Is er nu eigenlijk al iets officieel bekend over WIDM 2025?
Wanneer komt het op tv? (Ervan uitgaande dat het nog steeds op de openbare omroep wordt uitgezonden en het niet naar een commerciële zender verhuist, want dan kan ik toch niet kijken vanuit het buitenland. Ik verblijf immers niet op de planeet Nederland).
Waar gaan ze naartoe? De “locatie” dus. Ook nog niks zeker? Eigenlijk logisch want het is (op de planeet waar ik momenteel verblijf) nog maar 14 augustus 2024. Voor een programma dat pas in 2025 op de planning staat, hoef je dat ook niet vier, vijf maanden op voorhand te weten.
Wie er allemaal meedoet zal ik wel zien de week voor de eerste aflevering. Misschien worden de kandidaten wel ergens op een website van WIDM kort voorgesteld aan de hand van een profiel? Al zijn het dan zogenaamde ‘Bekende Nederlanders’, voor iemand van een andere planeet als ik blijven het toch gewoon nobele onbekenden, mensen die ik wellicht voor de allereerste keer zie. Ik ken ze van haar noch pluim, dus ik start totaal onbevooroordeeld. Wellicht zijn bepaalde kandidaten inderdaad gekend in Nederland en hebben ze een zekere ‘reputatie’ (positief of negatief), maar daar ga ik dus geen last van hebben. Bekendheid is een heel relatief begrip hoor!
(Lichtjes off-topic, maar het is zomer voor iets) Waar ik hier trouwens wel last van heb zijn die F16-straaljagers die nu al de hele week elke dag over vliegen. Zou de kerosine in reclame staan? Ze vliegen trouwens allemaal naar het westen, de verkeerde kant op, terwijl het naar Oekraïne en Rusland toch korter is als je van hieruit oostwaarts vliegt. Maar ja, de wereld is rond, en wie weet kadert het een en ander in een verrassingsaanval, ‘langs achter’. Goed voor de uitstootlevels van CO
2 is het allemaal niet, de planeet warmt intussen verder op. Nog goed dat ik deze zomer mijn planeet niet heb verlaten om met het vliegtuig op vakantie te gaan, we zijn zelfs het land niet uit geweest met een door fossiele brandstof aangedreven vehikel: dus dat ‘compenseert’ weer een stuk dat overdreven spierballengerol van die F16’s (maak ik mezelf wijs)… Het blijven helaas druppels op een veel te hete plaat, al hou ik van het ‘kssss’-effect.