Auteur Topic: Wie is de Mol Junior Pool  (gelezen 63739 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #140 Gepost op: 25-06-2008, 17:37:57 »
Toch nog derde, zonder ooit een minuut gezien te hebben  8)

Eh, gefeliciteerd.. ???

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #141 Gepost op: 25-06-2008, 17:41:42 »
Dr is bij mij wat fout gegaan bij de pool :P

Dr staat dat ik dit heb ingevuld:

winnaar: naomi
verliezer: lara
mol: lara

Ik ben echt niet zo gek om zoiets in te vullen... bij de mol had ik gewoon amin staan... in een msn gesprek voor de aflevering heb ik dat zelfs nog tegen lau gezegd ;) kan hier evt. naar gekeken worden?

Als dat er staat als zijnde wat je hebt voorspeld, kunnen wij er ook niks anders van maken. Dan staat het zo geregistreerd in de database.

Misschien had je iets anders bedoeld, maar hebt je toch iets gedaan dat je voorspelling zo is geadministreerd. De kans dat de fout bij jou ligt is iig iets van 99,99%  ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #142 Gepost op: 25-06-2008, 17:50:03 »
Eh, gefeliciteerd.. ???

zo heb ik dus goed mijn conclusies kunnen trekken, aan de hand van jullie verhalen hier, dank je wel  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #143 Gepost op: 25-06-2008, 18:19:34 »
zo heb ik dus goed mijn conclusies kunnen trekken, aan de hand van jullie verhalen hier, dank je wel  ;D

Waarom neem je wel de moeite om onze verhalen te lezen en aan een pool deel te nemen, terwijl je niet naar het geweldige programma kijkt? Dan wil je wel heel graag (iets) winnen. Ik ben ook fanatiek hoor, daar niet van, maar winnen om het winnen? Ik zou het leuker vinden als de WIDM jr. pool alleen door WIDM jr. fans/kijkers gespeeld zou worden. :)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #144 Gepost op: 25-06-2008, 18:57:29 »
Isthara, hartelijk gefeliciteerd met de overwinning in de pool  ::joehoe::

Ik mag zelf ook niet klagen met mijn gedeelde 27ste posite (bovenaan de middenmoot) van de in totaal 67 deelnemers :P Ik sta dus iig in het linkerrijtje  ::bravo::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #145 Gepost op: 25-06-2008, 19:25:00 »
Waarom neem je wel de moeite om onze verhalen te lezen en aan een pool deel te nemen, terwijl je niet naar het geweldige programma kijkt? Dan wil je wel heel graag (iets) winnen. Ik ben ook fanatiek hoor, daar niet van, maar winnen om het winnen? Ik zou het leuker vinden als de WIDM jr. pool alleen door WIDM jr. fans/kijkers gespeeld zou worden. :)
Ik vind het ook jammer dat velen wel deze site bezoeken en het forum lezen, maar zelf niet actief meedoen.
Als je dan zelfs nog niet het programma bekijkt dan ben je wat mij betreft niet een echte molfan en dan zeker niet de eerste plaats verdiend.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #146 Gepost op: 25-06-2008, 19:28:33 »
in een msn gesprek voor de aflevering heb ik dat zelfs nog tegen lau gezegd ;)

oh?  >:D


NEGENDE!!
echt super, met iris als mol  ;D

en jammer joh heinz.. volgende keer beter (en dan neem ik een andere mol dan jij!!)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #147 Gepost op: 25-06-2008, 19:33:32 »
Ik vind het ook jammer dat velen wel deze site bezoeken en het forum lezen, maar zelf niet actief meedoen.
Als je dan zelfs nog niet het programma bekijkt dan ben je wat mij betreft niet een echte molfan en dan zeker niet de eerste plaats verdiend.

Zo ver wil ik niet gaan. Ook al post je niks, dan kan je best een echte molfan zijn en verdiend een pool winnen (wat absoluut voor ishtara geldt overigens). Ook Swifty is verdiend op de 3e plaats gekomen, ze heeft de goede keuzes gemaakt. Verdiend dus wel, al vind ik het leuker als de 'strijd' tussen WIDM jr. kijkers gestreden wordt. :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #148 Gepost op: 25-06-2008, 19:35:30 »
nouja, het is altijd knapper als je hoog eindigt en het programma hebt gezien, dan wanneer je hoog eindigt en alles op de gok hebt ingevuld.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #149 Gepost op: 25-06-2008, 19:36:11 »
Ishtara heeft echt een monsterscore  ::oink:: . Gefeliciteerd!



Zelf een 28ste plaats, niet eens zo slecht als ik dacht  ::tandpastasmiley:: .

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #150 Gepost op: 25-06-2008, 19:48:49 »
Naomi altijd als mol ingevuld... en die kwam ver in de serie maar was niet de mol.

Dus Sjoerdje duikelt van meer dan 100 punten terug naar 32... En dat terwijl ik vanaf aflevering 2 ook Amin wel erg verdacht... Minder koppig zijn de volgende keer dan denk ik.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #151 Gepost op: 25-06-2008, 19:58:05 »
nouja, het is altijd knapper als je hoog eindigt en het programma hebt gezien, dan wanneer je hoog eindigt en alles op de gok hebt ingevuld.

Waarom is dat knapper? Volgens mij is het even knap. Het is en blijft gokken of je het programma nou wel of niet bekijkt. Dat heeft de score van Swifty wel bewezen, lijkt me. ::jaja::
Geniet nooit met mate...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #152 Gepost op: 25-06-2008, 20:02:24 »
ik zie net dat koekoe en swifty samen op de 3e plek staan.
met hetzelfde punten aantal.

hebben jullie allebei steeds hetzelfde ingevuld?

ik weet dat het iedereen vrij staat om mee te doen aan de pools op RN, het zou heel wat toffer zijn als de strijd ging tussen mensen die het volgen en ook hún theorieen posten..

@test: ik heb het programma iig gevolgd en er over nagedacht.. dan vind ik dat altijd knapper dan een pure gok. daar mag je het best niet mee eens zijn, natuurlijk (gebeurt wel vaker bij ons ;))

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #153 Gepost op: 25-06-2008, 20:12:33 »
Het is en blijft gokken of je het programma nou wel of niet bekijkt.

Voor een deel is het gokken, maar zeker niet helemaal. Misschien zijn er manieren om het minder op gokken te laten aankomen. Nog meer punten voor een goede molkeuze bijvoorbeeld.

Overigens is dit een andere discussie dan die of het 'leuk' is als er pooldeelnemers zijn die niet naar het betreffende programma kijken.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #154 Gepost op: 25-06-2008, 20:16:32 »
@test: ik heb het programma iig gevolgd en er over nagedacht.. dan vind ik dat altijd knapper dan een pure gok. daar mag je het best niet mee eens zijn, natuurlijk (gebeurt wel vaker bij ons ;))

Wat ik wilde zeggen is dat het er niet zo om gaat wat jij of ik vind. Wat jij gevoelsmatig knapper vindt is theoretisch zeer waarschijnlijk niet knapper. Oftewel of je het programma wel of niet ziet en er dus wel of niet over nadenkt, maakt niet uit.

Anders gezegd, je gevoel kan je aardig misleiden hierin.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #155 Gepost op: 25-06-2008, 20:19:26 »
Voor een deel is het gokken, maar zeker niet helemaal. Misschien zijn er manieren om het minder op gokken te laten aankomen. Nog meer punten voor een goede molkeuze bijvoorbeeld.

Leg eens uit wat er niet gokken aan is dan?
Geniet nooit met mate...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #156 Gepost op: 25-06-2008, 20:22:01 »
Leg eens uit wat er niet gokken aan is dan?

Graag. :)

Het leuke aan de WIDM (Junior) pool is dat het voor een groot deel juist niet gokken is. Je gokt niet wie de mol is, je bepaalt je molkeuze aan de hand van mogelijke molacties, hints en theorieen. Op basis daarvan, plus de verdenkingen in de groep, en andere informatie, bijvoorbeeld uit de 'volgende week'-filmpjes, bepaal je wie je denkt dat de winnaar wordt en wie de afvallers.


Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #157 Gepost op: 25-06-2008, 20:23:44 »
Naomi altijd als mol ingevuld... en die kwam ver in de serie maar was niet de mol.

Dus Sjoerdje duikelt van meer dan 100 punten terug naar 32... En dat terwijl ik vanaf aflevering 2 ook Amin wel erg verdacht... Minder koppig zijn de volgende keer dan denk ik.
Per aflevering 1 zat ik ook te twijfelen tussen Amin en Naomi. De ene die gelijk de vrijstelling eruit pakt en ik echt verdacht vond en daarnaast ook nogeens het nummer al draait voordat het helemaal is doorgegeven, de ander die de domtoren onjuist had en verdacht was.
Op basis van deze feiten ben ik consequent op Naomi gaan zitten. Misschien had ik achteraf moeten switchen tussen beiden, maar dat had denk ik ook niet veel geholpen.
Ik denk dat als je winnaar wilt worden eigenlijk toch wel direct goed moet zitten, dus alles of niets.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #158 Gepost op: 25-06-2008, 20:31:12 »
Precies yessie. Als je wilt winnen moet je vanaf het begin op de juiste mol, winnaar en/of verliezer zitten. Ik heb Amin al vanaf aflevering 1 als mol staan. Dat gok je meteen. Wil je winnen, dan is later switchen niet verstandig. Dat doe ik ook nooit als ik een serie wel volg.
Ik heb overigens lang niet alles gelezen hier, een enkel topic was al voldoende. Had ik beter gelezen/zelf gezien wie wat invulde bij de tests bijv., dan had ik wellicht de winnaar ook al eerder juist gehad. Een pool winnen zonder het programma te zien lijkt mij onmogelijk. Isthara had overigens een mega-voorsprong  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol Junior Pool
« Reactie #159 Gepost op: 25-06-2008, 20:41:27 »
Graag. :)

Het leuke aan de WIDM (Junior) pool is dat het voor een groot deel juist niet gokken is. Je gokt niet wie de mol is, je bepaalt je molkeuze aan de hand van mogelijke molacties, hints en theorieen. Op basis daarvan, plus de verdenkingen in de groep, en andere informatie, bijvoorbeeld uit de 'volgende week'-filmpjes, bepaal je wie je denkt dat de winnaar wordt en wie de afvallers.

Aan de andere kant word je door dit soort informatie misschien wel op het verkeerde been gezet waardoor je slechter scoort dan dat je puur zou gokken. De bekende tunnelvisie waarover noal eens wordt gesproken. ;)

Mijn punt is dus dat wat als "niet gokken" aanvoelt misschien wel net zo goed zou kunnen scoren als dat je wel puur gokt.
Geniet nooit met mate...