Auteur Topic: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen  (gelezen 148499 keer)

Offline harmenfan

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2014, 21:02:14 »
Ik weet het gewoon zeker! Hij kijkt raar als er geld in de pot zit en hij stak inderdaad meteen zijn hand op, toen art vroeg wie een stuk zou willen lopen. ::vergroot::

Offline belg

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #21 Gepost op: 23-03-2014, 21:06:35 »
Verdacht natuurlijk met "kabeljauw" in aflevering 3, maar wil hij niet het goede antwoord "cement" doordrukken (...)? Het is lastig te zien en horen wat Harmen nou precies beargumenteert.

Het is inderdaad lastig om te horen; alle stemmen gelijken goed op elkaar. Gelukkig is er ondertiteling in kleur, waardoor je kan zien wie wat zegt (al is dit niet altijd correct).

Harmen wil het goede antwoord "cement" niet doordrukken. Het lijkt me dat hij voor het foute "beton" is, want als Roeland zegt dat beton niet kan, reageert Harmen met 'maar...'.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #22 Gepost op: 23-03-2014, 21:40:32 »
Het is inderdaad lastig om te horen; alle stemmen gelijken goed op elkaar. Gelukkig is er ondertiteling in kleur, waardoor je kan zien wie wat zegt (al is dit niet altijd correct).

Harmen wil het goede antwoord "cement" niet doordrukken. Het lijkt me dat hij voor het foute "beton" is, want als Roeland zegt dat beton niet kan, reageert Harmen met 'maar...'.


Ik heb het nu heel vaak herbekeken maar kan nog niet met zekerheid zeggen wie wat nou zegt. Maar ik denk dat Harmen het punt wil maken dat er nu grind gewonnen wordt om cement van te maken (goed is: er wordt nu grind gewonnen om beton van te maken) en toen mergel om cement van te maken. Hiermee wil Harmen dus het goede antwoord "cement" geven.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re:
« Reactie #23 Gepost op: 23-03-2014, 23:26:22 »
Volgens mij waren het Floor, Harmen en Davey die samenspanden met Roelands molboekje. Als zo'n groepje elkaar vertrouwt en iemand valt uit zo'n groepje af (Floor dus) dan zou de Mol best in dat groepje kunnen zitten... Of niet...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #24 Gepost op: 24-03-2014, 13:04:15 »
Ik ga even advocaat van de duivel spelen om uit mijn Harmentunnel te komen: in aflevering 2 had Harmen vuurrode schoenen aan, net zoals Floor, en die vormden het eerste paar bij de fietsopdracht. Dat is voor een mol toch helemaal niet slim, rood springt enorm in het oog, zeker tussen al dat groen?  ???

Offline harmenfan

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #25 Gepost op: 24-03-2014, 13:06:16 »
Maar misschien waren dat niet zijn schoenen! Ze kunnen ook gestyled zijn!

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #26 Gepost op: 24-03-2014, 13:09:38 »
Zelfs al heeft het productieteam hem gestyled, dan is het nog geen slimme zet, gezien zij de mol subtiel willen helpen  :-\\

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #27 Gepost op: 24-03-2014, 13:10:29 »
Ik ga even advocaat van de duivel spelen om uit mijn Harmentunnel te komen: in aflevering 2 had Harmen vuurrode schoenen aan, net zoals Floor, en die vormden het eerste paar bij de fietsopdracht. Dat is voor een mol toch helemaal niet slim, rood springt enorm in het oog, zeker tussen al dat groen?  ???

Maar dan is het nog dommer van Harmen dat hij zelf zijn schoenen niet zag...

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #28 Gepost op: 24-03-2014, 14:26:08 »
Maar dan is het nog dommer van Harmen dat hij zelf zijn schoenen niet zag...
Klopt, maar de kans dat ze bij de rest opvallen is groot. Als Harmen de mol is, lijkt het me een onnodig risico, zeker omdat het opvalt als hij ze ook nog eens zelf niet ziet.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #29 Gepost op: 24-03-2014, 14:41:06 »
Wanneer Jan vraagt aan Harmen: heb jij jokers? Zegt die Ja, ik heb jokers (hij had er maar één)

Zou een mol dat doen? Die zou toch willen dat er 3 jokers gekozen worden zodat er 30 euro uit de pot gaat.
Harmen zou als hij de mol is een risico nemen, want als Jan hem kiest, heeft die maar 1 joker en maar 10 euro eruit.
klaar voor de strijd

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #30 Gepost op: 24-03-2014, 15:09:23 »
Wanneer Jan vraagt aan Harmen: heb jij jokers? Zegt die Ja, ik heb jokers (hij had er maar één)

Zou een mol dat doen? Die zou toch willen dat er 3 jokers gekozen worden zodat er 30 euro uit de pot gaat.
Harmen zou als hij de mol is een risico nemen, want als Jan hem kiest, heeft die maar 1 joker en maar 10 euro eruit.
Ik kruip weer even mijn Harmentunnel in hier  :P

Harmen loog overduidelijk. "Ik? J-ja-ja, ik heb jokers." Ik heb die jongen daarvoor en daarna nooit horen stotteren. Jan vertrouwde hem natuurlijk niet en koos voor Roeland.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #31 Gepost op: 24-03-2014, 16:46:24 »
Tja maar hij gaat wel uit om jokers te stelen...

Toch denk ik dat hij of de Jenningmeester het is, de 'oude lui' zeg maar..ik trap niet meer in Naomi-achtige typetjes ::rofl:: ::pinokkio::

Dan zal Jan wel ver komen want die zit op Harmen (en Jitske).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #32 Gepost op: 26-03-2014, 22:57:40 »
Ik kruip weer even mijn Harmentunnel in hier  :P

Harmen loog overduidelijk. "Ik? J-ja-ja, ik heb jokers." Ik heb die jongen daarvoor en daarna nooit horen stotteren. Jan vertrouwde hem natuurlijk niet en koos voor Roeland.

Dat is wel zo. Maar hij blijft wel in een slechte positie in dat spel. Want dan kon Jan nog kiezen tussen 0 of 3.
Als hij de mol is, heeft hij hier volgens mij een slechte positie.
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #33 Gepost op: 31-03-2014, 10:11:09 »
denk ik dat hij of de Jenningmeester het is, de 'oude lui' zeg maar..ik trap niet meer in Naomi-achtige typetjes ::rofl:: ::pinokkio::

Dan zal Jan wel ver komen want die zit op Harmen
Wat is het lastig, ik vind Harmen nu op punten winnen maar ja, als Jan gespreid heeft over hem...

Heb net nog even de vorige aflevering nagekeken waar hij eerst 1902 zegt (1992 was het goede antwoord dat Davey daarvoor al meteen gaf), en bij zijn eigen antwoord kwam weer meteen een goed antwoord, zalm, maar ging hij weer bruusk ertegenin want de mol moet in elk geval zijn eigen vraag fout hebben. En bij de vraag beton of cement roept hij beton waar Roeland dan heel geirriteerd op reageert van "er was toen nog helemaal geen beton".

Jenny doet alles keurig (zij het stilletjes) als je het goed nakijkt. Haar eigen antwoord wordt nog half verkeerd ingefluisterd door Harmen wat ze dan half vertwijfeld uitspreekt, alsof het niet helemaal klopt (wat ook zo is). Harmen was met zijn kabeljauw echt 100% overtuigd. Dus dat waren dan 4 mollenstreekjes van Harmen ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #34 Gepost op: 31-03-2014, 21:27:31 »
Weten we heel zeker dat Guido het woord eerst riep? Het klonk voor mij alsof Davey het eerst zei..
En Art leek er ook aan te twijfelen..

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2014, 22:51:38 »
Weten we heel zeker dat Guido het woord eerst riep? Het klonk voor mij alsof Davey het eerst zei..
En Art leek er ook aan te twijfelen..

Iemand riep al 'groeps...' voordat Guido 'm inkopte met 'groepsdier'. Er is dus sprake van een assist, maar ik kan niet precies ontdekken van wie.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #36 Gepost op: 31-03-2014, 22:52:58 »
ow fijn kan ik terug in mijn tunneltje :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #37 Gepost op: 31-03-2014, 23:12:12 »
Iemand riep al 'groeps...' voordat Guido 'm inkopte met 'groepsdier'. Er is dus sprake van een assist, maar ik kan niet precies ontdekken van wie.

Dat idee had ik dus ook. Overigens sorry dat dit bericht op 1 of andere manier in t verkeerde topic terecht is gekomen.
Maar ik kreeg idd de indruk dat Guido meer met de eer streek dan echt de oplossing te geven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2014, 10:38:43 »
verkeerde topic
Ja ik heb er in het Guidotopic over gepost, ik denk niet dat Guido onterecht met de eer strijkt. Je ziet duidelijk in de ritmiek van Guido dat hij ook "groeps..." zegt.

Maar Harmen... die riep "het is iets met goed... toch wel!" Goed fout, en wat doet hij dan daadwerkelijk zelf goed? Hij brengt het Edelhert aan... de makkelijkste van het stel natuurlijk... ::) ::) ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [JUNIOR KANDIDAAT] Harmen
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2014, 12:48:01 »
Ik vond dat Harmen wel heel erg passief was tijdens deze opdracht. Tijdens het raden van het woord stond hij een beetje op een afstandje en zei niet veel. Als hij de mol zou zijn, zou je toch eerder denken dat hij wel zou meedenken met het woord en mensen op andere gedachten probeert te brengen?