Ik ben geband van de molbeurs. Om even duidelijk te zijn voor diegenen die mij nog niet kennen: nee, ik ben geen dwarse 13-jarige puber die heeft lopen schelden of wat ook. Ik speel al sinds de start van de molbeurs trouw mee en organiseer na afloop ook na-pret in evaluaties plus ben er altijd als de kippen bij voor deelname etc. dus altijd voorpret en afterparty's met applaus voor de organisatie. Niet voor niets ben ik haast op de helft van de threads op dit forum topicstarter. Ik ben gewoon één van de meest enthousiaste molbeursspelers.
En nu ben ik dus geband... Ik kon mijn ogen niet geloven maar het is al zo'n 7 uur: het is nu al half tien geweest en het is sinds 14u-nogwat want ik kwam erachter toen ik een chat maakte om Paul te helpen want die kocht alles in AM kandidaat terwijl hij AM juist als mol verdenkt. Ik dacht: zal wel een error zijn zoals ik Erik de laatste weken al hielp met nits, of de laatste jaren moet ik zeggen. Dus ik stuur ook deze error even door.
Krijg ik de eenregelige respons dat ik mensen wil misleiden??? Dan breekt wel mijn klomp. Hoe lang speel ik nu al op de molbeurs? Als er nu iets is wat ik *niet* doe en juist tegen in het geweer kom dan is het spelbederf! Ik ben mijn gangen natuurlijk nagegaan. De laatste weken heb ik Erik juist geholpen met vanalles en nog wat en daar telkens dankmails op teruggekregen. Dus dat kan het niet zijn. Mijn hulpchat naar Paul ook niet. Noch heb ik ook maar een hint naar een waarschuwing of overdenking gekregen. Direct een ban. Maar op mijn directe protest komt helaas geen enkele reactie

.
Ik zeg er maar bij: ik bezoek al mijn hele leven diverse fora/chats. En ik ben nog nooit ergens geband. Extreem dus. En wat kan Erik dan bedoelen? Gisteren (NA 3 x een rechtstreekse vraag daaromtrent op de chat) heb ik dan maar verteld wie er volgens mij uit ging. Tim. Na 3 directe vragen van schimmol kon ik daar moeilijk meer omheen. Dat zou ook bot zijn geweest. G-root vroeg het me ook dus ik heb het maar bekend gemaakt.
Vervolgens is het Erik die vol op de trein stapt en de grote winsten met Tim maakt. Ik volg notabene Erik in de aankoop van Tim. Maar goed, ik leer ook want Molzkovicz haalt me gisteren op het forum uit de droom

. Tim was helemaal niet bij een optreden, wat ik al maanden als vaststaand gegeven dacht. Vervolgens heb ik dat ook beaamd op de chat met een schaam-smilie, toen Molzkovicz het daar ook zei, na het forum.
Ik heb me wel schuldig gevoeld over de run op Tim die onterecht was. En vond het overigens ook raar dat Erik daar zo vol op inzette (al VOOR mij). Maar ik zat gewoon fout, HONEST MISTAKE want ik was maanden totaal overtuigd dat hij er uitging. Ik heb wel nog een aantal andere exit kandidaten genoemd ter compensatie door oa de goede reactie van Molzkovicz. De kandidaten op de chat die ik heb genoemd zijn diegenen waar ik zelf ook over spreidde. Ofwel Hadewych, Liesbeth en William (die laatste na een overdreven all-in aankoop weer winst op genomen).
Ik ben zelfs nog in het geweer gekomen toen lester vasthield aan de exit van Tim om duidelijk te maken dat ik niet meer in dat spoor zat (ik heb ook 0 aandelen van hem!). Zoals ik ook in het geweer kwam tegen de m.i. onjuiste hint van alex (maar mag van mij hoor

!).
Blijkbaar mag dat niet van Erik. Zijn enige reactie om zijn straf te rechtvaardigen is "ik heb jou afgesloten van de chat want je gebruikt hem om mensen op te roepen om jouw aandelen te kopen". Meer niet.
Ik vind het onbegrijpelijk dat hij zonder enige ruggespraak zomaar een deelnemer van het eerste uur, die de chat juist al jaren levendig en leuk houdt, bant. Ik probeerde Paul te helpen, en eerder al Erik te helpen waarvoor hij al een paar keer heeft bedankt voor de tips dit seizoen. En dan krijg ik een ban?
Ik kan het enkel gooien op een aanval op Erik van Blue Monday wat het schijnt te zijn vandaag. Blijkbaar de dag die mensen als ergste van het hele jaar ervaren. En ter verdediging begrijp ik dat Erik wel haast RSI zal hebben van al het deleten van valsspelers. Het zal wel een kwart van het hele bestand zijn dat een ban krijgt. Terecht! Want het zijn dan in veel gevallen 10 accounts, 1 speler... of spelers onder 1 hoedje. Ik heb zelfs tips aangedragen als ik zelf vals spel dacht te ontwaren. Erik zoekt het dan ook uit en gebruikt dus ook zijn macht tot een ban in vele gevallen. Terecht.
Maar ik denk nu wel: bannen is voor hem een automatisme geworden waar niet eens meer een overdenking bij komt kijken. Spelers van het eerste uur mogen toch wel iets meer krijgen dan 0,0 vertrouwen. Niet direct een ban bij mistige, vage verdenking? Blijkbaar ziet hij in mijn chats "gebruik van mensen om aandelen te kopen". De spelers die op mijn chat dat Dio eruit ging hem ook kochten vaarden er anders wel bij. Bij Tim zat ik TE GOEDER TROUW mis maar dat heb ik ook direct en beschaamd beaamd.