Auteur Topic: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido  (gelezen 77887 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #20 Gepost op: 30-03-2014, 21:12:35 »
Guido kunnen we nu wel afschrijven als mol, want tijdens het levend memoriespel zag hij het uiteindelijke woord, wat € 100 voor de pot opleverde.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #21 Gepost op: 30-03-2014, 21:36:31 »
Guido kunnen we nu wel afschrijven als mol [...]

Na het lijstje van Rat had ik Guido hoog op m'n verdachtenlijst staan ... onterecht dus. Maar goed, Rat heeft natuurlijk een reputatie van mensen op het verkeerde spoor brengen  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #22 Gepost op: 30-03-2014, 22:14:45 »
Daar gaat mijn mol :(
Hij kan het niet meer zijn toch na die 100 euro ?
Of gaat iemand mij toch weer terug bij Guido zetten?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2014, 02:07:43 »
Daar gaat mijn mol :(
Hij kan het niet meer zijn toch na die 100 euro ?
Of gaat iemand mij toch weer terug bij Guido zetten?
Er kan natuurlijk altijd nog een veiling komen. ::) :P

Na het lijstje van Rat had ik Guido hoog op m'n verdachtenlijst staan ... onterecht dus. Maar goed, Rat heeft natuurlijk een reputatie van mensen op het verkeerde spoor brengen  :P .
Zo leer je maar weer, altijd zelf kritisch blijven nadenken. ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2014, 12:00:03 »
Floor ging exit op Guido, Guido pakt als enige 100% die 100 euro door het woord goed te raden (een mol zou er iets anders van maken of het niet zien zoals Jan (vond ik dus een plausibele molactie van hem op zich) Nee, ik zie Guido nu wel ver raken maar niet als mol :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2014, 19:28:54 »
Ik scrijf hem nog niet af als mol maar is wel gedegradeerd tot 'mogenlijk'
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline undercovered

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2014, 03:25:06 »
Dit viel mij op: bij de fanfareopdracht houdt de groep op het einde een aantal dieren over om een woord mee te vormen. Roeland merkt op dat dit de diersoorten zijn waar de tien kandidaten voor spelen.

Davey roept echter even daarvoor naar Art dat hij een paartje Jaguars, het dier van Guido, heeft gevonden. Uiteindelijk vormen de dieren van de kandidaten het woord ‘groepsdier’. Maar de mol is een einzelgänger en dus hoort zijn dier hier natuurlijk niet tussen.

Geeft niet iemand anders Guido een voorzetje bij het raden naar het woord? Je hoort op de achtergrond namelijk ‘Groeps–‘ klinken, waarna Guido het lijkt af te maken. Misschien had hij in de gaten dat het woord binnen de tijd geraden zou worden en dacht hij dat hij er dan op zijn minst nog zelf profijt uit zou kunnen halen door zichzelf op deze manier onverdacht te maken.

Super timing als het zo is gegaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2014, 10:31:43 »
Jaguars, het dier van Guido, heeft gevonden. Uiteindelijk vormen de dieren van de kandidaten het woord ‘groepsdier’. Maar de mol is een einzelgänger en dus hoort zijn dier hier natuurlijk niet tussen
Ja deze vind ik toch sterker dan dat Jenny 2 mollen vindt. Ik heb het even nagekeken en het zijn allemaal groepsdieren verder, maar de jaguar is dat inderdaad helemaal niet. Aan de andere kant gaat het dan om de persoonlijke dieren van de kandidaten en daar zitten wel meer niet-groepsdieren bij.

Toch zit die 100,- mij dwars. Je ziet duidelijk iedereen Guido op de schouder kloppen van 'goed gezien jongen'. Pas daarna roept Art hem uit tot de woordvinder. Dus er is geen twijfel mogelijk over de perceptie van de kandidaten.

Ik had me als mol toch stilgehouden omdat de minuut bijna op was. Ook zie je de ritmiek van Guido wanneer "groeps..." gezegd wordt, volgens mij zegt hij ook dat gedeelte, zeker Davey niet. Je kunt dat goed zien want je ziet de hele kandidatengroep op de rug. Roeland is wat heen en weer aan het draven dus zegt het ook niet. Jan zwaait met zijn hoofd dus focust niet, Guido duidelijk wel, die zegt 'groeps', kijkt dat eens van links naar rechts en a tempo roept hij groepsdier!

En eerder Harmen... die riep "het is iets met goed... toch wel!" Goed foute melding dus ;D


Edit: ik heb dat stukje van Jaguar even nagekeken, het is tijdsindex 19.30u maar dat is een hele rommelige door elkaar ge-editte fase. Je hoort Art wel Davey aanroepen. En ja hoort wat lijkt op Jaguar. En daarna Art die weer fanfaremensen doorstuurt. Maar heb toch niet de indruk dat dit bij elkaar hoort, te veel knip-en-plak. Nee ik blijf toch bij mijn mol Harmen die in deze opdracht het duidelijkst molt, wat Jenny en Guido doen zijn toch meer randzaken/vermeende hints.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2014, 10:45:22 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2014, 14:58:44 »
Is het trouwens zeker dat Guido met "groepsdier" kwam? (Art zei het namelijk wel zo mooi)

Ik herrinner mij een mol-seizoen (dacht met Anne-Marie) dat het heel onduidelijk was wie nou uiteindelijk het goede antwoord had geopperd en dat Anne-Marie uiteindelijk snel de eer op zich nam terwijl zij uiteindelijk helemaal niet de gene was die met het juiste antwoord was gekomen.

::vergroot::


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2014, 18:51:57 »
Ik herrinner mij een mol-seizoen (dacht met Anne-Marie) dat het heel onduidelijk was wie nou uiteindelijk het goede antwoord had geopperd en dat Anne-Marie uiteindelijk snel de eer op zich nam terwijl zij uiteindelijk helemaal niet de gene was die met het juiste antwoord was gekomen.

::vergroot::
Ze claimde de pijl die Hadewych raak schoot waarmee 2500 euro werd verdiend.  ::jaja::

Guido zat weer flink te mollen vandaag. Nepmolletje.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2014, 18:53:59 »
"nee joh, we maken er gewoon 1998 van"
Ik zie licht aan het einde van mijn tunnel  ;D
Tja, nepmol kan, maar dan hoef ik het me in ieder geval niet kwalijk te nemen als het toch Jenny of Davey is.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2014, 18:57:35 door molvankaas »
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #31 Gepost op: 7-04-2014, 10:14:50 »
we maken er gewoon
Ja zo'n momentje heeft hij vaker, zoals bij 'zeep' waar hij een collectebus van maakt, zo bruusk.

En toegegeven zit hij steeds verreweg in de beste molpositie. Ik vond het al zo gek dat Harmen aarzelend te laat als 3e zijn hand opstak. Guido was er weer als de kippen bij. En bij het jokerverdelen wachtte hij ook perfect tot het een-na-laatst. Nu weer op de toren nul keer een getal roepen door de porto want hij gaat toch een verkeerd getal intoetsen.

OK OK OK er spreekt heeeeeel veel tegen hem als mol. Maar ik vind Jenny een te makkelijke keuze dus ga weer terug naar Guido ;D ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #32 Gepost op: 7-04-2014, 18:39:27 »
Nu weer op de toren nul keer een getal roepen door de porto want hij gaat toch een verkeerd getal intoetsen.
Hij noemt juist wel de 1, 9, 8, 9.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #33 Gepost op: 7-04-2014, 20:06:02 »
Ja ik geloof het ook! Maar Davey roept op meerdere momenten. Ook die 50 (elders toegeschreven aan Harmen). Is dan wel weer extra geniepig op 1 afzonderlijk moment meteen 4 getallen achter elkaar te spuien 8) ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #34 Gepost op: 8-04-2014, 00:06:16 »
OK OK OK er spreekt heeeeeel veel tegen hem als mol.

Harmen zei dat Floor eruit is gegaan op Guido ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #35 Gepost op: 8-04-2014, 09:22:11 »
Dat zei ikzelf meteen toen Floor afviel ;D

Hebben we dan een AnneMarie seizoennetje? Ik heb indertijd Marit getweet hoe het toch kon dat zij afviel, hoe zij haar test had ingevuld. Zij zei toen letterlijk "VOL op AnneMarie". Er waren toen nog 6 a 7 kandidaten in het spel! Dus als dan een Frits enzo deels op AM inzet en deels geluk heeft dan krijgt Marit TOCH rood.

Niettemin heb ik Guido als poolmol maar ook als afvaller ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #36 Gepost op: 13-04-2014, 18:42:11 »
het kon eigenlijk al niet meer :(
maar toch stort er hier wel mijn tunneltje in.
Zelfs in deze uitzending nog een aanwijzing naar hem gespot :D

::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #37 Gepost op: 13-04-2014, 18:44:21 »
Cooler dan Art maar nooit de Mol geweest voor mij. Toffe kandidaat. ::zwaai:: 8)

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2014, 18:46:49 »
Jammer, hij was nog wel zo verdachy in de laatste aflevering  ::oink::
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Guido
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2014, 18:47:31 »
Verdachte kandidaat, maar vooral goede speler dus. Maar niet goed genoeg. Leuk dat ie meedeed! ::bravo::