Auteur Topic: [Aflevering 10] - Terugblik  (gelezen 11424 keer)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #20 Gepost op: 12-05-2019, 22:52:28 »
Ik sluit me graag volledig aan bij de voorgaande berichten.  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #21 Gepost op: 12-05-2019, 22:56:10 »
Ik zal me nooit kunnen verzoenen met haar tactiek denk ik. Het was voor mij heel onaangenaam om naar te kijken dat hysterische gedoe tijdens de avatar-opdracht en tijdens de tunnel-opdracht.

Ik vond haar in het begin echt een leuk stoer mens. Af en toe een beetje bitchy moet kunnen. Maar toen (ze steeds meer in haar mollenrol kwam) werd ze inderdaad zo hysterisch en aantstellerig.


Maar wat een sterke slotaflevering  ::oink:: Echt geweldig  ::bravo::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #22 Gepost op: 12-05-2019, 22:56:44 »
Ik sluit me graag volledig aan bij de voorgaande berichten.  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Sluit me hier graag bij aan  ::confettie:: ::confettie:: ::confettie:: ::confettie:: ::confettie::

Top seizoen Top Mol Top aflevering Top terugblik Top montage
De hint van 13e shot elke eliminatie is erg vergezocht maar super om te zien dat dat elke keer is gedaan,
en het inzingen van Elisabet haar stem in het liedje aan het begin van de geketende wandeling... super.
De inkijk in de misschien schermen en alle verdenkingen, super....
En wat een geweldige winnaar om het geld zo te willen delen met iedereen. Sjonge.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2019, 23:01:18 door Mollem »

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #23 Gepost op: 12-05-2019, 22:57:30 »
Sluit me hier graag bij aan  ::confettie:: ::confettie:: ::confettie:: ::confettie:: ::confettie::

En ook ik doe dat :D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #24 Gepost op: 12-05-2019, 23:03:18 »
Toch nog drie nieuwe dingen.
De mislukte molactie in de tunnels die veel subtieler zou zijn geweest, maar door een andere actie werd vervangen; mislukt door een uitgetikte camera
En twee hints: zingen door de mol en zwakste schakel is nummer 13, dus de mol kwam als 13e in beeld bij de executies.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #25 Gepost op: 12-05-2019, 23:04:48 »
Wauw, wát een slot van wát een majestueus seizoen ::bravo:: Niets maar dan ook niets dan lof voor de makers, de kandidaten en de Mol ::bravo:: Ik ben gelukkig.
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #26 Gepost op: 12-05-2019, 23:09:16 »
Ja, dat was echt prima. In zo'n laatste aflevering kan je nooit te veel info geven vind ik. Gewoon het hele verhaal afronden en de gaten in onze kennis opvullen. :)

Bruno: “Ik denk 100 procent dat Joeri de mol is.” Volgende fragment: rode duim door Bruno.  ::schaam::  ::rofl::

Sommige dingen waren voor mij niet duidelijk: wat was dan de bedoeling in de tunnel?
Hoezo versprak Bas zich? Hij deed dat toch wel vaker dat hij anderen verdacht maakte?

Ook door de uitleg ‘ hoe het zat’ kunnen we misleid worden. Ik dacht niet steeds van: o zat het zo! Bijvoorbeeld na een beeld van Elisabeth kwam het mollogo in beeld. Ja dank je de koekkoek, dat gebeurt voortdurend en dan is het geen hint.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2019, 23:14:35 door Run »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #27 Gepost op: 12-05-2019, 23:20:58 »
  Bijvoorbeeld na een beeld van Elisabeth kwam het mollogo in beeld. Ja dank je de koekkoek, dat gebeurt voortdurend en dan is het geen hint.

Dat vind ik het leuke aan de Mol, de hints zijn niet zo sterk  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #28 Gepost op: 12-05-2019, 23:21:11 »
Sommige dingen waren voor mij niet duidelijk: wat was dan de bedoeling in de tunnel?

Ze wilde tussen exit 2 en exit 3 een bom wisselen met een geldkoker. Op die manier zou ofwel Kaat ofwel Bas verdacht geworden zijn omdat Kaat de kaart van dat deel zou lezen en Bas door dat deel zou lopen.
Dat is mislukt en dus was de alternatieve actie om dan zelf maar af te gaan met 500 euro.

Hoezo versprak Bas zich? Hij deed dat toch wel vaker dat hij anderen verdacht maakte?

De manier waarop was toch anders. Hij kwam hier toch meer gedecideerd over en minder plagerig of speels.

Ook door de uitleg ‘ hoe het zat’ kunnen we misleid worden. Ik dacht niet steeds van: o zat het zo! Bijvoorbeeld na een beeld van Elisabeth kwam het mollogo in beeld. Ja dank je de koekkoek, dat gebeurt voortdurend en dan is het geen hint.

Maar een hint heeft niets te maken met uitleggen 'hoe het zat' he?

De hints bewezen voor mij eens te meer dat het in de Vlaamse versie niet loont om hints te proberen zoeken en er je nachtrust voor te laten. Die braille was heel duidelijk,  maar omdat iedereen toch weer begint te zoeken naar hints voor zijn Mol wordt dat ondergesneeuwd.

Dat de hint met het mollogo flauw is, kan ik dus begrijpen, maar we hebben voor iedere kandidaat een flauwe hint gevonden (denk maar aan "Bas gekozen").

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #29 Gepost op: 12-05-2019, 23:25:20 »
Super om een hele aflevering te kijken naar een bijeenkomst van alle kandidaten in eenzelfde sfeer zoals bij widm gewoon was voor het live finale spektakel.

Mooi ook die camper die erbij gepakt wordt. Daar waar het echt begon voor de kandidaten qua selectie en daar waar ze qua biecht eindigen. De verborgen aanwijzingen zijn niet talrijk, wel leuk gevonden maar niet even gemakkelijk te vinden.

Ik zat nog wel te wachten op meer opdrachten al dan niet waar Elisabeth een poging deed tot saboteren. Misschien omdat in de beelden van vorige week en afgelopen week dat er al een aantal waren vrijgegeven. En zonde dat in de tunnels de camera niet aan het draaien was.

Wel tof om te zien hoe ze dus meerdere schilderijen maakt, het liedje inzingt. En vooral wat Gilles aan iedereen zegt op het strand ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #30 Gepost op: 12-05-2019, 23:28:04 »
Bruno een misschien scherm, had ik niet gedacht, maar ik zou hem ook wel graag eens als mol gezien hebben. Nog eens een oudere mol met een geweldige pokerface. We zullen nooit weten hoe hij het had gedaan

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #31 Gepost op: 12-05-2019, 23:33:56 »
Fantastische aflevering. Onwijs goed seizoen weer met een geweldige Mol! Misschien wel mijn favoriete seizoen en Mol, al biedt seizoen 5 stevige concurrentie.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #32 Gepost op: 12-05-2019, 23:37:21 »
Graag steek ik bij dezen de onderdanen van koning Filip een grote bos veren in de bips. Veel heerlijke opdrachten, luisterrijk en duidelijk in beeld gebracht, een ideale presentator die de dunne lijn tussen autoritair en joviaal precies weet te bewandelen, gewoon de winnaar en de mol bekend in de voorlaatste aflevering, zodat de slotaflevering vrijwel geheel gewijd kan worden aan molacties en terugblikken, zonder ellenlang uitmelken of publieke hysterie.

Verder viel een groot pak daverend van mijn hart toen Elisabet de mol bleek te zijn. Ze veranderde daardoor in één klap van een van mijn minst favoriete deelnemers aller tijden in een podiumplaatswinnende mol. Zelfs het feit dat die oorspronkelijk bedachte molactie in de tunnels mislukte droeg uiteindelijk bij aan de geloofwaardigheid van het personage dat ze speelde. Bijzonder knap gedaan.  ::bravo::
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #33 Gepost op: 12-05-2019, 23:38:46 »
Bijvoorbeeld na een beeld van Elisabeth kwam het mollogo in beeld. Ja dank je de koekkoek, dat gebeurt voortdurend en dan is het geen hint.
Dit is vooral een 'met de kennis van nu'-mooie knipoog. Tuurlijk kun je er geen zekerheid over de Mol uit halen, maar ze hebben een traditie van hints waarin de Mol als eerste van het seizoen aan bod komt.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maat, ik ga fijn slapen vannacht ::trots:: ::slaap::
...óf niet!

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #34 Gepost op: 12-05-2019, 23:41:19 »
Prachtig overzicht/slotaflevering, daar kan men in Nederland nog wat van leren (ik hou van de Nederlandse mol hoor, maar schaf die ellenlange toespraak in aflevering 9 aub af). Grappig dat een konijnenverhaal en ene Jeroen van de redactie kunnen leiden tot zulke spannende televisie!

In Nederland vragen ze alleen aan de winnaar wanneer die de mol ging verdenken, maar nooit aan de anderen die ook goed zaten. Hier wordt dat wel verteld. Fantastisch!

Enig minpuntje: die vrijstelling voor een finaleplaats en  - dat had ik graag nog uitgebreider willen zien - wat Gilles nog meer heeft lopen zeveren bij zijn zogenaamde instructie op het strand aan de kandidaten  :D ;D
« Laatst bewerkt op: 12-05-2019, 23:43:15 door B-mol »
Graven, graven, graven...

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #35 Gepost op: 13-05-2019, 00:11:30 »
Ik viel bijna van mijn stoel toen bleek dat Elisabet gewoon een stuk heeft ingezongen van dat nummer dat getoond wordt in de preview van aflevering 2.  ::oink:: Dat nummer heb ik meerdere keren afgespeeld omdat ik het nummer zo gaaf vond!

Heel goed bedacht. Het is duidelijk dat we te maken hebben met een creatief team dat veel moeite steekt in het programma.. erg fijn.  ;D

Wat mij betreft is dit het gaafste seizoen dat ik ooit heb gezien. De kandidaten waren leuk, de opdrachten waren veelal geweldig, de locaties waren vaak mooi, de cultuur en het land zelf werden veel in de opdrachten meegenomen waardoor we ook wat over het land zelf leerden, er zaten gave plottwists in dit seizoen en de mol heeft het fantastisch gedaan... al helemaal aangezien zij helemaal niet voorbereid was en zij voor de neus van 9 andere kandidaten moest doen alsof ze geen misschien scherm had gekregen! Chapeau voor de makers, de mol en de kandidaten die dit seizoen heerlijk hebben gemaakt!  ::bravo::

Ohja, en het is ook heel fijn dat men in de slotaflevering zo transparant is over zaken als wie wie verdenkt. Die transparantie ben ik van WIDM niet gewend. Zo kun je het seizoen beter afsluiten inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 13-05-2019, 00:13:01 door Saskiaax95 »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #36 Gepost op: 13-05-2019, 00:32:51 »
Ik zat nog wel te wachten op meer opdrachten al dan niet waar Elisabeth een poging deed tot saboteren. Misschien omdat in de beelden van vorige week en afgelopen week dat er al een aantal waren vrijgegeven. En zonde dat in de tunnels de camera niet aan het draaien was.


DAt miste ik ook in deze verder geweldige slotaflevering.
Voor mijn gevoel zijn er heel veel opdrachten niet behandeld.

Dus voor mij zou het volgende jaar iets zijn als ze gewoon per aflevering iedere opdracht benoemen. En dan aangeven niet gemold omdat, wel gemold maar overruled, wel geprobeerd te mollen maar mislukt, wel gemold en gelukt etc.

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #37 Gepost op: 13-05-2019, 00:36:43 »
Axel zat ruimschoots als 1ste op de juiste mol en met een goede theorie, mooi dus dat hij uiteindleijk ook de pot wint.
Bas geeft Kaat en Joerie compleet onbaatzuchting een duwtje in de juiste richting waardoor er uiteindelijk 4 kandidaten op de juiste mol hebben ingezet. Dat valt me nog mee voor een onvoorbereide mol.

Waardige slotaflevering voor een leuk seizoen, aftellen tot volgend jaar...  :o

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #38 Gepost op: 13-05-2019, 02:07:18 »
Je kunt wel een heel verhaal gaan typen nu over dit seizoen, maar je kunt het ook gewoon gemakkelijk omschrijven: WAUW!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #39 Gepost op: 13-05-2019, 02:09:53 »
Woorden schieten mij tekort. Wat was dit een fantastisch, geniaal, uitmuntend, verrassend BRILJANT seizoen. Met stipt het beste tv programma wat ik ooit heb gezien.

Deze slotaflevering is weer zoals ik het graag wil zien, geen vervelende schreeuwende kinderen, geen kandidaten van vorige seizoenen prominent in beeld en volop tijd voor molacties, verdenkingen, sfeermomenten en verborgen aanwijzingen.

Dit moet echt nooit live worden aub, de Nederlandse mol heeft het jaren goed gedaan, ook uitmuntend. Maak niet dezelfde fout om het ook live te doen!

Oh man, ik ben nog steeds aan het genieten van dit seizoen en ik ben droevig dat we weer een jaar moeten wachten op dit geniaal programma.

Mijn complimenten aan de makers! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 13-05-2019, 02:25:14 door keesisdemol »