Auteur Topic: [Aflevering 10] - Terugblik  (gelezen 11418 keer)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #40 Gepost op: 13-05-2019, 02:24:41 »
Ook mij schieten woorden (bijna) tekort...
WAUW, ja wat een geweldig seizoen. Van het begin tot het eind op het puntje van mijn stoel gezeten. Wat een prachtige gelaagde opdrachten, wat een mooie interactie met het land en haar bewoners (couleure locale), wat een mysterie, wat een goed gekozen groep mensen, wat een coole Gilles wederom en... Last but not least... wat een ontzettende toffe (onvoorbereide!) mol....

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 13-05-2019, 02:26:50 door Poekie »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #41 Gepost op: 13-05-2019, 03:19:41 »
Een van de beste mol seizoenen OOIT!!!!!!!


Fantastische terugblik weer, en wat heerlijk om 10 afleveringen gehad te hebben.
Chapeau aan de makers, ga zo door! Dit was echt heel goed.

Samen met s5 Belgie en s11 NL mijn favoriete seizoen ooit.
 ::bravo:: ::bravo::

En ik weet dat we veel klagen over de Nederlandse, maar kom op... ZO maak je een terugblik aflevering. punt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #42 Gepost op: 13-05-2019, 10:22:27 »
Wauw, wat een mooie bekroning op een fantastisch seizoen! Mooi om te zien dat de makers zoveel vragen beantwoorden: wie op wie heeft gestemd, wie de misschien-schermen hebben gekregen, hoe de selectie van de mol is gedaan etc. Wat bijzonder hoe anders Bas en Elisabet overkomen dan in de (montage van) de serie. Bas blijkt totaal niet te kunnen liegen, iets dat al zijn medekandidaten hadden ontdekt. Ook blijkt hij niet zo tactisch te zijn in het spel, zoals hij Kaat én Joeri naar de juiste mol heeft geleid. Elisabet is veel meer ontspannen en veel leuker dan ze was in haar rol als mol, bizar dat haar medekandidaten haar gedragsomslag niet hebben gemerkt! Want een spoedarts die zó zenuwachtig is, dat kan toch bijna niet? (Note to self: daar beter op letten)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #43 Gepost op: 13-05-2019, 11:39:14 »
Dit is volgens mij inderdaad ook the way to go voor WIDM.

Ook in Vlaanderen krijgen mensen de gelegenheid om de ontknoping mee te maken met de massa en de kandidaten in het echt te zien, maar uiteindelijk kijkt iedereen (kijker en bezoeker) wel naar een strak gemonteerde aflevering waarin de vaart niet verloren gaat.
Het nadeel van de live ontknoping bij WIDM blijft toch dat je niet de kans hebt om achteraf te monteren en zo kandidaten die weinig gezegd hebben toch meer prominent in de aflevering te steken en dat je ook veel minder kan laten zien van molacties en hints.

Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #44 Gepost op: 13-05-2019, 12:21:51 »
En alweér een traantje weggepinkt deze aflevering. Vind het zo mooi om te zien, leef 10 weken met deze onbekende mensen mee en leer ze steeds meer kennen en nu is het voorbij..  ::joehoe::
Super om deze informatie te weten, zonde van de originele molactie van de tunnels.
Vind die bloopers/grappige momenten ook echt een leuke afsluiting, het programma ziet er zo perfecr uit, maar ondertussen..  ::vergroot::
Braille hint vond ik wat minder, maar die andere twee  ::oink::

Super bedankt Gilles en co, bedankt kandidaten, bedankt forum en vooral bedankt mol Elisabet.  ::joehoe:: ::bravo::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #45 Gepost op: 13-05-2019, 13:52:25 »
Geweldig seizoen met een geweldige afsluiting ::bravo::

Heel fijn dat per aflevering wordt getoond wie op wie zat, dat vind ik echt wel een must voor een ontknoping. Veel mooie molacties en ook opdrachten laten zien waarbij de kandidaten de mol te sterk waren maar er wel geprobeerd is om te mollen.

Uiteraard niet veel hints, maar zeker wel een paar mooie en gewaagde. Elisabet die zingt in de opening (wat weer full circle komt wanneer ze bij de karaoke opdracht zingt), de braille hint en die diehard 13 hint voor de echte speurders ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #46 Gepost op: 13-05-2019, 16:59:45 »
Inderdaad  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Vooral de openheid over van alles, de transparantie
Heerlijk om te zien
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #47 Gepost op: 13-05-2019, 18:36:06 »
Mooie terugblik. Hopelijk leren ze in Nederland dat t zo ook kan, en live mogelijkheid op finale en een superuitgebreide terugblik. Domme actie van bas.

En ik kon me wel voor Mn kop slaan, dat ik t pas bemerkte dat elisabet zong toen Gilles t stukje toonde net voor de break. Ik wist dat t niet de versie van de fugees was die we hoorden in de serie, maar t kwam geen idee in me op dat dit de mol zou zijn. Terwijl t wel letterlijk de tekst is. Gedurfd lekker als hint en eerlijk is eerlijk super gezongen.

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #48 Gepost op: 13-05-2019, 18:51:31 »
Eigenlijk ben ik niet zoveel wijzer na deze aflevering . Oke was leuk tot je kon zien wie op wie stemde enzo maar veel molacties weten we nu ook niet echt . Of lig het gewoon aan mij tot er niet zoveel info inzat?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #49 Gepost op: 13-05-2019, 19:11:15 »
Ligt aan jou ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #50 Gepost op: 13-05-2019, 19:26:02 »
Kijk, zo maak je een terugblik, geweldig! ::oink:: ::ok::

Zullen ze hier van de AVRO ook naar kijken? Dat semi intellectuele geleuter de laatste jaren in de laatste 2 afleveringen of dit! Heerlijk programma waar ik van vind dat er echt 3 weken lang een bepaalde druk op ligt. WIDM vind ik steeds meer op een veredelde semi-BN-er vakantie beginnen te lijken waar af en toe een opdracht moet worden gedaan. Bij de mol proberen ze elk jaar weer inventief nieuwe opdrachten te verzinnen of oude bekende opdrachten in een moderner jasje te steken. Het hoeft niet altijd te lukken, zoals misschien bij de 1e bomopdracht, maar leuk is het zeker

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #51 Gepost op: 13-05-2019, 21:00:14 »
Prima slotaflevering waarbij wij ook te zien kregen wie de twee andere misschien-schermen hadden en wie wie verdacht.

Verrassend dat Martijn een misschien-scherm kreeg (had ik nooit gedacht, ik dacht naast Elisabet Kaat en Eva) hoewel ik zijn konijnen-leugen niet goed vond, bij de ultieme test was hij duidelijk zenuwachtig waardoor ik hem als mol vrijwel uitsloot (hetzelfde als Axel die al met de konijnenleugen door de mand viel en ik vond zijn leugen ook slecht). Ook de konijnenleugen van Bas was niet goed (vond ik aanvankelijk ook maar hield er nadien ten onrechte geen rekening mee).

Ook opmerkelijk dat de meeste afvallers op Joeri stemden hoewel enigszins begrijpelijk, hij was sterk op de voorgrond en stelde de groepen ook vaak samen. Ik dacht ook dat ze hem om die reden niet als mol hebben gekozen.

Alleen hadden nog meer opdrachten besproken moeten worden (Viëtnamese zinnen, quiz, kaartspel, wat was de rol van Elisabet daar?) maar globaal een prima mol wiens molacties niet altijd lukten vanwege het gebrek aan voorbereiding en vooral sterke kandidaten (met name Axel en Joeri). Vooral haar acteerprestaties en het feit dat ze aanvankelijk door niemand werd verdacht maakt haar één van de beste Vlaamse mollen.

Globaal: een zeer sterke reeks, naast 2 en 5 één van de beste. Hulde voor de makers!

« Laatst bewerkt op: 13-05-2019, 21:03:58 door Luc »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #52 Gepost op: 14-05-2019, 13:37:17 »
Echt een ontzettend leuk seizoen! Ik zat er echt volledig naast dit jaar. Elisabet heeft het echt fantastisch geacteerd  ::jaja:: , ik heb haar echt heel vaak afgestreept. Zeker voor een onvoorbereide mol heeft ze het echt heel goed gedaan. De terugblik was ook lekker gevuld. Ik kan nu al niet wachten op het volgende seizoen  ::bravo::

Vooral de laag onder de laag bij de diverse opdrachten vind ik echt een dik pluspunt bij de Vlaamse mol. De voice-over van Gilles maakt die gelaagdheid heel toegankelijk.

Ik denk ook dat ze zo'n goeie mol hebben gehad vanwege de selectieprocedure: ze selecteerden niet eerst 10 kandidaten en daaruit een mol, maar kozen uit alle 200 gesprekken de beste mol en daarnaast 9 kandidaten. Echt top
Ik vind het denk ik wel te heftig dat ze aan 30 mensen vertelden dat ze in hen een potentiële mol zagen, waarvan er 20 dan uiteindelijk niet eens mee mochten  ::).

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #53 Gepost op: 14-05-2019, 22:26:31 »
Een absoluut waardige afsluiting, die het verhaaltje mooi eindigt, zoals een goed boek :) Het voelde voor mij meer als een verhaal. Waarin we iets zien van de thuissituatie en hoe de kandidaten hun avontuur afsluiten. De menselijkheid van de 10 karakters wordt heel goed uitgebeeld.

Wat ik toch ook wel mooi vind is hoe de dynamiek in de groep en het groepsgevoel hier nog heel erg terug komt. Dat er gedurende de hele aflevering toch op meerderlei momenten nog beelden van Liesbeth in zitten. Bij wie wie verdenkt, bij de konijnen en de andere voorbereidingen, bij de afsluiting in de camper, etc.

Zelf hou ik meer van de dingen chronologisch afwerken, ik vond het qua nabespreken wat door elkaar gaan, waardoor ik ook het gevoel heb dat er opdrachten niet zijn besproken (ik heb dit niet gecheckt, maar dat voelde zo, omdat ze zo kriskras door de serie gingen) Dat is eigenlijk mijn enige kritiekpuntje.

Mijn waardering voor Elisabet is wel gestegen.

Al met al heb ik het idee dat er in deze slotaflevering meer verwondering zit. Bijvoorbeeld, hoe tijdens de aflevering ook de kandidaten zèlf nog allerlei vrij wezenlijke dingen niet weten. Niet alleen de kandidaten mogen vertellen, maar het spel heeft ook aan de kandidaten nog dingen op te biechten.

Mooi, mooi. :) Enige wat nog rest zijn nog een paar laatste Trust Nobody's, en dan begint het zwarte gat (dat ik nu sterker voel dan na voorgaande seizoenen).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #54 Gepost op: 14-05-2019, 23:05:44 »
Ja ik heb ook het idee dat we nog wel wat missen. Veel opdrachten bleven onbesproken, en daar gaat het toch om, wat doet de mol? Wel leuk al die tussenstukjes waarin Elisabet gein trapte met haar mol zijn. Ik vond haar helemaal niet zenuwachtig, de rol zat haar als gegoten. Daarom zou ik nog wel wat meer willen horen over haar acties maar misschien komt dat nog, net zoals in Nederland, in de media.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #55 Gepost op: 14-05-2019, 23:27:31 »
Ik heb toch het idee dat het merendeel van de opdrachten als is besproken hoor, dat voelt misschien gewoon niet zo omdat het inderdaad nogal door elkaar besproken werd, maar dat is elk jaar zo. Het enige dat we niet gezien hebben is: Vovinam (waar Elisabet ook maar een kleine rol speelde), Silent disco (waar ze volgens mij ook niet gemold heeft), Survival (waar ze gewoon niet in haar opdracht geslaagd is), De quiz (waar ze zoveel mogelijk foute antwoorden gegeven heeft, om op veilig te spelen), de modeopdracht en zwarte pieten (waar ze niet gebrieft was). Valt nog goed mee denk ik dan! De meerderheid heeft ze ofwel niet kunnen mollen of is het duidelijk wat ze gedaan heeft, dus zie ik niet waarom iedereen denkt dat er zo weinig besproken is. Ze hebben de tijd van de aflevering optimaal benut vind ik.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #56 Gepost op: 14-05-2019, 23:52:48 »
Wat is er wel en niet aan bod gekomen?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vooral de laatste afleveringen zijn onderbelicht gebleven, voor de rest vind ik dat we veel gezien hebben :)
« Laatst bewerkt op: 15-05-2019, 00:01:19 door Pac »
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #57 Gepost op: 14-05-2019, 23:56:37 »
Karaoke zagen we even in de vorige aflevering ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #58 Gepost op: 14-05-2019, 23:59:49 »
Karaoke zagen we even in de vorige aflevering ;)
Wilde ik nog zeggen! Ik ben moe ;)
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #59 Gepost op: 15-05-2019, 10:36:11 »
"Ready or not..." Ik wist ook dat het een andere versie was, maar nooit bij stilgestaan dat er een stukje was ingezongen. Misschien omdat ik zelf ook meezong bij het kijken.  ::rofl:: Maar goed, vorige aflevering bleek natuurlijk al dat Elisabet kon zingen, maar ik heb niet die link gelegd.

Goed gedaan! Toffe mol. Ik ben wel benieuwd naar het verhaal achter de wisseltruc tijdens die disco. En blijkbaar had ze in eerste instantie niet zo gemold bij de escapeboot, omdat de opdracht eerst niet zo goed ging met de groep op het water. Ze had dus bij de puzzel willen mollen (precies volgens de briefing), maar blijkbaar was Bruno toen wel heel goed bezig.

Hoe dan ook, ik vind dat ze het erg goed heeft gedaan, zeker voor een onvoorbereide mol.  ::bravo::

Fijn dat Axel, degene die als eerste de mol in de smiezen had, ook heeft gewonnen. En Bas bleek toch een veel slechtere leugenaar dan ik dacht.  ::rofl:: En toch zou hij een fantastische mol kunnen zijn, denk ik. Maar ook hij heeft het goed gedaan. Het is misschien niet zo tactisch van hem om Kaat en Joeri in de juiste tunnel te duwen  ;D, maar dat maakt het ook wel weer sportief na al die vrijstellingen die hij zelf heeft gekregen. Al zou ik zelf een stuk egoïstischer zijn geweest als ik hem was.

Wauw, en het misschien-scherm van Martijn en Bruno... Het leek erop dat Martijn toch niet meer wilde (hij wilde ook liever voorbereid zijn) en dat Bruno ontzettend liep te balen. Bruno zou ook een goede mol zijn geweest, denk ik.

Ik vind het denk ik wel te heftig dat ze aan 30 mensen vertelden dat ze in hen een potentiële mol zagen, waarvan er 20 dan uiteindelijk niet eens mee mochten  ::).

Daar ben ik het ook wel mee eens. Je krijgt dan toch de indruk dat je al bijna in het vliegtuig zit (zeker met die blonde vrouw, die was helemaal ontroerd) en dan wordt het 'toch niet'. Dat is spijtig. Hopelijk is er ook voor hen goede nazorg.  ;)

Heel mooi seizoen! Enige punt van kritiek zijn toch de vele dierenopdrachten (waarbij het niet altijd diervriendelijk overkwam). Qua kandidaten, mol, opdrachten, verhaallijn, locaties, presentatie, ontknoping en nabespreking helemaal top!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)