Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 241654 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #200 Gepost op: 18-01-2024, 11:36:23 »
Bij mij ook nog steeds met overtuiging Tooske.
Wordt zij misschien de afvaller die zich in een strijd met de andere twee afvallers terug in het spel vecht mits het nodige geld uit de pot?

Dat verwacht ik ook.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #201 Gepost op: 18-01-2024, 14:45:52 »
Je zegt dit jaar ineens veel zinnige dingen Lo.
Ik zeg al jaren dat de blondine de mol is hoor  ::rofl::

Wordt zij misschien de afvaller die zich in een strijd met de andere twee afvallers terug in het spel vecht mits het nodige geld uit de pot?
Het kan niet zo zijn dat de mol eruit gaat en dan automatisch zo'n strijd wint natuurlijk. Wat voor valse hoop hebben Babs en Jip dan gehad?

Ze was wel degene met een vrijstelling voor aflevering 3 maar wat zou dat voor invloed hebben? Degenen met andere vrijstellingen hebben hem ook gewoon moeten inleveren (zoals Babs).

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat Tooske als mol een rood scherm en de laatste topito krijgt en dat er in een strijd dan 2 mensen terugkeren, de mol en een kandidaat die eerder rood kreeg. Dat hoeft niet aankomende aflevering te zijn maar kan ook later zijn. Dan heeft Tooske dus wel in alle opdrachten invloed uitgeoefend.

Maar hierover kunnen we wel filosoferen in het andere topic, over de mol en een rood scherm, zou ik super vinden ::bravo:: ::ok::
De Blondine is de Mol :)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #202 Gepost op: 18-01-2024, 17:35:07 »
Ik zeg al jaren dat de blondine de mol is hoor  ::rofl::

Ja, ook een goede theorie natuurlijk. Maar dit jaar heeft de Brunette mijn voorkeur. Het is ook niet meer van deze tijd om je op een type haarkleur te focussen. In 2023 met Anke en nu met Anna ben ik mijn horizon aan het verbreden.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #203 Gepost op: 18-01-2024, 23:37:33 »
Ik blijf bij Tooske.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #204 Gepost op: 18-01-2024, 23:43:35 »
Ik ook.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #205 Gepost op: 19-01-2024, 02:15:48 »
Ik hou het voorlopig ook maar bij Tooske. Maar ik ben een zwevende molloot.  ;)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 19-01-2024, 10:08:49 »
Ik ook nog steeds Tooske, vooral door combinatie van niet-verdachte edit, maar wel verdacht door kandidaten.

Ik zie mensen Jeroen zeggen. Ik zou het een leuke mol vinden, maar ik vind hem zo oprecht en puur in zijn reacties. Ik weet dat hij acteur is, maar zelfs voor acteurs is dit extreem lastig (zie: Everon).

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #207 Gepost op: 19-01-2024, 10:40:43 »
zelfs voor acteurs is dit extreem lastig (zie: Everon).
Waar heb je het over? ;D

Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 19-01-2024, 10:42:18 »
Haha, ja exact waar ik aan refereer. Vanaf dat moment stond vast voor mij dat hij de mol was. Prachtig staaltje GTST zomaar gratis in WIDM.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #209 Gepost op: 19-01-2024, 11:24:10 »
Wat Everons acteerwerk betreft ben ik er met boter en suiker ingegaan, om Karel van de Graaf te citeren.

Voor wat de poll betreft hou ik het nog op Justin. Maar zonder overtuiging. Tooske klimt ook op mijn lijstje.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 19-01-2024, 18:55:40 »
Tooske of Jeroen. Zij zaten vaak op goede posities, worden niet al te overdreven mols of kandidaats in beeld gebracht en uberhaupt wat in de luwte gehouden. En weinig echt onmols te vinden. Rosario valt ook deels in dat profiel, maar de mol is bijna altijd een acteur/presentator.

Dat laatste ben ik helemaal eens. Alleen valt de schaal bij mij duidelijk uit bij Tooske. Het was Jeroen die heel bruusk wilde blijven zitten, zelfs toen Kees sputterde om eens wat te gaan doen en de dames al waren opgestaan. Dat telt natuurlijk veel zwaarder dan voorstellen om nog even te blijven zitten met alle 4.... iets wat toch geen lang leven beschoren is.

Jeroen is in de voorfilmpjes nu ook erg kandidaats. Er zit weinig subtiels meer bij zullen we maar zeggen. De molvibes nemen zienderogen af. Terwijl Tooske er nogal als een betrapte mol bijzit. Komt helemaal niet meer los, wordt steeds verkrampter. Ziet er echt uit als een mol die het moeilijk heeft, vol met geheimen die ze steeds moeilijker kan verbergen......
Misschien ging de muziek al aan als 1 iemand stond, dan kon Jeroen dus lekker blijven liggen met Kees en kandidaats in de montage worden gezet.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2024, 18:58:34 door Theovv »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #211 Gepost op: 19-01-2024, 19:15:12 »
Op social media heeft WIDM gepost dat de Mol op de nieuwe groepsfoto staat, dus nu kunnen Babs en Jip wel echt uit de poll toch? ::hypocriet::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #212 Gepost op: 20-01-2024, 10:34:06 »
Ik ga switchen naar Justin.
Hoe hij op de tribune kwam in het olympische stadion ten koste van Kees. Dat Kees daardoor moest rennen op deze hoogte, maakt het extra sterk. Uiteindelijk op de via ferrata, even als Rosario weinig geld opbrengen.  Jip viel af, zogenaamd op Justin, maar de rest verdenkt hem nog meer en is wel door?

De aanwijzing van Blip in de muziek naar Justin/Fons/Anna kon ik nog negeren, want in het verleden is hier ook wel eens mee misleid, zou ook nu kunnen, maar de AFgelopen hint niet. Briljant gevonden! En dan ook nog Volendam (van de mol) en kleine jongen die op de mural van Diego Riviera staat waar hij het over heeft. En i Mol (1+9+6+8=24) dus i Mol 24 erboven op. De mol maakt zich bekend?
Die 250 euro in de vlam ging niet lukken, want er stond een flinke tegenwind.

Rosario wordt verdacht neergezet, want hij had weinig geld verdiend en is goed verdenkingsmateriaal, rustig op de achtergrond en geen geld verdienen.
Ik vrees al een beetje voor Tooske of Rosario, dat zij gaan afvallen.
Wat een week.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2024, 10:35:51 door foxhunter »

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 20-01-2024, 12:04:28 »
Ik ga toch maar terug naar Tooske, het past beter dan bij Jeroen.

Maar er is natuurlijk een kans dat we een mol met een andere tactiek dan normaal hebben (het kan) en dan zijn Justin, Rian en Kees nog op de radar.

Ik verwacht niet dat Baps (of Jip) nog terug kan komen, want dan moest Baps nog steeds als optie bij de test terugkomen (ik heb zelf geen bezwaar tegen test vragen zonder goede antwoorden, maar ik verwacht niet dat ze het zouden doen en daarmee zouden de kandidaten Baps kunnen uitsluiten) en dat hadden ze vast wel iets met de verbazing van kandidaten gedaan. Misschien dat ze nog invloed krijgen op een nog komende opdracht (misschien pas in de finale?), al is het dan wel wat sneu dat de topito hun in de taxi valse hoop geeft. Maar goed, ik speculeer en we zullen zien.

Los daarvan: de stemmen voor Tooske leggen hun keuze een stuk meer uit dan de stemmen voor Anna en Rian (ook al krijgen de laatste twee meer stemmen hier?)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2024, 12:06:01 door Leendert »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #214 Gepost op: 20-01-2024, 13:01:21 »
Ik ook nog steeds Tooske, vooral door combinatie van niet-verdachte edit, maar wel verdacht door kandidaten.

Ik zie mensen Jeroen zeggen. Ik zou het een leuke mol vinden, maar ik vind hem zo oprecht en puur in zijn reacties. Ik weet dat hij acteur is, maar zelfs voor acteurs is dit extreem lastig (zie: Everon).

Ik blijf nog even bij Justin (met Tooske op 2 en Jeroen op 3 nu), maar hier ben ik het wel mee eens.
Jeroen is echt nog niet uit te sluiten - ik vond hem in afl. 1 trouwens wel wat onnatuurlijk overkomen, bv bij de eliminatie; dat kunnen misschien ook zenuwen zijn o.i.d.? - en Tooske staat op mooie molposities.

Justin dus op 1; het isinderdaad heroïsch: de mol die de olympische vlam ontsteekt (en weet dat er geen geld is binnengehaald)  >:D
Maar ik moet ook zeggen: er zijn genoeg molseizoenen waarin ik heel snel in een tunnel ren (soms klopt dat en soms ook helemaal niet  :) ). Zover ben ik nu nog niet: het kan nog meerdere kanten op.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #215 Gepost op: 20-01-2024, 13:38:41 »
Ik verwacht niet dat Baps (of Jip) nog terug kan komen, want dan moest Baps nog steeds als optie bij de test terugkomen (ik heb zelf geen bezwaar tegen test vragen zonder goede antwoorden, maar ik verwacht niet dat ze het zouden doen en daarmee zouden de kandidaten Baps kunnen uitsluiten) en dat hadden ze vast wel iets met de verbazing van kandidaten gedaan. Misschien dat ze nog invloed krijgen op een nog komende opdracht (misschien pas in de finale?), al is het dan wel wat sneu dat de topito hun in de taxi valse hoop geeft.
Ik vind dit geen logische verklaring. Voor mij staat vast dat er geen valse hoop mag zijn voor de afvallers, dus zij kunnen terugkeren. Aan de andere zijde is er dan inderdaad een moeilijkheid. Laat je Babs en Jip bij vraag 20 staan dan levert dit meteen tumult op in de groep die nog van niks mag weten.

Dus Rik zal hier wel een woordje aan wijden als het moment daar is. Zal inderdaad zeggen dat die vraag 20 een tijdje 'loos' is geweest, maar om een goede reden, namelijk het geheim houden van de terugkeer. Prima uitleg, en voort met het spel.... inclusief een aantal afvallers.

Want ik denk dus (zie topic mol en rood scherm) dat de mol de laatste afvaller wordt en met haar topito de cirkel rondmaakt, dan volgt er een strijd waarin meerdere afvallers kunnen terugkeren (sowieso keert Tooske natuurlijk meteen terug), en dan pas krijg je die uitleg. Over een paar weken dus pas.

Ik zit zelf wel een beetje met het probleem wat ik dan met de app doe. Ik wil Tooske wel blijven invullen maar ik denk dat ze wel een rood scherm krijgt tegen die tijd. Ben ik dan al mijn punten kwijt, ook al is zij de mol? Wellicht moet ik dan eventjes uitwijken naar een kandidaat die in het spel blijft. Maar waarschijnlijk zal dit rode scherm midden in een aflevering vallen en Tooske meteen terugkeren, en niet aan het einde. Dat probleem ook opgelost  ;D ::vergroot::

Offline tumtum22

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 20-01-2024, 14:05:57 »
Misschien niet eens zo heel gek. Zou dat de reden zijn waarom er veel de nadruk lag deze week (ook in het extra beeldmateriaal) dat de test heel erg ging over persoonlijke feitjes (en dus minder over de opdrachten?). En dat zou dan weer kunnen zijn omdat de mol (mogelijk) niet bij de opdrachten aanwezig was. Lijkt me toch wel vergezocht en niet helemaal in de geest van het spel, maar het viel wel op dat Rik het juist deze aflevering benoemt.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #217 Gepost op: 20-01-2024, 14:22:27 »
Misschien niet eens zo heel gek. Zou dat de reden zijn waarom er veel de nadruk lag deze week (ook in het extra beeldmateriaal) dat de test heel erg ging over persoonlijke feitjes (en dus minder over de opdrachten?). En dat zou dan weer kunnen zijn omdat de mol (mogelijk) niet bij de opdrachten aanwezig was.
Ja, mooi ::ok::

Dit zou dan het alibi zijn voor een kandidaat die vroeg afviel. Om toch nog te kunnen beargumenteren dat die de mol zou kunnen zijn.

Maar ja, ik blijf van mening dat de mol in de werkelijkheid wel bij elke opdracht aanwezig moet zijn om te kunnen mollen. Dus het is slechts een loos alibi voor de anderen. De mol zelf zal als laatste afvallen en dus geen spel missen. En komt dan meteen terug, samen met 1 vroege afvaller waarschijnlijk, een +2.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 20-01-2024, 17:25:36 »
1 Tooske
2 Kees

Beide een molwaardige tactiek om bij de speeddate de ogen op zich te vestigen en zo hopelijk voor dubbele stemmen te zorgen. Ook beide op de goede plek bij de schilderijen opdracht. Aflevering 2 wel meer onder de radar, maar ook geen typische kandidatenacties.
Maar nog allerminst in een stevige tunnel. Ben benieuwd vanavond!

Offline tumtum22

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 20-01-2024, 17:38:55 »
Vooralsnog is mijn mol Tooske ... ik vind haar fake overkomen en ze staat steeds op de goede posities. En ze is het seizoen 'brutaal begonnen'.

Ook hoog op de radar Rian en Kees, en met stip denk ik dat ik Justin toch ook erg in de gaten moet houden.

Anna zie ik niet zo, maar dat is meer gevoel.