Auteur Topic: Widm 2025  (gelezen 31781 keer)

Offline Pjotr1992

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm 2025
« Reactie #200 Gepost op: 13-08-2024, 10:32:06 »
Maar toch is het wel makkelijker met onbekenden. Bij de opnames van De Mol zijn ze ook weleens Belgen of Nederlanders tegengekomen die Gilles dan herkende. Toch is daar nog nooit iets gelekt.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 13-08-2024, 10:57:30 »
Ik geloof zeker dat het met onbekende minder gelekt wordt, omdat ze toch niet bekend zijn.
Maar ik vind dat met BN’ers het ook niet perse hoeft uit te lekken voor dat de makers de kandidaten bekend maken. Dit is echt je eigen verantwoordelijkheid als je iets deelt (wat helaas veel door molloten komt), want wat je ziet of hoort hoef je niet perse te delen. En nadeel is wat er gedeeld wordt qua namen/land komt ook sneller in nieuwsartikelen te staan en kunnen de makers niet meer ons surprisen wie er mee doen of naar welk land ze gaan. Natuurlijk houden mensen die nieuwsartikelen maken ook deze forum in de gaten of youtube, want die willen alles weten van BN’ers, dit is een nadeel van BN’ers die met WIDM meedoen, maar als wij niks spoilen doen zij er ook niks mee.
« Laatst bewerkt op: 13-08-2024, 11:02:31 door Mol1991 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #202 Gepost op: 13-08-2024, 12:23:38 »
Het enige dat je als maker dan zou kunnen doen, is de kaart "Toprak Yelçiner" trekken.

Sinds de bekendmaking op de Dam in november 2015 blijft mogelijke deelname aan haar naam plakken.

Als ze dat nu met meerdere namen doen, waarbij ook een paar échte namen genoemd worden, weet zelfs de fanatiekste beroepsspeurder niet meer wat echt is en wat niet.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #203 Gepost op: 14-08-2024, 11:17:25 »
Ik denk zelf dat er bewust gelekt wordt hier en daar ( niet per se binnen widm) om maar buzz te houden voor je programma. 

Als niemand iets weet over je show, is de urge om het te gaan kijken ook minder dan wanneer je spoilers loslaat .

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 14-08-2024, 11:31:43 »
Misschien, maar de meeste kijkers zijn rond deze tijd nog helemaal niet bezig met WIDM 2025. En zijn ze pas bezig als de makers de kandidaten en het land bekend maken.

Ik ben normaal ook niet bezig met dit pas rond de bekendmaking, normaal zit ik alleen tijdens de uitzendingen op dit forum. Nu zit ik er wat langer op door dit extra seizoen. Dus lees ik meer over eventuele kandidaten die meedoen in 2025.
« Laatst bewerkt op: 14-08-2024, 11:36:27 door Mol1991 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #205 Gepost op: 14-08-2024, 11:36:48 »
Vorig jaar kwam het toch aardig op gang toen (in eerste instantie) 6 kandidaten, later méér, met naam en toenaam op straat kwamen te liggen. Inclusief het land.

Toegegeven: het was nog officieus, maar het bleek behoorlijk goed te kloppen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 14-08-2024, 11:44:08 »
Vorig jaar kwam het toch aardig op gang toen (in eerste instantie) 6 kandidaten, later méér, met naam en toenaam op straat kwamen te liggen. Inclusief het land.

Toegegeven: het was nog officieus, maar het bleek behoorlijk goed te kloppen.
Ja, maar dat zijn de molloten vooral. Als ik om mij heen kijk en mijzelf mee reken, heb ik vaak pas voor het eerst over het nieuwe seizoen als de kandidaten bijna bekend zijn, want er is vaak eerst een groepsfoto waar de personen eerst niet helemaal duidelijk te zien zijn.
Molloten en andere kijkers die wel fan zijn maar geen molloten zijn, is vaak een duidelijk verschil te zien hoe zij het programma beleven of onderzoeken naar eventuele mol, maar ook wanneer gaan ze voor eerst weer over het nieuwe seizoen van wie is de mol hebben, dat is echt vaak pas bij de bekendmaking.

En toch blijft het programma populair ook al weten de meeste fans (niet de molloten bedoel ik) van dit programma niet eens af van de spoilers of moet toevallig het in een nieuwsbericht gelezen hebben. Dus helpen de spoilers met dit om bij seizoen 25 meer kijkers te krijgen, umm geen idee?! Ik denk zelf van niet, omdat de kijker het programma toch wel vind.
« Laatst bewerkt op: 14-08-2024, 11:58:15 door Mol1991 »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #207 Gepost op: 14-08-2024, 12:08:58 »
Ik denk dat als widm niet zou spoileren met een trailer of iets dat er enorm veel regulier kijkers het vergeten en het onder zou sneeuwen in het reguliere aanbod.

Wat ik merk als kritiek van users hier op het streamingseizoen is dat er geen moltalk, geen fandag, geen app was.  Dit is dus klaarblijkelijk voor sie users een onderdeel geworden van hun widm beleving.
Dus als je als programma niets doet aan teasen , zal er echt minder aandacht zijn en je moet die aandacht vast houden.

Waarom krijgen we anders van zoveel programmas al weken vooraf beelden en dan de aankondiging op net x vanaf y september.  Dat is gewoon om de kijkers te lokken .

Dus hier en daar een snippertje info weggeven , dat dan opgepakt wordt door fanatieke molloten, forumnerds en zo bij wat social media komt , ik denk niet dat het enkel negatief werkt voor de programma makers

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 14-08-2024, 12:20:27 »
Oké, ene kant ben ik mee eens. De trailer heb je inderdaad nodig en ook de bekendmaking van kandidaten + land door makers. Maar ik sta nog wel volledig achter mijn mening dat de makers de kans moeten krijgen om de kandidaten en het land bekend te maken en niet alles al gelekt is. Ik heb heelveel positieve herinneringen aan het feit hoe zij het bekend maakte, zoals het voorbeeld op het Dam.

Voorbeeld om het land bekend te maken bij streaming editie zou ook op een geweldige manier aangekondigd kunnen worden, maar dit kon niet want dit was al gelekt.

Dan wil ik liever een speciale manier dan mensen het uitlekken, omdat ze toevallig zo goede speurders zijn. Ik heb respect voor hen, maar ook afschuw van sorry 🤮

Voor mij is de bekendmaking van kandidaten + land en trailer voldoende  :)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 14-08-2024, 20:30:37 »
Is er nu eigenlijk al iets officieel bekend over WIDM 2025?

Wanneer komt het op tv? (Ervan uitgaande dat het nog steeds op de openbare omroep wordt uitgezonden en het niet naar een commerciële zender verhuist, want dan kan ik toch niet kijken vanuit het buitenland. Ik verblijf immers niet op de planeet Nederland).

Waar gaan ze naartoe? De “locatie” dus. Ook nog niks zeker? Eigenlijk logisch want het is (op de planeet waar ik momenteel verblijf) nog maar 14 augustus 2024. Voor een programma dat pas in 2025 op de planning staat, hoef je dat ook niet vier, vijf maanden op voorhand te weten.

Wie er allemaal meedoet zal ik wel zien de week voor de eerste aflevering. Misschien worden de kandidaten wel ergens op een website van WIDM kort voorgesteld aan de hand van een profiel? Al zijn het dan zogenaamde ‘Bekende Nederlanders’, voor iemand van een andere planeet als ik blijven het toch gewoon nobele onbekenden, mensen die ik wellicht voor de allereerste keer zie. Ik ken ze van haar noch pluim, dus ik start totaal onbevooroordeeld. Wellicht zijn bepaalde kandidaten inderdaad gekend in Nederland en hebben ze een zekere ‘reputatie’ (positief of negatief), maar daar ga ik dus geen last van hebben. Bekendheid is een heel relatief begrip hoor!

(Lichtjes off-topic, maar het is zomer voor iets) Waar ik hier trouwens wel last van heb zijn die F16-straaljagers die nu al de hele week elke dag over vliegen. Zou de kerosine in reclame staan? Ze vliegen trouwens allemaal naar het westen, de verkeerde kant op, terwijl het naar Oekraïne en Rusland toch korter is als je van hieruit oostwaarts vliegt. Maar ja, de wereld is rond, en wie weet kadert het een en ander in een verrassingsaanval, ‘langs achter’. Goed voor de uitstootlevels van CO2 is het allemaal niet, de planeet warmt intussen verder op. Nog goed dat ik deze zomer mijn planeet niet heb verlaten om met het vliegtuig op vakantie te gaan, we zijn zelfs het land niet uit geweest met een door fossiele brandstof aangedreven vehikel: dus dat ‘compenseert’ weer een stuk dat overdreven spierballengerol van die F16’s (maak ik mezelf wijs)… Het blijven helaas druppels op een veel te hete plaat, al hou ik van het ‘kssss’-effect.  :)

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #210 Gepost op: 28-08-2024, 20:52:22 »
Komkommertijd!  ::rofl::

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #211 Gepost op: 25-09-2024, 12:07:28 »
Is er eigenlijk al een tip wat betreft het land waar het zich afspeelt.

Nu vind ik de laatste paar jaren het land niet meer zo belangrijk in de zin van; als het een slecht (lees: naar mijn mening) seizoen is komt het niet door het land maar eerder door de opdrachten.

Echter ben ik niet zo'n van fan van de terugkerende landen trend. Er zijn zoveel prachtige landen, en hoewel ik begrijp dat niet elk land geschikt is om verschillende redenen, ben ik toch van mening dat er nog genoeg landen zijn die ze aan kunnen doen.

Het enige land waar ik voorstander van zou zijn als dat nog een keer terugkomt is Japan. Ik vind dat ze wel weer naar een aziatisch land mogen, vind de seizoenen daar vrijwel nooit tegenvallen omdat het iets extra's heeft.

@Sanmol weet jij meer? haha

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #212 Gepost op: 25-09-2024, 13:46:48 »
Er is lichtjes gehint richting Australië/Nieuw Zeeland.

Maar dat is eerder wishfull thinking, denk ik.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #213 Gepost op: 27-09-2024, 14:57:38 »
Er is lichtjes gehint richting Australië/Nieuw Zeeland.

Door wie?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #214 Gepost op: 27-09-2024, 18:53:49 »
Deductie, ofwel afstrepen waar het naar alle waarschijnlijkheid niet zal zijn.

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #215 Gepost op: 28-09-2024, 14:47:14 »
Deductie, ofwel afstrepen waar het naar alle waarschijnlijkheid niet zal zijn.

Ik denk niet dat op basis van deductie van 195 naar 2 landen gegaan kan worden. Ik dacht ook aan Australië omdat ik dat ergens had gelezen, maar als ik terugblader in dit topic, dan kan er alleen maar geconcludeerd worden dat het echt nog overal plaats kan hebben gevonden. Naar Australië voor het 25-jarige jubileum zou op zich logisch kunnen zijn, maar op basis van alle info kan het volgens mij nog echt elk continent zijn en is er nog niets uitgelekt van de locatie

Dat is ook voor het eerst sinds lange tijd  ::jaja::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #216 Gepost op: 28-09-2024, 15:48:31 »
Ik ga ook echt niet uit van 195 landen, ik kijk eerder naar regio's.

Offline JaccoS

• Forumlid
  • 🌴🌴🌴
« Reactie #217 Gepost op: 28-09-2024, 17:29:37 »
Dat is ook voor het eerst sinds lange tijd  ::jaja::
Volgens mij zelfs voor het eerst sinds Colombia, over Italië twijfel ik even. Maar goed, ik hoop dat het zo blijft want het lijkt me eigenlijk heel erg leuk om weer eens verrast te worden :D

Waar hopen jullie op? Mij lijkt een land in Latijns-Amerika zoals Panama erg leuk, en in Zuid-Amerika Brazilië (wat ik eigenlijk best een logisch Mol land zou vinden, al er is volgens mij geen enkele Mol serie ooit naartoe gegaan). En anders vind ik alles in Azië ook heel leuk.

Gebaseerd op de locaties van de afgelopen jaren (Afrika, Amerika, Midden-Oosten, Europa) is zuidoost Azië best waarschijnlijk. In het patroon van dubbele landen zie ik ze best naar Indonesië gaan, wat ook niet gek zou zijn gezien ze in seizoen 5 alleen Bali hebben gezocht. Ook zie ik ze best wel The Mole achteraan gaan naar Maleisië, of wie weet Zuid-Korea.
Ik heb niet perse het idee dat ze zoals De Mol bezig zijn met vaker dichterbij blijven, maar als ze in Europa blijven lijkt mij Roemenië nog een erg leuke locatie.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #218 Gepost op: 28-09-2024, 19:33:29 »
maar als ze in Europa blijven lijkt mij Roemenië nog een erg leuke locatie.
Daar zijn best wat mooie locaties te vinden he ;) (weet jij uit ervaring).

Ik hoop op een revival van Japan, maar Zuid-Korea/Maleisië (heel geschikt zoals in de mol), Cambodja of Indonesië mag ook.
- Europa: Wales, Kroatië (2018 het plan was er!), Zwitserland/Oostenrijk of een land in Scandinavië.
- Afrika: Marokko (plan lag er ook in 2012!) al vind ik een 3e keer Australië i.c.m. Nieuw-Zeeland ook wel symbolisch na 25 jaar.
- Zuid/Midden-Amerika lijkt me niet door Mexico, maar doe anders maar Uruguay, Chili of Costa Rica.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #219 Gepost op: 2-10-2024, 17:30:36 »
Noorwegen zou ik fantastisch vinden, maar daar wemelt het van de Nederlanders...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!