Dit is precies het principe van het spel kluster. Het heeft dsn niet zon bord waarbij je precies kan bepalen tot waar de aantrekking van de magneet loopt, maar verder zelfde idee.
En dat die man er echt goed in was, ehm nee
Ik kende dit spelletje niet en het spel Kluster ook niet. Lijkt me wel fijn om te spelen.
Jij zegt nu dat die koopman er niet goed in was. Daarmee doe je afbreuk aan de overwinning van Jelmer en Ben, vind ik. Ik vond dat de twee mannen heel goed speelden, al was het maar voor een klein bedrag. Ze wonnen toch twee keer. Als de mol bij dit spel had gezeten dan had hij gerust een paar fouten mogen maken of aansturen om all-in te gaan. Gebeurde niet. Beide heren gedroegen zich hier heel kandidaats. Waarom zou de mol trouwens voor deze opdracht kiezen? Hij weet toch vooraf dat er maar 100 euro inzet is, hij kan dus slechts 100 euro uit de pot spelen.
Dan is het veel eenvoudiger om als mol bij de Vliegende tapijten a priori te pleiten om zeker niet voor het maximale te vullen volume te kiezen (dat leverde potentieel 1000 euro op) en je medespelers ervan te overtuigen om al direct voor maar 500 euro te spelen (zoals Nyree deed bij Johan en Tiemen), zelf ruim water te verliezen onder het motto: “Nou jongens, als jullie nog geld willen verdienen, los het zelf dan maar op!” Wat begot nog lukte voor Johan en Tiemen ook! Je kan als mol soms ook niet alles uit de kan halen, je bent afhankelijk van wat de anderen doen. (Ik besef net dat dit eerder in een ander topic zou moeten staan, maar ik laat het maar zo

)