Auteur Topic: Fraudeurs  (gelezen 12020 keer)

Offline Tijnster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Fraudeurs
« Gepost op: 11-01-2009, 19:30:46 »
Henkie en Simone zijn volgens mij frauders, Erik!
Kijk maar in hun historie.

Offline The Waver

  • Forumlid
Re: Fraudeurs
« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2009, 19:54:45 »
Mee eens...

Jammer dat ik er winst uit probeerde te halen, maar er gigantisch instonk :P

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Fraudeurs
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2009, 19:56:28 »
jammer dat ik fout reageerde en tijnster daar misbruik van ging maken...

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fraudeurs
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2009, 20:02:32 »
Bedankt voor het opletten! Ik heb ze beide geblokkeerd samen met de persoon die het meest van hun actie heeft geprofiteerd.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Fraudeurs
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2009, 20:38:16 »
erik, kan jij even kijken of daan en resco dezelfde zijn? want zij zijn mij failliet aan het maken (zitten samen lekker veel dennis mol te kopen)

j hoort er misschien ook bij
« Laatst bewerkt op: 14-01-2009, 21:20:24 door vlees91 »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Fraudeurs
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2009, 21:38:51 »
Er gebeuren rare dingen vanavond.

Als er fraude is, stel ik voor de situatie te herstellen naar die van 19:00 uur.
Als dat kan tenminste.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Fraudeurs
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2009, 21:41:22 »
Oh Erik!
Was ik maar die inactieve plakband! ::oink::

 ::bravo:: ::joehoe:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 14-01-2009, 22:00:58 door vlees91 »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fraudeurs
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2009, 00:19:05 »
Ik zie dat er twee nieuwe spelers bijgekomen zijn er die allebeide van overtuigd zijn dat Dennis de Mol is. Ik constateer geen onregelmatigheden. En nu ga ik op koopjesjacht! ::tandpastasmiley::

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Fraudeurs
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2009, 07:21:42 »
Ok. Da's mooi.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Fraudeurs
« Reactie #9 Gepost op: 19-01-2009, 19:34:46 »
Ik begrijp wel dat die groot-mol-inkopers geen fraudeurs zijn, maar leuk is anders :-\\ Want verder doen ze niks, en ik zie er tussen staan die 2 weken geleden een paar honderd mollen kochten en daarna niet meer actief waren. Is daar echt niets tegen te doen? :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Fraudeurs
« Reactie #10 Gepost op: 19-01-2009, 19:43:01 »
Zo fijn zijn als er iets aan kan gebeuren inderdaad. Als je toevallig online bent, kan het je veel opleveren, maar als dat niet zo is, word je links en rechts ingehaald door de gelukkigen. Mensen die in één klap gigantisch veel van de allergoedkoopste aandelen verkopen en dan alles inzetten op de allerduurste aandelen, dat komt toch wel een beetje vreemd over.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fraudeurs
« Reactie #11 Gepost op: 19-01-2009, 19:54:13 »
Ja, heel irritant, op die manier ben ik net ingehaald door ene Koen  >:(


 ;D



Maar ik vind het echt bloedirritant. En ik heb het niet doorgerekend hoor, maar stel nou dat ze toevallig de juiste mol hebben gegokt, kunnen ze dan ook nog winnen aan het einde? Zonder verder ook maar enige handelsactie te ondernemen?  :-\\
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Fraudeurs
« Reactie #12 Gepost op: 19-01-2009, 19:55:08 »
Maar ik vind het echt bloedirritant. En ik heb het niet doorgerekend hoor, maar stel nou dat ze toevallig de juiste mol hebben gegokt, kunnen ze dan ook nog winnen aan het einde? Zonder verder ook maar enige handelsactie te ondernemen?  :-\\

het zou zo maar kunnen, en dan blijkt opeens dat die 5 shirts naar één adres moeten ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fraudeurs
« Reactie #13 Gepost op: 19-01-2009, 19:59:56 »
en dan blijkt opeens dat die 5 shirts naar één adres moeten ::)

 ::rofl::

Zou er trouwens niet iets aan dit "euvel" gedaan kunnen worden door het volgende?

De beurs opent traditioneel gezien op 1-1 (althans, dat was dit keer zo en de vorige keren meende ik ook op de junior beurs na dan).
Beschouw het als een "inschrijf" termijn o.i.d. maar gooi een slot op aanmeldingen die na 7 dagen nog binnen seipelen bijvoorbeeld.

Oftewel, je hebt xx dagen de tijd om je aan te melden en daarna begint de beurs en is aanmelding nadien onmogelijk. Zo verhinder je al meer dat er plotseling tussendoor tig anderen zich aanmelden en gaan stunten. Hopelijk kun je mij een beetje volgen hierin.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Fraudeurs
« Reactie #14 Gepost op: 19-01-2009, 20:03:19 »
Ja, heel irritant, op die manier ben ik net ingehaald door ene Koen  >:(


 ;D

::) Ja, die moeten ze écht blokken!  ::pinokkio:: ;)

het zou zo maar kunnen, en dan blijkt opeens dat die 5 shirts naar één adres moeten ::)
;D


Maar zelfs als die figuren zelf geen enkele kans hebben om te winnen, dan hebben ze daarmee wel de hele beurs al op zijn kop gezet. Het vervelende is natuurlijk dat je je gewoon voor de gein aan kan melden, alleen maar om de boel op de kop te zetten. En je weet niet of die mensen dat doen om specifiek anderen te bevoordelen, of echt gewoon om voor actie te zorgen, of omdat ze dom zijn en het spel niet snappen. Je kan ingewikkeld denken met proxy's, maar als ik kwaad zou willen, kan ik ook een vriend vragen een account aan te maken, of vanaf de uni gaan klooien. (doe ik niet hoor ;))
Maar het zal voor Erik TKS helaas ook wel heel lastig zijn daar iets op te verzinnen.  :(

Beschouw het als een "inschrijf" termijn o.i.d. maar gooi een slot op aanmeldingen die na 7 dagen nog binnen seipelen bijvoorbeeld.
Dat zou wel een goed idee zijn. Sowieso is het een beetje sneu als nieuwkomers nu nog in één klap hoger binnenkomen dan mensen die gewoon wat tegenslagen hebben gehad.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Fraudeurs
« Reactie #15 Gepost op: 19-01-2009, 20:08:33 »
Als ik bij mijn vriendin inlog om even wat te doen, worden wij dan geband omdat we vanaf hetzelfde IP hebben ingelogd?
(Of andersom natuurlijk, of voor anderen)
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Fraudeurs
« Reactie #16 Gepost op: 19-01-2009, 20:12:20 »
Dat zou natuurlijk niet terecht zijn... Ik neem aan dat Erik TKS dan kijkt of jullie elkaar duidelijk "helpen" ofzo?
Sowieso zou het natuurlijk best kunnen dat er op één adres meer individuen aan het spel mee willen doen, maar hoe controleer je dat?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Fraudeurs
« Reactie #17 Gepost op: 19-01-2009, 20:34:23 »
Dat zou natuurlijk niet terecht zijn... Ik neem aan dat Erik TKS dan kijkt of jullie elkaar duidelijk "helpen" ofzo?
Sowieso zou het natuurlijk best kunnen dat er op één adres meer individuen aan het spel mee willen doen, maar hoe controleer je dat?
Nou ja, ik kan van mijn website ook gewoon zien vanaf welke IP mensen komen (Ik kan er zelfs mee bepalen waar de bezoekers wonen)
Dus, tja, zo moeilijk is dat niet he ;) als je maar weet hoe het moet ;)

En of ze elkaar helpen zou je moeten kunnen zien aan de hand van de activiteiten he ;)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2009, 20:47:51 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fraudeurs
« Reactie #18 Gepost op: 19-01-2009, 22:43:13 »
Er staan hierboven wat ongeruste berichten. Een reactie:

Er wordt goed gecontroleerd op fraude op de beurs en op verschillende manieren (niet alleen op ips). Jullie kunnen dat overigens ook zelf doen door verdachte transacties op te sporen en te melden.

Verschillende spelers gebruiken verschillende strategieen en dat maakt de beurs ook leuk. We kunnen natuurlijk niet een bepaalde strategie van 1 speler gaan verbieden. Alles op 1 Molaandeel zetten, kan volgens mij nooit winnen maar als spelers dat willen proberen dan mogen zij gerust hun gang gaan.

Klagen als je wordt ingehaald door iemand die vaker online is dan jij heeft weinig zin. Als iemand meer tijd in het spel stopt dan is het logisch dat die stijgt in het klassement. Als je weinig tijd hebt voor het spel dan zul je moeten proberen de afvallers goed te raden en alles op hen moeten zetten.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Fraudeurs
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2009, 00:39:16 »
Ik heb een excel-sheet waar (als je alles correct invult elke keer) uitrekend wat de optimale prijs is om weer te verkopen en weer op precies 0 winst/verlies te komen.
(hier ga ik er van uit dat je eerste 'gratis' aandelen dezelfde prijs hebben als je eerste actie, ik weet zo niet hoe dat zit)

Is het fraude om deze vrij te geven?


p.s.
Ik heb nog niet helemaal een helder antwoord of twee accounts van 1 IP direct een ban opleverd
I'm not a complete idiot; some parts are missing