Auteur Topic: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)  (gelezen 21387 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #20 Gepost op: 15-06-2008, 00:05:43 »
de mol heeft er iig alle baat bij als ze verkeerd lopen.

dus het pakken van de sleutels is vrij cruciaal - de mol wil immers de sleutel van zijn kamer hebben natuurlijk - en daarbij het geven van de antwoorden.

wat opvalt is dat ze allemaal vrij gelijkstemmig zijn, afgezien van jelani bij vraag 1, maar die is er nu uit.
zou er bij vraag 1 al een fout gemaakt zijn, dat de mol verder niet optreed?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #21 Gepost op: 15-06-2008, 00:44:41 »
Als vraag 1 al fout was dan zie ik 2 mensen als mol >> naomi en amin.
Amin omdat hij direct B zei, Lara ging er direct in mee, Jelani twijfelde en Naomi zei niks.
Dat Naomi niks zei zie ik als teken dat ze niet meer hoefde tegen te sputteren omdat het toch al fout was.

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #22 Gepost op: 15-06-2008, 01:08:46 »
Nog iets anders opmerkelijks. Meer toeval dan wat dan ook denk ik.

Wie hadden er in aflevering 1 kans op een vrijstelling? Amin en Lara.
Wie boort hen die vrijstelling door de neus? Naomi.

Wie zitten er in de finale?...

Vrijstellingen zijn over-rated.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #23 Gepost op: 15-06-2008, 09:38:56 »
Naomi is de mol. Lara doet te goed haar best en Amin loopt het te veel te verstieren

Naomi legt aan Lara keurig uit hoe ze bij de spoelstraat terechtkwamen. Amin loopt inderdaad alles te verstieren.

Mijn conclusie: Amin is de Mol die met zijn soms duidelijke molacties risico durft te nemen. (Fout in de peperbus, lastig woordje 'verblind', coördinaat verkeerd doorgeven, 0 stadsplattegronden tellen maar na afloop de aandacht naar Iris schuiven, achter Beau aan lopen door de lasers en hem de ring laten pakken, als eerste afvallen in de ik ga op vakantie-keten, in de molen de belangrijke positie van fotograaf innemen en de instructies totaal niet opvolgen en ten slotte klooien met de portofoon en onduidelijkheid scheppen in de middelpunt-opdracht.)

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #24 Gepost op: 15-06-2008, 10:27:09 »
Ik weet het niet. Echt helder vindt ik de instructies van Naomi nu ook weer niet en als het zo goed is doorgegeven dan is het toch knap dat er een verkeerd middelpunt uitkomt. Ik ben het met Sipke Jan in zijn videoboodschap eens - Amin wil gewoon winnen desnoods ten koste van de pot.

Als Amin echt de mol was geweest en wist dat er nog maar 7 minuten op de klok stonden, waarom was hij dan zo tegen het terug lopen naar het stadhuis? Dat zou genoeg tijd hebben gekost om de opdracht te laten mislukken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #25 Gepost op: 15-06-2008, 10:44:53 »
Als Amin echt de mol was geweest en wist dat er nog maar 7 minuten op de kok stonden, waarom was hij dan zo tegen het terug lopen naar het stadhuis? Dat zou genoeg tijd hebben gekost om de opdracht te laten mislukken.

Had ook gekund. Maar niet meewerken was ook een optie. Naomi werkt wel mee door dan aan Lara te vertellen hoe ze bij de spoelstraat zijn gekomen.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #26 Gepost op: 15-06-2008, 10:51:41 »
Ik heb alles nog een rustig doorgelezen en zie nu toch dat Amin de Mol is.
Dankzij Heinz (Heinz bedankt  ::bravo:: ) weet ik het weer. Het leek me aan het begin nog onmogelijk dat hij het kon zijn, maar nu denk ik wel heel anders. Ik lette helemaal niet op hem, omdat ik volledig op Beau zat. Toen hij eruit ging ging ik naar Iris, maar ook die vertrok. "Nou dan is het Jelani" dacht ik. Dacht ik. Maar dus 3 afleveringen op rij mijn Mol eruit. Ik ga voor Amin. Ik denk dat Lara wint, maar ik hoop nog steeds Naomi. (vanaf Aflevering 2)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #27 Gepost op: 15-06-2008, 10:56:18 »
Ik heb alles nog een rustig doorgelezen en zie nu toch dat Amin de Mol is.
Dankzij Heinz (Heinz bedankt  ::bravo:: ) weet ik het weer.

Had je me ook al niet bedankt omdat je door mij wist dat het Iris was? ::rofl::


Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #28 Gepost op: 15-06-2008, 10:57:16 »
Oja  :P

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #29 Gepost op: 15-06-2008, 11:41:47 »
Je wordt bedankt. Misschien moet ik dan toch switchen...

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #30 Gepost op: 15-06-2008, 11:43:02 »
Wie wordt bedankt?  ???

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #31 Gepost op: 15-06-2008, 11:50:53 »
dus het pakken van de sleutels is vrij cruciaal - de mol wil immers de sleutel van zijn kamer hebben natuurlijk - en daarbij het geven van de antwoorden.
Het maakt de mol waarschijnlijk weinig uit, want hij/zij zal toch proberen de opdracht te verstieren en zo de rest 1000 vierduiten voor de goede kamer door de neus te boren...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #32 Gepost op: 15-06-2008, 11:55:58 »
Het maakt de mol waarschijnlijk weinig uit, want hij/zij zal toch proberen de opdracht te verstieren en zo de rest 1000 vierduiten voor de goede kamer door de neus te boren...

Ja. De eerste vraag is waarschijnlijk fout beantwoord. Maar alle finalisten kiezen voor B. Amin en Lara nadrukkelijker dan Naomi. Amin als Jelani twijfelt: "..B denk ik meer..". Ook hier vind ik Amin het verdachtst.

edit: nadat Sipke Jan de 2e optie heeft gegeven hoor je Amin al iets fluisteren. Het begint met 'B' of iets wat daar op lijkt ('nee' bijvoorbeeld).
« Laatst bewerkt op: 15-06-2008, 12:07:28 door Heinz »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #33 Gepost op: 15-06-2008, 16:21:09 »
Naomi legt aan Lara keurig uit hoe ze bij de spoelstraat terechtkwamen. Amin loopt inderdaad alles te verstieren.


Het lijkt alsof Naomi alles duidelijk uitlegt maar dat zeker niet doet.
Vanuit mijn geheugen en de stadsplattegrond erbij, leidt de uitleg van Naomi direct naar het gemeentehuis.
Vanaf de Peperbus gaan ze via kleine straatjes naar De Melkmarkt. De lange straat die ze bedoelde was de Melkmarkt, de 1e straat rechts is de Luttekestraat, de 2e straat rechts is de Sassenstraat, als ze daar rechtsaf gaan en dan een klein stukje rechtdoor komen ze uit bij het plein voor het gemeentehuis en daar staan ook bomen.

Waarom lijkt het alsof Naomi het goed uitlegde. Ze gebruikte de informatie van die vrouw die zei deze straat helemaal rechtdoor en dan de 2e rechts. (de mevrouw stond in de Diezerstraat). Maar Naomi heeft de straten hiervoor helemaal niet meer doorgegeven.
De uitleg had dan moeten zijn, de lange straat (= Melkmarkt) helemaal rechtdoor, dan het plein over en de linker lange winkelstraat (Diezerstraat) helemaal rechtdoor en daar de 4e straat rechts en dan linksaf is de Spoelstraat.
« Laatst bewerkt op: 15-06-2008, 16:26:31 door yessie »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #34 Gepost op: 15-06-2008, 16:33:05 »
O.k., het zou dus een molactie van Naomi kunnen zijn om het verkeerd uit te leggen. Beiden blijven verdacht in deze opdracht. Geen van hen gaf duidelijk door waar ze op welk moment liepen. Achteraf is het dan moeilijk reconstrueren. Naomi doet hier een poging toe (blijkbaar verkeerd dus) en Amin eerder ook maar toen haperde de porto ineens. En ook kon Amin niet verstaan dat Lara wilde dat de porto naar Naomi ging. Vervolgens grist Naomi de porto uit handen van Amin en Lara kan Naomi wel goed verstaan..

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #35 Gepost op: 15-06-2008, 16:37:09 »
Het probleem met Naomi en Amin is dat zij echt niet samen kunnen werken. Dat zag je nu, maar ook met de verblind foto. Het is heel lastig om te beoordelen wie de mol is als zij samen iets moeten doen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #36 Gepost op: 15-06-2008, 16:42:46 »
Het probleem met Naomi en Amin is dat zij echt niet samen kunnen werken. Dat zag je nu, maar ook met de verblind foto. Het is heel lastig om te beoordelen wie de mol is als zij samen iets moeten doen.

Ja, en volgende week gaan ze ook nog samen dat brandende gebouw in. Blijft het tot het eind spannend wie van hen nou echt de Mol is! ::jaja::

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #37 Gepost op: 15-06-2008, 17:22:47 »
Nog even iets. Dit staat voor de kandidaten op de site van de AVRO. Van wie zou het briefje in de hotelkamer kunnen zijn? Jelani heeft het wel juist dat het van een meisje is. Met de jongens kon ik geen enkele match vinden.


Sioux van Stigt Thans woont met haar twee zusjes en vader en moeder in Schiedam. Daar is ze ook geboren op 20 december 1995. Gym en Engels vindt ze leuke vakken. Sioux is nergens bang voor, maar komt toch liever geen vogelspin tegen. En muggen mogen haar eigenlijk ook wel gestolen worden. Sioux houdt van voetbal, streetdance en lol maken met haar vriendinnen. Ze kijkt graag naar Wie is de mol? en Het huis Anubis. Sioux verzamelt edelstenen en ze heeft een hond, Farao.

Iris is geboren op 22 januari 1996 in Dordrecht, maar nu woont ze in Papendrecht. Ze zit in groep 8 van basisschool De Knotwilg. Rekenen en biologie vindt Iris leuke vakken, maar van geschiedenis moet ze niet zo veel hebben. Iris is nergens bang voor, maar houdt niet van ruzies. Buiten schooltijd doet Iris aan korfbal en danst ze graag. Ze is ook vaak te vinden op MSN. Het liefst luistert ze naar hiphop- en popmuziek en haar favoriete televisieprogramma is Hollands Next Top Model.

Lara Janssen woont in Amsterdam, waar ze ook is geboren op 9 juni 1994. Ze heeft twee broertjes. De leukste vakken op school vindt ze Drama, Frans en Latijn. Techniek vindt ze minder leuk. Lara heeft een piano en daarop speelt ze graag. Ze kan er zelfs bij zingen. Ze houdt ook van dansen, voetbal en judo. Haar lievelingsmuziek valt in de categorie pop/rock. Een paar van haar favorieten zijn Kelly Clarkson, Christina Aguilera, Beonce en Lucie Silvas. Lara is al een paar jaar fan Wie is de mol? maar kijkt ook graag naar Grey's Anatomy en Peking Express.

Naomi Roemi Atmopawiro is geboren op 20 januari 1996. Ze woont in Voorburg met haar ouders en zusje. Naomi is nergens bang voor, maar houdt niet van vechtende mensen en pestkoppen. Op school vindt ze rekenen en tekenen erg leuk. Aardrijkskunde en geschiedenis wil ze liever overslaan. In haar vrije tijd speelt ze muziek op haar keyboard, speelt ze buiten, kijkt ze tv of zit ze achter de computer. Het liefste eet ze Saoto Soep (Javaanse kippensoep) of Kwie Kwie kerrie met rijst. Alle gerechten met kaas vindt ze vies. Haar favoriete muziek is Avril Lavigne.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #38 Gepost op: 15-06-2008, 17:34:55 »
Het probleem met Naomi en Amin is dat zij echt niet samen kunnen werken. Dat zag je nu, maar ook met de verblind foto. Het is heel lastig om te beoordelen wie de mol is als zij samen iets moeten doen.

Amin en Naomi zijn bij veel opdrachten samen betrokken. Is dit hun eigen keuze of zijn ze door derden in die positie gezet.
Amin verdenkt Naomi namelijk totaal niet en eerder Lara. Waarom gaat Amin dan niet met Lara in een team zitten?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (en voorstukje van aflevering 5)
« Reactie #39 Gepost op: 15-06-2008, 17:58:05 »
Amin verdenkt Naomi namelijk totaal niet en eerder Lara. Waarom gaat Amin dan niet met Lara in een team zitten?

Mol Amin werkt graag met Naomi samen. ;)