Auteur Topic: Aflevering 4 - Een Vliegende Start  (gelezen 2248 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 4 - Een Vliegende Start
« Gepost op: 5-07-2024, 09:56:42 »
Bespreek hier alles van de vierde aflevering!
« Laatst bewerkt op: 5-07-2024, 11:56:23 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Een Vliegende Start
« Reactie #1 Gepost op: 5-07-2024, 13:43:40 »
Op en top Expeditie Robinson dit. Per strand wat puzzels oplossen en door. Moet wel wennen aan het beginnen met een executie en eindigen met een cliffhanger.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #2 Gepost op: 5-07-2024, 15:10:36 »
Ik merkte dat ik even weer in het ''normale'' ritme moest komen nadat er plotseling iemand af viel in het midden van de aflevering. Kudus aan de crew, want wederom waren er weer hele mooie beelden van Oman. Overigens vind ik de emotionelere momenten heel tof om te zien o.a toen Kars niet de vrijstelling won met Nyree. Je merkt dat de kandidaten er heel erg voor gaan wat alleen maar mooie beelden oplevert. Mijn enige punt van kritiek is dat de jokers in het pretpark niet had gehoeven. We hebben de aflevering daarvoor al twee kandidaten stiekem twee jokers zien bemachtigen, dus het feit dat Tiemen nu ook een joker kreeg hield dat een beetje onderuit. Fijn om ook meer infographics te zien bijvoorbeeld bij de opdracht waar ze de andere kandidaten moeten zoeken.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #3 Gepost op: 5-07-2024, 17:24:30 »
Zoveel vrijer en losser gefilmd ten opzichte van oude widm seizoenen.  Maakt het goor mij zoveel echter , lijkt gewoon een road movie .

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #4 Gepost op: 5-07-2024, 18:05:31 »
dat de jokers in het pretpark niet had gehoeven. We hebben de aflevering daarvoor al twee kandidaten stiekem twee jokers zien bemachtigen, dus het feit dat Tiemen nu ook een joker
Ze deelden niet voor niks het geld uit aan iedereen in het begin. Tiemen was er ook heel stellig in dat hij zijn geld niet wilde inleveren bij een latere penningmeester. En nu gebruikt hij het. Heel consequent en goed vind ik. Maar die pop had wat mij betreft ook nog wel mogen schieten na afgeven van de joker, dat was iets meer dan een addertje geweest.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #5 Gepost op: 5-07-2024, 23:13:56 »
 ::bravo:: Hulde aan deze twee nieuwe afleveringen! Prachtige opnames, mooi gemonteerd. Hilla komt los, wat doet ze het goed. Leuk ook dat zij de auto bestuurde. Wat een verademing zijn de de naturelle reacties van de kandidaten. De emoties van Emma en Simone bij de executie (fijn dat ze dat woord weer gewoon gebruiken) leken oprecht. Dan zijn ze dus geen van beide de Mol. Of eentje is een zeer goede actrice.
Ik vind de manier waarop het bemachtigen van troeven in de opdrachten zit mooi, ze moeten hard lopen ipv de pot plunderen.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 5-07-2024, 23:29:31 »
Heerlijk weer! Zo filmisch en fijn nog meer momenten met de kandidaten in de auto’s, waardoor je echt met ze meereist.
Die laatste opdracht vond ik echt een feest om te kijken. Leuk om samen met de kandidaten verrast te worden door de twist, prachtige edit, humor, keuzes en discussies goed in beeld.
Jammer dat we weer een week moeten wachten op aflevering 5 en 6  ;)

Offline Pac

• Global Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 6-07-2024, 00:03:53 »
Zoveel vrijer en losser gefilmd ten opzichte van oude widm seizoenen.  Maakt het goor mij zoveel echter , lijkt gewoon een road movie .
Helemaal mee eens! Ik heb het gevoel alsof er zoveel meer ruimte echte emoties is dan anders. Ik leef helemaal met de groep mee  ::bravo::
...óf niet!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #8 Gepost op: 6-07-2024, 20:01:02 »
Ja, mee eens, geweldige montage, veel meer roadmovie, rollercoaster, avonturenspel. De stenge toon van Hila "...ren!" -Hila-risch - vind ik helemaal niet erg.
Maar door de dubbele afleveringen gaat het voor mij wel erg snel, na twee weken al op de helft. ik kan nauwelijks wennen aan de kandidaten, empathie kweken voor ze, of ze moeten het spel alweer verlaten. Voor een deel is dat eigen keus om twee streams achter elkaar te zien, maar het komt ook door de executies halverwege. Een afvaller... en weer door. Weinig tijd voor contemplatie. 

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #9 Gepost op: 6-07-2024, 23:28:12 »
Ik vond het moment dat iedereen in spanning afwachtte wat Hila dit keer ging zeggen na de executie en de opluchting ook wel erg mooi.  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: 7-07-2024, 23:05:42 »
Ik vind het echt leuk! Ik geniet me suf!
Ma how, zeg!