Auteur Topic: Beursbar: Het beursplein  (gelezen 44253 keer)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2007, 21:39:58 »
Gelukkig had ik maar 2 molaandelen in Liesbeth gestoken.
Ik heb al gezien dat ik nu minstens 5 plaatsen omhoogschiet doordat anderen geld verliezen door hun Liesbeth aandelen.

Jammer dat nu net Liesbeth was afgevallen terwijl ik die laatste 2 aandelen niet kon dumpen. Ik was voorbereidt op het afvallen van Alex of Menno.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2007, 22:23:44 »
Zit je dan met 13 Liesbeth Mol aandelen  ::niet-ok:: :-\\
Molloot sinds seizoen 4

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2007, 01:06:01 »
Zit je dan met 13 Liesbeth Mol aandelen
Ik heb 45 aandelen Liesbeth Mol en sta daarom nu laatste ::zwaai:: Maar het blijft een leuk spel! ::tandpastasmiley::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2007, 01:54:50 »
Hoi ik heb er wel een vraagje over, ik zie dat Liesbeth Kandidaat gekracht is terwijl laatst verhandeld voor:
155 dukaten plus nu weten we zeker dat ze kandidaat was dus zou juist moeten stijgen?!

Ik had het eerst verkeerd begrepen, ik dacht dat we alleen de winnaar en verliezer moesten zoeken maar toen ik het beter las zag ik dat de 9 kandidaten dukaten opleveren dus ik vanuit 0 weer aandelen terugkopen, laatst Liesbeth Kandidaat à 221, ik dacht ook gezien Sander dat kan in ieder geval nooit lager. Maar hij staat nu nog maar 95? Ik weet nu even niet hoe ik moet handelen omdat ik de berekenwijze niet snap?

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2007, 07:50:48 »
En toen steeg ik plots van de 64ste plek naar de 35ste/  ::trots::
Ben ik even blij dat ik al mijn Liesbeth Mol aandelen heb kunnen verkopen.
Word nu verschuiven van Alex Mol aandelen naar Paul Mol aandelen. Verder hou ik vast aan Nadja Mol & Renate Mol, maar die staat op een laag pitje. Dus dan maar de kandidatenaandelen opschroeven. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #25 Gepost op: 12-01-2007, 17:58:25 »
Hoera! 31e, ben toch wel gestegen :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2007, 22:36:42 »
Hoi ik heb er wel een vraagje over, ik zie dat Liesbeth Kandidaat gekracht is terwijl laatst verhandeld voor:
155 dukaten plus nu weten we zeker dat ze kandidaat was dus zou juist moeten stijgen?!

Nee, de kandidaatwaarde van afvallers blijft staan op de laatste waarde voordat de beurs sluit (donderdagavond, 20:00). Op dat moment was het hoogste bod op dit aandeel 80 en iemand vroeg er 110 voor. Dus de waarde is 95.

Maar er zijn wel rare dingen gebeurd. Het aandeel stond op 130 (80 - 180). Giorgio had maar 1 aandeel Liesbeth Kandidaat en hij heeft om 19:59:59(!) aangeboden dit aandeel te verkopen voor 110. Daardoor werd het aandeel onmiddellijk 35 punt minder waard en iedereen met aandelen Liesbeth Kandidaat is er toen flink op achteruit gegaan. Slimme zet

Vorige week is het omgekeerde gebeurd met de aandelen Paul Mol en Paul Kandidaat. Toen de beurs sloot stonden die plotseling op 400. Het is dus goed om op te letten op donderdagavonden rond 20:00.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2007, 22:38:47 door Erik TKS »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2007, 00:22:43 »
Hoi Erik, dat vind ik inderdaad een heel slimme zet van Giorgio maar voor de Molbeurs op zich iets om te verbeteren. Toch iets gevonden dus want ik vind hem verder hartstikke leuk en goed in elkaar zitten  ::bravo::.

Voor mij is de handel zeer van belang maar toch ook de ontwikkeling in het spel; wie is de mol als belangrijkste, daarna ook wel leuk te voorspellen wie er van de kandidaten in de finale komen. Ten slotte als minste wie er elke week afvalt.

Ik blijf het dan gek vinden dat door koersmanipulatie een goede voorspelling zo slecht uitpakt, aan Sander heb je een goede duit maar een kandidaat die later afvalt brengt haast niets meer op.

Misschien kun je de kandidaatwaarde van afvallers vaststellen in 2008; de 1e wordt automatisch 100 bijv., de volgende 110 enz. Dan valt er daar ook strategisch op te handelen. Nu moet je maar hopen en bidden dat de koers het houdt  ::).

Ik vind het ook rare dingen die op het laatste moment, op donderdagavonden rond 20:00 gebeuren. Dat is nu net een tijd dat ik jeugdleider ben en er zullen er meer zijn die dan niet ingelogd zijn. Het lijkt mij dus het beste als het volgend jaar net iets anders in elkaar steekt:

Meer waardering voor de mol ::tandpastasmiley::, daarna ook wie er van de kandidaten in de finale komen. Dat kan met een superbonus door de kandidaatwaarde van afvallers vast te stellen; bijv. 1e afvaller 100, langzaam oplopend tot verliezer 400 en winnaar 500. Ik zeg zomaar wat waardes, we kunnen even zien wat de dukaten aanwijzen over een paar weken.  ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2007, 01:18:44 »
Ik vind het ook rare dingen die op het laatste moment, op donderdagavonden rond 20:00 gebeuren.

Het hoort bij het spel. Als er voldoende spelers vooraf bieden op aandelen en als er geen groot gat zit tussen biedprijs en verkoopsprijs dan kan je dit soort grappen niet uithalen. Ik verkoop altijd alle aandelen van mensen waarvan ik denk dat ze gaan uitvallen (ook de Kandidaatsaandelen) zodat ik geen last heb van plotselinge koersdalingen. In het ideale geval eindig je het spel met maar drie types aandelen: Mol Mol, Winnaar Kandidaat en Verliezend Finalist Kandidaat.


Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2007, 11:31:18 »
Ik begin het nu een beetje te snappen :D

Maar wanneer geeft hij aan wie je verdenkt, want bij sommige zie ik bij de tussenstand 'verdenkt ...' staan?

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2007, 12:15:25 »
Wat! Ga ik even slapen duik ik plotseling van 12 naar 33?
Waarom zijn die aandelen Eva en Inge Mol zo gedaald? Die gaan er toch niet uit?
Ik ga zo hard lachen volgende week als een van die andere aandelen waardeloos wordt.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2007, 14:00:54 »
Maar wanneer geeft hij aan wie je verdenkt, want bij sommige zie ik bij de tussenstand 'verdenkt ...' staan?

Zodra je van iemand meer dan 10 Molaandelen hebt verzameld.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2007, 14:06:40 »
Heerlijk spelletje, dat molbeurs.

Zeer tevreden met mijn juiste gok op Liesbeth, het is toch leuk als je plannetje lukt  >:D
Eindelijk...

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2007, 14:07:20 »
Zo, alles is in elkaar gepleurd :P wtf
Molloot sinds seizoen 4

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2007, 15:04:10 »
Alle mol aandelen zijn gekelderd  ::rofl:: Beurs krach!  ::oink:: :P

Vind je het logisch dat ik ook weer eens flink ben gedaald qua plaats. Gisteren nog 36ste, werd 41ste en nu zit ik alweer in de 60 lol. Maarja, heb dan ook niet voor niets 32 Nadja Mol aandelen. ::love:: Dan krijg je het ook...  ::zwaai::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2007, 21:16:28 »
Na de aflevering 2 steef ik van plaats 42 naar plaats 11 à 12.  8)
Inmiddels ben ik weer teruggevallen naar plaats 21...  :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2007, 22:59:42 »
Woah, geen wonder dat ik zo laag sta. Die aandelen Paul Mol zijn enorm gekelderd.
Ik denk dat ik ze maar hou en hoop dat hij er niet uitgaat. 30 dukaten voor een aandeel is toch al bijna weggeven.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2007, 16:14:05 »
De markt trekt wel weer wat aan. De eerste paar dagen na aflevering 2 werd er bijna niets verhandeld.
Wat een geweldig spel!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2007, 21:04:48 »
Stond ik vorige week nog 75ste, valt mijn computer een week uit, en kom ik terug op plaats 35  ::tandpastasmiley::

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #39 Gepost op: 18-01-2007, 13:51:17 »
De lichtkrant doet het niet meer? Waar moet ik nu de beursberichten volgen??  ;)