Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 254789 keer)

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #580 Gepost op: 14-02-2024, 10:45:14 »
Ik ben van Sor afgestapt omdat ik me toch moeilijk kan voorstellen dat de Mol zo relaxed is, knipogend in beeld komt (biechten), doodleuk 3000 euro (met voorkennis ga ik dan maar vanuit) uit de pot pikt en de pot over de grond uitstrooit. Het kan natuurlijk en ik zou het geweldig vinden, maar het lijkt toch meer op gedrag van een kandidaat die door de edit (de biechten) extra verdacht wordt gemaakt.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #581 Gepost op: 14-02-2024, 11:02:05 »
Met die verdachte biechten ben ik het zeker eens. Maar zou de edit niet pas in de week voor de uitzending worden afgerond? Als Rosario dan steevast heel laag in de landelijke peilingen staat, kan de regie het zich wel permitteren om een paar halve molbiechten erin te monteren. 'De Mol gaat nooit naar huis', en we zien Rosario in een hangmat. Kostelijk, toch. ;D En misschien tegelijkertijd wel een kleine steek naar Rosario omdat hij toch wel een beetje een luie Mol lijkt te zijn.

Er zijn ook nog steeds dingen die me niet bevallen aan Rosario, zoals dat bondjes gedoe. Al hebben we alleen maar van hemzelf vernomen dat hij ook een bondje met Fons heeft, dat is verder door niemand bevestigd. Op grond van de mogelijke molacties kom ik duidelijk bij Rosario uit, dus daar houd ik me maar aan vast.

Maar als het toch Anna is, zal me dat niet verbazen. Ik hoop het stiekem, want ik zou haar een geweldige Mol vinden! EDIT: veel acteertalent vooral. Dat zie ik bij Sor minder. Zijn mond die bij bijna elke opdracht openvalt, vind ik bijna niet geloofwaardig meer. Een makkelijk maniertje om verbazing te veinzen. Ook daarom vind ik het aannemelijker dat hij het is.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2024, 12:58:39 door Molest »

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #582 Gepost op: 14-02-2024, 11:34:25 »
Na wat afwegen blijf ik toch maar bij Sor deze week. Ik tel zijn bondjesgedrag niet als een bezwaar (een mol zou juist bondjes moeten sluiten, prima dekmantel,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
). Hij doet een aantal keren toch aantoonbaar dingen goed en daar geef ik hem minpunten voor, maar we weten uit het verleden dat een mol niet elke opdracht saboteert en niet elke kans pakt. (Als dit de Vlaamse mol was, zou ik harder op Sor zitten, want daar is het wat normaler dat een mol een opdracht gewoon goed doet.)

Het beste alternatief is Anna, maar daarbij staat me tegen dat ze met het plan kwam om bij het speeddaten op de eerste gesprekspartner te stemmen. Zonder plan schat ik in dat de groep er 3-5 vrijstellingen eruit geplukt en nu werd dat 6 (al is dat niet 100% aan Anna's plan toe te rekenen, toch levert ze haar actie iets van €1,000 to €3,000 op). Er zijn ook wat aanwijzingen zijn dat Justin op haar heeft ingezet. Deze twee feitjes zijn niet voldoende om haar af te schrijven, maar genoeg om haar nog even niet als hoofdverdachte te omarmen.

Kees en Fons zouden een behoorlijk andere tactiek volgen dan we van de mol gewend zijn. Daarnaast zijn er kleine dingen die niet kloppen, waar ze soms kandidatengedrag vertonen zelfs op momenten dat niemand op ze let.

Er is weinig dat voor of tegen Rian als mol speelt, maar ik merk op dat ze vooral niet op sleutelposities zit. Dus dat is ook genoeg om haar niet als verdachte te zien.

Dat Babs het niet is, hoeft geen betoog.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2024, 15:40:58 door Leendert »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #583 Gepost op: 14-02-2024, 15:13:23 »
Na wikken en wegen ga ik definitief voor Anna (was ook mijn eerste gedacht) ondanks enkele kandidaatsacties. Rosario vind ik te voor de hand liggend en Rian lijkt mij te passief. Kees en Fons zijn het niet en Babs zeker niet.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2024, 15:16:28 door Luc »

Offline IByte

• Forumlid
  • Talpoloog
« Reactie #584 Gepost op: 14-02-2024, 18:47:35 »
Ik wil in deze fase spreiden op drie. Anna en Rosario neem ik sowieso mee. Als derde twijfel ik erg tussen Kees en Fons. Laat dat nou precies de huidige stand van de poll zijn.
Vind de mol per ongeluk...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #585 Gepost op: 15-02-2024, 17:42:28 »
Fons en Kees niet, beiden veel te vaak verdacht in beeld. Babs en Rian had ik al afgeschreven.

Anna of Rosario? Als ik alle opdrachten nog eens langs ga, kom ik uit bij Rosario.

1.1 A - vindt geen topito
1.2 R - Anna komt met de perfecte strategie om alle vrijstellingen eruit te werken. Rosario heeft een slap verhaal om zijn topito te verdedigen. Hoopt veel stemmen te trekken?
1.3 A - slechts 1 getrokken schilderij van de 12 is goed (kans van 1 op 6)
2.1 -  - opdracht om zeep geholpen door Fons en Kees
2.2 R - speelt een vraag door naar Jip voor mingeld. Anna doet dit niet en heeft er zeker 2 goed.
3.1 R - op de achtergrond, maar gaat mee in foute antwoorden (wals). Anna tenminste 1x aanzet tot een goed antwoord (kakkerlak kan niet lopen).
3.2 A - verdachte actie met envelop verbergen onder haar kaart.
3.3 -  - Rosario corrigeert Kees maar levert zelf wel tenminste 1x een dubbele foto aan, en foto's met meerdere worstelaars tegelijk. Anna sleutelpositie bij het kiezen van te tekenen worstelaars.
4.1 R - Mols uit het boekje. Gehaast als eerste naar de telefoon. Ophangen zonder joker na al veel minuten gebeld te hebben. De groep willen splitsen. Met plan naar Tooske voor elk een joker.
4.2 -
4.3 R - twee puzzels fout oplossen. Anna maakt een foutje in de kubus dat goed lijkt te zijn gerekend door de regie (tenzij er onwaarschijnlijke aannames worden gedaan om tot een resultaat van -500 euro te kunnen komen).
5.1 R - geeft van het eerste oranje bordje alleen de kleur door, niet het bedrag. Heeft het notitieblok, Anna niet.
5.2 R - de vogelverschrikker hint, en kan zelf niet op Molukken komen. Kan evt. communiceren met Dennis via zijn oortje. Wijst richting het juiste gebied op de kaart, maar het is al te laat.
5.3 -  - beiden een minbedrag uit de bakjes gehaald.
6.1 R - Komt als laatste binnen met een verkeerde steen, bij de roze tafel die waarschijnlijk is afgekeurd.
6.2 - - Anna stuurt een man van de dansvloer die (op dat moment) had moeten blijven staan. Rosario haalt Babs eruit voor de bonusvraag, die waarschijnlijk goed stond.

A: 3x
R: 8x
Gelijk: 5x

voor mij zeker ook verdacht bij 3.2 : Rosario stuurt Anna en Tooske op pad aan het einde van de opdracht zodat (?) de 2 slimsten die zeker de puzzelopdracht snapten daar niet op tijd bij zijn.
R +1

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #586 Gepost op: 15-02-2024, 17:46:22 »
Het is wel Anna die voorstelt om samen met Tooske terug te gaan naar P3.
Ze komt er zelf net van, en kan dan de weg niet meer vinden.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #587 Gepost op: 15-02-2024, 17:47:24 »
Oke, verdacht van Anna dan.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #588 Gepost op: 15-02-2024, 18:06:10 »
Het is wel Anna die voorstelt om samen met Tooske terug te gaan naar P3.
Ze komt er zelf net van, en kan dan de weg niet meer vinden.
Maar ene kant waarom zou de mol niet bij willen zijn als de rest de puzzel aan het oplossen is? Want er zat een kans in dat iemand daar aanwezig was die precies wist hoe het moest, net zoals Tooske en dat ze geld verdienen. Zou de mol die risico willen nemen?

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #589 Gepost op: 15-02-2024, 18:08:18 »
voor mij zeker ook verdacht bij 3.2 : Rosario stuurt Anna en Tooske op pad aan het einde van de opdracht zodat (?) de 2 slimsten die zeker de puzzelopdracht snapten daar niet op tijd bij zijn.
R +1
Door die actie zouden Anna en Tooske nog 150 euro verdiend hebben als ze niet besloten hadden toch nog om te keren. En de puzzel kon toch niet worden opgelost als ze niet alle goede enveloppen hadden.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #590 Gepost op: 15-02-2024, 18:28:47 »
Maar ene kant waarom zou de mol niet bij willen zijn als de rest de puzzel aan het oplossen is? Want er zat een kans in dat iemand daar aanwezig was die precies wist hoe het moest, net zoals Tooske en dat ze geld verdienen. Zou de mol die risico willen nemen?

Waarom zou Anna er wel bij willen zijn? Zonder haar lukt het waarschijnlijk niet en zij wordt wel verwacht het te weten. Verder zorgt ze dat Tooske geen extra geld kan verdienen door fout te lopen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #591 Gepost op: 15-02-2024, 18:34:49 »
Waarom zou Anna er wel bij willen zijn? Zonder haar lukt het waarschijnlijk niet en zij wordt wel verwacht het te weten. Verder zorgt ze dat Tooske geen extra geld kan verdienen door fout te lopen.
Misschien klopt het, ik weet het niet. Ik zie haar gewoon niet als mol. Ook door deze opdracht geloof ik het niet , maar misschien ben ik zo blind als een mol 😉😂

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #592 Gepost op: 15-02-2024, 19:32:50 »
Goede observatie. Zo zijn er meer voorbeelden die me doen twijfelen aan Anna, zoals tijdens Uitzitten, waarin haar reacties, met name na afloop, heel kandidaats lijken. Rian en Rosario zijn hier toch meer verdacht.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #593 Gepost op: 15-02-2024, 20:07:08 »
Goede observatie. Zo zijn er meer voorbeelden die me doen twijfelen aan Anna, zoals tijdens Uitzitten, waarin haar reacties, met name na afloop, heel kandidaats lijken. Rian en Rosario zijn hier toch meer verdacht.
Ja die reactie toen bij afloop kwam voor mij even kandidaats over als de reactie van Tooske die een kandidaat is.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 20:10:19 door Mol1991 »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #594 Gepost op: 16-02-2024, 11:36:34 »
Nu Tooske eruit is: Anna (al zou het ook Rosario nog kunnen zijn...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #595 Gepost op: 16-02-2024, 17:10:57 »
Anna was mijn schot voor de boeg en tevens wensmol. Maar ik heb haar nog weinig verdachts zien doen. Sterker nog, haar vele verbaasde expressies bij de uitleg doen mij vermoeden dat zij een kandidaat is die waarschijnlijk de finale zal halen.

Voor mij blijven Rosario en Rian over. Bij Rosario ligt het er soms te dik op, zoals met Molik en de -3000 euro. Toch kan zijn vaak wat afwezige houding bij het nabespreken van opdrachten erop duiden dat hij de mol is. Bij Rian is dat tot nu toe vrijwel steeds het geval. Altijd eenzelfde, afwachtende houding, die toekijkt wat er gebeurt.

Er is weinig dat voor of tegen Rian als mol speelt, maar ik merk op dat ze vooral niet op sleutelposities zit. Dus dat is ook genoeg om haar niet als verdachte te zien.
Als je alle opdrachten tot nu bekijkt, zit zij in de laatste twee afleveringen op een goede molpositie, maar ook in de bootopdracht, het spel met de stedennamen, waarbij ze als het te laat is zegt dat ze de goede antwoorden heeft. Ook bij de opdracht op de markt, Uitzitten en het schilderen had zij genoeg mogelijkheden om te mollen. Op de Dia del Topito was zij aan het licht en de kaarsen te zien waarschijnlijk als laatste aan de beurt. En dan is er nog het moment dat zij in beeld is tijdens de zoektocht van Anna. Dus hoewel zij verre van mijn ideale mol is, ben ik toch naar haar geswitcht.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2024, 17:17:49 door Delightz »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #596 Gepost op: 16-02-2024, 18:29:22 »
Ja zij is echt de meest logische kandidaat. Dan is het toch erg grappig dat zij hier laatste staat in de poll (excl. Babs) met daarna Kees als eennalaatste  8)

Ik denk dat een van de twee nu gaat afvallen dus dat verklaart ook wellicht een beetje de angst op ze te stemmen als mol. Je zou maar al je punten kwijtraken..... (mij net gebeurd ::rofl::)

Kees is mijn mol en afvaller, wordt ie dat laatste dan tja moet ik met je meeswitchen naar de blondine  ::)
De Blondine is de Mol :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #597 Gepost op: 16-02-2024, 19:43:15 »
Kees is mijn mol en afvaller

Dat heb ik dus ook.  ::rofl:: Vooralsnog heb ik hem als mol, maar ik ben er niet zeker van.

Bij nader inzien vind ik Anna ook minder verdacht eigenlijk. Het kan wel wat mij betreft, maar ook soms té kandidaatse acties (denk ik).

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #598 Gepost op: 16-02-2024, 20:26:44 »
Bij nader inzien vind ik Anna ook minder verdacht eigenlijk. Het kan wel wat mij betreft, maar ook soms té kandidaatse acties (denk ik).
En ook te kandidaatse reacties. Bv. bij "Uitzitten", als de groep weer bij elkaar komt. Anna staat met een glas wijn in haar hand, uitgelaten bijna hyper binnenkomend over wat ze hebben beleefd. Blij als ze hoort dat ze geld verdiend hebben. Verontwaardigd als ze hoort dat dat zo weinig is, onderzoekend rondkijkend. Van de ene emotie in de andere schietend, en elke gezichtsspier werkt mee. Ik zou het heel knap vinden als ze dat allemaal speelt, en dat een heel seizoen volhoudt.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #599 Gepost op: 16-02-2024, 20:42:48 »
Afgelopen week op gekauwd, maar houd het voorlopig op Sor.

Anna zou kunnen, maar vond de framing dat zij een verkeerde danser wegstuurde te opvallend. Werd als erg mols in beeld gebracht. Die danseres bleek later om andere redenen toch wel weggestuurd te moeten worden. Denk dat als Anna echt de mol zou zijn dat dit niet zo geframed was.

Rian, weinig kandidaats gezien maar ook niets molligs. Voor mij geen mol.

Fons en Kees, zouden de mol kunnen zijn. Maar verdenk Sor dan net wat meer.

Babs, enige manier waarop dat valt uit te leggen is een mol wissel van Justin naar Babs. Maar dan zou er een opdracht niet gemold zijn. De 250 die zij daarna dan ook nog bij de kisten pakt kun je als mol dan niet meer rechtbreien.