Auteur Topic: Beursbar: Het beursplein  (gelezen 44249 keer)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #40 Gepost op: 20-01-2007, 15:42:38 »
yeeaaah ik sta ff 10e  :D ;D
Molloot sinds seizoen 4

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #41 Gepost op: 20-01-2007, 16:15:55 »
Zodra je van iemand meer dan 10 Molaandelen hebt verzameld.
Klopt niet helemaal,

ik heb 23x Paul, 13x Inge, 13x Liesbeth en 10x Menno Mol en dr staat alleen Paul bij 'verdenkt'
Molloot sinds seizoen 4

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #42 Gepost op: 20-01-2007, 20:55:23 »
ik heb 23x Paul, 13x Inge, 13x Liesbeth en 10x Menno Mol en dr staat alleen Paul bij 'verdenkt'

Inderdaad, als je van meerdere kandidaten 10 of meer Molaandelen hebt dan wordt alleen de kandidaat waarvan je de meeste Molaandelen hebt, vermeld. Afgevallen kandidaten tellen daarbij niet mee.
Is dat wel verstandig, van verschillende mensen Molaandelen verzamelen? Er is toch maar 1 Mol? ???

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #43 Gepost op: 20-01-2007, 22:33:10 »
Inderdaad, als je van meerdere kandidaten 10 of meer Molaandelen hebt dan wordt alleen de kandidaat waarvan je de meeste Molaandelen hebt, vermeld. Afgevallen kandidaten tellen daarbij niet mee.
Is dat wel verstandig, van verschillende mensen Molaandelen verzamelen? Er is toch maar 1 Mol? ???
Ja maar ik heb meerdere molverdachtes ;) En Inge verpats ik als de koers wat hoger ligt.
Molloot sinds seizoen 4

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #44 Gepost op: 20-01-2007, 22:44:57 »
Ben bang dat ze alleen maar verder wegzakt want ze krijgt rood bij de executie, ze is nl. de enige die Dick volledig heeft weggestreept als mol, Alex heeft juist de meeste vragen goed. ::oink:: Dumpen dus nu het nog kan...


Greetz, Lo

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2007, 01:30:40 »
Dat is ervan uitgaande dat Dick de mol is, wat ik toch niet zo waarschijnlijk acht als minstens 3 andere verdachten.

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2007, 10:58:55 »
Ik hoop dat er meer zo denken, kom ik mooi aan mijn Dickmolletjes  ::rofl::
Greetz, Lo

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2007, 21:05:50 »
Hoop ik ook. Als hij dan uitvalt duikel jij zo uit de top 20 - waarschijnlijk uit de top 40.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2007, 21:17:41 »
Verkoop nog maar wat Alexjes voor 500 ^^, van 40ste naar 8ste ^^

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2007, 21:19:35 »
Hoop ik ook. Als hij dan uitvalt duikel jij zo uit de top 20 - waarschijnlijk uit de top 40.

Idem voor mij, al valt er weinig verder te duikelen met een positie van 86  :P

En dat geld bij mij dan natuurlijk als Nadja uitvalt. ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2007, 21:23:48 »
Trouwens, kan je niet vals spelen door de prijs bewust te verhogen?
Dat bijvoorbeeld persoon X, 5 keer Alex verkoopt voor 500 aan persoon Y, die ze dan daarna voor 600 terugverkoopt, ...

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2007, 21:57:59 »
Dat is volgens mij precies de reden waarom er al een aantal accounts zijn verwijderd  :-X
Greetz, Lo

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2007, 22:07:12 »
Trouwens, kan je niet vals spelen door de prijs bewust te verhogen?
Dat bijvoorbeeld persoon X, 5 keer Alex verkoopt voor 500 aan persoon Y, die ze dan daarna voor 600 terugverkoopt, ...

Dat kan maar ik denk niet dat ik dat goed vind. Ik ben van plan om het eind van het spel de transacties van de vijf prijswinnaars te controleren. Als ik dit soort transacties tegenkom dan wordt die persoon alsnog gediskwalificeerd. En Lo heeft gelijk: er zijn inderdaad al diverse accounts geblokkeerd vanwege verdachte transacties.

Vanavond heb ik de prijs van Alex Mol laten stijgen tot 300 door alles op te kopen en een aandeel aan te bieden voor 500. Een andere speler wilde de prijs laten dalen. Dat kon door het aandeel goedkoper aan te bieden maar hij had geen aandelen Alex Mol. Daarom heeft hij het enige aangeboden aandeel gekocht en dat was mijn aandeel van 500! Daarna heeft hij het te koop aangeboden voor 200 zodat de prijs ging zakken. Dat had geen enkele zin want ik wilde dat aandeel natuurlijk graag terugkopen voor 200: hoog verkopen en laag kopen met 300 winst voor mij. Dat aanbod heeft hij toen teruggetrokken.

Ik denk dat Alex Mol nog wel even hoog blijft staan. Er worden er namelijk veel meer gezocht (32) dan aangeboden (4). Ik ben benieuwd hoe de markt de komende dagen reageert.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2007, 19:17:28 »
Nog meer stijgen hoop ik ^^

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #54 Gepost op: 23-01-2007, 00:17:58 »
Ik denk dat Alex Mol nog wel even hoog blijft staan. Er worden er namelijk veel meer gezocht (32) dan aangeboden (4). Ik ben benieuwd hoe de markt de komende dagen reageert.
Alex mol zakt zodra hij eruit vliegt. Paul gaat er alleen eerst uit.

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #55 Gepost op: 23-01-2007, 10:13:31 »
Nee joh die blijft er nog heeeeel lang in, ik schat eerst Inge, dan Menno. En Alex... winnaar ::pinokkio::
Greetz, Lo

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2007, 09:48:28 »
Wat mij een beetje dwars zit nu op het moment is het volgende:

Het doel van de molbeurs is toch om uiteindelijk de juiste molaandelen in handen te hebben en van alle andere kandidaten dus automatisch kandidaataandelen? Hoe is het dan mogelijk dat je met spreiden een erg hoge notering kan krijgen? Omdat je zo meer punten hebt. Maar het is wel in strijd met het doel van de molbeurs. Namelijk van slechts de mol, de molaandelen hebben en van de rest de kandidaataandelen.

We kunnen op dit moment nog bij lange na niet zo goed vaststellen wie nu de mol is. Zoals vorig jaar voor velen wel het geval was met Milouska en bij mij met Yvon. Maar degene die zich houden aan het doel van de molbeurs, ofwel, van 1 kandidaat de molaandelen hebben en van de overige 9 de kandidaat aandelen,  staan veelal niet hoog genoteerd. Giorgio bijvoorbeeld heeft Renate en Inge als mol. Ourania Alex en Nadja. MGM Eva, Nadja en Inge. Ga je kijken echter naar mensen die enkel van 1 kandidaat molaandelen hebben...

Lo is bij die mensen dus het hoogst genoteerd. Achtste. Maargoed... wat ik dus alleen maar wil zeggen is dat namate we richting de finale komen, we ons ook meer moeten toespitsen op 1 iemand als mol. Is toch oneerlijk als de vijf hoogst genoteerde mensen straks van alles wat hebben terwijl uiteindelijk Dick (ik noem maar iemand) toch als enige de mol is?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2007, 15:45:00 »
Molaandelen van gewone kandidaten zijn niets waard op het eind. Dus heb ik mij toegespitst op de aandelen van de kandidaten waarvan ik denk dat ze de mol nog kunnen zijn. Kandidaataandelen van de finalisten worden uiteindelijk het meeste waard.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2007, 15:46:12 »
Lo stond trouwens heel lang bovenaan. Veel laaggenoteerden hadden Menno als mol, wat toch meespeelt in de telling. Lo stijgt nog. Hij is nu alweer 5e.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2007, 15:51:10 door MacGyverMagic »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beursbar: Het beursplein
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2007, 15:52:54 »
Het doel van de molbeurs is toch om uiteindelijk de juiste molaandelen in handen te hebben en van alle andere kandidaten dus automatisch kandidaataandelen?

Nee, het doel is om zo veel mogelijk punten te halen. Of je aan het eind Molaandelen hebt van verschillende personen of alleen maar Kandidaatsaandelen, maakt niet uit. Het spel kan zelfs worden gewonnen door iemand die op het eind geen enkel aandeel heeft, alleen maar geld.

Citaat
Giorgio bijvoorbeeld heeft Renate en Inge als mol. Ourania Alex en Nadja. MGM Eva, Nadja en Inge.

En die gaan allemaal flink verliezen als 1 van die Molkandidaten uitvalt. Ik vind dit geen slimme strategie. De eindstand telt, niet de tussenstand.

En alle Molaandelen van 1 kandidaat opkopen is ook niet nodig. Er is geen winnaar bij dit spel. De nummer 1 tot en met 5 krijgen exact dezelfde prijs.