Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Never a Doll Moment?  (gelezen 2627 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 3] Opdracht 1 - Never a Doll Moment?
« Gepost op: 5-07-2024, 09:58:04 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 5-07-2024, 12:05:53 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Never a Doll Moment?
« Reactie #1 Gepost op: 5-07-2024, 13:49:24 »
Zat meteen weer in Japan en het Holland Village park. Ik miste alleen een Imannuelle met ratatata moment  ;) Komt ook omdat ze die Squid like dolls niet konden uitschakelen.

Vond het wel opvallend hoe Jelmer/Ben? niet op die glijbaanfoto uit kwam. Tegelijkertijd Tiemen die zijn joker verzilverd. Chaos alom in elk geval. Inderdaad never a doll moment.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Kristel1976

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
« Reactie #2 Gepost op: 5-07-2024, 16:58:02 »
Zat meteen weer in Japan en het Holland Village park. Ik miste alleen een Imannuelle met ratatata moment  ;)

Hier idem! Vond het een leuke opdracht  ::tandpastasmiley::

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #3 Gepost op: 5-07-2024, 17:20:06 »
Ik vond dit dan weer minder, maar dat kwam meer door de chaos van de opdracht.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #4 Gepost op: 5-07-2024, 17:20:46 »
Als eerste gaan, zeker niet naar de juiste plek gaan en er vrij lang over doen, lijkt me een prima molstrategie.

Ook de glijbaan startegie van jelmer (? ) is prima als mol

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 5-07-2024, 19:32:15 »
Leuke opdracht! Wel erg lastig om te zien wie nu wat goed en fout doet. Tiemen is wel erg opvallend bezig met zijn joker, dit lijkt wel voorkennis te zijn (ook omdat hij zijn geld niet wilde inleveren bij de penningmeester).

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 5-07-2024, 22:10:47 »
Als pretparkfanaat vond ik dit erg leuk, prima infographics ook! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Gido Verheijen

• Forumlid
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
« Reactie #7 Gepost op: 5-07-2024, 22:36:06 »
Nyree is tussen de shots door opeens 100 euro lichter. Molactie?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 5-07-2024, 22:47:00 »
Nyree werd ook vier keer geraakt door de schietende poppen want ze had maar 100 van haar 300 euro over (vier keer 50 euro eraf per voltreffer). De andere twee die uiteindelijk ook geld opbrachten (Emma en Tiemen (?)) hadden samen nog 400 euro over, want er werd in totaal 500 euro verdiend. Hoe de juiste verdeling bij die twee was weet ik niet.

Nyree liep ook nogal lang rond nadat ze in de eerste attractie had gezeten, zo werd door de anderen gezegd. Is ze toen een paar keer geraakt door de schutters?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #9 Gepost op: 6-07-2024, 01:53:51 »
Dit zou echt mijn droomopdracht zijn om te mogen spelen, echt heel tof ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #10 Gepost op: 6-07-2024, 13:03:52 »
Wel een kleine upgrade na de 'badmeesters from hell'  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 6-07-2024, 16:24:05 »
Als eerste gaan (Ben, Nyree) lijkt mij de beste molpositie. Je kan dan veel tijd rekken, verkeerde informatie geven, je meerdere keren laten afschieten en de verkeerde attractie kiezen. Dat maakt vooral Nyree verdacht die 4x werd geraakt. Ook verdacht vind ik Yelmer die in de glijbaan niet op de foto kwam, kan een subtiele molactie zijn. Emma en Tiemen kwamen op de juiste attractie en brachten het meeste geld binnen (€400) al besteedde Tiemen wel €200 aan een joker.
« Laatst bewerkt op: 9-07-2024, 14:59:44 door Luc »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #12 Gepost op: 6-07-2024, 17:07:41 »
Mooie combinatie van interessante opdrachten die we eerder gezien hebben. Al vond ik de "poppen" te weinig toevoegen en had ik liever een lastigere puzzel gezien om de foto compleet te kunnen maken zoals in de loods in Noord-Ierland. Wel fijn dat het niet alles of niets was.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-07-2024, 18:53:02 »
Dankzij Emma een nieuwe uitdrukking geleerd: de ‘kamikaze-sprint’.

In deze Tour-tijden denk ik dan eerder aan massaspurten in de TdF met heren als Groenewegen, Cavendish, Philipsen en andere Pedersens.  :)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #14 Gepost op: 6-07-2024, 19:50:15 »
Vond dat van Emma dan weer erg onspontaan overkomen. Misschien allerlei retakes? Nyree die zowat tegen de schietende poppen aanrende, Tiemen die eerder huppelde dan een sprint trok, en met een slakkentempo trein meeloopt als dekking, ontzettend irritant vond ik het dat het in de gegeven tijd ze niet lukten meer dan drie attracties te betreden... We zagen veel mollende kandidaten.

Offline mrchipie

• Forumlid
  • Die jongen met de vele bijnamen
« Reactie #15 Gepost op: 7-07-2024, 19:00:44 »
een van de beste opdrachten sinds heel lang wat fantastisch! ::bravo:: ::bravo:: een goeie mix van de foto opdracht in 2009 en het amusement park in 2017 in oregeon met imanuelle ::rofl::

Nyree vond ik wel het meest verdacht hier
chipsverslaafde <3

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 8-07-2024, 03:20:07 »
Er was niemand die helemaal geen “doll moment” had, toch? Iedereen is tenminste eens geraakt, toch?
Laten we jabberen joekelen.

Online yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 8-07-2024, 20:01:32 »
Een heel goed voorbeeld hoe je een opdracht niet moest doen.
Waarom na iedere attractie terug en wisselen.
Wie kwam met dat slechte idee?
Laat de eerste 2 alle 5 de attracties doen
En waarom protesteerde niemand?
En waarom ginger. Ze met zijn 2 en samen en namen dan 2 porto,'s mee
Was toch beter om dan 2 koppels van 2 met iedergroepje 1 porto te doen

Hier is flink gemold. Helaas niet alleen door de mol maar ook door meerdere kandidaten.

Nog lis va

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 11-07-2024, 11:40:44 »
De aanpak van deze opdracht is echt heel slecht inderdaad. Maar wie plant dat zaadje dan om te besluiten maximaal met twee kandidaten en twee van de drie portos het veld in te gaan?

Even goed kijken wat daar nu gebeurt:

De opdracht start voor ons als kijker met Simone die zegt "Ok, voordat we gaan beslissen wie er als eerste gaat..." Daar zit dus al de conclusie in dat er beurtelings kandidaten duos het veld in gaan. Mols zou je denken, maar ik geloof eigenlijk niet dat dit vanuit Simone zelf kwam. Simone lijkt te reageren op iemand die rechts in ons beeld staat. (links van haar). Kijkt richting Kars en Tessa maar die zijn niet de mol. Dan staan Ben en Tiemen daar nog bij. Ben kijkt enorm zelfgenoegzaam. Is zijn opzetje gelukt?

Later vraagt Simone "Wie gaat er als eerst?". Nyree reageert meteen met "Ben en ik". Dat zeg je niet zomaar over een andere kandidaat zonder dat je weet of die als eerste wil. Heeft Ben dan misschien al eerder aangegeven dat hij als eerste wil gaan en zo het zaadje geplant? Verdacht?

« Laatst bewerkt op: 11-07-2024, 14:05:30 door annebeestje »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 11-07-2024, 13:41:09 »
Uit het interview dat Max van de Broek had met Kars en Tessa blijkt dat er heel andere belangen speelden. In de auto wordt via de radio al duidelijk gemaakt dat er in de komende opdrachten jokers en vrijstellingen te verdienen zijn. Wij hebben daar een klein stukje van gehoord bij de cliffhanger na aflevering 2.

Kars gaf aan dat dat ws ook de reden was dat Nyree lang in het veld bleef nadat ze in de attractie was geweest. Voor Kars was het iig reden om zomaar op eigen initiatief het veld in te gaan op ontdekkingstocht en op zoek naar jokers/vrijstellingen.  Dat Tiemen vervolgens Kars weer ging zoeken kan dezelfde reden gehad hebben. Dit was ook enige keer dat ik Ben  heb zien uitvallen naar Kars over het niet communiceren van Kars. Ben was keurig op tijd terug. De impulsieve zoektochten naar troeven hebben er mede toegeleid dat niet iedereen (waaronder ook Tessa, die dit bevestigt in bovengenoemd interview) aan de beurt kwam.