Auteur Topic: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)  (gelezen 26605 keer)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #40 Gepost op: 23-03-2002, 12:53:33 »
Citaat

Vlaming, achteraf is het makkelijk redeneren en worden acties van kandidaten anders opgevat


klopt....maar ja, toevallig heb ik gisteren die druivenpluk-opdracht her-bekeken , toen viel me pas op hoe ONMols Prince daar bezig was

Citaat
Ellen kwam in mijn lijstje zo hoog door verleden week, toen ze in mijn ogen bijna eigenhandig de vliegopdracht liet slagen (2 belangrijke letters en het woord raden).


tsja, ze kan een derde letter laten liggen hebben, om zo een andere kandidaat verdacht te maken . deze opdracht kon eigenlijk enkel mislukken als er een paar niet gevlogen hadden

Citaat
Verder zit ze wel erg vaak op plekken waar slecht kan worden gesaboteerd (dromers, rugzakken branden).


de DDD opdracht was eigenlijk wel moeilijk en misschien had de mol er sobieso op gerekend dat die opdracht ging mislukken.

wat die rugzakken betreft, misschien wou de redactie dat er absoluut zakken in de fik gingen gaan (rekenend op de kwade reacties van de anderen), dus hebben ze de Mol die opdracht maar laten doen, Ellen lag aan de basis vh 2e foute antwoord

Citaat
Maar natuurlijk is geen enkele theorie perfect ;)
Wel valt erg op dat Harry ver bovenaan staat. De rest ligt te dicht bij elkaar om echte conclusies te trekken.


uiteindelijk is dat de juiste conclusie, op basis van ONmols kunnen we voorlopig enkel Harry schrappen.

cheers
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #41 Gepost op: 23-03-2002, 12:57:07 »
En zo wikken en wegen we verder ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

aggie

  • Gast
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #42 Gepost op: 30-03-2002, 07:24:14 »
ONMOLS!! (met grote dank aan Vlaming)


Aflevering 1

  • op de Australische methode abseilen levert 1000€ extra op : Harry, John, Paméla, Kerstin, Ellen en Prince dalen op deze manier af, bovendien is Harry de eerste om voorover naar beneden te gaan, moedgevend voor de anderen, past niet bij de mol
  • John scoort extra door George te overtuigen naar beneden te gaan.
Aflevering 2

  • George vindt het antwoord Jorge Golaco

(het rare is dat het goede antwoord eigenlijk Jorge Colaço is, levert George hier een tip naar zichzelf? misschien dus niet als onmols; maar mols te interpreteren!)

  • Jantien ziet het bouwwerk op de foto
  • Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....)
  • Karen lost koffie raadsel op (Jose de Pinto de Sousa)
  • Harry herkent Joop Zoetemelk
  • George merkt het 2e bouwwerk op (dat met het groene dak, je kunt er niet naast kijken!)
  • George merkt het 2e bouwwerk op (dat met het groene dak, je kunt er niet naast kijken!)
  • Karen herkent in de trein de muziek als de Mattheus Passion (maar de opdracht is toch al om zeep, weet de mol, niet echt onmols dus, integendeel iets goed doen als het toch niets meer kan opleveren is mols)
  • George ontdekt op de kaart Solar de Matteus (maar de opdracht is toch al om zeep, weet de mol, niet echt onmols dus, integendeel iets goed doen als het toch niets meer kan opleveren is mols)
  • dromer Dick herinnerde zich de akoestische gitaar
  • dromer Ellen herrinnert zich de tafel en de fiets
  • Paméla legt op een jetski 2100 meter af (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)
  • Prince doet het goed in z'n kano (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)
  • George legt 1400 meter af op waterski's (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)
  • John herkende Karen tussen de druivenstampers
  • Prince, Ellen en Dick hebben weinig problemen bij het herkennen van Karen/Kerstin tussen de druivenplukkers
Aflevering 3

  • Karen onderschept 250€
  • Harry onderschept 1000€
  • George onderschept 1000€ (moffelt het geld echter snel weg van de camera, en zou het dus ook weggegooid kunnen hebben)
  • George onderschept 1000€ (moffelt het geld echter snel weg van de camera, en zou het dus ook weggegooid kunnen hebben)
  • Ellen onderschept 50€
  • Prince rijdt snel de berg op
  • Kerstin vangt de bal
  • John die de volgende fietser een flink end op gang duwt.


Aflevering 4

  • Harry denkt juist bij 2e vraagje over aanmeldingsbrieven (laat zich echter nog overhalen door Ellen)
  • Ellen geeft juiste antwoord bij 3e vraagje over aanmeldingsbrieven
  • We noteren een onmolse aktie van Karen bij het parallellen (cfr bloeddruk laten stijgen door inspanningen)
  • Karen, Harry en Ellen liepen in één keer naar de overkant bij het parallellen
Aflevering 5

  • Karen, laat zich zonder veel tegenstand afschieten door Prince, op wie ze eerder gestemd heeft om de paintball opdracht te winnen
  • Karen, laat zich zonder veel tegenstand afschieten door Prince, op wie ze eerder gestemd heeft om de paintball opdracht te winnen
  • Jantien doet haar uiterste best om de liedjesopdracht te laten slagen
Aflevering 6

  • John & Harry geven waarschijnlijk fout antwoord op vraag ivm kwaaltjes jeugd om zo toch geld in de pot te krijgen
  • Harry & Ellen vinden 2 letters op hun vliegtocht
  • Ellen vormt het woord "waaghals", nog voor het einde van de proef (doch niet echt moeilijk met 7 vd 8 letters)
  • Karen maakt de beste indruk bij het fotospel
  • tijdens een intermezzo filmpje zien we Jantien, Prince, Harry en John studeren in hun boekje met aanwijzingen
  • Jantien gaat ondanks haar hoogtevrees bovenop een vliegtuig zitten.
  • Harry gaat ondanks zijn belofte aan z'n familie om nix gevaarlijk te doen bovenop een vliegtuig zitten
Aflevering 7

  • Ellen geeft de sigaret aan de passant
  • John en Prince raden de juiste uitspraak
Aflevering 8

  • George doet erg zijn best om de kofferopdracht te laten slagen en liegt als enige niet
  • George en John laten de boom vallen in het 5000 euro-vak (maar 10000 euro had ook gekunt)
  • Jantien en Harry zetten de bus in vak juiste vak, waarin de boom moet vallen (maar ze slagen niet in de oorspronkelijke opdracht)
Aflevering 9

  • John schrijft de lettercombinatie op de auto om deze niet te vergeten
  • Jantien onthoudt twee lettercominaties
  • John liegt bij de ondervraging
Van de overgebleven 3 kandidaten is George het minst onmols. Wie verbaast dat :)









« Laatst bewerkt op: 6-04-2002, 12:38:25 door Aggie »

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #43 Gepost op: 6-04-2002, 12:38:53 »
Hierbij een update :)








aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #44 Gepost op: 11-04-2002, 17:00:13 »
Ik schop dit topic maar even omhoog, zodat iedereen alles even op een rijtje kan zetten. Vlaming komt terecht met de sugestie dat jantien niet zo vaak iets onmols deed, George ook niet imho. John is wat vaker onmols...








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #45 Gepost op: 11-04-2002, 17:22:01 »
Kan wel een aanvulling vinden voor George  ;D
Aflevering 9
George durft bij de stier de koffer te pakken binnen 15 min. en zodoende is er tijd zat voor de sloten...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #46 Gepost op: 11-04-2002, 17:25:13 »
Kan wel een aanvulling vinden voor George  ;D
Aflevering 9
George durft bij de stier de koffer te pakken binnen 15 min. en zodoende is er tijd zat voor de sloten...
Tsja, dat vond ik nu typisch een molse actie van George.
Dat hij er zo lang over deed, zodat ze net op tijd het koffertje openhadden....maar het is een originele gedachte. Ik had George's actie zo nog niet uitgelegd gehoord :)







« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 17:32:56 door Aggie »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #47 Gepost op: 11-04-2002, 17:30:41 »
ik denk dat die stieren/koffer-opdracht er net voor gezorgd heeft dat de kandi's george zijn gaan verdenken. dus george is de mol, ofwel speelde hij het slim en maakte hij zich hier verdacht.......

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #48 Gepost op: 11-04-2002, 17:50:08 »
er stond ook een big smile bij... sorry... ;D







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #49 Gepost op: 11-04-2002, 17:53:59 »
OK, dat viel me ff niet zo snel op :-[
Dat komt dus niet op de lijst, dus...








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #50 Gepost op: 11-04-2002, 21:56:02 »
Ik ben zo vrij geweest om alleen de onmolse acties van de overgebleven kandidaten er even uit te filteren:

ONMOLS!! (met grote dank aan Vlaming)


Aflevering 1

  • op de Australische methode abseilen levert 1000€ extra op : Harry, John, Paméla, Kerstin, Ellen en Prince dalen op deze manier af, bovendien is Harry de eerste om voorover naar beneden te gaan, moedgevend voor de anderen, past niet bij de mol
  • John scoort extra door George te overtuigen naar beneden te gaan.



Aflevering 2

  • George vindt het antwoord Jorge Golaco
    (het rare is dat het goede antwoord eigenlijk Jorge Colaço is, levert George hier een tip naar zichzelf? misschien dus niet als onmols; maar mols te interpreteren!)
  • Jantien ziet het bouwwerk op de foto
  • Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....)
  • George merkt het 2e bouwwerk op (dat met het groene dak, je kunt er niet naast kijken!)
  • George ontdekt op de kaart Solar de Matteus (maar de opdracht is toch al om zeep, weet de mol, niet echt onmols dus, integendeel iets goed doen als het toch niets meer kan opleveren is mols)
  • George legt 1400 meter af op waterski's (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)
  • John herkende Karen tussen de druivenstampers



Aflevering 3

  • George onderschept 1000€ (moffelt het geld echter snel weg van de camera, en zou het dus ook weggegooid kunnen hebben)
  • John die de volgende fietser een flink end op gang duwt.


Aflevering 5

  • Jantien doet haar uiterste best om de liedjesopdracht te laten slagen


Aflevering 6

  • John & Harry geven waarschijnlijk fout antwoord op vraag ivm kwaaltjes jeugd om zo toch geld in de pot te krijgen
  • tijdens een intermezzo filmpje zien we Jantien, Prince, Harry en John studeren in hun boekje met aanwijzingen
  • Jantien gaat ondanks haar hoogtevrees bovenop een vliegtuig zitten.


Aflevering 7

  • John en Prince raden de juiste uitspraak


Aflevering 8

  • George doet erg zijn best om de kofferopdracht te laten slagen en liegt als enige niet
  • George en John laten de boom vallen in het 5000 euro-vak (maar 10000 euro had ook gekunt)
  • Jantien en Harry zetten de bus in vak juiste vak, waarin de boom moet vallen (maar ze slagen niet in de oorspronkelijke opdracht)


Aflevering 9

  • John schrijft de lettercombinatie op de auto om deze niet te vergeten
  • Jantien onthoudt twee lettercominaties
  • John liegt bij de ondervraging


Als ik goed geteld heb, kom je dan op:
John: 10
George: 7
Jantien: 7

Maar ik wil daarbij wel nog opmerken dat je bij sommige acties nog wel wat vraagtekens kunt zetten. En m.i. kan de onmolse actie van John uit afl. 6 (jeugdkwaaltjes) helemaal geschrapt worden, want het was absoluut niet aan hem te danken dat dat goed gerekend werd. En als Jantien's vliegen met hoogtevrees een onmolse actie is, is George's abseilen dat dan ook niet?








aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #51 Gepost op: 11-04-2002, 22:01:54 »
Bedankt Jayne, mooi werk.
Ik heb twee weken geleden punten gegeven aan onmolse acties (erg onmols = 3, normaal = 2 en beetje onmols = 1)
Dat kunnen we hier ook doen....ik ben zo terug met mijn calculatie...








aggie

  • Gast
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #52 Gepost op: 11-04-2002, 22:10:43 »
ONMOLS met kwalificatie

Erg onmols = 3 punten
normaal = 2 punten
beetje onmols = 1 punt

  • Australisch abseilen door john = 3
  • John scoort extra door George te overtuigen naar beneden te gaan = 1
  • George vindt het antwoord Jorge Golaco = 1
  • Jantien ziet het bouwwerk op de foto = 1
  • Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....) = 1
  • George merkt het 2e bouwwerk op = 1
  • George ontdekt op de kaart Solar de Matteus = 1
  • George legt 1400 meter af op waterski's = 2
  • John herkende Karen tussen de druivenstampers =2
  • George onderschept 1000€ = 2
  • John die de volgende fietser een flink end op gang duwt = 1.
  • Jantien liedjesopdracht = 3
  • John kwaaltjes = 1
  • tijdens een intermezzo filmpje zien we Jantien, Prince, Harry en John studeren in hun boekje met aanwijzingen  = 1
  • Jantien gaat ondanks haar hoogtevrees bovenop een vliegtuig zitten. = 2
  • John en Prince raden de juiste uitspraak = 2
  • George doet erg zijn best om de kofferopdracht te laten slagen en liegt als enige niet = 2
  • George en John laten de boom vallen in het 5000 euro-vak (maar 10000 euro had ook gekunt) = 2
  • Jantien en Harry zetten de bus in vak juiste vak, waarin de boom moet vallen (maar ze slagen niet in de oorspronkelijke opdracht) = 2
  • John schrijft de lettercombinatie op de auto om deze niet te vergeten= 2
  • Jantien onthoudt twee lettercominaties = 3
  • John liegt bij de ondervraging = 3


Mijn punten telling komt op
John: 18
George: 11
Jantien: 13

John is dus het meest onmols en George het minst, met Jantien op zijn hielen...

Misschien heb ik me iets verteld en is er commentaar op mijn telling. Alle input is welkom...







« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 22:18:46 door Aggie »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #53 Gepost op: 11-04-2002, 22:14:59 »
Ik heb het nog eens teruggekeken en iedereen suggereerd hier dat John die cijfers op de moterkap schreef....Maar Jantien stond toen bij die auto, en die cijffers waren kersvers geschreven...Kan het  montage zijn en dat Jantien die cijffers schreef om ze beter in haar geheugen te prenten.
(en dat we een montage stukje zagen?)
Ik heb John niets zien schrijven en hij zat toen nog in de auto.







« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 22:16:47 door blackmollie »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #54 Gepost op: 11-04-2002, 22:17:23 »
ja, der zit wel wat in, maar we hebben van die 15/20 minuten dat john in de auto zat ongeveer 1 minuut gezien, dus ik denk niet dat we daar veel over kunnen zeggen







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #55 Gepost op: 11-04-2002, 22:30:27 »

ja, der zit wel wat in, maar we hebben van die 15/20 minuten dat john in de auto zat ongeveer 1 minuut gezien, dus ik denk niet dat we daar veel over kunnen zeggen

Yep Doris
Vandaar ook dat het niet zeker is dat John de cijffers schreef.







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #56 Gepost op: 11-04-2002, 22:35:22 »

Yep Doris
Vandaar ook dat het niet zeker is dat John de cijffers schreef.


hij schrijft de cijfers zelf en dat maakt 'em nu net verdacht, want betekend dat hij ergens moet gestopt zijn om die cijfers er op te zetten en stoppen = tijdverlies , maar er kan natuurlijk een logische verklaring voor zijn (bv hij kan gestopt zijn om een hek open te zetten en vd gelegeheid gebruik hebben gemaakt om die cijfers er op moterkap te zetten)

groetjes
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

  • Gast
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #57 Gepost op: 11-04-2002, 22:37:49 »
Vandaar dat ik het gewoon onmols gedrag vond en niet extra onmols.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #58 Gepost op: 11-04-2002, 22:39:04 »
Interessant Aggie! Ik denk dat je inderdaad gradaties aan moet brengen in de onmolse acties. Maar ik zou het zelf iets anders beoordelen. Daarbij heb ik rekening gehouden met of de opdracht wel of niet geslaagd is en of de mol op het moment van de actie kon weten dat de opdracht toch al niet zou slagen.

  • Australisch abseilen door john = 2
  • John scoort extra door George te overtuigen naar beneden te gaan = 1
  • George gaat abseilen ondanks zijn hoogtevrees = 1
  • George vindt het antwoord Jorge Golaco = 2
  • Jantien ziet het bouwwerk op de foto = 2
  • Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....) = 2
  • George merkt het 2e bouwwerk op = 1
  • George ontdekt op de kaart Solar de Matteus = 1
  • George legt 1400 meter af op waterski's = 2
  • John herkende Karen tussen de druivenstampers =2
  • George onderschept 1000€ = 2
  • John die de volgende fietser een flink end op gang duwt = 1.
  • Jantien liedjesopdracht = 3
  • John kwaaltjes (vervalt wmb, want hij rekende het antwoord zelf fout)
  • tijdens een intermezzo filmpje zien we Jantien, Prince, Harry en John studeren in hun boekje met aanwijzingen  = 1
  • Jantien gaat ondanks haar hoogtevrees bovenop een vliegtuig zitten. = 3
  • John en Prince raden de juiste uitspraak = 1
  • George doet erg zijn best om de kofferopdracht te laten slagen en liegt als enige niet = 1
  • George en John laten de boom vallen in het 5000 euro-vak (maar 10000 euro had ook gekunt) = 2
  • Jantien en Harry zetten de bus in vak juiste vak, waarin de boom moet vallen (maar ze slagen niet in de oorspronkelijke opdracht) = 2
  • John schrijft de cijfercombinatie op de auto om deze niet te vergeten= 2
  • Jantien onthoudt twee cijfercombinaties = 3
  • John liegt bij de ondervraging = 3
Mijn punten telling komt op
John: 15
George: 12
Jantien: 16
Als ik me niet verteld heb.

Maar ja, het blijft een kwestie van interpretatie. Eigenlijk vind ik George's actie bij de koffertjes/onderhandelopdracht ook niet zo onmols. Hij zorgde er zo immers wel voor dat niemand het gesprek met de mol kon krijgen!








« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 22:41:36 door Jayne »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #59 Gepost op: 11-04-2002, 22:39:53 »
Het kan ook zijn dat hij die cijffers tegen Jantien riep toen ze bij zijn auto kwam...ze waren echt kersvers, en ik heb John niets zien schrijven...Hij zal toch wel 3 cijffers kunnen onthouden..Nee dit was imho gemonteerd, en schreef Jantien de cijffers







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos