Auteur Topic: Wat is het nut van de pot?  (gelezen 13483 keer)

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Wat is het nut van de pot?
« Gepost op: 21-05-2008, 22:27:04 »
Omdat in het spel niet met echt geld wordt gespeeld en geen echt geld kan worden gewonnen vraag ik me eigenlijk af wat voor een belang de kandidaten hebben bij het spekken van de pot? Bij de echte De Mol voelt de winnaar keihard eidere euro die de mol uit de pot heeft weten te houden - maar heeft de pot hier ook een direct nut behalve het feit dat de pot er nou eenmaal gewoon bij hoort?

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #1 Gepost op: 22-05-2008, 09:33:52 »
Ik zou het heel vreemd vinden als de hoeveelheid van de pot geen invloed heeft op wat de winnaar wint, want dan heeft het geen enkel nut de pot vol te krijgen. Het zou dan niks uitmaken of een opdracht lukt of niet en dan kan dus iedereen wel lekker gaan mollen. Ik vind dat ze dat wel iets duidelijker hadden mogen maken aan het begin van de serie.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #2 Gepost op: 23-05-2008, 02:10:13 »
Misschien staan die vierduiten ergens voor? Bv bij 5.410 vierduiten mag je voor 5 meter en 41 centimeter een stapel strips uitzoeken of je krijgt een schoolreisje op 5.410Km afstand van je school of 5.410 dagen lang elke dag gratis een nieuwe ringtone of voor 5 kilo en 410 gram aan nieuwe barbiekleren of noem maar op... Alles is mogelijk.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #3 Gepost op: 23-05-2008, 09:48:01 »
Misschien staan die vierduiten ergens voor? Bv bij 5.410 vierduiten mag je voor 5 meter en 41 centimeter een stapel strips uitzoeken of je krijgt een schoolreisje op 5.410Km afstand van je school of 5.410 dagen lang elke dag gratis een nieuwe ringtone of voor 5 kilo en 410 gram aan nieuwe barbiekleren of noem maar op... Alles is mogelijk.

Doe mij die grote stapel strips maar. ::rofl::

Maar het zou goed zijn als Sipke Jan ons in aflevering 2 nog even duidelijk vertelt hoe het precies in zijn werk gaat met die vierduiten.

Overigens vind ik het wel positief dat er vooralsnog (en volgens het interview met Jongstra en Kok in de Avrobode blijft dat zo) geen 'Nadja's en Jorissen' tussen de kinderen zitten die zichzelf verdacht willen maken ten koste van de pot en het spel. Of zitten ze er wel tussen maar spelen ze het geraffineerder dan Nadja en Joris? Laten we ze maar niet onderschatten..

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #4 Gepost op: 23-05-2008, 10:18:12 »
Misschien staan die vierduiten ergens voor? Bv bij 5.410 vierduiten mag je voor 5 meter en 41 centimeter een stapel strips uitzoeken of je krijgt een schoolreisje op 5.410Km afstand van je school of 5.410 dagen lang elke dag gratis een nieuwe ringtone of voor 5 kilo en 410 gram aan nieuwe barbiekleren of noem maar op... Alles is mogelijk.

::rofl:: Nou, ik had wel zo'n schoolreisje naar de andere kant van de wereld gewild.  ;D

Maar ik denk ook dat de vierduiten ergens voor staan. Ik mag hopen dat dat voor de kandidaten zelf duidelijker is dan voor ons.

Doe mij die grote stapel strips maar. ::rofl::

Maar het zou goed zijn als Sipke Jan ons in aflevering 2 nog even duidelijk vertelt hoe het precies in zijn werk gaat met die vierduiten.

Overigens vind ik het wel positief dat er vooralsnog (en volgens het interview met Jongstra en Kok in de Avrobode blijft dat zo) geen 'Nadja's en Jorissen' tussen de kinderen zitten die zichzelf verdacht willen maken ten koste van de pot en het spel. Of zitten ze er wel tussen maar spelen ze het geraffineerder dan Nadja en Joris? Laten we ze maar niet onderschatten..
Eens. Of is Beau er één? Als dat zo is, dan was het in ieder geval een stuk beter dan wat Nadja en Joris gepresteerd hebben.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #5 Gepost op: 23-05-2008, 14:49:06 »
elke vierduit staat voor 1 cent  ::)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #6 Gepost op: 23-05-2008, 16:13:31 »
Als ze dan op 25000 vierduiten uitkomen, hebben ze toch nog 25 euro  :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #7 Gepost op: 23-05-2008, 17:46:45 »
elke vierduit staat voor 1 cent  ::)

Als ze dan op 25000 vierduiten uitkomen, hebben ze toch nog 25 euro  :P

Fout! Daar gaat je joker! ;)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #8 Gepost op: 23-05-2008, 17:50:34 »
He Damn  :P

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #9 Gepost op: 23-05-2008, 17:59:20 »
Om een of andere reden moet ik bij het zien van deze topic-titel telkens denken aan het toilet...
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #10 Gepost op: 23-05-2008, 18:02:27 »
Nou maar dat is toch heel simpel?
Je kan er je behoefte doen  ::tandpastasmiley::

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #11 Gepost op: 23-05-2008, 19:07:57 »
Overigens vind ik het wel positief dat er vooralsnog (en volgens het interview met Jongstra en Kok in de Avrobode blijft dat zo) geen 'Nadja's en Jorissen' tussen de kinderen zitten die zichzelf verdacht willen maken ten koste van de pot en het spel. Of zitten ze er wel tussen maar spelen ze het geraffineerder dan Nadja en Joris? Laten we ze maar niet onderschatten..

Dat staat ook in een van de artikeltjes die hier op de site is gepost. De kids spelen anders omdat ze de dubbelheid van de opdrachten minder snel inzien. Ze gaan er meestal gewoon voor om de opdracht zo goed mogelijk te doen. Ook als ze groepjes moeten maken, volgens dat artikeltje, gaat het niet om wie je in de gaten wil houden maar de groepjes worden gewoon verdeeld door jongens in de ene groep en meisjes in de andere groep. Gaat wel veel sneller dan het eindeloze kibbel in de echte mol als er groepjes moeten komen en er inmiddels al een kwartier van de tijd van de opdracht om is voordat de opdracht echt begint :D

Maarja, zelf een beetje mollen helt ook wel hoor. Kijk maar naar Frederique Huyds, die was er een ster in met haar 8 kilometer per uur over de racebaan en uiteindelijk won ze het toch.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #12 Gepost op: 23-05-2008, 19:27:47 »
Dat staat ook in een van de artikeltjes die hier op de site is gepost.

Klopt, dat is dat Avrobode-artikeltje. :)

Citaat
Maarja, zelf een beetje mollen helt ook wel hoor. Kijk maar naar Frederique Huyds, die was er een ster in met haar 8 kilometer per uur over de racebaan en uiteindelijk won ze het toch.

Uiteindelijk won ze omdat ze op de goede Mol zat. Maar misschien heeft haar eigen mollengedrag ook wel geholpen ja. Al zijn er ook weer genoeg kandidaten te noemen bij wie het mollengedrag niet hielp (waaronder Nadja en Joris).

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #13 Gepost op: 5-06-2008, 16:39:53 »
ik ben wel benieuwd of de hoeveelheid vierduiten nog uit maakt voor de prijs die gewonnen kan worden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #14 Gepost op: 5-06-2008, 18:03:01 »
ik ben wel benieuwd of de hoeveelheid vierduiten nog uit maakt voor de prijs die gewonnen kan worden.

Ik ook. Jammer dat daar niets over gezegd is..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #15 Gepost op: 21-06-2008, 19:50:18 »
ik ben wel benieuwd of de hoeveelheid vierduiten nog uit maakt voor de prijs die gewonnen kan worden.

Ik denk het eigenlijk van niet. Of had Naomi bij meer geld in de pot er nog een PSP en een slaapzak bijgekregen?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #16 Gepost op: 22-06-2008, 00:02:04 »
of een tandenborstel.

maar hoeveel geld had ze nu?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #17 Gepost op: 22-06-2008, 00:17:20 »
Er zaten 6970 vierduiten in de pot. Het hadden er 20.000 kunnen zijn geloof ik.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #18 Gepost op: 22-06-2008, 00:19:05 »
Er zaten 6970 vierduiten in de pot. Het hadden er 20.000 kunnen zijn geloof ik.

Het hadden er idd 20.000 kunnen zijn ::jaja::

2024: wie is de Mol?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat is het nut van de pot?
« Reactie #19 Gepost op: 22-06-2008, 00:21:07 »
Er zaten 6970 vierduiten in de pot. Het hadden er 20.000 kunnen zijn geloof ik.

jaa, maar ik bedoel echt geld..