Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 8398 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Deel hier alle hints die je denkt te zien ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2024, 19:37:32 »
Zag ik nou goed dat Merel en Jurre in kamer 2117 de Mol ontmoetten, de kamer van Ben en Kars?

Edit: Screenshots bijgevoegd.
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 20:02:59 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2024, 21:29:12 »
Lastige, ja we horen merel en jurre  in gesprek met een vervormde stem terwijl we een shot zien van  de entree van die kamer. Maar zouden ze dat beeld zo duidelijk laten zien ?

Het zijn twee gesneden shots: merel en jurre die een kamer binnenlopen en een begroeting hebben.   En vervolgens het dichtgaan van de deur van kamer 2117 waarbij we geluid horen alsof het gesprek nog gaande is .

Veel later zien we kamer 2117 en dat die hoort bij ben ( en kars).
Het zou zomaar montage kunnen zijn, maar ja niets is wat het lijkt
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 21:34:18 door Tarbozan »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2024, 21:32:10 »
Als de vervormde stem die we hoorden echt van de huidige mol is, dan verraadt die een tong-R.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #4 Gepost op: 28-06-2024, 22:22:43 »
De stem kwam minder kapot-vervormd over, ik kan me niet voorstellen dat ze het te makkelijk maken, samen met het kamernummer dat zo goed in beeld kwam. Dat het een stream-seizoen is, wil voor mij  niet betekenen dat het een  programma voor beginners is, dat gaat er bij mij niet in.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2024, 22:45:06 »
Ik zou het ook wat jammer vinden als ze echt met te makkelijk herleidbare hints komen omdat het een streaming is .   

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 29-06-2024, 10:51:03 »
Open Vizier:

Is het zooooo gemakkelijk dan, dat we moeten kijken wie in aflevering 2 letterlijk het vizier van de helm heeft opengeklapt om meer te kunnen zien?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #7 Gepost op: 29-06-2024, 18:16:52 »
Game changer:
Nog voor dat Hila aangeeft dat ze in WidM zitten roept Emma al dat ze in een ander programma zitten.

Open vizier:
In het klaslokaal lijkt Emma als enige alles te zien en benadrukt dit ook in een biecht.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #8 Gepost op: 30-06-2024, 00:27:00 »
In het kasteel afl. 2  de deelopdracht met de crypto. Zodra DM naast elkaar staat, staan onder op het bord MN. Het is een W op zijn kop, maar MN staat toch mooi voor Mol Nyree.

In afl. 1 vormen de rij auto’ s ‘Wie is de mol’.  De achtste kandidaat in beeld is Myree, en dat is de auto met M van Mol.
« Laatst bewerkt op: 30-06-2024, 00:39:29 door foxhunter »

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 2-07-2024, 23:21:18 »
Zag ik nou goed dat Merel en Jurre in kamer 2117 de Mol ontmoetten, de kamer van Ben en Kars?

Ik heb de beide shot even boven elkaar gezet.
De uitsnede en ook de snelheid waarmee de deur dicht gaat is exact hetzelfde, dus lijkt mij hergebruik van hetzelfde shot en daarmee  een "dwaalspoor"

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 2-07-2024, 23:42:58 »
Ik heb de beide shot even boven elkaar gezet.
De uitsnede en ook de snelheid waarmee de deur dicht gaat is exact hetzelfde, dus lijkt mij hergebruik van hetzelfde shot en daarmee  een "dwaalspoor"

Ik begrijp wat je wil laten zien en dat het eenzelfde shot zou kunnen zijn dat twee keer gebruikt wordt. Maar wat ik niet snap is waarom je dan daaruit concludeert dat het een dwaalspoor zou zijn. Leg dat eens uit.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 3-07-2024, 07:48:04 »
Dwaalspoor misschien niet het juiste woord, ik bedoel eigenlijk meer dat 't geen bewijs is en dat ik meer geneigd ben dat dan als "bewijs" van het tegendeel te zien...
Kan natuurlijk nog altijd bewust als hint er in gestopt zijn (zonder zekerheid te geven)... :-\\

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 3-07-2024, 13:43:26 »
Op het einde van afl 1 zien we een montage van de borden die langs de weg stonden bij de Dunebashing opdracht. We zien 4 borden, maar horen 5x een geluid. 3x gelijk gelui en beeld met de eerste drie borden en 2x geluid bij het laatste bord "Heeft gesaboteerd".
Verwijst dat naar Emma die al een keer de mol was in een onofficiële youtube variant van het spel, en nu dus voor de tweede keer in WIDM?

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 3-07-2024, 15:16:45 »
Kars heeft een kaartspel met gouden kaarten zonder hoesje, want hij is een open boek (open en duidelijk in zijn intenties). Kan een hint zijn naar het open vizier (openlijk, niet bedekt). Op internet staat als nadeel van gouden kaarten dat ze niet erg zichtbaar zijn in het donker, een mol is vaak in het donker. In de winkel lag de Harten heer bovenop en niet de hartenaas, misschien een verwijzing naar een mannelijke mol. En Game changer, kan slaan op het spel dat verandert van The Game naar Wie is de mol, maar ook het spel dat voor Kars met zijn card game verandert van kandidaat naar mol. 

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 4-07-2024, 10:41:16 »
Johan vertelt in de casting met de cocktailshaker in zijn hand: "Nou, dan is toch het eerste wat je denkt: Shaken, not stirred.. Ik ben ook wel iemand kwa karakter die voor een beetje opschudding zorgt."
Die quote is van James Bond natuurlijk. Zou de naam misschien gevallen zijn in momenten voorafgaand aan dit shot? Vind Johan zichzelf een James Bond? James Bond is uiteraard een secret agent, ofwel de mol.

« Laatst bewerkt op: 4-07-2024, 16:55:20 door annebeestje »

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 4-07-2024, 12:34:38 »
In de leader komen meerdere x-en voorbij. Daarom neig ik op dit moment naar de mol is een vrouw.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 4-07-2024, 19:47:52 »
Op het einde van afl 1 zien we een montage van de borden die langs de weg stonden bij de Dunebashing opdracht. We zien 4 borden, maar horen 5x een geluid. 3x gelijk gelui en beeld met de eerste drie borden en 2x geluid bij het laatste bord "Heeft gesaboteerd".
Verwijst dat naar Emma die al een keer de mol was in een onofficiële youtube variant van het spel, en nu dus voor de tweede keer in WIDM?

Neen, zo'n hints zitten er nooit in. Waarom zou men verwijzen naar een youtube serie met een view rate van 500 personen?

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #17 Gepost op: 4-07-2024, 22:51:49 »
In de leader komen meerdere x-en voorbij. Daarom neig ik op dit moment naar de mol is een vrouw.
Er zitten ook pijltjes in, die wijzen naar 3 kandidaten: Ben, Johan en Simone. Zouden dit de finalisten zijn? Ze noemen toevallig elkaar ook bij de test (Johan noemt o.a. Ben, Ben noemt Simone, Simone noemt Johan).
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #18 Gepost op: 5-07-2024, 15:42:57 »
Rond 42:16 in aflevering 3 zie je een kind op het strand een voetbal naar een ander jongentje schoppen. Dit is een referentie naar Ben zijn hobby. Volgens de bio van Ben op de website houd hij namelijk van voetbal: ''Als Ben niet druk is met zijn werk, fitness, voetbal of vrienden, traint hij het dames voetbalteam.''

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 5-07-2024, 17:04:03 »
Johan vertelt in de casting met de cocktailshaker in zijn hand: "Nou, dan is toch het eerste wat je denkt: Shaken, not stirred.. Ik ben ook wel iemand kwa karakter die voor een beetje opschudding zorgt."
Die quote is van James Bond natuurlijk. Zou de naam misschien gevallen zijn in momenten voorafgaand aan dit shot? Vind Johan zichzelf een James Bond? James Bond is uiteraard een secret agent, ofwel de mol.

In de kandidatenbio van Johan staat:"Johan hoopte op een James Bond-achtige ervaring: adembenemende locaties, veel spanning en avontuurlijke activiteiten die je niet in de plaatselijke VVV-gids vindt."

In de helicopter zegt hij" Toch een beetje James Bond."

Misschien to much allemaal (of hij is een enorme 007 fan) maar wel opvallend en iets om in de gaten te houden.