Auteur Topic: Aflevering 2 - Open Vizier  (gelezen 2437 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 2 - Open Vizier
« Gepost op: 28-06-2024, 07:05:56 »
Bespreek hier alles van de tweede aflevering!
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 12:51:38 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - Open Vizier
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2024, 14:07:57 »
Je had meer kunnen zien door het vizier naar boven te klappen?

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2024, 15:19:35 »
Jammer van Anne-Britte ze leek mij een hele leuke kandidate. Deze aflevering word er weer geëxperimenteerd door bijvoorbeeld de opdracht gelijk na de eliminatie te doen en door de opdracht in het pretpark via de radio te introduceren (WIDM 2008 flashbacks). Ik vond vooral dat laatste een heel gaaf element! Hierdoor kregen de kandidaten al een beetje informatie zonder dat Hila het in persoon bekend hoeft te maken. Hila doet het overigens heel goed. Ze brengt een mysterieus sfeertje, iets wat ik de laatste paar seizoenen erg gemist had. Ook tof dat de oud mollen de nieuwe mol spraken. Dit geeft toch dat dagboek effect wat we bij de Belgen zien. Altijd leuk om van de mol te horen wat ze vinden van een bepaald moment in de reis. Tot nu toe ben ik erg tevreden.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 28-06-2024, 15:20:32 »
Even hier mijn indruk van Aflevering 1 en 2 samen, aangezien ik het ook zo kijk en het nogal doorloopt.

Ik ben over het algemeen zeer tevreden. Heel fijne cinematografische draaistijl, waardoor het soms totaal niet meer aanvoelde als WIDM (in dit geval positief). Ook de totaal andere opbouw van de aflevering(en) zorgde voor een heel andere ervaring. Voor een streamingseditie is dit denk ik inderdaad heel geschikt. Het enige nadeel aan niet afgebakende afleveringen vind ik dan toch dat het tempo teveel gelijk blijft. De anderhalf uur voelde echt lang aan voor mij. Meer rustmomenten en wat meer reality was daarin wellicht iets geschikter. Nu was het eigenlijk alleen het autorijden een kort inkijkje in de sfeer.

Dit geeft wat mij betreft ook meteen het grootste probleem aan van deze editie op dit moment. Ik vind de kandidaten nog niet allemaal zo goed uit de verf komen. Het is heel lastig om ze persoonlijk beter te leren kennen als dat stukje reality ontbreekt, terwijl dat met onbekende Nederlanders toch extra belangrijk is. Tiemen vind ik daarin de grootste uitzondering, maar dat is dan weer net de persoon met wel wat presentatie-ervaring.

De opdrachten zelf vond ik wel origineel, niet allemaal even duidelijk om in beeld te brengen, maar de sfeer ervan beviel me goed. Net als de afleveringen zelf iets minder afgebakend dan we gewend zijn.

Hila vond ik het ook erg goed doen. Nog een klein beetje strak vasthoudend aan de tekst, maar met wat ervaring denk ik dat ze een hele mooie vriendelijke en tegelijkertijd steng en serieuze stijl kan neerzetten.

Ik zie deze serie echt als een leuk extra'tje dat we krijgen en ik denk dat het voor een streamingseditie ook behoorlijk goed geslaagd is. Je ziet duidelijk dat er veel geëxperimenteerd is en er zijn nog verbeterpuntjes, maar al met al ben ik wel enthausiast.
Uiteindelijk ben ik zelf wel meer een tv-kijker dan een seriekijker, dus voor WIDM zelf zie ik liever iets meer reguliere elementen dan deze doorlopende stijl. Maar voor een serie, vond ik het erg leuk om te zien.  ::bravo::

Waar ik overigens ook nog enorm positief over ben is hoe er dit keer met jokers is omgegaan. Het kostte niets om er kans op te maken. En om ze te verzilveren moest er nog moeite worden gedaan en kost het ook maar €200.  Het verkrijgen van jokers is eindelijk een spannende uitdaging geworden in plaats van domweg geld verspillen.  ::ok::
En ik heb het gevoel aan de vooruitblik te zien dat dit vaker zo zal zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 15:30:58 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #4 Gepost op: 28-06-2024, 15:30:10 »
Ik ben positief.

Ik had even niet zien aankomen dat afl. 2 stopte bij de opdracht die wel werd aangekondigd. Maar dat kwam denk ik omdat we op enkele uitzonderingen na, gewend zijn aan het afsluiten van een aflevering met test en eliminatie.

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2024, 15:57:27 »
Regietechnisch is dit absoluut een verbetering, veel meer feel en tempo dan de reguliere versie de laatste jaren. Vooral leuk gedaan met die jokers. Het deed me meer denken aan WIDM 1 t/m 10 dan De Mol eerlijk gezegd. Maar zoals gezegd, er was inderdaad te weinig aandacht voor de kandidaten, denk dat 50-55 minuten per aflevering de juiste balans zou zijn (zeker voor de eerste aflevering, want de voorstelling van de kandidaten was wel heel summier). Het blijft me ook opvallen dat ze het maar niet kunnen laten om er overal overbodige biechten in te plakken ::rofl::. Ben benieuwd hoe deze versie zich verder ontwikkeld, opdrachten waren nu nog niet top maar we zullen zien.

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2024, 16:40:08 »
Ik ben overwegend positief! Leuk experimentje. Toch kent het ook nog wel zijn gebreken. Ik weet niet exact waarom, maar ik krijg er nog weinig bingewatch-vibes van. Na deze twee afleveringen achter elkaar te hebben gezien vond ik het meer dan mooi geweest. Zoals Sanmol zei vond ik het wel heel cool hoe ze experimenteerde met opdrachten die gelijk na executie starten of bekendmakingen via de radio. Ik vond overigens de 'twist' dat Jurre en Merel er waren behoorlijk overbodig. Het voegde alleen een kleine cliffhanger toe, maar die hadden ze prima in de executie kunnen plakken die in de eerste minuten van de tweede aflevering plaats vond. De mol heeft ongetwijfeld in Nederland al contact gehad met oud-mollen, dus waarom ze nou perse naar Oman moest komen. Dennis Weening voegde ten minste nog wat toe aan de opdracht, over het klimaat gesproken...

Ik moet toegeven dat ik behoorlijk moet wennen aan Hila als presentator. Eerlijk gezegd krijg ik de mysterieuze vibes totaal niet. Het kan door de zenuwen komen en later beter worden, maar alle zinnen zijn uit het hoofd opgestampt en enige vorm van spontaniteit ontbreekt. Het geeft mij juist het gevoel alsof het op deze manier relatief monotoon en star blijft en ze trekt me nog weinig mee in het verhaal wat ze probeert te vertellen.

Opdrachten die beginnen voordat ze zijn uitgelegd klopte in mijn hoofd ook totaal niet met het narratief. Voor mijn gevoel deden de kandidaten maar wat door de spontaniteit van de opdrachten. Ik weet niet hoeveel tijd er tussen zit om bijvoorbeeld extra uitleg te krijgen of vragen te stellen, maar als kijker voelde het chaotisch en rushed. Overigens vind ik de opdrachten tot nu toe best goed en vind ik het verhaal van de man die de kist in de woestijn vindt en de jokers uitdeelt heel cool.

Jammer van de eerste afvaller. Het is een streamingseizoen, dus in principe heb je alle tijd en ruimte die je maar wilt. Mede daarom vind ik het jammer dat er zo weinig wordt ingezoomd op de kandidaten en de sfeer zelf. Ik voel met uitzondering daargelaten nog weinig affiniteit met een groot deel van de kandidaten. Dat terwijl ze dus in mijn ogen prima 5 minuten aan elke aflevering hadden kunnen plakken om dit resultaat wel te bereiken. Die connectie met de kandidaten is juist extra belangrijk met onbekenden, want dan begint alles vanaf 0. Over de afleveringen heen bouwt die band natuurlijk wel sneller, vooral bij kandidaten die langer in het spel blijven, maar die band is er nu nog niet en eerlijk gezegd boeide het me ook niet zoveel wie er afviel deze aflevering. En de schermen die relatief slecht te zien waren in de shots kwamen wel licht onprofessioneel over  :-X
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 16:45:17 door PieterBasje »
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #7 Gepost op: 28-06-2024, 17:41:33 »
Ik heb dat helemaal niet dat ik nog moet wennen aan de deelnemers . Ik vind het een leuke groep en was meteen mee.

Het is allemaal  wat losser en minder geproduceerd en voor mij komt dat het programma ten goede.  Ondanks dat er heel veel zand is in oman, doet het voor mij minder stoffig aan dan widm de laatste jaren.

Opdrachten vond ik wat wisselend van niveau en ook niet altijd even duidelijk in beeld gezet.
Daar mag nog wel wat meer aan getweakt worden .

Hila als presentatrice , tja. Ik ben nog zeker niet een groot fan , ze staat met een been in de groep en met een been wil ze net als rik niet in de groep staan en die spagaat doet wat geforceerd aan . Is het vervelend. Nee. Stoort het nee, dus zeker een oke poging maar het mag van mij nog duidelijk of je een soort reisleider wordt of een presentator .

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2024, 19:19:47 »
Ik had eigenlijk al wel verwacht dat ze de test en eliminatie zouden doorschuiven naar de volgende aflevering, dan kun je toch met een gerust hart gespreid/uitgesteld kijken zonder bang te zijn voor spoilers. Daar ben ik wel blij om.

Ik moest even wennen aan de groep, maar dat moet ik altijd wel. Ik denk dat er pittige persoonlijkheden tussen zitten, dus ik ben benieuwd of ze wat harder gaan spelen.

Ik vind het er tot nu toe goed uitzien, cinematografisch. De opdrachten waren ook leuk. Hila is even wennen, ik vind haar niet mysterieus en ook niet autoritair/afstandelijk. Ik ben benieuwd of we een ontwikkeling bij haar zien, ik houd zelf van afstandelijke en strenge widm-presentatoren.

Ik ben erg benieuwd naar de volgende twee afleveringen! Ik vind het jammer dat het er maar 8 zijn, ze duren ook niet zo lang. Dus ik ben benieuwd hoe ze de beperktere zendtijd verder ingevuld hebben, zonder dat dat het format teveel aantast.
« Laatst bewerkt op: 28-06-2024, 20:07:14 door Eva. »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 28-06-2024, 20:28:27 »
Ik pak beide afleveringen ook samen. Wat een mooie start! Ik vond de opdrachten super leuk, de kandidaten geweldig en Hila top.

Wel bijzonder dat er slechts 15 vragen in de test zitten. Dan wordt het nog meer een Russische roulette.

Jammer dat er toch weer oud mollen zijn ingezet. Ik vind de verering van de oud mollen niet per se een leuk element van WIDM.

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #10 Gepost op: 28-06-2024, 20:31:39 »
Ik heb ook genoten! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #11 Gepost op: 28-06-2024, 21:43:46 »
Tsja, ik zal ook de twee streams per week becommentarieren in 1 post, dat voelt nu toch het meest voor de hand liggend.
Mijn conclusie na de eerste 2, het lijkt erop dat iedereen bij IDTV ook weer even moest wennen aan het feit dat ze met tien onbekenden ipv BN'ers op reis waren. Het kwam op mij op veel momenten nog afstandelijk en koel over. Hopelijk gaat dat snel veranderen.

Offline JB1996

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 28-06-2024, 22:39:41 »
Na de eerste twee afleveringen ben ik positief verrast! Ik vind de opdrachten sterk in elkaar zitten. Haalbare opdrachten met prima bedragen. Groepjes die elkaar nodig hebben en waar overal gemold kan worden. Geen overload aan troeven of mingeld en je moet er iets voor doen om ze te verdienen. Locaties zijn weer top. Goede uitleg in het fort met voice-over en de kaartjes in beeld.

De kandidaten lijken goed bij elkaar te passen, al mis ik een soort vader/moeder van de groep. Iemand die de groep even tot de orde kan roepen en met wie je meteen sympathie hebt tussen alle twintigers en dertigers. Met de kandidaten heb ik, zoals sommigen al zeggen, nog niet zo veel binding. Het was fijn als we iets zouden zien van een groepskennismaking of een recap van de voorstelfilmpjes om iedereen wat meer de laten leven. Hierdoor had ik bij de eliminatie ook geen voorkeur voor wie moest blijven/vertrekken. Ook miste ik het afvallersgesprek na de eliminatie. De afvaller vertrok geruisloos zonder afscheid en is gelijk van mijn netvlies.

Ik moest even wennen aan Hila, die vooral bezig leek met goed articuleren en iedereen aankijken. Vanaf aflevering 2 in het fort vond ik haar meer in haar element. Ze past qua leeftijd ook goed in deze groep en ben verrast hoe snel ik aan haar ben gewend. Nog niet perfect, maar fijn voor deze serie.

De montage zit lekker in elkaar en gaat in een goed tempo. Ik merkte wel dat ik even moest bijkomen na de afleveringen. Ik miste wat rustmomentjes om de groep te leren kennen, maar ook om even te plaatsen waar in Oman we waren. Dit ging nogal snel en mag van mij iets trager. De opdrachten kunnen iets meer rust en duiding gebruiken. Op de markt met de foto's en gevonden spullen was het voor mij niet duidelijk wat nou de bedoeling was. Die onduidelijke regels maakt het ook moeilijker om de Mol te ontdekken, al ben ik doordat het online is ook meer aan het genieten van het spel en minder bezig met wie het nou is en om dit te delen met anderen. Het kijkt verder heel fijn weg en ben benieuwd naar volgende week.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #13 Gepost op: 28-06-2024, 23:39:21 »
al ben ik doordat het online is ook meer aan het genieten van het spel en minder bezig met wie het nou is en om dit te delen met anderen. Het kijkt verder heel fijn weg en ben benieuwd naar volgende week.

Dit heb ik ook heel erg. Een van de fijnste dingen aan deze streaming editie is toch stiekem dat het niet de overgrote hype is die we bij de reguliere seizoenen zien. Geen app, geen poespas. Gewoon een serie kijken en dit bespreken op een forum met wat andere fanatiekelingen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 28-06-2024, 23:55:57 »
Ik zit er meteen helemaal in merk ik. Mooie filmische manier waarop alles in beeld is gebracht.
Ik hoop wel de kandidaten nog wat beter te leren kennen.
Wel een prettige manier van jokers verdienen.
Verder nog steeds niet zo’n fan van de biechten ipv een voice over. Kan me in de meeste plussen en minnen die hierboven genoemd worden eigenlijk wel vinden en ben benieuwd naar de volgende afleveringen

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Game Changer
« Reactie #15 Gepost op: 29-06-2024, 08:12:01 »
Hier en daar heb ik wat sneller doorgespoeld bij opdrachten die lang duurden. Toch geef ik het geheel een 9. Interessante mensen die genoeg verschillen van elkaar en sommige opdrachten helemaal naar mijn smaak zoals de opdracht met de bewakers. Heb wel het idee dat er veel weggelaten is. Er zal zeker een discussie hebben plaatsgevonden over hoe Ben en Johan in die kamer verzeild raakten maar we zagen daar niets van.
De eerste afvaller, Britt, hakte er flink in, heb het idee dat het met onbekende Nederlanders voor de eerste afvaller erger is.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
Re: Re: Aflevering 1 - Game Changer
« Reactie #16 Gepost op: 29-06-2024, 08:15:42 »
Vooropgesteld dat er op zich niks mis mee is om uit het beproefde stramien van opdracht-opdracht-opdracht-test-eliminatie-vooruitblik te stappen, is het voor mij nog wel erg wennen aan tempo en opbouw van de serie. Vooral dat we op een kwart van de serie nog maar één afvaller gehad hebben is toch best bizar. Zal later ongetwijfeld rechtgetrokken worden maar mijn voorkeur heeft het niet.

Verder weinig te klagen: Audiovisueel, qua opdrachten, groep en presentatie zit alles prima in elkaar.  ::ok::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 29-06-2024, 21:40:01 »
Ik ben positief verrast! Er lijkt een lekker fris regenbuitje over het programma te zijn gegaan.

Leuk zo met de Onbekende Nederlanders. Heb daar helemaal geen moeite mee. Zo is het programma ooit begonnen en bovendien ken ik de Vlamingen van de Mol ook niet.

Hila doet het goed. Nog niet uit de losse pols, maar er zit in de presentatie wel wat meer mysterie.

De opdrachten vond ik leuk, al volgden ze elkaar zo wel snel op. Leuk hoe de twee kandidaten aan hun jokers moesten komen. Zoiets levert wat extra spanning op maar het koste de groep ook niet de kop.

Kortom, positief!
Ma how, zeg!

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #18 Gepost op: 29-06-2024, 21:44:12 »
Ik ben echt positief so far ::bravo:: Duidelijk wat elementen van De Mol geleend (zoals de kandidaten die zelf mogen rijden), mooi cinematografisch in beeld gebracht, leuke opdrachten met meerdere groepjes en elementen die invloed hebben op elkaar, niet te veel nutteloze biechten over het mooie landschap, en dan ook nog overzichten en zelfs een voice-over! Ik merk wel dat ik toch liever gewoon de eliminatie aan het einde van de aflevering heb, maar voor zo'n streaming-seizoen werkt dit ook wel prima :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #19 Gepost op: 29-06-2024, 23:47:00 »
Ook aflevering twee was gewoon hartstikke goed. Vind het eerlijk gezegd nu al beter dan de meer recente WIDM seizoenen. De opdrachten zijn creatiever, de groep is oprecht fanatieker en denkt beter na voordat ze zich in een opdracht stort. Ogenschijnlijk wordt er ook nog niet veel genepmold. Er mag nog wel wat meer aandacht zijn voor de groepsdynamica tussen opdrachten in. Dat mis ik echt, is iets waar De Mol (België) echt in excelleert. Dat helpt om bij de kijker een roadtrip reisvibe te creëren en ook om de kandidaten wat beter te leren kennen. Ook de biechten mogen nog veel radicaler teruggesnoeid worden. We zijn geen jeugdjournaal publiek. Maar het tempo, de onbekende deelnemers en zelfs de opdrachten zijn tot nu toe gewoon goed.
« Laatst bewerkt op: 29-06-2024, 23:49:07 door Nat007 »