Poll

Wie is de Mol?

Davey
5 (9.8%)
Jenny
33 (64.7%)
Roeland
13 (25.5%)

Totaal aantal stemmen: 51

Auteur Topic: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 7]  (gelezen 407792 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #140 Gepost op: 7-04-2014, 18:08:46 »
Davey is ineens een stuk 'populairder' als mol  ::oink::

Ja, grappig is dat. Ik had Davey na aflevering 1 als Mol maar ben na aflevering 2 naar Jenny overgestapt. Reden: Davey riep het goede ontbrekende cijfer in het museum terwijl Jenny daar verdacht een goede lamp uitdraaide.

Dat Harmen er nu uit is lijkt te bevestigen dat Davey de Mol niet is.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #141 Gepost op: 7-04-2014, 18:11:53 »
Dat Harmen er nu uit is lijkt te bevestigen dat Davey de Mol niet is.

Verdacht Harmen Davey?
I will follow my inner gold

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #142 Gepost op: 7-04-2014, 18:12:35 »
Ik heb Davey nooit verdacht. Het was altijd Guido of Harmen. Alleen vrees ik dat Guido nu rood gaat krijgen. Moet ik toch naar Jenny he ::hypocriet:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #143 Gepost op: 7-04-2014, 18:22:09 »
Verdacht Harmen Davey?

Als ik het goed heb wel ja. Ik heb hem veel verdenkingen richting Davey horen uitspreken gedurende de uitzendingen. (Maar in tegenstelling tot de gewone WIDM schrijf ik niet van alles uit dus ik kan het niet makkelijk verifiëren. :P)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #144 Gepost op: 7-04-2014, 18:23:07 »
Ik ga nu ook maar weer even voor Jenny, al heb ik volgens mij tot nu elke week richting het einde van de week weer geswitcht. Dus hier iets anders gestemd dan hoe ik uiteindelijk mijn pool laat staan.

Zijn er overigens redenen waarom Roeland niet de mol is (van hetzelfde niveau als de reden om Guido af te schrijven), of wordt hij hier alleen weinig verdacht omdat hij tijdens de eerste aflevering zo opzichtig was. Volgens mij is dat een reden waarom hij laag op mijn lijstje staat, maar weet zo snel geen andere reden. Een echt goede reden is dat niet.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #145 Gepost op: 7-04-2014, 18:54:17 »
Roeland of Jenny. 
Roeland is m'n poolmol en Jenny wordt hier te veel verdacht. Roeland lijkt dus een logische keuze. Hij heeft zo z'n verdachte - en onverdachte afleveringen. Jenny kan dus ook ::)
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #146 Gepost op: 7-04-2014, 19:47:00 »
Jenny kan dus ook ::)

Op tijdsindex 20.35u doet zij toch wel iets extreem kandidaats... het ging dus fout bij de 98 van 1989 maar Jenny zegt dat het 89 moet zijn. Jitske zegt dan 'nee 98'. Waarna Jenny weer resoluut corrigeert naar 89. Het goede antwoord.... Bovendien roept zij gefrustreerd "dat zijn weer 2 cijfers" als Davey per ongeluk 8 en 9 herhaalt door de porto :o Nee Jenny is 't toch niet. Dan nog eerder Jitske die het hier fout doet :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #147 Gepost op: 7-04-2014, 21:39:08 »
Nog steeds Davey op één, gevolgd door Jitske. Die wordt heel erg uit beeld gehouden heb ik het gevoel

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #148 Gepost op: 8-04-2014, 09:32:07 »
Jitske. Die wordt heel erg uit beeld gehouden
Jawel maar zij wordt denk ik de Naomi van dit seizoen. Dus ze haalt de finale dus is nu nog weinig in beeld en alle kandidaatse dingen worden weggeknipt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #149 Gepost op: 8-04-2014, 11:29:11 »
Het is Guido of Davey denk ik.

-Jenny valt voor mij sowieso af na Arts reactie op haar antwoord in de "kennis van Maastricht"-opdracht.
-Jitske valt doordat ze in dezelfde opdracht "André Rieu" als goed antwoord bij Floor in de mond legt.
-Roeland beantwoordt zijn eigen vraag hier goed, onmols.

Het enige dat nog tegen Guido werkt is de actie bij de fanfare-opdracht, maar ik denk dat hier een "Anne-Marie met pijl en boog"-achtige toestand achter zit. Verder is hier een lijstje waarom Guido het wel is:
-Staat bij de kluis op een sleutelpositie en daar gaat het verschrikkelijk mis (1998).
-Laat zich bij het lasergamen afschieten op het laatste moment van het spel, hij rent zelfs weg van de ton waar Davey zijn vrijstelling in moet leggen. Als hij daar was blijven staan had Davey die vrijstelling nooit kunnen claimen.
-Bij de "kennis van Maastricht"-opdracht laat hij zich een fout antwoord in de mond leggen, en zodra dat is gebeurd zegt hij direct dat dat het antwoord moet zijn. Hij toont hier dus geen enkel eigen initiatief in het verzinnen van een antwoord.
-Een opdracht waarin Guido opeens heel veel initiatief toont is bij het jokerraden. Opeens beslist hij als allereerste om niet te antwoorden op de vraag van Art, met een geweldige molpositie tot gevolg.

En dan nog Davey:
-Bij de lampjes draait hij een verkeerd lampje uit.
-Hij zet de foto die hij moet neerzetten verkeerd neer bij het schoenenraden.
-Hij brengt de vrijstelling binnen tijdens het lasergamen.
-Hij beantwoordt zijn vraag verkeerd in de "kennis van Maastricht"-opdracht, en dat terwijl het tussen twee keuzes ging.
-Staat bij de kluis op een sleutelpositie en daar gaat het verschrikkelijk mis (1998).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #150 Gepost op: 8-04-2014, 12:42:19 »
Als ik het goed heb wel ja. Ik heb hem veel verdenkingen richting Davey horen uitspreken gedurende de uitzendingen. (Maar in tegenstelling tot de gewone WIDM schrijf ik niet van alles uit dus ik kan het niet makkelijk verifiëren. :P)

Ik heb wat stukjes teruggekeken. In aflevering 4 zegt Harmen dit: "Ik moest emmers vullen en Davey ook. En ik ga toch mee met mijn Mol om te kijken of hij iets verdachts heeft gedaan. En Davey... Het liep er zo uit. En hij vond het zwaar, echt zo zwaar..." En in aflevering 5 dit: "Ik wist dat mijn Mol niet zijn hand op zou steken want dat doet mijn Mol niet." Alleen Davey stak net als Harmen zijn hand niet op.

Harmen verdacht dus Davey en Davey is dus de Mol niet.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #151 Gepost op: 8-04-2014, 12:52:09 »
Dus Floor test op Guido > niet de mol. Harmen test op Davey > niet de mol. Dan hou je nog de twee J's en Roeland over. Zouden ze junior zo eenvoudig maken voor de wegstreepmethode?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #152 Gepost op: 8-04-2014, 12:58:59 »
Dus Floor test op Guido > niet de mol. Harmen test op Davey > niet de mol. Dan hou je nog de twee J's en Roeland over. Zouden ze junior zo eenvoudig maken voor de wegstreepmethode?

De enige andere optie is dat Floor en/of Harmen van inzicht veranderd is en plots voor een andere Mol koos. Zelf vind ik dat behoorlijk onwaarschijnlijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #153 Gepost op: 8-04-2014, 13:32:11 »
De enige andere optie is dat Floor en/of Harmen van inzicht veranderd is en plots voor een andere Mol koos
Dat zou schade aan het bondje betekend hebben dus zou Floor nooit doen. En Harmen dacht kennis te hebben (Guido geen mol) dus zou ook nooit opeens wijzigen.

Alleen denk ik dus niet dat dit de enige andere optie is (zie andere topic). Het kan toch zoals bij Marit gebeurd zijn? En Marit is dan nog een volwassen vrouw... bij een kind lijkt me fouten maken helemaal logisch. Marit zou het met al haar opgedane kennis op haar CITO-test nu toch ook veel beter doen dan Floor? Dat is een oneerlijke strijd, volwassene tegen kind. En als de volwassene in een vergelijkbare situatie dus al rood kan krijgen (en Hofdihuis meegenomen misschien wel 2x  ???)... ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #154 Gepost op: 8-04-2014, 17:11:18 »
De enige andere optie is dat Floor en/of Harmen van inzicht veranderd is en plots voor een andere Mol koos. Zelf vind ik dat behoorlijk onwaarschijnlijk.
Of Floor zat naast Guido ook op Harmen en heeft de test waarmee ze afgevallen is voornamelijk op Harmen ingevuld. Ik zou mijn mol ook niet openlijk vertellen dat ik hem verdenk.

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #155 Gepost op: 8-04-2014, 17:28:56 »
Ik heb het vermoeden dat Jan ook op Guido zat, sowieso zat hij daar op in het begin en zijn houding deed me dat ook vermoeden. Zoals die verkeerde datum noemen bij Onno Hoes, ik denk dat dit zijn manier was om Guido te testen, heel snel een verkeerd antwoord suggereren was voor hem ook zo out of character.

Ik begin ineens bang te worden voor Roeland  ::hypocriet::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #156 Gepost op: 8-04-2014, 17:56:07 »
niet openlijk vertellen
Tja maar Floor en Harmen hadden elkaar diep in de ogen gekeken.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #157 Gepost op: 8-04-2014, 18:02:28 »
^^ Dit is echt zo veel leuker dan de normale serie WIDM. Het enige nadeel is dat de afleveringen korter zijn maar voor de rest zijn er veel verbeteringen: Veel meer verbondjes, (veel meer) diefstal van jokers, en onpeilbare kandidaten. Tenminste, ik vind kinderen lastiger te peilen dan volwassenen.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #158 Gepost op: 8-04-2014, 18:30:20 »
Jitske wordt nauwelijks verdacht?

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [poll] WIDM JUNIOR - Wie is de Mol? [NA AFLEVERING 5]
« Reactie #159 Gepost op: 8-04-2014, 19:07:32 »
Jitske wordt nauwelijks verdacht?

Ik denk dat de consensus is dat ze in aflevering 1 en 2 enorm verdacht werd gemaakt aan de hand van de montage. Dat doen ze bij de mol niet.