Auteur Topic: Fandag streaming editie?  (gelezen 2292 keer)

Offline Frodowatanabe

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Fandag streaming editie?
« Gepost op: 23-07-2024, 22:12:42 »
Beste allen en organisatie.

De kandidaten hebben zo hun best gedaan dat ik vind dat ze
een fandag verdienen. Zodat ook wij ze eens kunnen ontmoeten
en eenbeetje meer leren kenen en  ze natuurlijk vragen kunnen stellen.
Ook omdat het de eerste streaming is en vele andere redenen.

Gaat er dus 1 komen?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: Fandag streaming editie?
« Reactie #1 Gepost op: 24-07-2024, 00:11:51 »
Zoiets vergt minimaal een week of 7.

Ik denk dat het in praktische zin niet uitvoerbaar is. Om dezelfde reden, mensen stappen misschien nu pas in, misschien pas over een maand, was er geen app.

En ook een veiling, ik heb proberen te beredeneren of dat wél zou kunnen, omdat die in principe niets verraadt over het verloop van het seizoen: ik denk het niet, een losstaande veiling zal weinig kopers trekken, vermoed ik.

Offline Frodowatanabe

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 24-07-2024, 01:46:21 »
Nu is het vakantie tijd.
Ik denk dat ergens de laatste 2 weken van september tem begin oktober
een mooi moment is.
En als er items zijn kan er best geveild worden.
En buiten de vragerij zou je ook kunnen kijken of je
een paar opdrachten kunt organiseren.
Of deze editie over 2 maanden nog actueel is is maar de vraag.

De mol is nu bekent en iedereen praat erover en vele vod en podcasten met zelfs
de kadidaten zoals bij Siem.
Het is moeilijk om niet al vooraf te weten wie het is.

Dus organiseer het gewoon.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 24-07-2024, 03:34:40 »
Enig idee hoeveel inspanning het heeft gekost om die dag op 17 maart te organiseren? We hadden toen veel minder dan die 7 weken.

Ik weet het, je hebt het niet specifiek over
RN, als organisator. Maar ik kan je verzekeren dat je zo'n fandag niet "zomaar" even organiseert. Om nog maar te zwijgen van de locatie en de entreeprijs die je moet vragen om (enigszins) uit de kosten te komen.

Offline Frodowatanabe

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 24-07-2024, 04:07:44 »
Kijk voor bners wordt die gewoon georganiseerd
waarom dan ook niet voor de ONers die nu ook wel een
beetje als bner gezien mogen worden.

Je kunt altijd vragen of de AVROTROS  ook iets wil bijdragen.

Moet het weer de Observant worden of gewoon een in een kerk
of schoolgebouw of een tv studio op bv het mediapark.

Onderzoek het is gewoon en praat eens met AVROTROS en
hou eens een enquette met wie er wil komen etc.

Eerst eens kijken war wel kan.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 24-07-2024, 08:27:54 »
Of deze editie over 2 maanden nog actueel is is maar de vraag.

De mol is nu bekent en iedereen praat erover en vele vod en podcasten met zelfs
de kadidaten zoals bij Siem.
Het is moeilijk om niet al vooraf te weten wie het is.
Als ik alleen, maar naar mijn privé kring kijk (normaal kijken ook collega’s en mijn zus naar WIDM) nu ben ik nog, maar de enige die het gekeken heeft. En ik woon in het Noorden, dus de vakantie is nog, maar net begonnen. Ik bedoel te zeggen zo goed loopt de streaming editie ook nog niet en ik zie ook reacties op instragam dat ook paar mensen zijn afgehaakt tijdens het kijken of nog wilde kijken, maar dankzij de foto van de kandidaten op de reünie dag zei iemand eigenlijk hoef ik niet meer te kijken, want je ziet duidelijk op de foto wie de finalisten zijn. En niet iedereen kijkt de vlogs van YouTube dus voor veel is het ook nog een raadsel en mensen houden van streamen dus ik denk dat de meeste nu lekker vakantie vieren en pas misschien in september dit gaan bekijken, ook omdat nu veel B&B zomer editie kijken en straks de Olympische Spelen gaan volgen.
« Laatst bewerkt op: 24-07-2024, 08:30:33 door Mol1991 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 24-07-2024, 09:00:46 »
Het idee op zich is leuk. Zelf had ik ook graag een (kleinschalige) fandag willen zien. Maar dit is gewoon in praktische zin niet te realiseren.

Sterker nog, er is over gesproken, maar is besloten om hier vanuit RN niets mee te doen. Gewoon, omdat er geen mogelijkheid is. Komt nog bij: er zullen ook mensen zijn die nu pas gaan kijken, en misschien wél naar een fandag hadden willen gaan. Terwijl die er, tegen de tijd dat zij zich door de afleveringen heen hebben gewerkt (hetgeen beslist geen straf is) dan misschien al lang geweest is.

Kortom, om bovengenoemde redenen zal die er niet komen. Ik betwijfel ten zeerste of de AVROTROS dit wil doen.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #7 Gepost op: 24-07-2024, 11:36:17 »
Een full-blown fandag met alles erop en eraan is waarschijnlijk niet mogelijk (had al eerder ergens gelezen dat RN dat niet gaat organiseren), maar misschien zijn er mensen die een meetup willen doen puur voor forumleden, om gezellig te babbelen over deze molserie. Dat je ergens wat gaat drinken ofzo, of eten en een wandeling. Ik zeg maar wat. Dan kunnen molloten die dat willen, in elk geval met elkaar bijkletsen. Dan heb je ook qua kosten alleen het café of restaurant en de reis heen en terug.

Ik heb er zelf niet zo'n behoefte aan, maar anderen misschien wel. Geen idee hoeveel animo er is voor zoiets. Misschien is het ook qua reisafstand niet voor iedereen de moeite.

Het is ook maar een idee :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 24-07-2024, 14:07:32 »
Een Cafe de Mol! Goed idee! Dat willen Merel en Jurre vast ook wel leiden ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #9 Gepost op: 24-07-2024, 14:16:23 »
Kijk voor bners wordt die gewoon georganiseerd...

Gewoon...?
De voorbereiding van de fandag van dit jaar duurde langer dan er nu zat tussen bekendmaking van de streamingseditie en vandaag. En toen was er al minder animo voor dan gepland was.

Locatie en techniek is bovendien niet zomaar geregeld, nog goedkoop. Reken daarbij nog eens dat het vakantietijd is en niet iedereen beschikbaar is. Het hoogst haalbare zou zoals Erik ook zegt een eenvoudige meetup zijn op een openbare plek. Iedereen staat er natuurlijk vrij in om zoiets te organiseren en kandidaten uit te nodigen. Maar een georganiseerde fandag is momenteel echt te hoog gegrepen, al had ik het graag meegemaakt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #10 Gepost op: 24-07-2024, 17:48:44 »
Daarbij moet worden opgemerkt dat deze streaming edition op een zender/kanaal is uitgezonden die niet iedereen heeft. Lang niet zoveel mensen hebben Widm streaming gezien. Widm ben BN'ers worden op Ned 1 uitgezonden zodat hele families kunnen kijken. En die mensen zie je ook terug op een fandag, Widm streaming trok een select groepje Molloten. Die zullen vast naar zo'n fandag komen maar dan heb je niet veel mensen. En dan wegen de kosten niet op tegen de baten.
 En ja vakantie tijd speelt zeker mee. Ook de tijd die de voorbereidingen in beslag neemt is vrij lang. De laatste fandag werd in korte tijd uit de grond gestapt met veel succes vond ik. Maar wil je alles perfect doen dan heb je echt weken de tijd nodig.
Ook ik vind dus een fandag voor de OBN'ers een leuk idee maar ik zie ons dat zelf niet organiseren!
Maar wie een poging wil wagen, ga je gang!!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 24-07-2024, 20:07:56 »
Waarvan akte!

Het is niet zo dat het niet eens is overwogen. Maar alle genoemde argumenten zijn al bekeken, daarop werd besloten dat het niet haalbaar was, hoe graag we dat ook zouden willen.

Offline Frodowatanabe

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 24-07-2024, 21:37:34 »
Dat is dan erg jammer.

Ik vind het een beetje kaal.
Ook geen moltalk en niet de mol en ook
geen live finale en podcast van de avro over het land.

En de finale die er was is al opgenomen geweest.
Hadden ze ook later kunnen doen maar dan met publiek erbij.
Dan had het deze week kunnen gebeuren.

Ook spijtig dat er geen contact met de fans en kadidaten is.

Ik had erg graag nog een aantal vragen willen stellen die nu onbeantwoord
blijven helaas
Alleen mensen die een podcast of vlog maakten zoals Siem en Max bv
hadden het geluk een ontmoeting te hebben en wij fans molloten niet.

Ik spreek dan maar de hoop uit dat er een volgende keer meer kansen zijn.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #13 Gepost op: 24-07-2024, 22:17:31 »
Als je maar begrijpt dat het opzetten van een fandag méér inhoudt dan het simpelweg regelen van een locatie.

Kandidaten moeten op de beoogde dag zoveel mogelijk beschikbaar zijn, wij hadden geluk dat wij De Observant op relatief korte termijn konden krijgen, en vanuit het beschikbaar zijn van een locatie kon verder geredeneerd worden.

Op de dag zelf moeten er kandidatenbegeleiders zijn, je kunt geen 50 euro entree vragen omdat er dan heel veel mensen zullen zeggen dat dat veel te duur is voor wat je krijgt.

Ideeën zullen altijd welkom zijn. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we veel meer kandidaten in Amersfoort hadden kunnen hebben, als meteen duidelijk was dat we groen licht zouden krijgen, hadden we veel eerder kunnen starten.

Al met al vind ik dat we het prima hebben gedaan, en verreweg de meeste bezoekers dachten daar net zo over.
« Laatst bewerkt op: 24-07-2024, 22:29:27 door Bodejos »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #14 Gepost op: 24-07-2024, 22:33:10 »
Ik vind het een beetje kaal.
Ook geen moltalk en niet de mol en ook
geen live finale en podcast van de avro over het land.

En de finale die er was is al opgenomen geweest.
Hadden ze ook later kunnen doen maar dan met publiek erbij.
Dan had het deze week kunnen gebeuren.

Ook spijtig dat er geen contact met de fans en kadidaten is.

Ik had erg graag nog een aantal vragen willen stellen die nu onbeantwoord
blijven helaas
Alleen mensen die een podcast of vlog maakten zoals Siem en Max bv
hadden het geluk een ontmoeting te hebben en wij fans molloten niet.

Ik spreek dan maar de hoop uit dat er een volgende keer meer kansen zijn.
Dit lijkt mij wel waardevolle feedback voor de makers - want ik denk dat eigenlijk alles wat je noemt dat je vindt ontbreken, een gevolg is van het feit dat het een streaming-seizoen is en het niet dezelfde "exposure" krijgt van een normaal lineaire-televisie-seizoen. Daardoor kijkt iedereen gespreid (dat is het principe van streaming) en is er geen "moment" voor een app, of een gesprek met deze-of-gene, of een Moltalk, of een vragenvuur, of een event rondom de ontknoping, of wat dan ook.

Ik hoop dat de makers dit wel meenemen. Dus wellicht is het een idee, @Frodowatanabe, om dit ook te posten in het topic "Evaluatietopic".

Want ik snap het sentiment namelijk helemaal! Ik vind het ook jammer dat er dingen "ontbreken" omdat die nu eenmaal met streaming niet kunnen. [Zelf vind ik de "finale in kleine setting" van dit seizoen echter wel heel fijn)

Daarom hoop ik dat er ooit nog een molseizoen zo goed als dit - en met onbekende mensen ::bravo:: - als lineaire-tv-seizoen wordt gemaakt, met alle randzaken zoals Moltalk er gewoon bij, en dat het dan misschien wel lukt voor Realitynet om wel een fandag te organiseren, ook al snap ik dat je dat niet zomaar even snel tussendoor doet. (Bij een 10 weken durend tv-seizoen heb je ook iets meer tijd voor de hele organisatie)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Frodowatanabe

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 24-07-2024, 22:57:53 »
Misschien is er nog een kans.
En een erg goedkope en met weing wer.

Nl een Teams meeting online bijelkaar zijn.
Een middag of avond een uur 3 lang.

Fans kunnen dan vragen stellen door middel van het duimpje
met een goede voorzitter.

Werk  zaamheden avro bellen en vragen of zij de kandidaten willen doen en een datum en tijd
kiezen.

Dan reclame maken om wat online fans bijelkaar te krijgen.

Een vergader link maken en die naar de avro en de deelnemers sturen.
En op de avond zelf wat online support en de chat bijhouden  en een voorzitter.

En kost maar een stuiver ofzo. Iedereen vanuit huis met elkaar verbonden.

Extra er kan misschien ook een foto boekje van de kandidaten worden gemaakt
met alle paspoorten en handtekeningen erin voor alle deelnemers tegen een vergoeding.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #16 Gepost op: 25-07-2024, 01:41:20 »
Ik snap en waardeer het enthousiasme erom voor een fandag ::bravo::. En geloof het als ik zeg dat we het hadden georganiseerd als het mogelijk was geweest. Ik ben zelf ook erg enthousiast over dit seizoen en de onbekende Nederlanders die mee hebben gedaan. Maar de timing voor een fandag was gewoon niet goed door de combinatie van een verkort seizoen, korte voorbereidingstijd, zomer periode waarin veel mensen op vakantie zijn, kosten, etc. Er is dus vanuit Wieisdemol.com besloten om geen fandag te organiseren. We kijken nog wel naar andere mogelijkheden zoals een Hila chat of eventueel interviews met kandidaten op een later tijdstip. Maar ook dat is nog onzeker omdat we gewoon in een vakantieperiode zitten (ik typ dit zelf momenteel ook vanaf mijn huidige vakantieadres).

Het staat iedereen natuurlijk vrij om iets te organiseren of een initiatief te starten ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #17 Gepost op: 25-07-2024, 10:24:56 »
Dit lijkt mij wel waardevolle feedback voor de makers - want ik denk dat eigenlijk alles wat je noemt dat je vindt ontbreken, een gevolg is van het feit dat het een streaming-seizoen is en het niet dezelfde "exposure" krijgt van een normaal lineaire-televisie-seizoen. Daardoor kijkt iedereen gespreid (dat is het principe van streaming) en is er geen "moment" voor een app, of een gesprek met deze-of-gene, of een Moltalk, of een vragenvuur, of een event rondom de ontknoping, of wat dan ook.

Precies dit!

Het kan gewoon niet bij een streaming editie. Inderdaad is het principe gespreid kijken. We zitten midden in een sportzomer en vakantieperiode.  De  serie blijft gewoon op NPO start staan zodat men ook de komende herfst( als opwarmertje?) kan kijken.

In de TN podcast sprak men ook hierover. We missen een comunity en dat is enerzijds jammer omdat je niet bij de koffieautomaat kan speculeren( niet iedereen is even ver met kijken) maar laten we blij zijn met dit extra mooie cadeautje! 

Ik begreep ook dat het niet de bedoeling is dat breed uitgemeten wordt in de media wie de mol/finalisten zijn. Dat bederft het kijkplezier van diegenen die de serie op een later tijdstip willen kijken. Daarom was er in klein  verband een bijeenkomst gepland voor podcastmakers en vloggers. De gedachte hierachter is dat fans deze  vlogs en podcasts zelf opzoeken en dat is prima. Wel jammer dat ik een recensie over de mol las in de Stentor  ::niet-ok:: Online kan ik deze niet meer terugvinden, deze zal wel verwijderd zijn( laatste update is van 14 juli)

Tja als ik een crimeserie volg op Netflix o.i.d. wil ik ook niet gespoilerd worden  dus ik begrijp wel dat er bij deze editie geen hype is. Dat is overigens ook wel eens fijn ;)

Interviews met Hila en kandidaten op een later tijdstip lijkt me een mooi plan  ::ok::