Auteur Topic: [WIDM] Muziek  (gelezen 3778 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[WIDM] Muziek
« Gepost op: 29-05-2024, 20:02:20 »
Herken je muziek uit Wie is de Mol, vertel het hier. Deel al je muziekmomenten hier ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Allalin

• Forumlid
Re: [WIDM] Muziek
« Reactie #1 Gepost op: 18-06-2024, 16:09:52 »
Muziek te horen in: “ Onbekende Nederlanders op zoek naar de Mol in Oman.”

1. The Tracks - Clinton Shorter ( (2Guns)
2. Hopper Sneaks In - Kyle Dixon & Michael Stein ( Stranger Things)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 18-06-2024, 21:00:39 »
@Allalin

Ik vind je overzichten van de muziek en je spotify-lijst van alle muziek uit De Mol en WIDM altijd bijzonder interessant. Ze bieden heel veel meerwaarde.

Ik vraag me al even af hoe je dat allemaal zo correct, zo snel en volledig weet te analyseren. Welke hulpmiddelen (apps, software) gebruik je daarvoor? Ik veronderstel dat je niet uit jezelf al die muziekstukjes herkent op basis van wat je hoort in de afleveringen. Maar dan nog is het een monnikenwerk om heel zo’n overzicht telkens weer zo accuraat samen te stellen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #3 Gepost op: 25-06-2024, 21:13:21 »
Sommige molloten hebben heel veel tijd en rekenkracht  ;D neem ik aan. Oh ja en AI...

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 26-06-2024, 17:52:03 »
@Allalin

Ik vind je overzichten van de muziek en je spotify-lijst van alle muziek uit De Mol en WIDM altijd bijzonder interessant. Ze bieden heel veel meerwaarde.

Ik vraag me al even af hoe je dat allemaal zo correct, zo snel en volledig weet te analyseren. Welke hulpmiddelen (apps, software) gebruik je daarvoor? Ik veronderstel dat je niet uit jezelf al die muziekstukjes herkent op basis van wat je hoort in de afleveringen. Maar dan nog is het een monnikenwerk om heel zo’n overzicht telkens weer zo accuraat samen te stellen.

@ Klaartje76
Fijn dat de overzichten van de muziek en de Spotify-lijst van alle muziek uit De Mol en WIDM voor jou een meerwaarde zijn.
Dat is het voor mij ook.

Hoe ik het kan analyseren, en voor elkaar krijg?
-   Geen software of professionele apparatuur.
-   App Shazam
-   Tijdens de uitzending , en daarna alleen gefocussed / bezig met de muziek.
-   Nacht- monnikenwerk.
-   Mede molloten die met me meedenken.
-   Leuk vinden om te doen.

Sommige molloten hebben heel veel tijd en rekenkracht  ;D neem ik aan. Oh ja en AI...

Niet heel veel tijd en rekenkracht dus, en al helemaal geen AI

Maar zodra AI-technologie in staat is om het van me over te nemen hoor ik het graag….

Ps. Of ik de tijd en ruimte kan vinden tijdens  deze streaming- editie, waarbij op vrijdag om 12.00u  2 afleveringen tegelijk online komen, en ik ook nog een gewone baan en een leven naast Wie is de Mol? heb, dat is maar de vraag.
Als het me lukt zal ik zeker niet snel zijn.

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2024, 21:08:27 »
Muziek uit Wie is de Mol? Streaming-editie 1.

Mocht je gebruik willen maken van mijn Spotify playlist. Bij deze een link.

https://open.spotify.com/playlist/6oUGj3nWjn2Qsf1Lvc4bZc?si=S_ceQKtwQbmMNrumw8A2qA&pt=80cd6c01dc2329693e2e745a1cfacfd6&pi=e-vQBnrLc8Q3GY

Aflevering 1.

‘Game Changer’

1.   Holy War – Hans Zimmer( eerste beelden woestijn Oman)
2.   Eclipse – Hans Zimmer ( kameel/ koffer/ tent)
3.   Never Lose Me – Hans Zimmer ( 2 meisjes krijgen joker van man)
4.   Rango returns – Hans Zimmer ( elke kandidaat rijdt  in een auto voorbij kameleon)
5.   2.0_1-s4ve-the-wOrld.act – Mac Quayle ( kandidaten worden met naam, voorgesteld in auto)
6.   Welcome to Gaza – Gilad Benamram ( de kandidaten horen twist dat “The Game”, Wie is de Mol? blijkt te zijn)
7.   Engage Direct – Lorne Balfe ( reacties kandidaten in auto)
8.   LEADER Wie is de Mol?

Muscat.

9.   Al Mizan – Clarissa Bitar ( beelden van Muscat)
10.   Forgotten – Lorne Balfe ( in restaurant )
11.   Going Home – Lorne Balfe ( Hilla ontmoet de kandidaten, de kandidaten krijgen hun molboekjes)
12.   Becoming Uncertain – Martin Crane ( reacties kandidaten op twist tijdens eten)

Dag 2

13.   Cool Abdoul Theme Song – One Track Brain & Mariem Hassan ( beelden Muscat/ kandidaten maken zich klaar om naar 1e locatie te rijden)
14.   Hassan Sabi – Clarissa Bitar ( kandidaten in gesprek met elkaar in auto’s )

Auditorium Al Buston Palace

15.   Clues – Kim Neundorf ( kandidaten komen aanlopen / telefoons in beeld)

Opdracht 1: Souktocht

16.   The Establishment – Martin Phipps & The Chamber Orchestra of London ( Hilla vraagt verdeling twee groepen/ 8 gaan de stad in om geld te verdienen, 2 blijven bij haar, en kunnen een joker verdienen)
17.   Son of Sheikh – Gilad Benamram ( 8 kandidaten met foto’s op markt)
18.   Rock Center – Trevor Gureckis ( uitleg Hilla aan Ben en Emma/ telefoonopdracht)
19.   Identity Lost – Dave Porter ( ja/ nee spel, 1e telefoon Ben en Emma om achter item elke kandidaat te komen)
20.   Bayara –Clarissa Bitar ( Jelmer en item beer)
21.   Perilous Pastures – Lorne Balfe ( 2e telefoon voor Emma en Ben item roze sneakers gevonden)
22.   Oliver Learns the Hard Way – Rachel Portman. David Snell & The City of Prague Philharmonic Orchestra. ( vragen over Johan/ op zoek naar een kapper)
23.   It’s Invisible – Heitor Pereira ( Johan vragen, komen erachter dat het iets met drinken/ cocktail te maken heeft)
24.   Oliver Learns the Hard Way – Rachel Portman, David Snell & The City of Prague Philharmonic Orchestra ( Emma stelt met de telefoon vragen over Tessa/ op de markt vinden ze de stok)
25.   Stick – John Paesano (telefoon Emma en Ben over item Kars)
26.   Daggers – Martin Phipps ( kandidaten houden bij Hilla  pleidooi over hun item, in de hoop Ben en Emma te misleiden, en zo geen joker te winnen)
27.   The Merry Dance – Daniel Pemberton ( pleidooi Johan over hockey bitje) ( pitch schrijven over item dat niet van hen is, om Emma en Ben te misleiden)
28.   Voices – Martin Phipps ( trouwboeket/ Anne-Britt)
29.   A Loose Thread – Daniel Pemberton ( Emma en Ben krijgen 3 minuten om iedereen aan juiste item te koppelen)
30.   The Whole Of Me – Martin Phipps ( iedereen krijgt eigen geld, geen penningmeester, behalve Emma en Ben)
31.   Doron & Shirin – Gilad Benamram ( etenstijd)
32.   Arabic Violin – Yusuf Eksioglu ( Ben en Emma hebben ’s avonds discussie over openen enveloppe)

Dag 3

33.   Aasha – Robert Cristian ( in auto’s)

Wadi Al Abyadh

34.   Sand Wick – Tyler Bates & Joel J. Richard ( kandidaten in woestijn bij Hilla , horen quad )
35.   The Deal – Nima Fakhrara ( verdeling groep quad rijden/ uitbeelden verkeersregels)

Opdracht 2: “Ontregeld”

36.   Escape – Junkie XL ( start quads)
37.   Bubble Gum – Torin Borrowdale ( uitbeelden: ”het is verboden om van kleding te wisselen in de auto, tenzij er brand is”.)
38.   A Little Party Never Killed Nobody ( All We Got) – Fergie, Q-Tip & GoonRock ( borden: “Ben je er al uit?, Weet jij al wie het is?, heeft gesabboteerd.”, en uitbeelden: ”Het is verboden om een hond op het dak van de auto vast te binden”. Het is verplicht kamelen voorrang te verlenen”.)
39.   Locke & Key – End Titles – Torin Borrowdale ( uitbeelden: ”het is verboden om voetgangers nat te spetteren met de auto”, “het is verboen autodeuren dicht te slaan”. En borden: “het is een vrouw, het is een man, heeft veel geld uitgegeven in Colombia.”, het is verplicht om voor vertrek te controleren of er mensen onder de auto liggen”)
40.   Intros – Nima Fakhrara ( uitbeelden:”Het is verboden om met een eend op het hoofd de grens over te gaan”., bord:”staat graag in de schijnwerpers, het is een vogelaar.” )

Tijd om.

41.   Star Witness – Daniel Pemberton ( kunnen ze de 8 verkeersregels opnoemen?)
42.   You’r Driving – Lorne Balfe  ( 2 mystery guests)

Mocht je nog muziek missen , vul gerust aan.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 21:16:34 door Allalin »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2024, 21:22:39 »
Ik vond de muziekkeuze echt fantastisch!

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 29-06-2024, 17:16:13 »
Muziek te horen in Aflevering 2 : “Open Vizier”

1.   Face to face – Ludwig Goransson ( 2 special guests)
2.   Little By Little – Aaron Zigman ( onthulling Merel en Jurre)
3.   The World Is Not Your Playground – Nima Fakhrara ( Merel en Jurre hebben iemand al eerder in Oman gezien)

Nakhal

4.   Izzy Opens Up Part 1 – Martin Crane ( beelden Nakhal)

Dag 4

Test

5.   And So They’ve danced Their Way Out – Patricia Vanneste & Sohnarr ( Test Emma, Jelmer, Tiemen, Britt, Tessa, Johan, Kars)
6.   Recomposed By Max richter: Vivaldi, The Four seasons: Summer 2 ( 2012) – Max Richter, Daniel Hope, Kozerthaus Kammerorchester Berlin & Andre de Ridder.( pleidooi Nyree tijdens test, test Ben, Simone)

Fort Nakhal

7.   This Is Not a drill – Lorne Balfe ( eliminatie)
8.   What Is Your Objective – Lorne Balfe
9.   2.3_4-midland-city.oga – Mac Quayle ( scherm Simone)
10.   Rush Hour – Lorne Balfe (scherm Tiemen)
11.   Ponte Dei Conzafelzi ( scherm Nyree)
12.   Harvester Attack – Hans Zimmer ( scherm Johan)
13.   Warning Signs – David Fleming ( scherm Anne-Britt exit)
14.   The fallen’s Arrival – Steve Jablonsky ( reacties na exit)
15.   An Artificial Heartbeat – Max Richter ( uitleg spel)
16.   You Stop the Train – Lorne Balfe  ( bewakers)
17.   Hafia – Gilad Benamram ( start  opdracht)

Opdracht 1:” Fort vluchtig”

18.   Right Seater – Nathan Furst ( opdracht geld pakken Tiemen, Simone en Tessa)
19.   To Fight Monsters, we Created Monsters – Ramin Djawadi ( opdracht put/touw/munten Jelmer en Ben)
20.   Main Titles – Mark Isham ( bewaking komt, stoppen met graven munten)
21.   Free Again – Roel Gommans & Jules Reivers ( Emma en Kars / sleutel, stolp, schroevendraaier)
22.   Mt Kisco – Nathan Furst ( Johan en Ben / zelfde opdracht sleutel, stolp, schroevendraaier/ bewaker sluit ze op)
23.   Dam Square – Roel Gommans & Jules Reivers ( Jelmer en Nyree opdracht cryptex)
24.   Memory card Mayhem – Mark Isham ( Kars en Emma opdracht geld zoeken)
25.   Thumb Drives – Henry Jackman & Alex Belcher ( Jelmer en Nyree opdracht cryptex)
26.   Son of Seikh – Gilad Benamram ( opdracht koffer en touwen Nyree en Jelmer, meerdere kandidaten komen bij Hilla aan)
27.   Koenigsegg race – Nathan Furst  ( Nyree en Jelmer nog bezig met opdracht koffer en touw)

Einde opdracht.

28.   Sonnenschiff – Alain Grasselli ( beelden strand, Ben naar hotelkamer)
29.   Playing Mr.ganz – carlos Rafael Rivera ( Ben betrekt Kars om geld voor joker)
30.   Playing Benny – Las Vegas 1966 – Carlos Rafael Rivera ( Deal, Kars geeft 200 euro voor zien foto van het meisje)

Dag 5

31.   Nada – Clarissa Bitar ( In hotel)
32.   Enta Habibi – Rahim Pardesi ( Jelmer rijdt in auto naar restaurant)
33.   By the Beach – Sarah  Class, BBC Concert Orchestra & Elizabeth Purnell ( kandidaten in bus naar school, genieten van de omgeving)
34.   Recomposed By Max Richter: Vivaldi, the Four Seasons: Summer 3 – Max Richter, Daniel Hope, Raphael Alpermann, Kozerthaus kammerorchester berlin & Andre de Ridder ( beelden restaurant)

Restaurant Rozna

37. Presentation – Rob Simonsen ( 5 kandidaten bij Hilla)

Opdracht 2: “Lost in Translation”

39.    Large Crowd Ambience in Restaurant with Open Kitchen – Sound Ideas ( start overleg restaurant)
40.    ?
41.    ?
42.    Hurry Up Chase – Udi Harpaz ( in restaurant veel dingen doen zonder tactiek)
43.    Cat Follows Mouse – Chris Benstead, Chamber Orchestra of london, Tom kilworth & Thomas Gould ( Emma betaald voor joker meisje in school)
44.    Zooster Breakout ( From “Mdagascar”) – London Music Works ( opschrijven bestellingen/ bellen school)
45.   Let The Adventure Begin -  Christian Lundberg ( te vroeg ophalen borden tafel meisje door Simone)

46.    Kamanche Solo Tehran – Mark Eliyahu ( groepen zien elkaar weer)
47.   The promise – Matthew Margesson & Dominic Lewis ( 8 mensen correct bediend)

48.   Hob Fi Dimashq – Radwan Nasri ( avondje uit)
49.   Roller Coaster – Danny Vera ( muziek meezingen in auto’s)
50.   Wick in Rome – Tyler Bates & Joel J.Richard ( gerucht over 2 kandidaten die 2 vrijstellingen kunnen verdienen voor aflevering 4)
51.   Roller Coaster – Danny Vera
52.   Wick in Rome – Tyler Bates & Joel J.Richard
53.   Spice – Hans Zimmer ( aankomst pretpark)
54.   Wick in Rome – Tyler Bates & Joel J.Richard

Ik heb lang niet alle muziek kunnen herleiden.
De muziek die rondom de start van opdracht 2:”Lost in Translation”, was te horen, in het restaurant, en de school, daar heb ik muziek niet kunnen herleiden.
Komt ook door de geluiden van het restaurant, en de geluiden van kinderen op school.
Dus mocht je vooral daar nog muziek herkennen, laat het me weten, dan vul ik het aan.
 ::ok::

Offline IByte

• Forumlid
  • Talpoloog
« Reactie #8 Gepost op: 30-06-2024, 01:37:35 »
Ik vind de muziek ook weer prima dit seizoen.

Ik was wel even verbaasd dat "New York City" voor de afvaller er niet in zat  :P. Maar die twist daarna was ook wel leuk.
Sprookjes van duizend-en-één-mol.

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 30-06-2024, 08:56:00 »

Ik was wel even verbaasd dat "New York City" voor de afvaller er niet in zat  :P. Maar die twist daarna was ook wel leuk.

In het Exitgesprek van de eerste afvaller is “ New York City” nog wel te horen.
Muziek die je toch het vertrouwde gevoel geeft van het programma :” Wie is de Mol?”

De muziek die je daarin hoort is:
1. The Fallen’s Arrival - Steven Jablonsky
2. New York City ( Orchestral Version) - London Session Orchestra & Cecilia Weston.

Offline IByte

• Forumlid
  • Talpoloog
« Reactie #10 Gepost op: 5-07-2024, 12:44:57 »
In het Exitgesprek van de eerste afvaller is “ New York City” nog wel te horen.
Muziek die je toch het vertrouwde gevoel geeft van het programma :” Wie is de Mol?”
Ergens wel verwarrend dat die alleen op de WIDM-site staat, maar niet op NPO Start zoals de afleveringen zelf.
Sprookjes van duizend-en-één-mol.

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 5-07-2024, 21:37:09 »
Muziek Wie is de Mol? Streaming – Editie 1 Aflevering 3.

Marah Land

1.   Castle of Spooks – Derek Fiechter & Brandon Fiechter ( aankomst groep)
2.   Killer calls Sidney ( Again) – Marco Beltrami ( spooky pretpark)
3.   LEADER

Aflevering 3: ”Dezelfde Golflengte”

4.   Fairgound Terror – Robert Austin ( kandidaten komen aanlopen bij Hilla, maakt groepsfoto)
5.   Better Citizens – nathan Whitehead ( uitleg Hilla, groepsfoto namaken door in juist attractie te zitten)

Opdracht 1: “Never a Doll Moment”.

6.   Tree Takes Control – Bear McCreary ( start opdracht / groepsoverleg)
7.   Money – Nathan Whitehead ( Ben en Nyree gaan als eerste pretpark in)
8.   Sid In Library – Marco Beltrami
9.   Dumbo Soars – Danny Elfman ( Nyree is in de attractie Espace Gun)
10.   Magic mamliga – O.M.F.O (Ben in attractie Tagada)
11.   A Nation Reborn – Nathan Whitehead ( kandidaten letten op tv schermen met foto’s die getoond worden. Nyree haar foto staat niet op de juiste groepsfotoplek, is dus niet haar attrcatie)
12.   Opening – Nima Fakhrara ( Ben schrikt)
13.   Cotton Gets Picked – Marco Beltrami ( Ben zat niet in de juiste attractie.)
14.   Day two – Bear McCreary (Tiemen en Emma moeten met zijn tweeën in de attractie van Ben)
15.   Should You Choose to Accept – Lorne Balfe ( Nyree moet naar de groep terug)
16.   Lou Sketch Book – Nima Fakhrara ( Kars ziet pop)
17.   Billy’s Back – Marco Beltrami ( Pop ziet Kars)
18.   The Breakout – Danny Elfman ( Kars in de schip attractie)
19.   Tubular Bells ( From “The Exorsist”) ( Techno Club Mix) – Beaten Track ( geen contact met Kars door groep)
20.   To Be a Ghost – Lorne Balfe ( Tiemen gaat Kars zoeken, keert terug bij de groep, foto Kars op de verkeerde plek groepsfoto)
21.   Lou Sketch Book – Nima Fakhrara ( Tieme en Emma naar hun attractie)
22.   Sidney Is Attacked – Marco Beltrami ( Tiemen en Emma sprinten weg van aanvallende pop)
23.   Title Theme ( from “Rollercoaster Tycoon 1”) – Allister Brimble ( Gered door trein, niet af. Tiemen en Emma in de wasmachine attractie)
24.   They’re Crazy – Marco Beltrami ( Emma en Tiemen moeten terug tussen allemaal poppen)
25.   Chasing Sidney – Marco Beltrami ( poppen komen op hen af)
26.   The Dark Carnival – Robert Austin ( in treintje met pop met joker, kan Tiemen deze ruilen voor 200 Euro)
27.   Chasing Grace – Lorne Balfe ( Tiemen bedenkt dat hij geld in zijn tas bij zich heeft in controle room)
28.   You’re Not Real – Marco Beltrami ( Tiemen zijn biecht over Joker)
29.   Sid Arrives – Marco Beltrami ( Jelmer biecht over wie nog waarin moet)
30.   Philip – Nima Fakhrara ( Johan en Simone moeten naar attractie waar nog niemand in heeft gezeten)
31.   Dewey In The Morning – Marco Beltrami ( Johan en Simone op glijbaan attractie, blijkt verkeerde attractie)
32.   You Are Done – Lorne Balfe ( Jelmer, Nyree, en Simone gaan op de zelfde attractie, de glijbaan attractie)
33.   Stone Cold – Marco Beltrami & Pete Anthony ( gaan op zelfde attractie, de glijbaan attractie)
34.   Jester’s Playground – Robert Austin ( Ze gaan niet tegelijk van de glijbaan / op de foto)
35.   Squid Game ( Let’s Play) – Alok ( Nyree en Jelmer terug naar de controle room)
36.   Blaze Since 83 Live DJ Set from Fire Recordings Studio Toronto Ontario ( Live) – Blaze since 83 ( ze komen terug in de control room)
37.   Squid Game ( Let’s play) – Alok ( Jelmer vlucht)
Einde spel- Tijd voorbij
38.   Red Herring – Marco Beltrami ( Bij Hilla, Nyree, Emma en Tiemen stonden op de juiste plek op de groepsfoto, verdienen 500 Euro)

Dag 6

39.   ( Arabische letters) - Salah Alzadjali ( In auto’s genietend van wat ze zien)
40.   The letter – Jeff Beal ( Nyree vraagt anderen test slechter in te vullen dan haar, zodat ze nog even van Oman kan genieten)

“Riyam Park”

41.   Approaching – TMS Underscores ( beelden van het park)

Test

42.   The letter – Jeff Beal ( test Johan en Jelmer)
43.   Cursed – Jeff Beal ( test Emma, Tiemen, Tessa, Kars)
44.   Nora, After End Credit – Jeff Beal ( test Simone, Nyree en Ben)

Eliminatie

45.   Milton – James Newton Howard ( kandidaten gaan tegenover Hilla zitten)
46.   Hamburg – Roel Gommans & Jules Reivers ( scherm Tiemen)
47.   Do You Remember Matteo – Roel Gommans & Jules  Reivers ( ontspanning Tiemen na groen scherm)
48.   Torture – Roel Gommans & Jules Reivers ( scherm Emma)
49.   Moving Isabelle – Hildur Guonadottir ( scherm Tessa exit)
50.   The Fallen’s Arrival – Steve Jablonsky ( Tessa verlaat groep en geeft geld aan penningmeester)

51.   Magic of Cappadocia – Murat Uyar ( Hilla legt uit dat ze zich voor de volgende opdracht in 2 groepen moeten verdelen, aan de knoppen ( in radiostation) of verrast willen worden)

Opdracht 2: "Mol FM"

Eerste spel.
52.   Arabic Soul – Drinche ( taxi chauffeur haalt Emma, Kars, Jelmer en Johan op)
53.   Danner Arrives – Daniel Pemberton ( Nyree kiest Tygo Gernandt uit, Kars raadt zijn stem goed)
54.   My First Case  - Jeff Cardoni ( Tiemen kiest Splinter Chabot uit, Johan raadt zijn stem goed/ Ben kiest Rob Dekay uit, Jelmer denkt dat het Jeroen van de Boom is, helaas fout

Volgende spel: “Finish the Lyrics”
55.   Everywhere – Fleetwood Mac ( Emma zingt mee)
56.   1,2 Many – Luke Combs & Brooks & Dunn ( Kars zingt mee)
57.   Prison – ADMT ( Johan kan hem niet meezingen)
58.   Als het Vuur Gedoofd is – Acda en de Munnik ( Jelmer zingt mee!)

Tijd voor het laatste spel:”Pretletteren”
59.   Monsoon – William Goodchild, BBC Concert Orchestra & Barnaby Taylor ( zoveel mogelijk woorden maken met letter uit categorie, daarna mag duo partner aanvullen)
60.   Evil With a Dog Face – Theodore Shapiro ( Simone categorie eten/drinken en letter “e “, blackout, Emma heeft ook een blackout)
61.   Quirky Morning – Matt Mariano ( Nyree trekt categorie :”dieren” en de letter “M”, ze komt op Mol, merel, Kars op:  muis, markies, mangoes, en marmot)
62.   A Devil, A Pig and a Clown – Bear NcCreary ( welk duo heeft het meest verdiend?)

Nog 1 spel: ”Op welk locatie zijn de medekandidaten?”
63.   Exploring Keyhouse – Torin Borrowdale ( stappen in auto Hilla op zoek naar andere groep)
64.   Flying Fists – Danny Elfman & Chris Bacon ( Tiemen  vraagt naar Al Shati rotonde )
65.   Lily Finds Frank – James Newton Howard ( vrouw legt uit hoe ze naar de rotonde moeten rijden)
66.   Roman Getaway – Lorne Balfe ( Met nog 4 minuten te gaan, waar is die rotonde/ tijd is om.)
67.   What Really Happened – Chris Bacon ( Emma denkt niet dat het aan de communicatie lag)
68.   Blissful Peace – First Second ( uitzicht strand)
69.   Piris Abu Ata ( feat.Piris Eiyahu) – Mark Eliyahu ( kandidaten komen in hotel bij elkaar)

Dag 7 Bandar Al Khairan   

70.   The Woman – David Arnold & Michael Price
71.   Set You free – Nima Fakhrara ( Kars en Nyree hebben de meeste punten, krijgen een voorsprong op een vrijstelling , krijgen 2 enveloppen van Hilla waarop staat: ”Vind je boot”.)

Mocht je nog muziek missen, vul gerust aan.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #12 Gepost op: 5-07-2024, 22:00:22 »
Stukje van de RollerCoaster Tycoon theme song in het pretpark was ook leuk.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 5-07-2024, 22:11:29 »
Stukje van de RollerCoaster Tycoon theme song in het pretpark was ook leuk.

Heel gaaf ja! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #14 Gepost op: 6-07-2024, 01:48:31 »
Jaaaa nostalgie ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 7-07-2024, 06:46:34 »
Wie is de Mol? Streaming – editie Aflevering 4.

1.   Threatened Arabic Tradition – Francisco Becker( doosje met  2 groene vrijstellingen)

“Een vliegende Start.”

2.   Music for the Sydney Lumet’s 1974 Movies “Murder on the Orient Express”: No.9, The Knife – Marcus Dods & Orchestra of the Royal Opera House, Covent Garden ( Nyree en Kars hebben voorsprong op verkrijgen van de 2 vrijstellingen)
3.   Fight Club – Lorne Balfe ( kandidaten rennen)

Bondar Al Khairan

Opdracht 1 : “…..Ren.”

4.   Desert Transaction – Chris Benstead, Chamber Orchestra of london, Tom Kilworth & Thomas Kilworth ( Uitleg Hilla 1e spel met vormen)
5.   The Good Is Still Alive – S Time? ( Kars en Nyree voelen welke vorm ze moeten hebben)
6.   The Ibex – Jacob Shea, Jasha Klebe ( Tiemen en Johan zijn ook aan de vorm opdracht begonnen.)
7.   Motorcycle Chase – Mark Isham ( Tiemen en Johan hebben de juiste vorm, en nemen geld mee)
8.   Frolicking – Stefan Maria Schneider ( Jelmer en Ben hebben de vorm fout, straftijd)
9.   Norman Sneaks out – Chris Bacon ( Hilla legt 2e spel uit, aankomst Kars en Nyree)
10.   Up Is Down ( From “Pirates Of The Caribbean: At Worlds End”) – The City of Prague Philharmonic Chorus & The City of Prague Philharmonic Orchestra ( water halen met mond en handen)
11.   Here’s The Plan – Steve Jablonsky ( Vraag:”In welke oceaan ligt de Titanic?” Antwoord fout, straftijd Nyree en Kars)
12.   Ocean Eyes – Billie Eilish ( vraag:”van wie is het nummer Ocean Eyes?, Emma en Simone antwoorden goed en liggen voorop)
13.   Black Blade – Two Steps From Hell ( kandidaten tijdens de laatste opdracht: ”dominospel” Simone en Emma komen als 1e aan)
14.   Need Time – Trevor Gureckis ( rust houden tijdens dominostenen bouwen)
15.   Master of Shadows – Two Steps from Hell ( Nyree en Kars zijn als 1e klaar met dominospel, maar uiteindelijk komen Johan en Tiemen als 1e aan bij de helikopter, en verdienen hun groene vrijstelling)
16.   One Shot – Alan Silvestri ( helikopter vliegt over kandidaten heen)
17.   Main on End – Alan Silvestri ( vlucht helikopter is als een James Bond film)

Test.

18.   Interview Impressions – Trevor Gureckis ( test tafels naast elkaar, biecht Emma tijdens test)
19.   Ariana Joins – Trevor Gureckis ( biecht Jelmer en Nyree tijdens test)
20.   Rikers Island – Trevor Gureckis ( biecht Simone , Ben en Kars tijdens test)
21.   Ya Habebi la – Amr Diab ( na test tijd voor roadtrip)

22.   Look at the Sky – Osman ( autorit)
23.   I Want It That Way – Backstreet Boys ( muziek meezingen in auto Ben, Nyree en Kars)
24.   Laat de Zon In Je Hart – René Schuurmans ( muziek meezingen in auto Ben, Nyree en Kars)

Kasteel van Jabrin.

25.   Dukkha ( Suffering) – Secession Studios & Greg dombrowski  ( beelden kasteel van Jabrin en eliminatieplek)

Eliminatie.

26.   The party – Angelo Badalamenti ( wie van de 6 moet naar huis? Tiemen en Johan zijn automatisch door , door vrijstelling)
27.   Where’s The Money? – Roel Gommans & Jules Reivers ( scherm Ben)
28.   Translunar Injection – Matt Morton ( ontlading Ben)
29.   Eagle Extraction – Matt Morton ( scherm Nyree)
30.   Dog Tags – Bear Mc Creary ( ontlading Nyree)
31.   Fighting Fire – Bear Mc Creary ( scherm Kars/ Exit)
32.   The Fallen’s Arrival – Steve Jablonsky ( Kars geeft geld aan penningmeester johan, en verlaat het spel)
33.   An Artificial Heartbeat – Max Richter ( Hilla wenst kandidaten goede nacht)
34.   Your Mission – Lorne Balfe ( reactie kandidaten op exit Kars)

Dag 8.

35.   Kabilio Theme – Gilad Benamram ( beelden van stad, autorit)
36.   John Wayne – Rayza The Kid ( in auto Simone, Emma en Tiemen)
37.   Per un pugno di dollari – Titoli ( A fistful of Dollars – Titles) – Ennio Morricone ( in auto Simone, Emma en Tiemen)

Bahla Souk

38.   Marketplace – Alan Menken, Disney ( Tiemen, Simone en Emma op de markt in Bahla Souk.)

Opdracht 2: “Atypisch.”

39.   Duel – Mark Isham ( op een tv zien Ben, Johan, Jelmer en Nyree wat er op de markt gebeurt)
40.   Forwards or Backwards – David Arnold & Michael Price ( inschatten atypische gebeurtenis Simone, koffie met zout)
41.   Piecing It Together – James Newton Howard ( Simone spuugt koffie uit)
42.   Bernie Gets A Semi – Stephen Trask ( Emma doet een workout met de geit)
43.   Need a Hook – Mark Isham ( Tiemen komt in kledingwinkel voor zijn  atypische opdracht)
44.   A Last Reward – David Simpson ( Tiemen wordt ingesloten in de winkel)
45.   How’s It Hangin’Counselor? – Cliff martinez ( Wat doet Tiemen?)
46.   Kung Fu Fighting ( feat,Jack Black) – Cee-Lo ( Tiemen beoefent vechtsport)

Ik heb lang niet alle muziek kunnen herkennen.
Mocht je nog iets missen, of vinden, vul gerust aan.

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 12-07-2024, 17:07:54 »
Muziek Wie is de Mol? Streaming-editie aflevering 5.

Dag 9

1.   Rebirth – Joseph Shirely & Ludwig Goransson ( Hila verteld uit Sprookjesboek)
2.   LEADER

Er was eens…

Wasiba’s Sands

3.   Something for Nothing – The Reverend Peyton’s Big Damn Band ( Ben biecht over dromedaris/kameel)
4.   Arabian Nights (2019)( Instrumental) – Alan Menken, Howard Ashman, Benj Pasek & Justin Noble Paul ( Ben leest voor uit sprookjesboek)
5.   The Bonfire (“The Book of Boba Fett: Vol.1 ( Chapters 1-4)”Bonus Track) – Joseph Shirely & Ludwig Goransson ( Hila verteld het verhaal over avonturiers..)
6.   Pinked – Dominic Lewis ( kandidaten op kamelen, komen aan bij 1e opdracht)
7.   The Big Ship – Alan Menken ( Emma en Jelmer overleggen over hun verdenkingen)
8.   Tomahawk – wild Yaks ( glas tot rand toe gevuld = 500 Euro en 1000 ml water)

Opdracht 1 : “(V) Liegend Tapijt.

9.   Friends Like me ( end Title) ( Instrumental) – Alan Menken & Howard Ashman (  Nyree gaat berg af, traag op vliegend tapijt))
10.   Felix Takes Control – Chris Benstaed ( Nyree vult maatbeker met water)
11.   Uncle Stans Soiree – Chris Benstead ( Tiemen op tapijt, komt niet vooruit)
12.   Grand Complication – Chrsi Benstead ( Nyree trekt Tiemen naar beneden)
13.   Written Down – Danid E. Sugar ( Nyree trekt Johan naar beneden)
14.   Until Tomorrow – Alan Menken ( Johan vult maatbeker)
15.   Agrabah Marketplace – Alan Menken ( Opdracht gelukt en nieuwe blz in sprookjesboek)
16.   The Stranger – Joseph Shirely & Ludwig Goransson ( Hila vertelt vervolg, kandidaten op kamelen)
17.   Better Call Saul end Credits – Dave Porter (telefooncel midden in woestijn)
18.   One Jump Ahaed ( Japanese version) – Lorne Balfe ( gaan van kamelen af, zien wat er ligt)
19.   Mini Moke Mayhem – Lorne Balfe ( Ben en Emma in telefooncel)

Opdracht 2:”Fata Morgana”

20.   Fata Morgana – Efteling & Fata Morgana ( bellen naar Efteling met vraag: ”Wat is geld?”)
21.   Lemonade – Dominic Lewis ( bediende komt terug met dienblad)
22.   This Seat Is Taken – Lorne Balfe ( kiezen juiste kop, met tekens van geld )
23.   Mini Moke  Mayhem – Lorne Balfe ( bediende komt met schaal met daarin kistje met hangslot van 4 cijfers)
24.   Who’s That Dude, Pt.One – Capital City ( Jelmer belt opnieuw)
25.   Ahlam Babiliyya – Saif Al-Khayyat & Nora Thiele ( vragen: “het aantal smaken van de oase + het aantal schalen”, op de Bazaar in de Efteling)
26.   The Orient Is Calling -  Heiko Streicher & Stefan Heinz ( kistje gaat open met geld )
27.   Mini Moke Mayhem – Lorne Balfe ( ronde 3, bediende komt met schaal)
28.   Jigsaw – Dominic Lewis ( opdracht: “jullie zijn iets onder het tapijt aan het vegen”, vinden kaart)
29.   De Vliegende Hollander – Edteling & De Vliegende Hollander ( naar de telefooncel)
30.   Efteling Dance Medly – Ronny V. ( Tiemen belt)
31.   Cut The Mustard – Dominic Lewis ( zoeken woord ter hoogte v.d kikker, met 4 letters)
32.   Furocious – Lorne Balfe ( wat staat er op de hoogste toren van het paleis = maan) Tijd om.
33.   Purple Rain – Dominic Lewis ( Hila verteld verder, gaan naar laatste geld punt)
34.   The Shimmering Sands – Sarah Schachner ( Ben leest voor over listige koopman)
35.   Friend Like Me ( End Title) ( Instrumental) – Alan Menken & Howard Ashman ( Ben en Jelmer gaan naar listige koopman opdracht)

Opdracht 3."Aantrekkingskracht."

36.   Rumble – Link Wray ( spel met magneten)
37.   The Golden Path – Brian Tyler ( Jelmer en Ben zoeken een pad in het magneten spel)
38.   ( Uitstel Van Ongeloof) – Het Universumpje ( Ben en Jelmer winnen 1e spel)
39.   John the Baptist and Salome – Michael Askill ( inzet geld 2e spel)
40.   You Better get Ready – The Rosebuds ( start 2e spel)
41.   Dementus Is Gaining – Tom Holkenborg ( Jelmer en Ben leggen magneet midden in spel)
42.   This Seat Is Taken – Lorne Balfe  ( overige kandidaten praten over wie ze vertrouwen, een bondje mee hebben)
43.   Final Showdown – Joseph Shirley & Ludwig Goransson ( Jelmer en Ben winnen 2e spel)
44.   The cave of Wonders – Alan Menken ( geld tellen en nieuwe penningmeester: Ben)
45.   The Big Ship – Alan Menken ( blz. Ben en jelmer wordt getoond over einde sprookje)
46.   You Think You’re Special – Hans Zimmer & Kara Talve ( kandidaten terugblik aanmelding The Game)

Opdracht 4: “Molwaardig? “

47.   Beginnings Ara Such Delicate Times – Hans Zimmer  ( Johan bij Hila)
48.   Eclipse – Hans Zimmer ( interview liegen / bedriegen, mag 4 video’s zien/ Johan wil geen video zien)
49.   At The House of the Clerkenwell Kid – The Real Tuesday Weld ( andere kandidaten voor dilemma, meer kennis vergaren)
50.   Yellow Light – Dominic Lewis ( reactie ben op video’s)
51.   Beneath Mt.Sinai – The Stone Foxes ( hoeveel video’s wil iedereen bekijken?
52.   Apples to Oranges – Dominic Lewis ( bekijke video’s: Johan en Nyree)
53.   Build a Bomb – Harry Gregson-Williams ( bekijken video’s: Tiemen en Emma)
54.   Worm Ride – Hans Zimmer ( zijn ze wijzer geworden? Als ze meer dan 1500 Euro uitgegeven hebben, is de test vervloekt)

Dag 10

55.   First Flight – DXTEEN

Test

56.   Moving Out – Ben Salisbury & Geof Barrow ( test Johan, Emma, Jelmer, Simone)
57.   Dublin Castle – Nick Cave & Warren Ellis ( test Nyree, Tiemen en Ben)

Eliminatie

58.   You’re Scum – Tom Holkenborg ( kandidaten zitten bij Hila, 5 kandidaten gingen in op aanbod video’s)
59.   The Pole of Inaccessibility – Tom Holkenborg (bij teveel uitgegeven geld moeten niet 1, maar 2 kandidaten naar huis)
60.   The Darkest of Gods – Tom Holkenborg ( Er is voor 1750 Euro gekeken, gaan afscheid nemen van 2 kandidaten)
61.   The Bear – Tom Holkenborg ( Tiemen scherm)
62.   The Pole of Inaccessibility – Tom Holkenborg ( ontlading Tiemen)
63.   The Darkest  of Gods – Tom Holkenborg ( scherm Ben exit)
64.   Crimson Skies – the Cinematic Orchestra & The london Metropolitan Orchestra ( Ben draagt zijn pennigmeesterschap over aan Nyree)
65.   The Darkest of Gods – Tom Holkenborg ( scherm Nyree…)

The End

« Laatst bewerkt op: 12-07-2024, 17:19:56 door Allalin »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 12-07-2024, 21:53:58 »
In aflevering 6 hoorde ik toen het restaurant op de berg werd geïntroduceerd de intro-muziek van The White Lotus. (Cristobal Tapia De Veer - Aloha!)

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 13-07-2024, 15:56:01 »
In aflevering 6 hoorde ik toen het restaurant op de berg werd geïntroduceerd de intro-muziek van The White Lotus. (Cristobal Tapia De Veer - Aloha!)

Eva,

Je hebt het goed gehoord.
Er was zeker muziek te horen uit The White Lotus, ook Aloha!
Heb deze muziek meegenomen in het overzicht van de muziek van aflevering 6.
Dank je wel voor het mee zoeken naar de muziek die te horen is.

Offline Allalin

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-07-2024, 15:58:40 »
Wie is de Mol? Streaming-editie Aflevering 6.

Eliminatie vervolg.

1.   At the Dawn of War – Tom Holkenborg ( Ben heeft spel verlaten, wie volgt?)
2.   The Darkest of Gods – Tom Holkenborg ( scherm Nyree)
3.   Dementus ‘Diatribe – Tom holkenborg ( ontlading Nyree)
4.   The Promise – Tom Holkenborg ( scherm Jelmer )
5.   You Are Awaited – Tom Holkenborg ( ontlading Jelmer, scherm Simone, Emma)
6.   The Fallen’s Arrival – Steve Jablonsky (Exit Johan, hij verlaat het spel)

“Verdeel en Heers”

7.   Impossible Love – Gilad Benamram  ( man doet enveloppen in koffer)
8.   Arabic Dream – Sufian Bouhrara ( kandidaten bij auto’s)
9.   The Lab – David Arnold & michael Price ( vondst kist in auto, zoeken naar sleutel)
10.   Trigue Lycee – Khaled ( rijden in auto’s de woestijn uit)

Dag 11  Birkat Al Mouz

11.   End Titles – Michael Brook ( beelden omgeving)
12.   Piecing It Together – James Newton Howard ( aankomst bij Hila)
13.   Negotiation – Henry Jackman ( Hila verteld dat de Mol de inhoud v.d. kist over kandidaten heeft verdeeld)

Opdracht 1 : “Buitenspel”

14.   Thanks Brother – Lorne Balfe ( aankomst dadelplantage.)
15.   Bad Men – Kyle Dixon & Michael Stein ( uitleg psychologisch spel, inhoud enveloppen)
16.   Conspiracy At the Highest Level – Alex Heffes ( kandidaten openen om beurten hin enveloppe/ pokerface)
17.   War Gamers – Ramin Djawadi ( 1e ronde , naam op bord wie je eruit stemt)
18.   This Is Not a Drill – Henry Jackman ( 2e stemronde na gelijke stand)
19.   Last Change – Alan Silvestri ( 2e stemronde, Nyree eruit)
20.   “It’s Me, Man!”- Harry Gregson – Williams ( Wie heeft de 2500 Euro, en 3e stemronde, Tiemen eruit)
21.   USS Bainbridge – Henry Jackman ( 4e stemronde)
22.   Rigged Contracts -Harry Gregson – Williams ( Emma wordt eruit gestemd)
23.   Duct Tape – Steve Jablonsky ( Jelmer en Simone openen hun enveloppe)
24.   Tracking Elise – james Newton Howard ( in auto Emma en Nyree praten ze na over opdracht)
25.   Picking Locks – James Alexander Dorman ( in auto Jelmer, Tiemen en Simone praten ze na over opdracht)
26.   Aloha! ( Manin Title them ) ( From “the White Lotus: Season1 ) – Christobal Tapia De Veer ( aankomst locatie Diana’s Point Jabal Akhdar)

Opdracht 2 : “Culinaire Hoogstandjes”

27.   Our Side or Theirs – Colin Stetson, Chloe Eustache, Greg Fox & Matt Combs ( Tiemen, Jelmer en Simone leren menukaart uit hoofd)
28.   The Mess – Colin Stetson, Chloe Eustache, Greg Fox & Matt Combs ( Jelmer, Simone en Tiemen krijgen rood drankje, framboos, roos, watermeloen, lime, mint)
29.   Close the Island – Henry Jackman ( reproduceren wat ze weten, namen en prijzen)
30.   Let’s Fun! – Christobal Jablonsky ( start opdracht)
31.   Duct Tape – Steve Jablonsky ( Emma klimt en memoriseert foto kist)
32.   Breach – Ramin Djawadi ( Nyree klimt als 2e)
33.   You Are Done – Lorne Balfe ( Emma belt met culinaire groep)
34.   Pianissimo – Chrsitobal Tapia De Veer ( culinaire groep krijgt drinken en memoriseert)
35.   The Shooting – Roel Gommans & Jules Reivers ( Emma klimt, culinaire team weet niet waar ze op moeten letten, zip-line Emma)
36.   Chopper Ambush – Steve Jablonsky ( Emma bij enveloppen, juist ingrediënten welkomstdrankje)
37.   They Took Her – Roel Gommans & Jules Reivers ( Nyree klimt en belt met vraag; “hoe vaak ze hun glas hebben opgetild, de naam van de  bediende, geeft info over foto houten kistje)
38.   Wonder Woman’s Wrath – Rupert Gregson – Williams ( verder klimmen Nyree en zip-line)
39.   INVERSION – Ludwig Goransson (Nyree bij enveloppen,  2 foute antwoorden, beide enveloppen leeg)
40.   Age of the Extinct – Scary Soundscape Tones ( ober met de naam Archie)
41.   Harlan’s Plan – Nathan Johnson ( Hila als ober met dienblad met 3 kistjes)
42.   Knives Out!, Pt.ll(The Will) – Nathan Johnson ( antwoord in kistje, geld rekening was fout ingeschat)
43.   Rinascimento – Kim Neundorf ( rekening betalen met molgeld)

Test.

44.   Gay – Cristobal Tapia De Veer ( lezen molboekjes)
45.   Glass Eye – Nicholas Britell ( test Jelmer)
46.   Choose to Reproduce – Eric Serra ( test Tiemen)
47.   Motion Denied – Daniel Pemberton ( test Emma)
48.   ? ( test Nyree)
49.   A Hundred Cons – Dave Porter ( test Simone)

Eliminatie.

50.   Los Alamos – Ludwig Goransson ( bij Hila)
51.   Coolhand – Henry Jackman & Alex Belcher ( scherm Simone)
52.   Epilogue – Henry Jackman & Alex Belcher ( ontlading Simone)
53.   The Harris Hit – Jonny Klimek & Reinhold Heil ( scherm Tiemen- Exit)
54.   The Fallen’s Arrival – Steve Jablonsky ( Tiemen verlaat het spel)

Einde aflevering 6.