Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 252536 keer)

Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: 5-02-2024, 12:00:43 »
Het verbaast me nu dat Tooske (én Fons + Kees) zo weinig stemmen heeft in deze poll.
Alle stemmen gaan nu richting Sor, wat misschien ook de meest logische keuze is. Ik kies voor niet-logisch; geen idee of dat verstandig was. Met Kees nu op 1, maar ik houd Tooske ook in de gaten.  ::ok::

Bij WIDM gaan ze voor iemand die zich al bewezen heeft zeer zeer zeer stressbestendig te zijn. Je moet als mol 24 uur aan staan. Niet voor niets zijn het vaak acteurs of presentatoren. Ik vind zowel Tooske als Kees (en Jeroen, maar die is helaas exit) daarom al mensen die ze zouden kiezen als mol. Voor nu ga ik voor Tooske (maar Kees zou ik ook heel leuk vinden).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #461 Gepost op: 5-02-2024, 12:34:03 »
Meerdere zaken wijzen erop dat Tooske als eerste aan de beurt was en niet als laatste.
Als Mol ga je natuurlijk als laatste -voor je eigen envelop-. Maar het een sluit het ander niet uit, ik zeg in feite hetzelfde. Praktisch gezien is zij dus zowel als eerste als laatste, als alle keren ertussenin wat mij betreft, het speelveld op gegaan. Namelijk elke keer de envelop met mingeld leggen op de lievelingskleur van de kandidaat die volgt.

Daar maakt ze in de biecht ook weer een groot verhaal van. Die kleuren hebben de hele serie al veel te betekenen, en ze draagt zelf ook telkens heel duidelijk gekleurde kleding. Maar dat terzijde.

Ze zit daar praktisch gezien ergens in een kist verborgen en komt er iedere keer weer uit als de kandidaat klaar is, om de boel klaar te leggen. Immers kiest een kandidaat wat ie wil, en moet de productie dan nog de enveloppen sorteren. Dat mag de kandidaat niet zien dus die wordt even weggestuurd. Dan komt de mol tevoorschijn om dit klusje van de productie over te nemen. Etc.

De Blondine is de Mol :)

Offline JeaNinja

• Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: 5-02-2024, 12:39:38 »
 ::rofl::

Ik vind het een sterk verhaal Lo, maar zou het nog wel kunnen waarderen als dat waar blijkt te zijn. We gaan het zien!

Het één sluit het ander niet uit inderdaad, zeker niet met hoeveelheid info die we over de opdracht hebben (maar daar ga ik hier verder niet op in, dat hebben al genoeg mensen uitvoerig gedaan). Ik kan ook niet echt een betere moltactiek bedenken, als die er al was...

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #463 Gepost op: 5-02-2024, 12:54:30 »

Ik vind het een sterk verhaal Lo, maar zou het nog wel kunnen waarderen als dat waar blijkt te zijn. We gaan het zien!
::bravo::

Rik zegt het duidelijk op tijdsindex 40.20 over de enveloppen die Jeroen kiest; "....die dus ZOMETEEN op de route komen te liggen". Dat zijn 4 enveloppen maar ook de troef-envelop moet er nog worden bij gezocht. Dus de kandidaten snappen dat dat even een klusje is die ze niet mogen zien...... ::)

Je ziet Jeroen na afgeven van die enveloppen ook weer zijn tas oppakken, dus die wordt weggestuurd. En daarna is zijn biecht dat hij vervolgens zijn loopje moest doen. Dat is dus de orde der dingen; enveloppen kiezen, ff weg want je mag het niet zien, dan je loopje doen.

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 5-02-2024, 20:54:42 »
Voor iedereen die ‘molik’ nu aan Rosario linkt: het kan toch ook ‘mol i k’ zijn? Mol Is Kees

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 5-02-2024, 21:08:19 »
Kan, maar naar Sor vind ik hem wel duidelijker uit te leggen. Zeg ik als Kees-tunnelaar vanaf aflevering 1 (die nu twijfelt tussen Kees en Sor)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #466 Gepost op: 5-02-2024, 21:35:11 »
Bij WIDM gaan ze voor iemand die zich al bewezen heeft zeer zeer zeer stressbestendig te zijn. Je moet als mol 24 uur aan staan.

Ja, eens hoor. Sowieso heel knap als iemand het aandurft. Tooske blijft wat mij betreft zeker een kanshebber. Ze is inderdaad ook iemand die het aankan.

Maar even een volgorde:
1. Kees (maar misschien is hij toch teveel een wensmol, al heeft hij verdachte momenten)
2. Sor (de meest logische mol, denk ik nu)
3. Tooske
4. Fons

En dan ligt 1 t/m 4 voor mij superdicht bij elkaar.

Zelfs nr. 5 Anna vind ik nog een optie, maar ik meen ook kandidaatse dingen bij haar te zien.

6. Rian, vind ik niet waarschijnlijk, omdat we weinig van haar zien (mijn indruk). Als ze wel de mol is, valt er veel uit te leggen.
7. Babs, kan wat mij betreft echt-echt-echt niet meer... Een mol die 3 afleveringen geen kans heeft om te mollen?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #467 Gepost op: 6-02-2024, 09:43:16 »
1. Anna
2. Kees
3. Tooske

Niet:
- Fons
- Babs
- Rian
- Rosario

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #468 Gepost op: 6-02-2024, 11:24:55 »
Anna is de mol.

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 6-02-2024, 12:02:20 »
Ja Anna is de Mol.
Maar ik weet nog niet zo goed of ik daar zo enthousiast van wordt...  :(

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #470 Gepost op: 6-02-2024, 12:58:05 »
Ja, Anna moet misschien toch wat hoger op mijn verdachtenlijst.  ;D
Niet helemaal bovenaan, maar verdacht is ze zeker.

En zo blijf ik maar heen en weer springen. Na de komende aflevering wordt het hier toch tijd voor een definitieve tunnel.  ;)
NB: Kees heb ik nu nog steeds bovenaan, maar Justin en Jeroen ook voordat ze afvielen. Ik vrees voor Kees als afvaller.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 6-02-2024, 20:43:54 »
Rosario haalt 3000 euro uit de pot, Anna 500.

Als ik iets geleerd heb na jaren lang kijken is dat de mol bij een opdracht als dit niet het hoogste bedrag pakt maar wel een ander lager min-bedrag. Logisch dat Rosario op kop gaat in de poll na de afgelopen 2 afleveringen maar ik ben van Rian geswitscht naar Anna. Rian sluit ik zeker niet uit maar is toch voor een mol teveel op de achtergrond en laat geregeld na om geld uit de pot te halen. Echt peilen kan ik haar niet maar mijn mol gevoel bij haar is wel een beetje verdwenen.
When life knocks you down, fight back!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #472 Gepost op: 6-02-2024, 21:02:43 »

Als ik iets geleerd heb na jaren lang kijken
Hier zit hem nu net de instinker. Zoals ik net al zei

Hier in Nederland gooien ze alles op subtiel, en wordt er zomin mogelijk uitgeweid over de regels 'want dat moet je er maar bij snappen'. Ik ben ook groot voorstander van infographics hoor. Maar dat is in Nederland alleen maar elk jaar verder te zoeken. Dus kan je alleen op aan van subtiliteit en moet je zeker wegblijven van obvious zoals Sor en Anna worden neergezet.

Sor en Anna kun je absoluut strepen als mol. De enige logische mol is Tooske in dit spel. Met haar troeven. Bedenk je vantevoren, wat ga je doen als mol, jezelf in de kijker spelen zoals Anna en Sor? Of LAAT je de kandidaten de minbedragen pakken door jouw sluwe spel?

Deze opdracht is al maanden, jaren geleden bedacht. Ze denken echt niet zo eendimensionaal als van "laat de mol zelf eens een min-bedrag pakken".......

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: 6-02-2024, 21:18:22 »

Als ik iets geleerd heb na jaren lang kijken is dat de mol bij een opdracht als dit niet het hoogste bedrag pakt maar wel een ander lager min-bedrag. Logisch dat Rosario op kop gaat in de poll na de afgelopen 2 afleveringen maar ik ben van Rian geswitscht naar Anna. Rian sluit ik zeker niet uit maar is toch voor een mol teveel op de achtergrond en laat geregeld na om geld uit de pot te halen. Echt peilen kan ik haar niet maar mijn mol gevoel bij haar is wel een beetje verdwenen.

Ik sluit me hier helemaal bij aan nadat ik aflevering 5 een paar dagen heb laten bezinken. Dat een groot deel nu opeens op Sor zit, vooral op basis van zogenaamde hints,  is psychologisch heel voorspelbaar. Maar tja, remember Stine, Sarah, Simone en Kim-Lian met ijzersterke, bijna niet te weerleggen hints, die toch niet bleken te kloppen. Sor(ry), dat gevoel heb ik nu bij RosaRio. Anna vind ik momenteel op basis van gedrag veel logischer, maar heb Rian nog niet helemaal uitgegumd.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 6-02-2024, 21:39:41 »
Dat is dus de orde der dingen; enveloppen kiezen, ff weg want je mag het niet zien, dan je loopje doen.
Uiteraard mogen de kandidaten niet zien dat de enveloppen worden neergelegd. Los ervan of een productiemedewerker dit doet of de Mol.
Tooske zegt ook als ze met haar rondje begint: "En toen mocht ik aan mijn tocht beginnen...". Klinkt in mijn oren dat er nog wel een hele tijd zat tussen het enveloppen kiezen en lopen.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: 7-02-2024, 01:00:30 »
Ik ga toch Fons ook maar weer eens wat beter in de gaten houden. Ja hij molt opvallend, maar hij molt wel. En ik heb het idee dat nog enigszins weggepoetst wordt hoeveel hij door de groep verdacht wordt.

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #476 Gepost op: 7-02-2024, 11:33:43 »
Ik blijf bij Tooske ondanks dat ik dat niet kan uitleggen  ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #477 Gepost op: 7-02-2024, 11:38:16 »
Ik kan het wel uitleggen hoor ::rofl::
Uiteraard mogen de kandidaten niet zien dat de enveloppen worden neergelegd. Los ervan of een productiemedewerker dit doet of de Mol.
Ik bedoel, waarom zou een productiemedewerker dit doen? Dan is het geen spel. Natuurlijk doet de mol dit, krijgen we prachtige beelden hiervan te zien in aflevering 10...... ze laat de kandidaten op listige wijze -3250 uit de pot spelen en neemt zelf als enige de troeven want dan kan ze lekker een kandidaats dansje doen ::love:: ::bravo::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #478 Gepost op: 8-02-2024, 13:06:23 »
Sor

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #479 Gepost op: 8-02-2024, 13:08:38 »
Ik kan het wel uitleggen hoor ::rofl::Ik bedoel, waarom zou een productiemedewerker dit doen? Dan is het geen spel. Natuurlijk doet de mol dit, krijgen we prachtige beelden hiervan te zien in aflevering 10...... ze laat de kandidaten op listige wijze -3250 uit de pot spelen en neemt zelf als enige de troeven want dan kan ze lekker een kandidaats dansje doen ::love:: ::bravo::

Is dit weer je befaamde 'het is een blonde vrouw'-theorie?  :P

Ik ben van mening dat het nu Rosario wel móet zijn. Anders kan de bewering dat de productie nooit nephints gebruikt wel definitief de prullenbak in  ::rofl::