Auteur Topic: Molbeurs 2008 is gestart  (gelezen 19321 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Molbeurs 2008 is gestart
« Gepost op: 30-12-2007, 22:00:17 »
Zojuist heb ik de nieuwe site van Molbeurs.nl actief gemaakt. De Molbeurs is een spel waarin je kan handelen in aandelen van de deelnemers van het programma Wie is de Mol?.

Er zijn dit jaar een aantal wijzingen in vergelijking met de editie van 2007:

  • Je koopt geen aandelen meer van andere spelers maar van de Bank. Hierdoor zijn er altijd aandelen beschikbaar voor spelers met geld.
  • De waardes van de Kandidaataandelen en de Molaandelen zijn gekoppeld. Als een Molaandeel stijgt in prijs dan daalt het corresponderende Kandidaataandeel. Zo hebben spelers meer mogelijkheden om de aandelenprijzen te beinvloeden.
  • Kandidaataandelen van afgevallen kandidaten kunnen worden verkocht aan de Bank. Zo krijgen spelers meer geld om andere aandelen te kopen

Veel plezier met het spel!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #1 Gepost op: 31-12-2007, 01:04:00 »
Ik ben er weer bij. :D

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #2 Gepost op: 31-12-2007, 13:18:06 »
Als ik het goed begrijp kunnen aandelen nu nog maar maximaal 100 waard zijn? Tenzij het corresponderende aandeel in de min gaat?

EDIT: Kun je trouwens geen aandelen van andere spelers meer kopen?
« Laatst bewerkt op: 31-12-2007, 13:20:13 door kolko »

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #3 Gepost op: 31-12-2007, 20:32:46 »
waarom is er niets meer gebeurd sinds 17.05  ::oink:: ::dom::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #4 Gepost op: 1-01-2008, 13:30:16 »
Misschien dat ik dit jaar ook een gokje waag :)
2024: wie is de Mol?

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #5 Gepost op: 1-01-2008, 19:55:30 »
Uiteraard ga ik mijn titel verdedigen
Eindelijk...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2008, 17:56:00 »
Die titel wordt van mij Giorgio >:D
2024: wie is de Mol?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #7 Gepost op: 2-01-2008, 19:41:13 »
Ik snap niks van dit spel en doe dus niet mee. Maar ik wens jullie allemaal heel veel succes ::ok::!
The sun came up and reality set in.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2008, 21:10:26 »
Die titel wordt van mij Giorgio >:D
Mooi niet. Dit keer win ik!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2008, 21:38:17 »
Ik ga de een-na-laatste plaats prolongeren  ::vergroot::

Heb er weer zin in  :D Snel maar weer even gaan kijken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2008, 13:40:23 »
Mooi niet. Dit keer win ik!

De tijd zal het uitwijzen ;)
2024: wie is de Mol?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2008, 19:31:12 »
Mooi niet. Dit keer win ik!

Dan wordt ik wel 5e. :)

Dat is toch voldoende. :D

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #12 Gepost op: 3-01-2008, 22:06:57 »
wahahaha ik sta 3e 8)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #13 Gepost op: 3-01-2008, 22:29:37 »
wahahaha ik sta 3e 8)
Errug verdacht

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #14 Gepost op: 4-01-2008, 00:05:16 »
Nicolette-Kandidaat was toch het hoogste aandeel om voor de eerste uitzending? Als dat zo was, dan hebben we samen dus de juiste afvaller bepaald.

Ik sta 12de nu, en slechts twee plaatsen gedaald tijdens de uitzending. Maar met 60 deelnemers zijn altijd wel een paar mensen met veel Nicolette-kandidaat die dan over je heen gaan.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #15 Gepost op: 4-01-2008, 09:05:41 »
Errug verdacht

 ::rofl::

Ik heb gewoon goed de tips van Erik opgevolgd 8) en die 2 boven mij zelfs nog beter ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #16 Gepost op: 4-01-2008, 15:21:44 »
Ik heb gewoon goed de tips van Erik opgevolgd 8) en die 2 boven mij zelfs nog beter ::ok::

 ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #17 Gepost op: 5-01-2008, 22:05:16 »
Als ik het goed begrijp kunnen aandelen nu nog maar maximaal 100 waard zijn? Tenzij het corresponderende aandeel in de min gaat? Kun je trouwens geen aandelen van andere spelers meer kopen?

De prijs van een aandeel is dit jaar maximaal 100 dukaten en minimaal 0 dukaten. Een prijs onder nul kan niet. En nee, je kan geen aandelen meer kopen van andere spelers.

Nicolette-Kandidaat was toch het hoogste aandeel om voor de eerste uitzending? Als dat zo was, dan hebben we samen dus de juiste afvaller bepaald.

Klopt, Nicolette stond bovenaan toen de beurs sloot. Maar dit komt doordat er twee spelers (SlowAlfie en Gillom) vlak voor de sluiting bij elkaar 230 aandelen kochten. Daardoor schoot de prijs van het aandeel omhoog. Het kan zijn dat dit om voorkennis ging. Als die twee vlak voor de tweede uitzending beginnen met het opkopen van een ander kandidaatsaandeel dan kan het handig zijn om hun voorbeeld te volgen ;)

De prijzen van de Molaandelen lijken nu in een vrije val te zitten. Dit komt doordat de software de aandeelprijzen beetje bij beetje aanpast aan de aantallen verkochte aandelen (er zat een flinke rem op). Dit proces stopt als het goed is op woensdag 9 januari om 18:00. Daarna worden de gemiddelde prijzen stabieler. Mijn advies is om nu niet te veel Molaandelen te kopen omdat die nog wel even blijven zakken.

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #18 Gepost op: 5-01-2008, 22:33:07 »
De prijzen van de Molaandelen lijken nu in een vrije val te zitten. Dit komt doordat de software de aandeelprijzen beetje bij beetje aanpast aan de aantallen verkochte aandelen (er zat een flinke rem op). Dit proces stopt als het goed is op woensdag 9 januari om 18:00. Daarna worden de gemiddelde prijzen stabieler. Mijn advies is om nu niet te veel Molaandelen te kopen omdat die nog wel even blijven zakken.

Van de negen kandidaat-aandelen leveren er 8 100 dukaten op en 1 niets. Op dit moment is de verwachtingswaarde van een willekeurig kandidaat-aandeel dus (8*100+1*0)/9= 88,89. Zolang de aankoopsprijs daaronder ligt, lonen K-aandelen.

De verwachtingswaarde van een M-aandeel is nu (1*100+8*0)=11,11. De M-aandelen zijn dus nog veel te duur.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molbeurs 2008 is gestart
« Reactie #19 Gepost op: 5-01-2008, 22:39:30 »
Klopt en dus zijn de kandidaat aandelen booming bussiness  ::vergroot::  :D

Maargoed, baal er wel van.

Eerst 150 kandidaat aandelen van Patrick voor 54,98 per stuk. Waarde per stuk nu: 59,70 :D 4,72 dukaten per aandeel winst. Maarja, die overige 55 die ik vervolgens kocht zijn minder winstvol. Die leveren maar enkele dukaten winst en bij lange na niet zoveel als mijn eerste, grote investering van 150 stuks. Bovendien blokkeren die nu mijn cashmoment van die 150 aandelen  ::rofl:: >:( ::oink:: Leuk addertje onder het gras enzo  ::dom::

Enfin, ik was de laatste van 3 deelnemers die mijn 10 Nicolette kandidaat aandelen verkocht  ::rofl::  ::) Nu toch maar gedaan, moet echt even wennen met vorig jaar :)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2008, 22:53:10 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan