Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Aantrekkingskracht  (gelezen 2017 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 5] Opdracht 3 - Aantrekkingskracht
« Gepost op: 12-07-2024, 12:13:34 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 5.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - Aantrekkingskracht
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2024, 21:37:11 »
Opvallend hoe goed Ben en Jelmer dit spelletje speelden tegen die oudere man uit Oman, die volgens mij toch ervaring had met dit spel in tegenstelling tot de twee Nederlanders. Het bracht uiteindelijk niet zo heel veel geld op maar het was wel een mooie sportieve overwinning tegen wie weet de lokale ‘kampioen’ in dit spelletje. Wat een leuk effect ook als je een knikker ‘fout’ legde: ineens een hele rij bolletjes die aan mekaar ‘klitten’!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #2 Gepost op: 13-07-2024, 09:45:37 »
Waarschijnlijk zat er een tijdlimiet aan, dat er maar 75 verdiend werd? Had dat niet meer kunnen zijn? of was hun startkapitaal (€100?) daarvoor niet genoeg? Het stak nogal al schriel af tegen de andere verdiende bedragen.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #3 Gepost op: 13-07-2024, 11:36:18 »
Er kon sowieso maar weinig verdiend worden inderdaad, maximaal €300. Als ze hun startkapitaal in zijn geheel hadden ingezet hadden ze in de eerste ronde €100 kunnen winnen, en als ze de €200 die ze dan in totaal hadden weer volledig hadden ingezet kon de uiteindelijke winst na twee rondes dus €300 zijn. Nu hebben ze respectievelijk €25 en €50 ingezet en dus €75 gewonnen.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #4 Gepost op: 13-07-2024, 19:14:58 »
Opvallend hoe goed Ben en Jelmer dit spelletje speelden tegen die oudere man uit Oman, die volgens mij toch ervaring had met dit spel in tegenstelling tot de twee Nederlanders. Het bracht uiteindelijk niet zo heel veel geld op maar het was wel een mooie sportieve overwinning tegen wie weet de lokale ‘kampioen’ in dit spelletje. Wat een leuk effect ook als je een knikker ‘fout’ legde: ineens een hele rij bolletjes die aan mekaar ‘klitten’!

Dit is precies het principe van het spel kluster.  Het heeft dsn niet zon bord waarbij je precies kan bepalen tot waar de aantrekking van de magneet loopt, maar verder zelfde idee.
En dat die man er echt goed in was, ehm nee

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 13-07-2024, 19:47:00 »
Dit is precies het principe van het spel kluster.  Het heeft dsn niet zon bord waarbij je precies kan bepalen tot waar de aantrekking van de magneet loopt, maar verder zelfde idee.
En dat die man er echt goed in was, ehm nee
Ik kende dit spelletje niet en het spel Kluster ook niet. Lijkt me wel fijn om te spelen.
Jij zegt nu dat die koopman er niet goed in was. Daarmee doe je afbreuk aan de overwinning van Jelmer en Ben, vind ik. Ik vond dat de twee mannen heel goed speelden, al was het maar voor een klein bedrag. Ze wonnen toch twee keer. Als de mol bij dit spel had gezeten dan had hij gerust een paar fouten mogen maken of aansturen om all-in te gaan. Gebeurde niet. Beide heren gedroegen zich hier heel kandidaats. Waarom zou de mol trouwens voor deze opdracht kiezen? Hij weet toch vooraf dat er maar 100 euro inzet is, hij kan dus slechts 100 euro uit de pot spelen.
Dan is het veel eenvoudiger om als mol bij de Vliegende tapijten a priori te pleiten om zeker niet voor het maximale te vullen volume te kiezen (dat leverde potentieel 1000 euro op) en je medespelers ervan te overtuigen om al direct voor maar 500 euro te spelen (zoals Nyree deed bij Johan en Tiemen), zelf ruim water te verliezen onder het motto: “Nou jongens, als jullie nog geld willen verdienen, los het zelf dan maar op!” Wat begot nog lukte voor Johan en Tiemen ook! Je kan als mol soms ook niet alles uit de kan halen, je bent afhankelijk van wat de anderen doen. (Ik besef net dat dit eerder in een ander topic zou moeten staan, maar ik laat het maar zo  :) )

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #6 Gepost op: 14-07-2024, 23:48:44 »
Jelmer en ben spelen het tactisch goed en die koopman slecht, het een sluit het ander voor mij absoluut niet uit .  Maar als mol moet je gewoon niet bij deze opdracht zitten want se bedragen zijn verwaarloosbaar . Enkel als je nog wat vertrouwen wil winnen van medekandidaten heeft dit zin

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #7 Gepost op: 15-07-2024, 13:56:32 »
Dus we hebben 10 minuten zitten kijken naar een opdracht die 75 euro opleverde?? ???

Wel leuk spelletje voor op vakantie. Waar kan ik het kopen?

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #8 Gepost op: 15-07-2024, 18:28:59 »
Dus we hebben 10 minuten zitten kijken naar een opdracht die 75 euro opleverde?? ???
Gelukkig zaten er interessante gesprekjes van de andere vijf tussendoor ::jaja::

Wel leuk spelletje voor op vakantie. Waar kan ik het kopen?
Als je zoekt op magnetenspel kom je allerlei varianten tegen :D

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #9 Gepost op: 15-07-2024, 21:24:49 »
Zou het niet kunnen zijn dat de mol hier vooraf het in te zetten bedrag heeft verkleind door een paar honderd te verduisteren? Of hadden ze in de gegeven tijd veel meer potjes kunnen spelen, maar heeft de mol hier uitermate goed het tempo laag weten te krijgen (mede met behulp van de tegenspeler?) De hoogte van het te verdienen bedrag steekt karig af tegen de andere opdrachten die niet significant erg veel moeilijker waren, en maar twee of drie potjes spelen komt als erg weinig over...

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 15-07-2024, 21:34:00 »
Ze mochten toch maar twee keer spelen? Dat stond toch te lezen op een kaartje dat in beeld kwam? Ook de maximale ‘opbrengst’ (return) van deze tussenopdracht verscheen op het scherm: 300 euro. Dat is twee keer winnen en telkens all-in gaan. Zou de Mol nu ook al zelf de inzet van elke opdracht gaan bepalen? Denk het niet, is zijn taak/bevoegdheid niet.

Ook die honderd euro stond schriftelijk vermeld op het blad dat Ben voorlas. Ik zie niet in hoe de mol hier geld zou kunnen verduisteren.
« Laatst bewerkt op: 15-07-2024, 21:37:05 door Klaartje76 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #11 Gepost op: 15-07-2024, 21:38:22 »
Daarvoor heb ik de stream nog niet teruggekeken, dus was het even gissen. Als Ben en Jelmer vooraf dat duidelijk hebben meegekregen, dan zal er geen mollenstreek zijn uitgehaald...