Even hier mijn indruk van Aflevering 1 en 2 samen, aangezien ik het ook zo kijk en het nogal doorloopt.
Ik ben over het algemeen zeer tevreden. Heel fijne cinematografische draaistijl, waardoor het soms totaal niet meer aanvoelde als WIDM (in dit geval positief). Ook de totaal andere opbouw van de aflevering(en) zorgde voor een heel andere ervaring. Voor een streamingseditie is dit denk ik inderdaad heel geschikt. Het enige nadeel aan niet afgebakende afleveringen vind ik dan toch dat het tempo teveel gelijk blijft. De anderhalf uur voelde echt lang aan voor mij. Meer rustmomenten en wat meer reality was daarin wellicht iets geschikter. Nu was het eigenlijk alleen het autorijden een kort inkijkje in de sfeer.
Dit geeft wat mij betreft ook meteen het grootste probleem aan van deze editie op dit moment. Ik vind de kandidaten nog niet allemaal zo goed uit de verf komen. Het is heel lastig om ze persoonlijk beter te leren kennen als dat stukje reality ontbreekt, terwijl dat met onbekende Nederlanders toch extra belangrijk is. Tiemen vind ik daarin de grootste uitzondering, maar dat is dan weer net de persoon met wel wat presentatie-ervaring.
De opdrachten zelf vond ik wel origineel, niet allemaal even duidelijk om in beeld te brengen, maar de sfeer ervan beviel me goed. Net als de afleveringen zelf iets minder afgebakend dan we gewend zijn.
Hila vond ik het ook erg goed doen. Nog een klein beetje strak vasthoudend aan de tekst, maar met wat ervaring denk ik dat ze een hele mooie vriendelijke en tegelijkertijd steng en serieuze stijl kan neerzetten.
Ik zie deze serie echt als een leuk extra'tje dat we krijgen en ik denk dat het voor een streamingseditie ook behoorlijk goed geslaagd is. Je ziet duidelijk dat er veel geëxperimenteerd is en er zijn nog verbeterpuntjes, maar al met al ben ik wel enthausiast.
Uiteindelijk ben ik zelf wel meer een tv-kijker dan een seriekijker, dus voor WIDM zelf zie ik liever iets meer reguliere elementen dan deze doorlopende stijl. Maar voor een serie, vond ik het erg leuk om te zien.
Waar ik overigens ook nog enorm positief over ben is hoe er dit keer met jokers is omgegaan. Het kostte niets om er kans op te maken. En om ze te verzilveren moest er nog moeite worden gedaan en kost het ook maar €200. Het verkrijgen van jokers is eindelijk een spannende uitdaging geworden in plaats van domweg geld verspillen.
En ik heb het gevoel aan de vooruitblik te zien dat dit vaker zo zal zijn.