Auteur Topic: Verborgen Hints  (gelezen 37191 keer)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Verborgen Hints
« Gepost op: 16-05-2008, 08:34:59 »
Er word al een beetje over gespeculeerd, maar of ze er wel echt zijn?  ::vergroot::
Zoek hier, naar de verborgen hints!  ::vergroot::  :D

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Verborgen Hints
« Reactie #1 Gepost op: 17-05-2008, 18:53:39 »
Ik deed de test op wieisdemoljunior.avro.nl, maar dan krijg ik dit bij vraag 3:

Citaat
3. Als hoeveelste ging de Mol in de Peperbus naar beneden?
1e
2e
3e
4e
5e
6e
7e
8e
De Mol ging niet
 
Een beetje raar, iedereen ging toch?  ::vergroot::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Verborgen Hints
« Reactie #2 Gepost op: 17-05-2008, 18:54:50 »
Hebben we ze ook alle acht daadwerkelijk zíen gaan? Dat zou je dan eigenlijk even na moeten kijken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen Hints
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2008, 19:07:52 »
We hebben ze alle 8 zien gaan, want er werd bij elke toren gekeken of hij wel echt groter/kleiner was, en daarvoor zag je altijd iemand klimmen.

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen Hints
« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2008, 19:09:41 »
Opvallend was dat Lara sowieso geen geld kon verdienen, omdat ze de eerste was met een gebouw.
🜃

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Verborgen Hints
« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2008, 19:10:19 »
Beetje raar, idd

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen Hints
« Reactie #6 Gepost op: 17-05-2008, 19:54:19 »
Opvallend was dat Lara sowieso geen geld kon verdienen, omdat ze de eerste was met een gebouw.
Daarom had ze waarschijnlijk een groot gebouw genomen, 315 meter, dus die gingen al sowieso niet in de pot, slimme zet als mol..
🜃

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen Hints
« Reactie #7 Gepost op: 17-05-2008, 20:23:19 »
Maar als je als tweede gaat heb je maar 12.5% kans om de eerste te zijn met een gebouw. Dus als het een mollenstreek was had ze al veel geluk.


Zou dat meisje trouwens hebben doorgehad dat de toren van babel niet bestond -> geen grootte heeft -> de vrijstelling bevat?

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen Hints
« Reactie #8 Gepost op: 18-05-2008, 01:29:40 »
The Tower of Babel is a structure featured in chapter 11 of the Book of Genesis, an enormous tower intended as the crowning achievement of the city of Babilu, the Akkadian name for Babylon. According to the biblical account, Babel was a city that united humanity, all speaking a single language and migrating from the east; it was the home city of the great king Nimrod, and the first city to be built after the Great Flood. The people decided their city should have a tower so immense that it would have "its top in the heavens." (וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם). However, the Tower of Babel was not built for the worship and praise of God, but was dedicated to false man-made religion[citation needed], with a motive of making a 'name' for the builders - Genesis 11:4. God seeing what the people were doing and sinning[citation needed] against him, confused their languages and scattered the people throughout the earth.


Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen Hints
« Reactie #9 Gepost op: 18-05-2008, 10:48:52 »
In ieder geval:

1. Bestaat hij nu niet meer.
2. Staat geen grootte vermeld, alleen dat hij héél groot zou moeten worden.

Dus hadden ik en mijn zus snel door dat daar de vrijstelling in zat.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Verborgen Hints
« Reactie #10 Gepost op: 18-05-2008, 17:33:11 »
Daarom had ze waarschijnlijk een groot gebouw genomen, 315 meter, dus die gingen al sowieso niet in de pot, slimme zet als mol..
Nee. Sipke Jan legt uit dat het geld van de Eiffeltoren er pas in gaat als de toren die erna komt goed wordt geraden. Lara's geld komt dus wel degelijk in de pot.

Beau's actie is verdachter: Als hij beneden komt heeft hij de keus uit de 'Basiliek Onze Lieve Vrouwen Hemelopneming' en de 'Balyoke Sky Tower'. Na hem komt nog een kandidaat en hij heeft dus de laatste kans geld in de pot te doen. In plaats van een vette 310 vierduiten kiest hij voor een toren die slechts een schamele 75 vierduiten kan opleveren.

Aan de andere kant: hij zorgt er wel voor dat er 380 vierduiten de pot ingaan. Door de Balyoke Sky Tower te kiezen kon hij dat makkelijk verzieken, maar dat zou het makkelijker maken voor Jelani op het eind...

Offline EchteMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen Hints
« Reactie #11 Gepost op: 18-05-2008, 19:37:43 »
(Om weer terug te komen op het onderwerp Hints)

Ik heb de volgorde van de gebouwen + landen + kandidaten opgeschreven en kwam tot een verrassende conclusie:

Toren van Babel - Mesopotamië - Naomi
Eiffeltoren - Frankrijk - Lara
Toren van Pisa - Italië  - Sioux
Domtoren - Nederland - Amin
Euromast - Nederland - Iris
Empire State Building - Amerika - Joost
Basiliek Onze Lieve Vrouwe Tenhemelopening - Nederland - Beau
Baiyoke Sky Tower - Thailand - Jelani

Bij de Baiyoke Sky Tower komt duidelijk eerst een shot van de kist met daarop ''De Mol Junior'' en daarna de naam van de Baiyoke Sky Tower. Dat is ook het gebouw waarvan in S7 Afl. 2 geabseild werd. Jelani de Mol?

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Verborgen Hints
« Reactie #12 Gepost op: 18-05-2008, 20:00:11 »
Op zich een mogelijke hint, maar als je weet dat Jelani als laatste naar beneden ging, dan is het erg onwaarschijnlijk dat ze zeker zouden weten dat ie die kist kon kiezen om de hint met zekerheid te laten werken.

Offline EchteMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen Hints
« Reactie #13 Gepost op: 19-05-2008, 07:05:24 »
Op zich een mogelijke hint, maar als je weet dat Jelani als laatste naar beneden ging, dan is het erg onwaarschijnlijk dat ze zeker zouden weten dat ie die kist kon kiezen om de hint met zekerheid te laten werken.

Inderdaad, die mogelijkheid had ik al opengehouden. Ik twijfel zelf erg aan deze theorie, maar als het achteraf een hint blijkt te zijn is die mij toch mooi niet ontglipt.

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #14 Gepost op: 19-05-2008, 21:54:52 »
Welk kind zou nou ooit de Baiyoke Sky Tower pakken? Van de 8 torens zijn er 5 zeer bekend. Babel, Lieve Vrouwe en Baiyoke zijn aanzienlijk minder bekend en daarom zullen de kids deze denk ik ook minder snel uitkiezen. Dus zo zou de redactie kunnen gokken op deze hint. Twee van deze 3 torens waren ook als laatste gekozen.

Waarom Babel er dan toch als eerste uit ging?... ik zie wel een paar redenen.
Het kan zijn omdat Naomi de toren kende uit de verhalen of gewoon maar een willekeurige doos pakte. Het zou ook kunnen dat ze wist dat de vrijstelling in die kist zat en door de vrijstelling uit het spel te trekken zou je in ieder geval voorkomen dat maar 6 van de 7 torens geld zouden kunnen opleveren...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen Hints
« Reactie #15 Gepost op: 24-05-2008, 19:31:52 »
De kleding van Naomi bij de opdracht met de fenneks?

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Verborgen Hints
« Reactie #16 Gepost op: 24-05-2008, 19:34:13 »
op de nummerborden van de Fenneks stond '95 en '94. kunnen we daar iets mee?

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #17 Gepost op: 25-05-2008, 00:11:27 »
Amin kiest het woord verBLIND. Een mol is blind.

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #18 Gepost op: 25-05-2008, 00:15:09 »
op de nummerborden van de Fenneks stond '95 en '94. kunnen we daar iets mee?



Geboorte data?

Joost - 3 april 1996
Amin - 8 januari 1995 (rond de jaarwisseling 1994/1995!)
Beau - 9 juni 1995
Jelani - 2 december 1993
Iris - 22 januari 1996
Lara - 9 juni 1994
Sioux - 20 december 1995
Naomi - 20 januari 1996

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Verborgen Hints
« Reactie #19 Gepost op: 25-05-2008, 00:27:02 »
En nog eentje.

Uit het dagboek van de mol op de site.


"Ik ben benieuwd of ze me al in de gaten hebben. Jij? Sioux niet, want die gaat nu naar huis. Jammer."

Naomi leek er ook redelijk ondersteboven van toen Sioux rood kreeg (het lijkt wel voetbal). Naomi was al mijn #1 mol (met Amin als #2 en Beau als #3) maar dit bevestigd Naomi weer iets meer voor mij.