Auteur Topic: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen  (gelezen 56035 keer)

Offline Molletje500

  • Forumlid
Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Gepost op: 4-03-2014, 19:54:56 »
Hee hallo. Aangezien er nog geen topic was voor verborgen aanwijzingen besloot ik 'm maar te maken.

Zie jij nou een verborgen aanwijzing in de aflevering? Laat t hier achter, of in het topic van de kandidaat zelf.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 16:11:40 door Bakkertje, Reden: topictitel aangepast »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 4-03-2014, 23:14:03 »
Opvallend: op de persfoto's (via de AVRO perssite) staan de kandidaten allemaal ten voeten uit gefotografeerd. Behalve Davey, van hem is - naast de groepsfoto - alleen een medium foto beschikbaar.
The British are not impressed.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2014, 16:52:01 »
Op de pagina van WIDM junior zie je precies een stipje boven Harmen en Jan.
Zal wel een weerkaatsing van de zon zijn.
Of zo geplaatst om de mol en winnaar aan te geven?

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2014, 15:33:33 »
In aflevering 2 tijdens de Museum opdracht zegt Jenny dat ze nog niks ziet ('Ik zie helemaal niks'). De mol ziet inderdaad niks, aangezien die blind is.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 7-04-2014, 18:47:49 »
Art had het bij opdracht 1 over ivoor, maar ook 1989 kan ernaar verwijzen: sinds dat jaar is de handel in ivoor verboden.

Hints naar Jenny die voor de olifant speelt?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 27-04-2014, 18:47:32 »
Art had het bij opdracht 1 over ivoor, maar ook 1989 kan ernaar verwijzen: sinds dat jaar is de handel in ivoor verboden.

Hints naar Jenny die voor de olifant speelt?

Ja dus. ::trots::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 27-04-2014, 23:31:52 »
Hints naar Jenny die voor de olifant speelt?

Goed gevonden! Veel hints zeg, dat was meer speurtijd waard geweest !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 28-04-2014, 00:29:44 »
Art had het bij opdracht 1 over ivoor, maar ook 1989 kan ernaar verwijzen: sinds dat jaar is de handel in ivoor verboden.
Hints naar Jenny die voor de olifant speelt?
Ik vond de hint vergezocht toen ik hem hoorde in de uitzending maar zie nu dat je hem toch ontdekt had: knap! ::ok::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 28-04-2014, 09:26:16 »
Ja dus. ::trots::

Ik ga even thee zetten (ZCT)  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 28-04-2014, 15:38:08 »
Haha, het is nogal verrassend een enorme waslijst aan verborgen hints:

Citaat van: officiële website

Lees de extra aanwijzingen die niet in de uitzending zijn besproken.

TITELS AFLEVERINGEN
>> Aflevering 1: ‘de keuze’
De keuze waar de kandidaten gezamenlijk voor kwamen te staan was; wie de penningmeester zou moeten worden. Ze kozen voor Jenny. Dat was ook ‘de keuze’ geweest, qua mol.

>> Aflevering 2: ‘sleutelpositie’
Het penningmeesterschap wordt door Davey in twijfel getrokken. De Mol zegt in de aflevering: gelukkig heb ik nog steeds m’n sterke positie. De Mol wist dat door het behoud van het penningmeesterschap ze een sleutelpositie zou krijgen in aflevering 6 bij de kano opdracht.

>> Aflevering 3: 'handtekening'
- Al 3 afleveringen heeft Jenny een ring om haar vinger; handtekening van de Mol.
- De Mol tekent in molboekje Pieke van de Stokstraat. Ze laat dat zien tijdens info overdracht aan groep bij de burgemeesters opdracht. (En dat terwijl de Mol over de mol die zij verdenkt zegt; die tekent alleen maar poppetjes in boekje.)
- Tijdens de rondleiding door de stad vertelt gids Tanja 3 weetjes die direct naar de Mol verwijzen. De Mol zet hiermee haar handtekening onder deze aflevering. Naast de weegschaal (het sterrenbeeld van de Mol) zijn dat:
- Tanja heeft het erover dat zij in de winter sneeuwballen heeft gegooid met Andre Rieu. Winter is het favoriete seizoen van de Mol.
- Tanja heeft het over namen die uit het Latijn komen. De Mol heeft Latijn als vak, op school.

>> Aflevering 4: 'de joker'
- De Mol stuurt erop aan de fles met een enveloppe met een vraagteken erop (wat een joker uit een kaartspel blijkt te zijn), neer te zetten in het krat bij eerste opdracht.
- Op een joker staat 'De Mol'. Die joker zit ook in de leader, achter de shots van de Mol.
- De jokers gaan van hand tot hand, in bewaring bij de Mol. Twee geeft ze weg aan Guido, één joker houdt ze zelf.

>> Aflevering 7: ‘halve waarheid’
Jenny vertelt de halve waarheid tijdens de pijler opdracht. Er zat geen € 100, maar € 200 in het kistje bij de pijler opdracht. Ook liegt ze bij de opdracht in de kerk.

OLIFANT
Ook de olifant, het bedreigde diersoort waar de Mol Junior voor speelde, was een aanwijzing:
In aflevering 1, tijdens lunch, wanneer Jenny met Roeland kletst:
Ik zie natuurlijk ook niet alles, ik onthoud wel heel erg veel.

Jenny is een mol met een olifantengeheugen.

Het woord dat geraden wordt door Guido bij de fanfare opdracht uit aflevering 4 is groepsdier. De Mol speelt voor de olifant. De olifant is een groepsdier.

Bij het begin van smokkel opdracht (aflevering 5), gaat het ook over maar één diersoort. Art:
Er worden olifanten gedood voor ivoor en dat wordt voor luxe souvenirs gebruikt.

ANDERE HINTS
>> Leader:
- In de leader komt altijd een joker na shots van Jenny. In aflevering 4 (bij het ontbijt in de ochtend) komt dit shot ook terug, nadat de jokers bij de Mol in bewaring zijn gegeven.
- Ook een doek met whatever komt na shots Jenny. De Mol gebruikte veel Engelse termen.

>> Aflevering 4
In 3 flessen zat een vraagteken. Deze tezamen waren een duidelijke hint naar de Mol:
Plaat van een Joker uit een kaartspel: de hobby van de Mol is kaartspelletjes
Plaat van logo Mol Junior: om te verduidelijken dat de kaartjes tezamen een aanwijzingen waren naar de Mol Junior
Plaat met sneeuw: het favoriete seizoen van de Mol is de winter
Er is slechts één vraagteken gevonden; de joker.

>> Aflevering 5:
Met Jitske vond ze eerst de 9 en de daarna de 8; 1998 is het geboortejaar van de Mol. Wel de foute code uiteraard.

>> Aflevering 7:
- Pijler opdracht: het kistje met geld is in beeld. Als je goed kijkt, zie je dat er twee briefjes van € 100 in zitten, in plaats van één van € 100.
- Test: de Mol heeft nog 1 joker in haar bezit. Dit is de laatste test voor de finale, maar de Mol hoeft geen jokers in te zetten en doet dat dus ook niet. Neemt als het ware 1 joker mee naar de finale, terwijl je er in de finale niets aan hebt (want dan mag je geen jokers meer inzetten).

>> Aflevering 8:
Nadat de 3 kandidaten aan zijn komen lopen bij Art voor de uitleg van de eerste opdracht zegt Art: “finalisten”. Je ziet daarna alleen een close-up van Roeland en Davey. De Mol is geen echte finalist.

Bron: officiële website.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 28-04-2014, 15:40:25 »
Bovenstaande is dus aanvullend op de aanwijzingen die al in de laatste uitzending aan bod kwamen:

Citaat van: officiële website
Bekijk de geheime aanwijzingen van Wie is de Mol? Junior 2014.

TITELS AFLEVERINGEN

>> Aflevering 5: ´knieval´
Op het icoontje van de olifant, in de knie is een ring zichtbaar, die de Mol al vanaf eerste aflevering draagt.

>> Aflevering 6: ‘tegenwind’
Vier kandidaten hadden wind tegen, slechts één had wind in de rug: de Mol.

OLIFANT
Bij de memory-opdracht in aflevering 4 was er een verwijzing naar het dier van de Mol: de olifant heeft als enige van de 10 bedreigde dieren iets te maken met de fanfare; hij kan namelijk trompetteren.

Bij de opdracht bij de Plompe Toren in aflevering 5 is de correct code van de kluis 1989. Het jaar waarin de handel op ivoor verboden werd. De Mol speelt voor de olifant.

ANDERE HINTS

>> Aflevering 3:
Tijdens de rondleiding door de stad laat de gids een chronogram zien, met daarboven een weegschaal. Het sterrenbeeld van de Mol

>> Aflevering 4:
Bij de levend memory-opdracht vond Jenny het paartje van de Mol.

>> Aflevering 5:
Met Jitske vond ze eerst de 9 en de daarna de 8; 1998 is het geboortejaar van de Mol. Wel de foute code uiteraard.

>> Aflevering 6:
Test: vlak voor de test is het cijfer 3 te zien, en de Mol was als derde aan de beurt.

>> Aflevering 7:
Na de pijler opdracht was het overduidelijk in beeld te zien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 28-04-2014, 16:01:26 »
Voor twee hints (waarvan er één niet in de uitzending te zien geweest is: het vraagteken met de sneeuwafbeelding is niet gepakt) moesten we weten dat Jenny's favoriete seizoen de winter is, maar hoe konden we dat weten? In haar profiel staat het niet.

Edit: Hetzelfde geldt voor haar sterrenbeeld.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2014, 16:04:25 door Heinz »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 28-04-2014, 16:05:12 »
Voor twee hints [...] moesten we weten dat Jenny's favoriete seizoen de winter is, maar hoe konden we dat weten?

Ja, vreemd. Zo vroeg ik me ook af hoe we moeten weten wat haar sterrenbeeld is en dat ze Latijn heeft op school?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 28-04-2014, 16:13:37 »
Ja, vreemd. Zo vroeg ik me ook af hoe we moeten weten wat haar sterrenbeeld is en dat ze Latijn heeft op school?

In haar profiel staat wel te lezen dat ze op het Coornhert Lyceum zit. Wordt er niet standaard Latijn en Grieks gegeven op een Lyceum of heb ik het mis?

Wat ik een hele mooie vind is dat je inderdaad als je goed kijkt kunt zien dat er twee briefjes van 100 in het kistje van aflevering 7 zitten in plaats van één zoals Jenny beweert. ::joehoe::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 28-04-2014, 16:21:06 »
Wordt er niet standaard Latijn en Grieks gegeven op een Lyceum of heb ik het mis?

Volgens Wikipedia kan een havo-school ook prima Lyceum heten.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 28-04-2014, 16:27:45 »
niet standaard Latijn en Grieks gegeven op een Lyceum
Op een Gymnasium wel. Op een lyceum of atheneum is het een keuzevak en hoef je in elk geval niet beiden te leren.

Maar wat gek dat er niks over die hoOfdletters staat die her en der raar opdoemden (Yoren). Ook dat Jenny Jitske corrigeert als die 1998 ervan wil maken snap ik nog niet :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 29-04-2014, 09:15:18 »
Oh zonde dat er maar zo weinig hints ontdekt zijn...

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 29-04-2014, 10:56:40 »
Haha, het is nogal verrassend een enorme waslijst aan verborgen hints:

Bron: officiële website.

Ik vind de hint van aflevering 7 erg mooi: een joker mee nemen naar de finale, waar die niet meer ingezet kan worden! :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Widm Junior - Verborgen Aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 29-04-2014, 17:47:16 »
maar zo weinig hints ontdekt zijn
Ik houd me daar zelf nooit zo mee bezig. Het was me wel opgevallen dat die olifant er zo raar uitzag met zo'n ring om de poot. Waarom gebruiken ze daar nou een circusolifant voor dacht ik ::rofl::. De link heb ik nooit gelegd, ik vind het ook leuker om gewoon goed naar het gedrag van de kandi's te kijken ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)