Auteur Topic: [Column] Groter is niet beter!  (gelezen 6380 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Column] Groter is niet beter!
« Gepost op: 18-06-2008, 14:27:52 »
Toen september vorig jaar bekend werd dat er een Wie is de Mol? voor kinderen zou komen, reageerden de molfans verdeeld. Een aantal van de fans zag het helemaal niet zitten, het zou niet spannend worden en veel te simpel. Een kind zou nooit een goede Mol kunnen spelen. Dit zou weer een misser worden net als het slappe opwarmertje voor de achtste reeks 'Die is de Mol!'. Anderen twijfelden en wachtten af wat het zou worden en weer anderen keken er hoopvol naar uit.

De hoopvolle kijkers kregen gelijk en de twijfelaars werden beloond voor hun keuze om te kijken, want al snel werd duidelijk dat de junioreditie met evenveel zorg en creativiteit is gemaakt als de gewone. Met goed uitgedachte, spannende en grappige opdrachten en een groep diverse, maar allemaal even slimme en enthousiaste kandidaten die volledig in het spel opgaan.

De museumroof deed qua spanning niet onder voor de museumkraak in Schotland, het lef van de kandidaten werd in de eerste aflevering meteen al op de proef gesteld in de Peperbus en ook voor een spannende finaleopdracht is gezorgd. Simpel was een opdracht als het bepalen van het middelpunt zeker niet, en 'klassieke' ketenopdrachten als die in de molen en die rond het verhaal van de Zwolse Blauwvingers zorgden voor prachtige komische momenten en chaos waarin de Mol naar hartenlust kon opereren.

Want dat een kind de Mol niet zou kunnen spelen bleek nog de grootste vergissing. We zitten nu een aantal dagen voor de finale en niet vaak zijn de verdenkingen zo verdeeld geweest. Want wie is nou eigenlijk die juniormol? De sociale en opgewekte Lara, de bijdehante en eigenzinnige Naomi of de chaotische en pientere Amin?



Wie is de Mol? Junior is zonder bekende Nederlanders, niet gesitueerd in Mexico, Thailand of Argentinië, maar in Zwolle, zonder jokers en Topitos, en met vierduiten in plaats van euro's, een bijzonder charmante variant van Wie is de Mol?.
 
Maar de kijkers, waaronder wij, de molfans, blijven verdeeld. We zijn het er over eens dat het concept van een groep kandidaten waaronder een stiekeme verrader ijzersterk is. Maar wat een verschillen zijn er in de uitvoering van dit concept! Dit is helemaal duidelijk als je naar de vijfde molreeks die op dit moment in Amerika wordt uitgezonden kijkt. Waar de meest spectaculaire en absurde opdrachten elkaar afwisselen, kandidaten elkaar het bloed onder de nagels vandaan halen, en de tienduizenden dollars je om de oren vliegen. Groter is meer kijkers is beter?

Wat mij betreft bewijst Wie is de Mol? Junior maar weer eens dat kwaliteit, iets dat met zorg en creativiteit is gemaakt, iets anders is dan hoge kijkcijfers.

En dat groter zeker niet beter is!



Heinz
« Laatst bewerkt op: 23-03-2012, 10:36:03 door Heinz »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Column] Groter is niet beter!
« Reactie #1 Gepost op: 18-06-2008, 14:30:41 »
 :)
en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond zonder jokers, topito's, vrijstellingen en terugkeringen!  :-X ::ok::

en ook een  ::bravo:: voor de molfans die ook deze serie van de partij waren om het forum een beetje levend te houden  ::ok:: ;D

« Laatst bewerkt op: 18-06-2008, 14:33:13 door Lautjuh »

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Column] Groter is niet beter!
« Reactie #2 Gepost op: 18-06-2008, 16:26:49 »
Mooi Heinz! ::bravo::
2024: wie is de Mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Column] Groter is niet beter!
« Reactie #3 Gepost op: 18-06-2008, 17:03:47 »
en ook een  ::bravo:: voor de molfans die ook deze serie van de partij waren om het forum een beetje levend te houden  ::ok:: ;D

Inderdaad. Het was wel een klein groepje, maar ook daarvoor geldt dus dat groter niet beter is. ;)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Column] Groter is niet beter!
« Reactie #4 Gepost op: 18-06-2008, 17:24:59 »
Citaat van: dech2410
Ik zie het al voor me

Sipke-Jan: en jongens ^_^ weten jullie al wie het iiiiiiiiiiiis?
Kinderen: neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Sipker-Jan: dan krijgen jullie nu een hint: Het begint met een p en eindigt op aul...
Kinderen:: hmmmmmmmmmmmmmmm, hmmmmm, ik weet het niet hoor 


 :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Column] Groter is niet beter!
« Reactie #5 Gepost op: 19-06-2008, 12:40:43 »

 


jeetjemina! wat doet amin nou!
amiehieeen!

 ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Column] Groter is niet beter!
« Reactie #6 Gepost op: 19-06-2008, 16:39:39 »
jeetjemina! wat doet amin nou!
amiehieeen!

 ::rofl::

Ja, geweldig. ;D

Hopelijk zitten er in de finale ook nog een paar mooie Amin-Naomi momenten. :P

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] Groter is niet beter!
« Reactie #7 Gepost op: 19-06-2008, 17:45:20 »
Amin en Naomi vind ik toch wel de spraakmakendste uit de serie.
De kleintjes zorgen voor een mooie molserie  ::bravo::
Wie zei dat het niks zou worden heeft veel gemist.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Column] Groter is niet beter!
« Reactie #8 Gepost op: 19-06-2008, 17:48:55 »
::bravo::
The sun came up and reality set in.

Offline LatH123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol na aflevering 6: Ik gok op Amin :)
Re: [Column] Groter is niet beter!
« Reactie #9 Gepost op: 19-06-2008, 19:17:47 »
Amin en Naomi vind ik toch wel de spraakmakendste uit de serie.


En dan met name de reacties van Naomi op de acties van Amin :)