Auteur Topic: [Aflevering 10] - Terugblik  (gelezen 11419 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #60 Gepost op: 15-05-2019, 13:33:30 »
In een interview in het tijdschrift Dag Allemaal wordt duidelijk dat Elisabet ook niet gebrieft was over de silent disco-opdracht en dat het ook niet echt de bedoeling was om hier te mollen, maar dat het eerder even een rustpauze was voor Elisabet. Zoals ik al zei, lijkt het mij evident was ze bij de survival gedaan heeft. Bij de karaoke liep het al helemaal fout door Bas en zij lijkt de vrouw aangezet te hebben om Axel harder te masseren. Bij de opdracht met het zwarte pieten was ze niet gebrieft, al heeft ze in een interview wel gezegd dat ze achterdocht en verwarring probeerde te zaaien door over die vrijstelling die eerst bij haar zat te beginnen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #61 Gepost op: 15-05-2019, 23:03:39 »
Niet mollen bij de disco-opdracht, oké. Maar als mol zorgen voor extra geld (door een wissel goed te maken), dat begrijp ik niet helemaal. Ze had ook prima die foute wissel laten staan, denk ik, en dan was het niet eens echt opgevallen.

De vrouw harder laten 'masseren' bij karaoke was geniaal.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #62 Gepost op: 15-05-2019, 23:09:21 »
Niet mollen bij de disco-opdracht, oké. Maar als mol zorgen voor extra geld (door een wissel goed te maken), dat begrijp ik niet helemaal. Ze had ook prima die foute wissel laten staan, denk ik, en dan was het niet eens echt opgevallen.
Maarja moet een mol op elk moment en in elke opdracht mollen? ??? Ik denk het niet, anders krijg je een nadja hupsher mol en daar worden we ook niet blij van. Naar mijn gevoel heeft Elisabet juist goed die balans gevonden door genoeg goed te doen zodat mensen haar afschreven maar wel genoeg gemold heeft en goed genoeg gemold heeft om te zeggen van, ja dat heeft ze goed gedaan ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #63 Gepost op: 15-05-2019, 23:28:36 »
Maarja moet een mol op elk moment en in elke opdracht mollen? ??? Ik denk het niet, anders krijg je een nadja hupsher mol en daar worden we ook niet blij van. Naar mijn gevoel heeft Elisabet juist goed die balans gevonden door genoeg goed te doen zodat mensen haar afschreven maar wel genoeg gemold heeft en goed genoeg gemold heeft om te zeggen van, ja dat heeft ze goed gedaan ::jaja::.

Nee, geen Nadja. Dat was inderdaad vreselijk. Zeker, omdat ze veel meer geld uit de pot hield dan de echte mol.  ::niet-ok:: Het lijkt mij niet dat ze vrienden heeft gemaakt.  ::rofl::

Bij de silent disco was het volgens mij niet eens de fout van Elisabet dat die mensen fout stonden. Voor mij was het daarom logischer geweest dat ze het zo had gelaten, daarvoor hoefde ze niet eens te mollen. Maar jouw redenatie kan ik mij ook voorstellen.

Ik vind voor de rest ook dat ze een goede balans had gevonden. Met het diner en met de tunnels heeft ze stevig gemold (dat mag en had ook voor mij reden moeten zijn om van Bas af te stappen, maar ik deed dat niet  ::rofl::), bij andere opdrachten wat subtieler. Subtiel mollen is een kunst en dat heeft ze goed gedaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #64 Gepost op: 15-05-2019, 23:51:37 »
Maar het kan toch net zo goed zo zijn dat ze helemaal niet wist wat het juiste antwoord was?
Bovendien staat mij bij dat Kaat en Bruno al aan het roepen waren dat ze omgewisseld moesten worden?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #65 Gepost op: 16-05-2019, 00:27:59 »
Dat zou ook kunnen Lucy. Het is mij  in ieder geval niet helemaal duidelijk hoe dat precies is gegaan.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #66 Gepost op: 16-05-2019, 13:29:30 »
Wat is er wel en niet aan bod gekomen?
Ik denk dat 3.1 ook wel goed in beeld is gekomen, of was dat al in afl. 9? Er werd gezegd dat zij prinses was, ze raakte de roeiriemen niet aan, heeft wel gemanipuleerd zonder pinda's en als eerste aan te komen. Ik vond dit wel een van haar betere molacties.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #67 Gepost op: 17-05-2019, 11:05:31 »
Ik heb eindelijk de terugblik kunnen zien! Fenomenaal!  ::bravo:: Verhelderend, ontroerend, grappig, menselijk. En vooral veel respect gekregen voor deze Mol, onder deze moeilijke omstandigheden.

Ik vind het ook fijn dat ik op bijna al mijn vragen eerlijk antwoord heb gekregen! De envelop bij het diner lag bovenop, dus toch. Verder:
- De kajuit: 2x een inschattingsfoutje. De 1e keer door er in te gaan staan. De 2e keer toen Elisabet dacht dat het in het water al mis genoeg ging, en haar best ging doen. Maar de groep in het water herpakte zich. En toen was er geen weg terug, want in de kajuit was altijd nog Bruno.
- De kaart bij de paintball: weggespeeld, maar gevonden door Joeri. Het zal dan inderdaad een retake zijn geweest, die we gezien hebben (op die mogelijkheid kwam ik met foxhunter al uit).
- En de tunnels… wat jammer dat ze die molactie er niet gewoon in hebben gelaten. Zelfs zonder camera zou hij fantastisch zijn, en zoals Elisabet al zei: de sabotage was nu veel opvallender dan ze had kunnen zijn. Ik had hem in theorie nog wel aan Bas toegedacht, met die 5 minuten die hij langer deed over tunnel 2! ::rofl:: Knap dat ze helemaal door het lage stuk van tunnel 3 moet zijn gegaan om de koker met de bom op te halen.
Ik haal niet graag gelijk, maar ik wil de makers wel constructieve feedback geven. De montage heeft het mollen hier van Elisabet vrij goed weggewerkt door bij iedereen te laten blijken dat het eerste stukje minstens 10min duurde, maar dit kon echt niet. Als je nu ziet wat ze allemaal in die 10min had gedaan ::oink:: Ik was tevens haar lengte ook helemaal vergeten! Ze hadden misschien de totale tijd van Joeri weg moeten halen, want daardoor kon je zien dat Joeri net zolang over het gehele parcours deed als Elisabet over het eerste stukje. Maarja, dan krijg je weer kritiek waarom ze geen tijd laten zien bij Joeri. Enfin, creatieve oplossing, maar wel met veel onthullende informatie.
Hier zag ik tegenop, maar gelukkig heb ik er tijdens de terugblik niets over gezien of gehoord? Dus ik denk niet dat dat gebeurd is. Tussentijden zijn niet aangepast. Gelukkig loont het dus nog steeds om dat soort overzichtjes te maken! Alleen moet je er dan wel de juiste conclusie aan verbinden, zeg ik nu even tegen mezelf.
Hoezo versprak Bas zich? Hij deed dat toch wel vaker dat hij anderen verdacht maakte?
Mee eens. Hij hoopte dat Elisabet niet ging zitten foefelen bij de tunnels. Een vrij normale opmerking, daarmee zegt hij niets over wie de Mol is of wie er misschien gaat nepmollen. Hij had bij het schilderij van de Mol Kaat al beschuldigd van artistiek zijn... Ik geloof ook niet dat Joeri juist op dit moment van Mol veranderde, al werd dat door de uitzending wel gesuggereerd. Hij zei immers zelf al dat hij op een gegeven moment inzag dat Kaat de Mol niet kon zijn. Maar dit is de laatste keer dat ik je verdedig, Bas!

Kortom: pracht seizoen! Leuke hints ook. Nu ik dit allemaal gezien heb, denk ik dat ik het allemaal nog wel eens met veel plezier zal terugkijken, ooit. Nogmaals veel lof voor de productie en veel dank voor alle inputs op dit forum die dit seizoen zo gedenkwaardig maakten! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 17-05-2019, 11:18:13 door Newbie2 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 10] - Terugblik
« Reactie #68 Gepost op: 18-05-2019, 16:33:19 »
Maar dit is de laatste keer dat ik je verdedig, Bas!


 ::rofl::
Dat deed je heel goed dit seizoen.  ::bravo::

Het was leuk om mee te tunnelen, ook al bleek er toch een andere mol te zijn...  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)