sec bekeken. Elisabet -2000. Kaat niks, de rest gewoon teveel geld voor een mol?
Of is dat te makkelijk?.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #35 Gepost op: 23-04-2019, 00:09:40 »
Axel weet toch dat Elisabet terug is gegaan en de boobytrap heeft gepakt..... Dan kan toch de koker die hij eerst tegenkomt alleen maar de pasvraag zijn....

Dat hij die niet meteen pakt zorgt wel voor wat tijdverlies.... (maar niet genoeg want Joeri gaat als een beest door die tunnels heen)
Wit is ook een kleur!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #36 Gepost op: 23-04-2019, 00:24:57 »
Het is gewoon een opvallend shot. En die exit wijkt enorm af van de andere exit.

Lees je wel wat ik schrijf? Die exit was niet voorbestemd voor Axel en dus denk ik niet dat het een hint is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #37 Gepost op: 23-04-2019, 11:00:17 »
Lees je wel wat ik schrijf? Die exit was niet voorbestemd voor Axel en dus denk ik niet dat het een hint is.

Axel was even twee minuten stil/rusten..... misschien was hij toen wel bij deze uitgang en hebben ze deze shot gemaakt. Of uitgang was helemaal aan het begin en hebben ze daar de shot gemaakt. Dan maakt het niet uit als hoeveelste de mol moest. Het ging even voor de shot, daarna verder met de opdracht.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #38 Gepost op: 23-04-2019, 11:33:08 »
Ik zie hier twee molacties:

Elisabeth obviously die expliciet geen geld verdiend
Axel die heel veel tijd verliest (maar niet genoeg uiteindelijk)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #39 Gepost op: 23-04-2019, 11:53:59 »
Ik ken iemand die ook door die tunnels is gekropen (1.85 lang). Zij vond het niet zo spannend.
Dus laat je niet gek maken door de hoeveelheid angst die je op het scherm ziet.
Een gedeelte is echt (Kaat geloof ik wel), een groot gedeelte is gespeeld.

Axel heeft begrepen dat de plaatsen in de finale duur zijn en is aan het nep-mollen.

Elisabet voert het mol-draaiboek uit en speelt heel efficiënt 2000 euro weg.
Hebben de andere eigenlijk wel in de gaten hoeveel er weggespeeld is met die ene actie? We horen ze er niet over toch?
En dat Joeri niet afvalt en Kaat wel, dat zegt toch ook al heel veel? Heel de opdracht met de schilderijen niet gezien, hoeft ook niet, want hij heeft alleen oog voor Elisabet, dat zag je 's morgens al in het zwembad op het moment dat Gilles door de luidspreker de verdenkingen m.b.t. Elisabet uitspreekt.