Auteur Topic: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid  (gelezen 80132 keer)

Offline robinsonmol98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Het leven is een spel, hoe speel jij?
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #20 Gepost op: 21-04-2014, 20:26:06 »
Of zou, net als bij WIDM jr. 2008 de reünie-uitzending online te bekijken zijn?
Weet iemand waar je deze nog kan terugkijken? ik kon niks vinden  :(

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #21 Gepost op: 21-04-2014, 21:53:13 »
Weet iemand waar je deze nog kan terugkijken? ik kon niks vinden  :(
Zoek eens in het Avro-media-archief, ergens op de avrosite. Als je zoekt op WIDM Jr aflevering 7 of zoiets moet 't te vinden zijn.
...óf niet!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #22 Gepost op: 21-04-2014, 22:09:13 »
Ik dacht dat iemand ergens een link naar de site van dat seizoen had gezet,maar kan m niet meer terug vinden. ???

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2014, 00:14:21 »
Weet iemand waar je deze nog kan terugkijken? ik kon niks vinden  :(

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1122069

Op Uitzending Gemist heet de oude reeks "Wie is de Mol jr.?" terwijl de reeks van dit jaar "Wie is de Mol? Junior" heet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #24 Gepost op: 22-04-2014, 10:06:13 »
De backstagefoto van Instagram:


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #25 Gepost op: 22-04-2014, 11:05:13 »
Ik vond dit weer een superleuke aflevering! Deze serie vind ik veel leuker dan wat ik had verwacht (waar de eerste serie erg kinderlijk was, vind ik deze lekker volwassen zonder dat het totaal niet meer bij de leeftijd van de deelnemers past).

De eerste opdracht, wat zien we:
- Roeland weet waar het geld ligt, maar zegt hierover niets tegen Jitske (hij noemt alleen de joker op 3 en het vraagteken op 1)
- Jitske vond het te eng, pakt het vraagteken en klimt niet verder langs de andere platforms (ze zegt tegen Jenny dat ze naar 3 en 4 moet gaan zonder dat ze weet wat op 4 te vinden is)
- Jenny pakt geld en doet een weinig overtuigende poging Davey ook naar platform 4 te halen (ze zegt eerlijk dat hij ook nog jokers kan vinden, waarom liegt ze niet over het geldbedrag door daar bijvoorbeeld 200 euro van te maken? Dan zou ze hem waarschijnlijk wel overtuigen).

Roeland molt door te verzwijgen dat er geld te verdienen is, Jenny molt door ongelofelijk weinig moeite te doen om Davey naar het vierde platform te loodsen en Davey molt door puur voor zichzelf te kiezen, wetende dat er geld op het spel staat. Het verliezen van de joker vind ik geen molactie: de kandidaten hebben het niet gezien en geloofden Roeland niet eens.

Bij de tweede opdracht wordt geld verdiend als Jitske de verkeerde persoon aanwijst als leugenaar:
- Jenny wil graag liegen omdat ze denkt dat ze dat heel goed kan (opvallend want zij wordt de hele tijd als betrouwbaarste gezien, maar zou de mol zichzelf zo in de schijnwerpers durven zetten?), ze kiest ervoor om met Roeland mee te gaan ipv zelf een verhaal te verzinnen over een ander dier
- Davey onthoudt niets (neushoorns die op z'n kop door de lucht vliegen vergeten is best knap!) en presenteert zich duidelijk als leugenaar (hij saboteert hiermee eigenlijk de hele opdracht doordat hij gewoon niet meedoet)
- Roeland onthoudt en vertelt van alles en zal daardoor niet snel als leugenaar worden aangemerkt (wat als mol juist heel goed is, want hij wil juist dat Jitske goed kiest)

Zowel in de eerste als in de tweede opdracht vind ik Roeland enorm verdacht en dat terwijl ik hem eigenlijk helemaal niet verdenk (ik zit nog steeds op Davey). Misschien moet ik me toch maar wat meer op Roeland gaan richten?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #26 Gepost op: 22-04-2014, 12:14:55 »
Jenny wil graag liegen omdat ze denkt dat ze dat heel goed kan
::pinokkio:: Zo ging het toch helemaal niet? Ze werd zo ongeveer gebombardeerd in die rol dus kon weinig anders. Ik weet niet hoe ze dit beter had kunnen doen zonder in de gaten te lopen. Weliswaar kon ze in eerdere weken brutaler optreden omdat niemand haar verdacht maar op dit moment zat Roeland blijkbaar al op haar en met de finale in zicht zou ik ook niet brutaal opereren want dan heb je alsnog in de finale dat iedereen op je zit, is toch een stuk minder mol-allure en een deceptie als je het juist steeds zo goed deed ::regenboog::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2014, 22:47:12 »
Oh ja, de enige manier om de 100 niet te verdienen, was dat iemand niet omhoog zou durven klimmen. Die kans heeft Jenny verspeeld.
...óf niet!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #28 Gepost op: 27-04-2014, 14:51:03 »
Roeland stak anders heel enthousiast het eerst zijn hand op bij het begin van de opdracht, zodat hij als eerste iemand kon uitkiezen om te klimmen. Hij koos zonder nadenken voor Jitske. En wat bleek, Jitske was helemaal niet zo happig om helemaal naar boven te klimmen. Je zag het ook aan haar dat ze beetje zenuwachtig toen de opdracht begon. Misschien heeft de Mol hier handig op ingepikt?

Alleszins lijkt het me toch een geslaagd plan voor de Mol in het geval van Roeland als Mol. Zorgen dat de eerste twee personen al zeker niet voor de 100 gaan en zo ook al het risico beperken op nog meer geld in de pot. Bovendien leidt hij Jitske ook nog eens naar het eerste kistje. :) Stel Jenny is het, dan is het eigenlijk wel jammer dat ze hier zelf als derde het geld pakt. Er blijft toch altijd een risico bestaan dat Davey toch helemaal naar boven klimt en voor extra geld zorgt. Die jongen is té onvoorspelbaar. ;D

Oh ja, ik vond het zeer jammer dat Jitske moest gaan. Had haar altijd ingeschat al finalist. Maar de Mol heeft haar vrijstelling genadeloos weer afgepakt. Heel spijtig voor haar, maar ze heeft het wel superver gebracht! Goed gedaan Jitske! ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 7 - halve waarheid
« Reactie #29 Gepost op: 27-04-2014, 16:46:59 »
een geslaagd plan voor de Mol
Tja ik vind toch van niet. Ik vind de molpositie hier die van iemand die later komt. De nummer 2 gaat echt niet achter het geld aan. Die weet dat er lekkerders ligt... ::zwaai::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)