Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 14413 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Aflevering 3
« Gepost op: 30-05-2008, 21:03:15 »
Er wacht ons weer een spannende aflevering! Nu de groep kleiner wordt, moeten de kandidaten extra op hun hoede zijn: de kans op eliminatie groeit. En de Mol? Die molt lekker verder ...
2024: wie is de Mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #1 Gepost op: 31-05-2008, 18:46:21 »
Wat een grandioze aflevering! De beste tot nu toe! WIDM op zijn best! En zo kan ik nog wel even doorgaan. ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #2 Gepost op: 31-05-2008, 18:47:44 »
Met name die museumopdracht was leuk :D

Verder is die kartopdracht natuurlijk een klassiek gevalletje. De laatste moet een reeks cijfers/woorden opnoemen, en onderling loopt de communicatie spaak of vergeet men ookal weer wat eral gezegd was. Meest grappige vind ik nog wel is dat Iris erop aangekeken wordt met het "30 of 03" verhaal, terwijl beide cijfers fout waren  ::rofl:: Moest namelijk 21 zijn :P Verder verwachtte ik niet dat Beau weg moest, en ik ben benieuwd wat ze volgende week in petto hebben in de molen :)

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #3 Gepost op: 31-05-2008, 18:52:02 »
Meest grappige vind ik nog wel is dat Iris erop aangekeken wordt met het "30 of 03" verhaal, terwijl beide cijfers fout waren  ::rofl::

Iris kwam deze aflevering als verdachte nummer 1 uit de bus. Als ze de Mol is had ze eigenlijk niet zo'n grote fout hoeven maken, de opdracht zou ook mislukt zijn en zij minder verdacht. Maar toch wordt het steeds moeilijker om te beweren dat ze niet de Mol is. Ook bij de museumkraak zat ze naast Lara keurig niet op de bewaker te letten.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #4 Gepost op: 31-05-2008, 19:11:31 »
nou, iris is zwaar gedaald in haar verdacht-zijn.

ze draait 2 cijfers om, en wordt hier zwaar op aangekeken (mét dikke aandacht van de productie!)

als ze de mol is weet ze de code en weet ze ook dat het eerste cijfers sowieso al fout is.
ze legt dus onnodig de verdenking op zich. neem daarbij al  het knip en plakwerk en het wordt moeilijk te geloven in haar mol-zijn.  :-\\
bij beau werd ook zoveel aandacht geschonken aan zijn plomp actie.

oja: super aflevering!!  ::ok::
karina, je weet niet wat je mist. :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #5 Gepost op: 31-05-2008, 19:29:04 »
sowieso kon de mol de opdracht gewoon doen lukken (mits hij/zij de code mee kreeg).
de opdracht was vanaf kandidaat 1 al verknalt.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #6 Gepost op: 31-05-2008, 19:31:08 »
als ze de mol is weet ze de code en weet ze ook dat het eerste cijfers sowieso al fout is.

Ja, eigenlijk hoefde de Mol niets te doen (als Jelani het niet is en daar ga ik van uit). De enige kandidaten die een goed antwoord gaven waren Beau (naar huis) en Lara. En ook Lara is het volgens mij niet. De Mol heeft dus een fout gemaakt terwijl dit niet had gehoeven. Maar Iris' actie was inderdaad het opvallendst. En dan kan je twee kanten op redeneren; heel verdacht = heel verdacht of onnodig heel verdacht = niet verdacht.

Nu gaan we er overigens wel van uit dat de Mol de juiste code wist en over het algemeen is het inderdaad het geval gebleken dat de Mol voorkennis heeft. Maar wat nou als de Mol deze opdracht 'blanco' in ging (om welke reden dan ook)?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 3
« Reactie #7 Gepost op: 31-05-2008, 19:33:37 »
ze legt dus onnodig de verdenking op zich. neem daarbij al  het knip en plakwerk en het wordt moeilijk te geloven in haar mol-zijn.  :-\\

Ik weet niet zeker of die logica helemaal opgaat: dit is natuurlijk wel de Junior-mol, dus het zou niet zo heel gek zijn als de montage je iets meer 'helpt' dan bij de volwassen mol.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #8 Gepost op: 31-05-2008, 19:42:21 »
Ik weet niet zeker of die logica helemaal opgaat: dit is natuurlijk wel de Junior-mol, dus het zou niet zo heel gek zijn als de montage je iets meer 'helpt' dan bij de volwassen mol.

ja, maar voorlopig ga ik er nog even vanuit dat ze de mol nog even buiten schot laten.
kinderen zullen wel snel denken, ´die doet verdacht dus die is de mol´.

meestal gaan degenen aan wie ze veel aandacht geven er snel uit.  :-\\ (kijk maar naar beau met z´n plomp actie)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 3
« Reactie #9 Gepost op: 31-05-2008, 19:43:41 »
Om die actie konden ze sowieso niet heen!  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 3
« Reactie #10 Gepost op: 31-05-2008, 20:28:26 »
Superaflevering! ::bravo::
Maar was wel verbaasd dat Beau eruit ging ::oink:: :o

Ik weet niet zeker of die logica helemaal opgaat: dit is natuurlijk wel de Junior-mol, dus het zou niet zo heel gek zijn als de montage je iets meer 'helpt' dan bij de volwassen mol.

Anton die de kijker helpt? Haha, das een goeie ;D :P
2024: wie is de Mol?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #11 Gepost op: 31-05-2008, 21:50:43 »
Beste aflevering tot nu toe, 2 hele leuke opdrachten! Ik kon het helaas niet "live" zijn maar om 19.00 uur kon ik de uitzending al online kijken. ::ok::

Ik ga voor Lara.. ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #12 Gepost op: 31-05-2008, 22:11:34 »
wat een zootje die lui! ::rofl::

Jelani: maakt van twee bushokjes drie
Amin: ziet geen enkele stadsplattegrond
Iris: wisselt 0 en 3 om
Naomi: 0-3-4-6, op zich in orde
Beau: correct, behalve dan dat de vier ineens eentje opschuift naar voren
Lara: correct, maar boeien...

Code moest zijn: 2-1-4-1-4-1-7... ??? een cijfer te veel?
Kan iemand daar wat mee?
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #13 Gepost op: 31-05-2008, 22:18:17 »
Code moest zijn: 2-1-4-1-4-1-7... ??? een cijfer te veel?
Kan iemand daar wat mee?

Naomi moest kennelijk 14 lantaarnpalen tellen in plaats van 6. Ook zij zat er behoorlijk naast dus.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #14 Gepost op: 31-05-2008, 22:19:30 »
Naomi moest kennelijk 14 lantaarnpalen tellen in plaats van 6. Ook zij zat er behoorlijk naast dus.

Ja dat dacht ik wel... ::pinokkio::
Maar ze telde alleen de hangende.
Tell me what your telescope says

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #15 Gepost op: 1-06-2008, 00:10:37 »
Wat was die kart opdracht een zootje. Ik denk dat daar genoeg molacties inzaten voor een hele serie.  ::jaja::

Wat de molactie was met de museumkraak weet ik nog niet helemaal.
Lara verdenk ik zowiezo niet, en haar viel het als eerste op dat de bewaker weg was.
Iris daarentegen zegt er niets van (aangezien Lara met de walkie bezig was, had ze geen excuus om niet op te letten.)
Amin laat Beau de ring pakken zonder tegen te sputteren en voert verder geen gekke acties uit in het museum en ook Jelani kan ik niet op een fout betrappen.
En Naomi doet nog wel ff vreemd. Wil ze nu de foute deur door of naar de bewakingskamer toe om Lara en Iris te halen?

Ik begin naar Iris te neigen...


Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Aflevering 3
« Reactie #16 Gepost op: 1-06-2008, 13:42:41 »
Bij de museumopracht doet Amin ook nog wel even vreemd. Terwijl Beau al over de laserstralen klimt gaat Amin er achter aan. Meer kans om het alarm af te laten gaan. Hij had net als Naomi moeten doen, gewoon uit de kamer blijven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #17 Gepost op: 1-06-2008, 14:33:59 »
Bij de museumopracht doet Amin ook nog wel even vreemd. Terwijl Beau al over de laserstralen klimt gaat Amin er achter aan. Meer kans om het alarm af te laten gaan. Hij had net als Naomi moeten doen, gewoon uit de kamer blijven.

Dat was inderdaad niet handig. Al was het Beau die het alarm deed afgaan. Het zou kunnen dat het Amins tactiek was om het alarm bij de terugweg alsnog af te laten gaan, als Beau hier niet al voor gezorgd had.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #18 Gepost op: 1-06-2008, 15:48:28 »
die lasers in het museum waren wel iets minder dan de lasers van dunya..  :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #19 Gepost op: 1-06-2008, 18:18:43 »
Nadat Beau vertrok zagen we de groepsfoto waarbij Beau dus een vervaagmasker krijgt, net zoals Joost en Sioux. Iris staat nu volledig los van de anderen die over zijn op die foto. Nu vraag ik me af of er in voorgaande series een hint uit te halen was over een kandidaat die losstaat van de rest. Of diegene dus uiteindelijk de winnaar, verliezer of mol was. Ik heb het iig niet bijgehouden bij elke serie, maar het is toch zo dat de mol in principe losstaat van de rest? Je zit dan wel in 1 groep, maar 9 willen winnen/geld in de pot en 1 wil saboteren/geld uit de pot. Dus wat dat betreft sta je los van de anderen die meedoen en nu Iris losstaat van Naomi, Lara, Jelani en Amin zou het een aanwijzing kunnen zijn. Vraag me af of de redactie uberhaupt er wel hints in verstopt hebben. Ze hebben namelijk ook geen muzikale aanwijzing e.d.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan